صرافی های برتر خارجی ارزدیجیتال

صرافی ها نقش بسزایی در خریدوفروش ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی دارند. برخی از صرافی برتر خارجی در این مقاله معرفی شد تا شما بتوانید بهترین پلتفرم برای فعالیت های مالی خود را انتخاب کنید. در حقیقت هر صرافی دارای ویژگی های متفاوتی است که لازم است به آن آگاه باشید.

صرافی های برتر خارجی ارزدیجیتال

امروزه صرافی ها نقش مهم و با ارزشی در بازارهای مالی ایفا می کنند. تعداد زیادی صرافی هم اکنون در سراسر جهان وجود دارند اما فقط برخی از صرافی های بسیار مشهور معاملات زیادی انجام می دهند. هلدینگ آلنداینوست در این مقاله قصد دارد تا برخی از صرافی های برتر خارجی ارزدیجیتال را معرفی کند.

صرافی های برتر خارجی

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

در صرافی ارزدیجیتال، انواع ارزهای دیجیتال خریدوفروش می گردد. در حقیقت صرافی ارزدیجیتال یک پلتفرمی است که اغلب به شکل آنلاین فعالیت می کند و مکانی است که ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین خریدوفروش می گردد. این صرافی ها قابلیت معامله ارزهای دیجیتال به شکل جفت ارز را دارند مثلا امکان جفت ارز بیت کوین/ اتریوم با یکدیگر برای شما فراهم است. صرافی های ارز دیجیتال امکانات زیادی برای مخاطبان خود ارائه می دهد اما لازم است تا کاربران در آن سایت ثبت نام کنند. هر صرافی ارزدیجیتال دارای کیف پول به خصوص خود است که می توانید از کیف پول آن ها استفاده کنید.

تاریخچه ارزدیجیتال

تاریخچه ارزدیجیتال مربوط به دهه 1980 است. در آن زمان به ارزهای رمزنگاری شده، ارزهای سایبری می گفتند. در حقیقت محبوبیت این ارزها از سال 2008 بعد از معرفی اولین بیت کوین افزایش یافت. بعد از آن ارزهای دیجیتال سروصدای زیادی در بازارهای مالی داشتند. در حقیقت همانطور که گفته شد ایده ی ابتدایی برای رمزارز دیجیتال از 1989 آغاز شد که در اوایل دهه 1990 پروتکل های رمزنگاری شده و نرم افزاری باعث رشد و توسعه این ایده شدند. شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو که در بازارهای مالی و سرمایه گذاری تجربه داشت، مقاله ای را در این زمینه منتشر کرد که در خصوص تولید و عرضه ارزدیجیتال بدون نیاز به شخص ثالث بود. در حقیقت می توان گفت که انقلاب ارزدیجیتال بعد از این مقاله شکل گرفت. ناکاماتو خالق بیت کوین در سال 2009 این ارز دیجیتال را عرضه کرد. این ارز به صورت گسترده ای بین افراد در سراسر دنیا خریدوفروش شد. تا اوایل سال 2010 فقط بیت کوین به عنوان ارزدیجیتال وجود داشت.

قیمت بیت کوین در آن زمان فقط چند سنت بود اما با گذشت زمان، ارزهای دیجیتال متفاوتی وارد بازار شدند.  یکی از دلایلی که عمده مردم اعتماد خود را نسبت به ارزهای دیجیتال از دست دادند، عدم پشتیبانی ارزهای دیجیتال توسط یک نهاد دولتی بود اما به مرور اعتماد افراد به این ارزها بازگشت. به طوری که امروزه بازار ارز دیجیتال و بورس دارای طرفداران بیشماری است. برای اطلاعات در خصوص تحلیل های بازار بورس می توانید روی لینک کلیک کنید. از سال 2017 رشد ارزهای دیجیتال به شکل صعودی اتفاق افتاد و باعث شد که در سال 2018 ارزش کل بازار به 820 میلیارد دلار رسید. اما با کمال تعجب در همان ماه با سقوط رو به رو شد اما با وجود سقوط آن، بازار کریپتو با رشد ثابتی مواجه شد. به طور کلی سال 2017 سالی پربار برای بازار رمزارزهای دیجیتال بود.همانطور که گفته شد بیت کوین اولین رمزارزدیجیتال معرفی شده بود که ناگهان در بین مردم محبوبیت ویژه ای دریافت کرد. ساتوشی ناکاماتو بیت کوین را خلق کرد. بعد از بیت کوین ارزهای دیجیتال بسیاری تولید و عرضه شدند اما دلیل اینکه چرا هنوز بیت کوین جزو برترین ارزهای دیجیتال است، می تواند به علت تمرکززدایی و ناشناس بودن آن باشد.

انواع صرافی‌های ارزدیجیتال

در حالت کلی دو نوع صرافی ارزدیجیتال داریم که شامل صرافی متمرکز و غیرمتمرکز است که در ادامه به بررسی جامع هر یک از آن‌ها پرداخته شده است.

صرافی متمرکز: در صرافی متمرکز یک شخص یا سازمان، معاملات شما را مدیریت می‌کند و درواقع مانند یک بانک فعالیت می‌کند. در این پلتفرم افراد معاملات شما را تایید می‌کنند. درحقیقت افراد در این صرافی قابل اعتمادند همانند کارمندان بانک و تمامی تراکنش‌های شما را مشاهده و سپس به تایید می‌رسانند. این موضوع بزرگترین تفاوت بین صرافی متمرکز و غیرمتمرکز است که هرکدام مزایا و معایب به‌خصوصی دارد. از جمله مزایای صرافی متمرکز عبارت است از: میزان نقدینگی بالا، قابلیت استفاده آسان و بدون دردسر، امکان اعتماد به صرافی. با این حال در مقابل مزایای زیادی که صرافی متمرکز دارد، معایبی نیز به‌همراه دارد مثلا درصورتی که توسط هکرها، مورد حمله قرار بگیرید، همه‌ی دارایی‌هایتان را از دست خواهید داد. همچنین اکثر این صرافی‌ها نیازمند فرآیند احراز هویت است و معاملات شما توسط توسعه دهندگان این شرکت، کنترل خواهد شد.

صرافی غیرمتمرکز: در صرافی غیرمتمرکز معاملات توسط هیچ ارگانی اداره نمی‌شود و شخصی تراکنش‌های شما را مدیریت نخواهند کرد. درواقع می‌توان گفت که کاربر در صرافی غیرمتمرکز به شکل مستقیم خودش بر معاملات نظارت دارد که اصطلاحا به آن P2P می‌گویند. همانطور که پیش‌تر گفته شد به علت تحریم‌ها علیه ایران، استفاده از صرافی غیرمتمرکز برای ایرانی‌ها مناسب‌تر است چراکه کاربران دیگر نگران بلوکه شدن دارایی‌هایشان نیستند. درواقع با اتصال به کیف پول به حساب صرافی می‌توانید به‌راحتی شروع به معامله کنید. اما با این حال صرافی غیرمتمرکز هم دارای مزایا و معایبی است که در ادامه بررسی شده است.

از جمله مزیت بااهمیت صرافی غیرمتمرکز این است که به شکل مستقیم با خود کاربر فعالیت می‌کند و توسط ارگانی تراکنش‌ها مدیریت نمی‌شود. همچنین در اغلب موارد نیاز به احرازهویت ندارد. اطلاعات اضافی به صرافی نمی‌دهد و توسط صرافی هم کنترل نمی‌شود. اما همانند صرافی متمرکز یکسری معایب نیز وجود دارد به‌طور مثال اغلب صرافی‌های غیرمتمرکز دارای رابط کاربری دشواری هستند که برای کاربران مبتدی ممکن است مناسب نباشد و کاربر دچار سردرگمی خواهد شد.

نحوه‌ی عملکرد صرافی ارزدیجیتال

صرافی‌ها بستری هستند که جهت خریدوفروش ارزدیجیتال استفاده می‌شود و میزان ارزش یک رمزارز طبق عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. درواقع هرچقدر میزان تقاضا جهت خرید ارزدیجیتال بیشتر شود، قیمت هم افزایش خواهد یافت و بالعکس. صرافی‌ها دارای قابلیتی هستند که علاوه بر امکان ارائه خدمات به شکل حضوری، به صورت مجازی و آنلاین هم به کاربران خدمات ارائه می‌دهند. اما امروزه خرید از صرافی‌ها به شکل آنلاین رایج‌تر بوده و اغلب افراد به این روش تمایل دارند.

  • امنیت در صرافی‌ها

به‌طور کلی میزان امنیت در صرافی‌های غیرمتمرکز بیشتر از متمرکز است چراکه احتمال حمله توسط هکرها یا سایبری‌ها به مراتب کمتر است. در صرافی متمرکز اقلام دیجیتالی توسط یک سازمان مدیریت می‌شود که ممکن است در معرض سرقت قرار بگیرد در حالیکه در صرافی غیرمتمرکز اینگونه نیست و کلیدهای خصوصی کاربران در اختیار خودشان است که شخص ثالثی به آن‌ها دسترسی ندارد. به همین علت است که احتمال هک شدن توسط هکرها نزدیک به صفر است. ازطرفی صرافی غیرمتمرکز بر روی فناوری بلاکچین تعبیه شده است که تاثیر بیشتری بر میزان امنیت آن دارد.

موضوع امنیت برای کاربران ایرانی نسبت به سایر کاربران بیشتر احساس می‌شود زیرا امکان انجام احرازهویت برای این کاربران ممکن است انجام نشود و اطلاعات آن‌ها بیشتر در معرض خطر خواهد بود.

  • مسئله کارمزد

پلتفرم‌های خریدوفروش ارزدیجیتال، یا همان صرافی‌ها، در ازای خدمات ارائه شده به کاربران، مبلغی را تحت عنوان کارمزد از هر معامله دریافت می‌کنند. این کارمزد جدا از کارمزد شبکه و انتقال دارایی‌های دیجیتالی به شبکه است و این میزان کارمزد برای اغلب تریدرها که روزانه در صرافی‌ها فعالیت می‌کنند، مسدله‌ی مهمی است و به‌دنبال صرافی هستند که درصد کارمزد کمتری از کاربران دریافت کنند. اما در مقابل افرادی که تریدر نیستند و روزانه با صرافی‌ها سروکار ندارند، اهمیت چندانی ندارد.

اغلب صرافی‌هایی که حجم معاملاتی پایین‌تری دارند، میزان کارمزد بیشتری دارند و به همین علت است که صرافی‌ها با حجم معاملاتی پایین برای تریدرها جذابیت زیادی ندارند. بیشتر صرافی‌های متمرکز در ازای خدمات به کاربران، هزینه کارمزد دریافت می‌کنند و میزان کارمزد طبق ویژگی‌ها ارائه شده، متغیر است. اما صرافی غیرمتمرکز اغلب دارای کارمزد نزدیک به صفر هستند. دلیل این مسئله این است که مطابق با سفارشات در شبکه بلاکچین قرار بگیرد. علاوه بر این در صرافی متمرکز جهت انجام هر تراکنش، میزان مشخصی کارمزد دریافت می‌شود اما در صرافی غیرمتمرکز درصد کارمزدها ثابت و بدون تغییر است.

  • چگونگی خرید رمزارزها

بعد از آگاهی کامل راجع‌به ارزهای دیجیتال توسط دو روش می‌توان اقدام کرد که یکی از روش‌ها استفاده کردن از صرافی ارزدیجیتال است و دیگری افتتاح حساب در بازار فارکس است که در دومین روش امکان انجام معاملات جفت‌ارزی فراهم است. اما به علت تحریم‌های گسترده‌ایی که علیه کاربران ایرانی صورت گرفته است، امکان ورود به بازار فارکس وجود ندارد و تنها راه استفاده از صرافی‌های معتبر ارزدیجیتال است. برای ورود و استفاده از صرافی‌ها باید در ابتدا انتخاب کنید که قصد دارید از صرافی‌های ایرانی استفاده کنید یا خارجی. مرحله‌ی بعدی انجام مراحل فرآیند احراز هویت و سپس افتتاح حساب کاربری است.

همانطور که مشخص است امکان واریز و یا برداشت به شکل ریالی در صرافی‌های خارجی وجود ندارد و کاربران جهت اقدام برای خرید ارزدیجیتال باید در ابتدا در یک صرافی ایرانی حساب باز کرده و یک مبلغ مشخصی به ریال وارد حساب کاربری کرده و سپس آن را به تتر تبدیل کند تا بتواند ارزدیجیتال خریداری کنید. بنابراین اگر قصد دارید در یک صرافی خارجی حساب باز کنید باید مراحل گفته شده را در ابتدا انجام دهید.

معرفی صرافی های برتر خارجی

  • صرافی بایننس

صرافی بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در دنیا شناخته شده است. این صرافی در سال 2017 در چین تاسیس شده است اما سپس به دلیل محدودیت هایی که برای بازار ارزدیجیتال در چین وجود داشت، بنیانگذار این صرافی به ژاپن مهاجرت کرد و سپس توانست رتبه ی برتر صرافی ارزدیجیتال را به خود اختصاص دهد. یکی از ویژگی های بسیار مثبت این صرافی عدم نیاز به انجام فرآیند احرازهویت است. اما این سایت در ایران با محدودیت هایی روبه رو است و لازم است تا از فیلترشکن برای ورود استفاده کنید.

صرافی بایننس

ویژگی های صرافی بایننس

کیفیت بالای صرافی بایننس: خدمات و امکانات این صرافی بسیار مناسب و گسترده است و کاربران می توانند از این امکانات استفاده کنند اما قبل از آن باید در سایت ثبت نام کنند.

میزان کارمزد پایین: درصد کارمزد معامله ها در این صرافی بسیار کم است و به همین علت اغلب تمایل دارند از این صرافی استفاده کنند. همچنین در صورتی که از بایننس کوین استفاده کنید، 25 درصد تخفیف برای کارمزد به شما تعلق خواهد گرفت.

حجم بالای معاملات: میزان حجم معاملات در این صرافی به قدری بالا است که منجر به افزایش نقدینگی می گردد.

امکان معامله با انواع ارزهای دیجیتال: این صرافی تعداد بالایی رمزارز را پشتیبانی می کند. در صورتی که ارز دیجیتالی در این صرافی قرار بگیرد، به معنای خوب بودن این رمز ارز می باشد و قیمت ان نیز طبعا افزایش خواهد یافت.

دارای سیستم احراز هویت دو عاملی: در گذشته برای حفظ امنیت تنها یک گذرواژه درخواست می شد اما امروزه به منظور افزایش حریم خصوصی از یک احراز هویت دو مرحله ای استفاده می کنند. در حقیقت در این روش ابتدا باید ثبت نام کنید و یک حساب کاربری بسازید. سپس برای آن یک رمزعبور قوی در نظر بگیرید و بعد تلفن همراه خود را به آن متصل کنید. اکنون فرآیند احراز هویت باید انجام شود و شما می توانید به صرافی متصل شده و از امکانات آن استفاده کنید.

دارای قابلیت انواع روش های ترید کردن: در این صرافی قابلیت استفاده از روش های متفاوت از ترید وجود دارد مانند spot trading، margin tradinf، futures contract.

دارای امکان استفاده از اپلیکیشن موبایل: نکته بسیار خوب در خصوص صرافی بایننس این است شما می توانید اپلیکیشن موبایل آن را به راحتی نصب کنید و از آن استفاده کنید.

کیف پول اختصاصی صرافی بایننس: این صرافی دو کیف پول تراست ولت و بایننس چین ولت را پشتیبانی می کند. این کیف پول ها جزو برترین ولت ها برای رمزارزهای دیجیتال است.

بایننس کوین BNB

پلتفرم بایننس در سال اول راه اندازی شرکت خود، ارز مخصوص خود به نام بایننس کوین را تولید و عرضه کرد. در صورتی که افراد از این بایننس کوین استفاده کنند، کارمزد کمتری پرداخت خواهند کرد. در صرافی بایننس با پرداخت کردن ارزهای فیات مثل دلار یا یورو، می توانید بایننس کوین تهیه کنید. به یاد داشته باشید که صرافی بایننس از لحاظ امنیتی بسیار قدرتمند عمل کرده و تا کنون گزارشی از هک شدن یا کلاهبرداری در این پلتفرم ارائه نشده است. از طرفی این صرافی مجهز به صندوق هایی است که در صورت خسارت وارد شده به کاربران، آن را پرداخت خواهد کرد.

  • صرافی کوینکس

صرافی کوینکس از دیگر صرافی های مهم بین المللی است که سال 2017 در هنگ کنگ تاسیس شد. موسس این صرافی Yang Haipo است که تجربه ی نسبتا خوبی در زمینه ی استخراج ارزهای معروف و ماینینگ داشته و سپس تصمیم گرفت که با جذب نیروهای متخصص و کارآزموده در این زمینه، صرافی کوینکس را راه اندازی کند. از جمله ویژگی های بسیار جذاب این پلتفرم این است که مجهز به انواع زبان ها است از جمله زبان فارسی. بنابراین کاربران ایرانی تمایل استفاده از این پلتفرم را دارند. شاید برایتان جالب باشد که نزدیک به 30 درصد از تریدرهای این صرافی را ایرانی ها تشکیل می دهند.

صرافی کوینکس

ویژگی های صرافی کوینکس

پایین بودن میزان کارمزد معاملات: در این پلتفرم تنها 0.1 درصد به عنوان کارمزد معاملات پرداخت خواهید کرد و همین دلیلی است اغلب افراد ترجیح می دهند تا از این پلتفرم جهت انجام معاملات ارزدیجیتال خود استفاده کنند.

امنیت بسیار بالای صرافی کوینکس: به طور کلی امنیت موضوع بسیار حساسی برای یک صرافی به حساب می آید و بیشتر افراد به سمت صرافی هایی جذب می شوند که میزان امنیت بالایی داشته باشد که صرافی کوینکس توانسته از این ویژگی بهره ببرد و امنیت بسیار مناسبی دارد. کاربران این صرافی می توانند بدون نگرانی به انجام تراکنش های خود در این صرافی بپردازند.

برخورداری از رابط کاربری مناسب: رابط کاربری یکی از ویژگی هایی است که نقش بسزایی در جذب مخاطب دارد. در حقیقت منظور از رابط کاربری، نوع طراحی سایت و نحوه ی کار با سایت است که همیشه توصیه می شود کار با سایت بهتر است آسان و به دور از پیچیدگی باشد نت مخاطب بتواند به راحتی با آن کار کند و به انجام معاملات خود بپردازد.

پشتیبانی از انواع روش های پرداخت: در این پلتفرم شما می توانید به سادگی توسط ویزاکارت یا مستر کارت تراکنش های خود را به انجام برسانید. در واقع پشتیبانی از انواع روش های پرداخت باعث می شود تا شما مخاطبان قدرت عمل بیشتری داشته باشید.

واریز و برداشت بدون احراز هویت: شاید جالب باشد که از این موضوع آگاه باشید که در صرافی کوینکس می توانید بدون احراز هویت، عملیات واریزوبرداشت را انجام دهید. در واقع تا سقف 10 هزار دلار در روز می توانید برداشت داشته باشید اما بیشتر از این مبلغ لازم است تا احراز هویت را انجام دهید.

عدم تحریم کاربران ایرانی: در مقایسه با صرافی بایننس، صرافی کوینکس هنوز کاربران ایرانی را تحریم نکرده است و شما می توانید با خیال راحت در این صرافی به معاملات خود ادامه دهید.

حضور بسیار پررنگ صرافی کوینکس در انواع شبکه های اجتماعی: پلتفرم کوینکس فعالیت نسبتا بالایی در انواع شبکه های اجتماعی دارد. این ویژگی باعث می شود تا تعداد افراد زیادی با این صرافی آشنا شده و تمایل به انجام معاملات در این صرافی را پیدا کنند. لازم به ذکر است که در شبکه های اجتماعی گروه به زبان فارسی وجود دارد و ایرانیان می توانند به راحتی درباره ی این صرافی در آن مطالعه کنند.

بخش فیوچرز در صرافی کوینکس: کوینکس قسمت جدیدی را در سال 2019 به نام فیوچرز طراحی کرده که در ابتدای این فرآیند فقط ارز بیت کوین را پشتیبانی می کرد اما امروزه اغلب ارزهای دیجیتال را حمایت می کند. با استفاده از این ویژگی می توانید اغلب آلت کوین ها را با اهرم 50x معامله کنید. همچنین می توانید بیت کوین را با اهرم 100x معامله کنید.

رفرال گیری: بخش جدیدی از صرافی، رفرال گیری است که با استفاده از این ویژگی می توانید با دعوت دوستان و آشنایان با یک کد رفرال ، 20 درصد تخفیف دریافت کنید. در حقیقت این روش، روش مناسبی جهت کسب درآمدهای زیاد می تواند باشد.

  • صرافی کوکوین

صرافی کوکوین از صرافی های بسیار پرطرفدار در بازاربورس و بازار NFT است که بستری برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال می باشد. صرافی کوکوین در سال 2017 به وسیله  Michael Gan و Eric Don در هنگ کنگ تاسیس شد. این دو شخص تجربه ی درخشانی در بازارهای مالی داشتند. این شرکت هم اکنون در جزیره سیشل واقع شده است. به گفته بنیان گذاران این صرافی، دلیل راه اندازی این پلتفرم ایجاد یک صرافی ساده و در عین حال با امنیت بسیار بالا است. از ویژگی های دیگر این صرافی عبارتند از میزان بالای نقدینگی در این پلتفرم، پشتیبانی ازبیش از 400 نوع ارزهای دیجیتال، سرعت بالای انجام معاملات، پشتیبانی 24 ساعته از سایت و پاسخ گویی به کاربران، میزان بالای امنیتدر این پلتفرم، قابلیت دسترسی به این پلتفرم از طریق ios و android، قابلیت دریافت وام برای کاربران کوکوین.

صرافی کوکوین

ویژگی های صرافی کوکوین

ساده و کاربرپسند: این صرافی دارای طراحی بسیار ساده ای است که کاربران می توانند به راحتی از این پلتفرم استفاده کنند.

دارای امنیت بسیار بالا: برای فعالیت در صرافی کوکوین باید حساب کاربری ساخته و احراز هویت انجام دهید، به همین علت دارای امنیت بالایی می باشد.

دارای طیف بسیار بالایی از ارزهای دیجیتال: این پلتفرم از ارزهای دیجیتال گسترده ای پشتیبانی می کند.

  • صرافی بینگ ایکس

صرافی بینگ ایکس یک صرافی متمرکز بازار ارز دیجیتال است که از سال 2018 در سنگاپور تاسیس شد. از جمله ویژگی های بسیار متمایز در این صرافی این است که به کاربران خود این قابلیت را می دهد تا در انواع  بازارهای مثل سهام، شاخص فعالیت کنند. از طرفی صرافی بینگ ایکس طیف وسیعی از خدمات را به کاربران خود ارائه می دهد مثل معاملات اسپات، خرید با ارزهای فیات. علاوه بر آن معامله در بازارهای جهانی مثل فارکس نیز در این پلتفرم امکان پذیر است. به همین علت این صرافی در مقایسه با سایر صرافی ها متفاوت است. بینگ ایکس در استونی واقع شده است و شعبه های دیگری در امریکا، تایوان و هنگ کنگ نیز دارد. در حقیقت این صرافی مجوز تاسیس صرافی خود را از نهادهای نظارتی AUSTRAC و همچنین مجوز کسب و کار خود را از MSB دریافت کرده است.

ویژگی های صرافی بینگ ایکس

دارای قابلیت استفاده از زبان فارسی: این صرافی محبوبیت بسیاری در بین ایرانیان دارد چرا که زبان فارسی را پشتیبانی می کند. در واقع بسیاری از افراد توانایی معامله با پلتفرم های انگلیسی زبان را ندارند و صرافی بینگ ایکس این امکان را برای مخاطبان خود فراهم کرده تا بتوانند با زبان فارسی فعالیت کنند.

کارمزد پایین: از دیگر ویژگی های مثبت این صرافی میزان کارمزد بسیار پایین آن است که برای کارمزد برداشت برای رمزارزهای مختلف، این کارمزد متفاوت خواهد بود. به طور مثال برای بیت کوین به ازای هر برداشت 0.0005، به ازای برداشت ریپل 0.25 و برای اتریوم میزان کارمزد 0.007 می باشد.

اپلیکیشن صرافی بینگ ایکس: این صرافی دارای یک اپلیکیشن برای موبایل نیز است که سیستم عامل های اندروید و iOS را پشتیبانی می کند. در حقیقت تمامی خدماتی که در سایت صرافی بینگ ایکس وجود دارد، در اپلیکیشن نیز قابل استفاده است.

رتبه برتر صرافی بینگ ایکس: این صرافی توانسته رتبه ای بین 1 تا 5 را در بین صرافی های ارزدیجیتال به خود اختصاص دهد چرا که حجم معاملات این صرافی بسیار چشمگیر بوده که باعث افزایش میزان  نقدینگی آن می گردد.

جمع بندی

صرافی ها نقش بسزایی در خریدوفروش ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی دارند. برخی از صرافی برتر خارجی ارزدیجیتال در این مقاله معرفی شد تا شما بتوانید بهترین پلتفرم برای فعالیت های مالی خود را انتخاب کنید. در حقیقت هر صرافی دارای ویژگی های متفاوتی است که لازم است به آن آگاه باشید.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب