صرافی بینگ ایکس

صرافی بینگ ایکس از جمله صرافی های مناسب برای کاربران ایرانی است و محدودیت هایی برای کاربران ایرانی اعمال نخواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این صرافی مطالعه مقاله توصیه می شود.

آموزش ویدیویی صرافی بینگ‌ایکس

جهت درک بهتر و یادگیری مفیدتر نحوه استفاده از صرافی بینگ‌ایکس توصیه می‌گردد ویدیو آموزشی را مشاهده نمایید.

صرافی بینگ ایکس

به طور کلی امروزه صرافی ها نقش اساسی در هر جامعه پیدا کردند چرا که ارتباط مستقیمی با انواع معاملات دارند. یکی از بهترین صرافی ها در این بین صرافی بینگ ایکس است که هلدینگ آلنداینوست در مقاله پیش رو به طور کامل نحوه ی ثبت نام  و ساخت حساب کاربری در این صرافی را مورد بررسی قرار داده است.

bingx

معرفی صرافی بینگ ایکس

این صرافی در سال 2018 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است. هم اکنون این صرافی تعداد زیادی شعبه در بیش از 100 کشور دارد. شاید برایتان جالب باشد که این صرافی توانسته رتبه برتر بروکر را در سال 2021 به دست آورد.برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص صرافی های برتر خارجی دیگر روی لینک کلیک کنید. این صرافی ویژگی های منحصر به فردی در زمینه های متفاوتی از جمله فارکس، ارز دیجیتال و ... دارد که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم.

مروری بر تاریخچه صرافی بینگ ایکس

همانطور که اشاره شد این صرافی در سال 2018  توسط افراد مختصص و مهندسانی که سابقه کار در شرکت های بزرگی مثل Google، Alibaba و Tencent داشتند، آغاز به کار کرد و تلاش داشته تا  بستری را برای معامله گران آماده کند. این صرافی روزانه نزیدک به 200 هزار سفارش دارد. لازم به ذکر است که در سال 2019 صرافی بینگ ایکس  قابلیت جدیدی به خود اضافه کرد به نام copytrading که یکی از موفقیت های بی نظیر این پلتفرم می باشد که باعث شد افراد انگلیسی زبان نیز ورود بیشتری به این صرافی داشته باشند. در حقیقت پس از ورود این افراد معاملات روزانه در این پلتفرم به بیش از صد میلیون دلار و 10 هزار تراکنش در هر ثانیه اتفاق افتاد. هم اکنون تعداد افرادی که عضو هستند به بیش از 5 میلیون نفر در سراسر جهان می رسند. هم چنین افرادی که در این پلتفرم به معامله گری انواع ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین می پردازند، نزدیک به 3000 نفر هستند.

ویژگی های صرافی بینگ ایکس

  • پشتیبانی: یکی از ویژگی های صرافی bingx پشتیبانی بسیار مناسب است که این خدمات را به صورت 24 ساعته به کاربران ارائه می دهد و سعی داشته تا ارتباط دوستانه و نزدیکی با افراد داشته باشد. ویژگی بسیار با ارزش در خصوص پشتیبانی این است که دارای پشتیبانی به زبان های مختلف است و زبان فارسی را نیز حمایت می کند. در حقیقت همین موضوع منجر به رفع مشکلات بسیاری از فارسی زبانان شده است. به همین علت صرافی bingx در بین افراد بسیار محبوب است.
  • رابط کاربری مناسب: در واقع طراحی ui/ux برای یک سایت بسیار با اهمیت است و منجر به جذب کاربران خواهد شد. صرافی بینگ ایکس، طراحی بسیار جذاب و گیرایی داشته که نه تنها این طراحی در سایت بلکه اپلیکیشن نیز پیاده شده است. از طرفی کار با این سایت بسیار آسان بوده و دارای پیچیدگی خاصی نیست و در واقع کاربر پسند است. این صرافی توانسته با به کار گیری متخصصین حرفه ای طراحی سایت و برنامه نویسی، وبسایت و اپلیکیشن منحصر به فردی را طراحی و به کاربران خود ارائه دهد.
  • میزان کامزد پایین: پرداخت کارمزد یکی از مسائلی است که کاربران با چالش های مختلفی با آن در ارتباط هستند. این صرافی سعی داشته تا میزان کارمزد بسیار کمی دریافت کند که این موضوع برای افراد به خصوص افراد تازه کار در معامله بسیار قابل اهمیت است. نسبت به سایر پلتفرم ها، صرافی bingx بین رقبای خود میزان کارمزد بسیار کمی دارد. لازم به ذکر است که کارمزد برای معاملات اسپات تقریبا نزدیک به صفر است.
  • عدم داشتن محدودیت: یکی از بزرگترین حسن های صرافی بینگ ایکس این است که محدودیتی ندارد. در حقیقت اغلب صرافی ها دارای یکسری محدودیت هایی هستند از جمله محدودیت هایی مرتبط با احراز هویت به خصوص احراز هویت ایرانیان. حتی در برخی موارد در صورت شناسایی آی پی ایران، ورود کاربران به پلتفرم صرافی مسدود خواهد شد و امکان ثبت نام وجود ندارد. اما در صرافی bingx هیچ گونه محدودیتی وجود نداشته و افراد می توانند فارغ از ملیت و محدودیتی در آن ثبت نام و شروع به معامله کنند.
  • قابلیت انجام معامله به روش های متفاوت: در واقع صرافی بینگ ایکس انواع روش های متفاوت را برای معامله در نظر گرفته است مثل بازارهای futures و spot که هر کدام از آن ها داراری انواع حالات استاندارد و پیشرفته می باشد. همچنین قابلیت جدیدی نیز به پلتفرم صرافی بینگ ایکس اضافه شده است که افراد می توانند به صورت مستقیم ارز دیجیتال خود را به فروش برسانند.
  • برگزاری جشنواره های مختلف: صرافی بینگ ایکس سعی دارد تا با ارائه یکسری جوایز به مشتریان خود، آن ها را جذب کند. مثلا کسانی که سپرده گذاری در این صرافی انجام دهند، می توانند نزدیک به 120 دلار به عنوان پاداش دریافت کنند و یا اگر میزان حجم معامله های افراد در بازار futures نزدیک به 200 هزار دلار باشد، 80 دلار جایزه دریافت خواهند کرد. لازم به ذکر است که دریافت این جوایز بدون هیچ گونه قرعه کشی است و کاملا مستقیم به حساب افراد منتقل خواهد شد. به همین علت است که افراد زیادی تمایل دارند تا با صرافی bingx معاملات خود را انجام دهند. به یاد داشته باشید که به منظور دستیابی به این جوایز لازم است تا اهرمی معادل 10 تا 20 برابر آن داشته باشید و کسانی که بیشترین از این میزان اهرم داشته باشند، مشمول دستیابی به جایزه نیستند. به طور کلی سایت بینگ ایکس شرایط کمتری برای اعطای جوایز به کاربران دارد و به همین علت است که در بین رقبا از اعتبار و امتیاز بیشتری برخوردار است.
  • داشتن امکانات و ویژگی های متفاوت: یکی از نکات مثبت برای صرافی بینگ ایکس، فراهم بودن ویژگی های متنوع به منظور راحتی هرچه بیشتر کاربران خود است. در حقیقت، این صرافی تلاش کرده تا با ارائه دادن انواع امکانات و ویژگی های نه تنها باعث راحتی کار کاربران شود بلکه مخاطبان بیشتری برای خود جذب کند. به طور مثال یکی از ویژگی های این صرافی، قابلیت اتصال به به حساب trading view است همچنین شما می توانید به حساب بایننس نیز متصل شوید و از طرفی امکان copy trading نیز وجود دارد و شما با سختن حساب کاربری در صرافی bingx، می توانید حساب دمو بسازید.
  • قرارداد دائمی: این ویژگی یکی از نکات مثبتی است که صرافی بینگ ایکس برای کاربران خود فراهم آورده است. با این قرار داد به صورت limit over می توانید به معاملات مارجین بپردازید. در حقیقت بعد از رسیدن به یکسری از تاریخ های اجرای قرارداد می توانند توسط نوسانات بازار به سودهای کلان برسند.
  • امکان پشتیبانی از ارزهای فیات: این صرافی توانسته با پلتفرم های شخص ثالث، خرید ارزهای فیات را برای مخاطبان امکان سازد. در واقع این صرافی از یکسری پلتفرم هایی همانند moonpay یا banxa استفاده کرده و ارزهایی مثل THB، TWD، BGN، BRL، COF، CAD پشتیبانی می کند.

نحوه ی ثبت نام در صرافی bingx

چگونگی نام نویسی و ثبت نام در این صرافی یکی از اساسی ترین فعالیت ها جهت شروع فرآیند معامله کردن است که در این بخش به بررسی آن پرداخته شده است. در صورتی که از طریق لینک https://bingx.io/fa-ir/act/task/9852076710/?ref=USOUFZ وارد شده و ثبت نام کنید می توانید بونس با امتیازات ویژه  که گروه آلند برای شما در نظر گرفته است را دریافت کنید. 

جهت ثبت نام معمولی لازم است تا وارد وب سایت رسمی صرافی Bingx شوید که سایت آن به آدرس اینترنتی رو به رو است: www.bingx.com

صرافی بینگ ایکس

حالا لازم است روی گزینه ی Register که در نوار بالای صفحه تعبیه شده است ، کلیک کنید. اکنون صفحه ای برای شما باز خواهد شد که در آن می توانید به وسیله ایمیل یا تلفن همراه خود ثبت نام کنید. توصیه ما به شما این است از روش ثبت نام به روش ایمیل استفاده کنید چرا که از وجود مشکلات احتمالی جلوگیری خواهد کرد. لزم به ذکر است، هم اکنون در صورت ورود به سایت بینگ ایکس با آی پی ایران مشکل جدی به وجود نخواهد آمد و با چالش های احراز هویتی رو به رو نخواهید شد اما لازم است بدانید که این وب سایت فیلتر است و برای ورود به آن باید از VPN استفاده کنید. در غیر این صورت نمی توانید به سایت ورود پیدا کنید. بعد از این که ایمیل خود را وارد کردید، باید یک رمز عبوری بین 8 تا 20 کاراکتر انتخاب و آن را ثبت کنید. دقت کنید که این رمز عبور باید شامل عدد و حروف باشد.

ثبت نام در بینگ ایکس

اکنون Referral code را وارد کنید با اینکه این کد اختیاری است اما توصیه ما به شما این است که این کد را وارد کنید تا با چالش های امنیتی در آینده رو به رو نشوید. از طریق سایت خانه سرمایه نیز می توانید در صرافی بینگ ایکس سرمایه کنید. در این حالت referral code به صورت پیش فرض برای شما ثبت خواهد شد. به یاد داشته باشید که در فرآیند ثبت نام حتما از referral code خانه سرمایه استفاده کنید زیرا با این کار این امکان برای شما فراهم می شود تا تا از بونوس 100 دلاری از صرافی بینگ ایکس استفاده کنید و با این کار کارمزد معامله شما هم با تخفیف حساب خواهد شد. سپس صفحه ای برای شما باز خواهد شد تحت عنوان توافقنامه ی بین مشتری و صرافی که گزینه ی قوانین سایت را باید فعال کنید. در حقیقت با این کار اعلام کردید که سیاست ها و قوانین صرافی را مطالعه و با آن موافق هستید و در نهایت روی گزینه ی register کلیک کنید.

سایت برای اینکه شما را ربات اعلام نکند، صفحه ای را برای شما باز خواهد کرد تا شما با کشیدن اهرمی که در تصویر مشخص است، قطعات پازل را شناسایی کنید و آن ها را در جای مناسب خود قرار دهید. سپس وارد مرحله ی بعدی خواهید شد. در این قسمت کدی که به ایمیل شما ارسال شده است را باید وارد کنید تا به سمت حساب معاملاتی خود هدایت شوید. اکنون شما حساب کاربری خود را در سایت صرافی بینگ ایکس ساخته اید و لازم است تا فرآیند احراز هویت را انجام دهید.

میزان کارمزد در صرافی بینگ ایکس

در هر صرافی میزان مشخصی کارمزد معامله از شما دریافت خواهد شد که در این بخش آن را بررسی می کنیم.

یکی از ویژگی‌های مهم قبل از انتخاب یک صرافی، کارمزد معاملات است. کارمزد معامله مبلغی است که از کل میزان معامله برای هر طرف کسر می‌شود که میزان این کارمزد در هر صرافی متفاوت است. در صرافی بینگ ایکس برای انجام معامله اسپات میزان کارمزد پرداختی جهت خریدوفروش هر جفت ارز با سایر فرآیندها متفاوت است. درواقع کارمزد بینگ ایکس در معامله های اسپات برای سفارش‌گذار و سفارش‌بردار 0.1 درصد است. کارمزد در معامله‌های فیوچرز نیز به عنوان سفارش گذار برابر با 0.0200 درصد است و برای سفارش بردار معادل 0.0500 درصد است. در نوع معاله‌های استاندارد فیوچرز، 0.045 درصد از هردو طرف برای کارمزد کم می‌شود. صرافی بینگ ایکس برای فرآیند واریز از کاربران مبلغی تحت عنوان کارمزد دریافت نمی‌کند. این در حالیست که معامله‌گرها در هر عملیات برداشت، میزان کارمزد ثابتی را باید بپردازند که مبلغ این کارمزدها طبق ویژگی هایی مثل ازدحام شبکه، متفاوت است که بر اساس شبکه بلاکچین تعیین خواهد شد. 

افزایش امنیت در سایت صرافی بینگ ایکس

به طور کلی صرافی بینگ ایکس از جمله صرافی های بسیار مناسب برای افراد جهت معامله در بازارهایی مثل بازار کریپتو است که به خصوص ایرانی ها است اما لازم است به عنوان یک معامله گر با روش های افزایش امنیت آشنا شوید تا بتوانید سرمایه خودتان را در صرافی حفظ کنید. در ادامه این مقاله قصد داریم برخی از روش های افزایش امنیت را بررسی کنیم:

فعال نمودن کد عاملی گوگل: از جمله روش های معمول برای اینکه شما بتوانید امنیت حساب کاربری خود را افزایش دهید، استفاده از کد دو عاملی گوگل است که برای فعال کردن آن لازم است تا ابتدا وارد حساب معاملاتی خودتان شوید و سپس روی گزینه ی Account and security کلیک کنید تا گزینه ی کد دو عاملی گوگل را فعال کنید و امنیت حساب کاربری خود را بالا ببرید. در ادامه امنیت این صرافی شاید برایتان سوال پیش بیاید که آیا این صرافی قانونی است یا خیر؟ باید بگوییم که این صرافی در جمهوری اسلامی دارای مقر اصلی هستند. همچنین مجوز رسمی کسب و کار را داراست.

انواع روش‌های ثبت سفارش در بینگ ایکس

سفارش بازار: یکی از روش‌های سفارش برای خریدوفروش در صرافی ارزدیجیتال است که بعد از ثبت فورا طبق بهترین قیمت اجرا می‌گردد. درواقع زمانی که یک کاربر جهت خرید یک رمزارز از روش سفارش بازار استفاده می‌کند، سفارش او با بهترین درخواست‌هایی که موجود است تطابق داده خواهد شد و وقتی که کاربر بخواهد به وسیله روش سفارش بازار دارایی‌های خود را بفروشد، سفارش او توسط بهترین پیشنهادهای خرید انجام می‌شود. لازم به ذکر است که تا وقتی که صرافی مدنظرتان نقدینگی کافی داشته باشد، سفارش‌ها به شکل کامل اجرا می‌گردد.

روش سفارش بازار یا مارکت اوردر در بازار رمزارزها دارای مزایا و معایب متعددی است که در ادامه این محتوا به بررسی آن پرداخته شده است.

اولین و شاید مهمترین مزیت سفارش بازار استفاده آسان آن است که همه کاربران چه مبتدی و حرفه‌ای می‌توانند به‌راحتی از این ویژگی استفاده کنند و به معاملات خود بپردازند. گزینه‌ی سفارش بازار برای کاربری که قصد دارد تا یک معامله با رمزارز با نقدینگی بالا را انجام دهد، بسیار مناسب است.

مزیت بعدی سفارش بازار، اجرای تضمینی سفارش است که کاربر می‌تواند از اینکه سفارشش در زمان سریع و با قیمت مناسبی اجرا می‌شود، مطمئن شود.

قابلیت خریدوفروش بخشی از دارایی دیجیتال: درصورتی که یک کاربر بخواهد در سریع‌ترین زمان ممکن یک موقعیت را به شکل کامل ببندد یا باز کند، استفاده از گزینه‌ی سفارش بازار مناسب است.

 در مقابل مزیت‌های زیاد سفارش بازار، معایبی نیز برای این گزینه وجود دارد. به طور مثال:

امکان ریسک: زمانی که از این گزینه استفاده می‌کنید ممکن است با ریسک پرداخت وجه بسیار بالا روبه رو شوید.

عدم وجود موقعیتی جهت برنامه‌ریزی معاملات: در بسیاری از مواقع کاربر امکان فعال بودن در کل ساعات روز را ندارد و ممکن است در طول مدتی که فعالیتی وجود ندارد، فرصت‌هایی را از دست بدهد که در اینگونه موقعیت‌ها توصیه می‌شود از سایر روش‌ها و یا ابزار متنوع استفاده شود.

انواع روش خرید ارزدیجیتال در صرافی بینگ ایکس

لیمیت اوردر: دو ابزار کارآمد مهم در هنگام معامله، استاپ لیمیت و لیمیت اوردر است که منجر به نظارت مداوم بر قیمت‌ها است. درواقع در صورتی که تازه در بازارهای مالی شروع به فعالیت کردید، حتما با چالش خریدوفروش ارزدیجیتال مواجه هستید که به شکل مستمر باید به نمودار قیمت رمزارز نگاه کنید تا آن را با بهترین قیمت به فروش برسانید که این فرآیند بسیار زمان بر و سخت است. در موارد زیادی مشاهده شده که افراد به علت خسته ککنده بودن این فرآیند دست از تریدینگ کشیدند و دل‌زده شده‌اند. در این بین ابزار لیمیت اوردر و استاپ لیمیت می تواند بسیار کمک‌کننده باشد تا این پروسه به بهترین شکل اتفاق بیفتد.

چگونگی عملکرد فرآیند لیمیت اوردر به این صورت است که دارای دو لیمیت اوردر برای افراد معامله گر است که عبارت است از سفارش خرید محدود و سفارش فروش محدود. لیمیت اوردر در فرآیند خرید به این صورت است که معامله‌گر با مشخص کردن قیمتی معینی، سفارش را با قیمت ذکر شده و یا حتی پایین‌تر آن را بخرد. همچنین لیمیت اوردر در فرآیند فروش نیز شخص یک قیمتی را برای فروش انتخاب کرده و سپس این سفارش با همان قیمت معین و یا بالاتر به به فروش می‌رسد.

به‌طور کلی در یک فرآیند لیمیت اوردر برای نهایی شدن خریدوفروش، با ضمانت است اما این موضوع به معنی این نیست که سفارش شما تکمیل شده است چرا که سفارش محدود وقتی که قیمت کوین با شرایط معین مطابقت داشته باشد، نهایی خواهد شد. درواقع درصورتی که حدمعین شده به‌وسیله خریدار یا فروشنده در آن بازه زمانی مشخص، اجرا نشود باعث عدم تکمیل سفارش شما خواهد شد. علاوه بر آن زمان‌بندی نیز یک عنصر اصلی برای ثبت سفارش لیمیت اوردر به حساب می‌آید. که هر سفارشی که در دفترچه سفارش صرافی ثبت گردد، مجهز به یک مهر معین است که هر سفارشی که زودتر ثبت شده باشد، بر دیگر سفارش‌ها اولویت دارد. این موضوع حتی وقتی که دو سفارش دارای قیمت مشابه هم باشند، انجام خواهد شد.

چگونه در صرافی بینگ ایکس از بونوس‌ها استفاده کنیم؟

برای اینکه بتوانیم از جوایز بینگ ایکس استفاده کنیم، مراحل زیر را باید به ترتیب دنبال کنید.

در ابتدا اپلیکیشن بینگ ایکس را اجرا کیند و وارد صفحه اصلی شوید.

حالا در بالا سمت چپ صفحه اصلی بر روی آواتار خود کلیک کنید.

حالا گزینه‌ی my rewards و یا جایزه‌های من را کلیک کنید.

در این مرحله شما می‌توانید همه‌ی پاداش‌هایی که صرافی بینگ ایکس برای شما انتخاب کرده است را مشاهده کنید.

برای استفاده از این بونوس‌ها یا جوایز بر روی گزینه‌ی use کلیک کنید.

در صفحه ی my reward می‌توانید از دو گزینه‌ی مقابل استفاده کنید. یکی از این گزینه‌ها، گزینه Claimed و دیگری Invalid است که با انتخاب کردن آن، امکان برگشت پاداش‌هایی که از دست رفته است، وجود دارد.

چگونگی مطالبه کردن جوایز در BingX

کدهای اعطایی یک کوپن جهت ارائه یک پاداش یا توکن به وسیله پلتفرم بینگ ایکس صادر می‌شود که این نوع از کوپن‌ها از ارزهای دیجیتال متنوعی مثل USDT یا ETH پشتیبانی می‌کند. این کدها به صورت QR code وجود دارد که با اسکن کردن آن‌ها می‌توان جهت دریافت جایزه یا پاداش خود استفاده کرد. در صورتی که کد دعوت اختصاصی دریافت کردید، می‌توانید پاداشی معادل 100 و 200 تتری دریافت کنید.

انواع بونس‌ها در صرافی بینگ ایکس

در صرافی بینگ ایکس انواع گزینه‌ها جهت ارائه پاداش به کاربران وجود دارد که در ادامه‌ی این محتوا بررسی شده است.

Rebate voucher: کوپن تخفیف یا Rebate voucher بر روی میزان کارمزد معامله‌ها موثر است که کاربران می‌توانند بعد از ثبت نام در صرافی بینگ ایکس، معادل 10 یا 20 دلار از این کوپن دریافت کنند. در‌واقع بعد از فعال نمودن کوپن تخفیف، از روی میزان کارمزد معامله‌ها کسر می‌شود.

جایزه صرافی بینگ ایکس: این جایزه برای معامله‌های فیوچرز دائمی انجام می‌شود که به مارجین اولیه وابسته است و معامله‌گرها بدون هبچ محدودیتی در leverage می‌توانند از آن استفاده کنند.

جایزه معامله‌های فیوچرز استاندارد: صرافی بینگ ایکس بعد از ثبت نام، در صورت انجام معامله تا 120 دلار، به شما بونوس استاندارد هدیه می‌دهد. کسانی که این بونوس را دریافت می‌کنند، با دریافت این پاداش می‌توانند در معاملات استاندارد، معاملات مستقلی باز کنند. لازم به ذکر است که در این نوع از معاملات احتیاج به مارجین نبوده و یک ضریب معینی برای کاربر در نظر خواهند گرفت. اما این معامله‌ها دارای یک محدوده مشخصی از لحاظ زمانی است که بعد از 24 ساعت موقعیت بسته خواهد شد.

جمع بندی

به شکل کلی امروزه صرافی نقش بسیار سازنده ای در معاملات داشته و شناسایی یا چگونگی کار با صرافی ها پرسش اغلب کاربران است. که در این مقاله صرافی بینگ ایکس را تحلیل کردیم و نحوه ی ثبت حساب کاربری در این صرافی را مورد بررسی قرار دادیم. توجه داشته باشید که این صرافی از لحاظ امنیت برای کاربران ایرانی بسیار مناسب بوده اما با این حال نکاتی در خصوص افزایش امنیت نیز بیان شده است که توصیه می شود مطالعه و اجرا شود.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب