ساخت nft رایگان با گوشی موبایل

آیا تا به حال به فکر خلق یک قطعه هنری دیجیتال برای NFT بوده‌اید؟ آیا از خلق و به اشتراک گذاری اثر هنری خود در دنیای جذاب NFT برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

آیا تا به حال به فکر خلق یک قطعه هنری دیجیتال برای NFT بوده‌اید؟ آیا از خلق و به اشتراک گذاری اثر هنری خود در دنیای جذاب NFT برنامه‌ریزی کرده‌اید؟ اگر پاسخ شما بله است، خوشحالیم که شما را در این سفر هیجان‌انگیز به سوی ساخت NFT رایگان با گوشی خود خوش‌آمد می‌گوییم. در این مقاله، قصد داریم به شما نشان دهیم که چگونه می‌توانید با استفاده از گوشی هوشمند خود، به عنوان یک هنرمند دیجیتال، وارد بازار ان اف تی شده و آثار خلاقانه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. در این سفر، با شناختNFT ، مراحل ساخت  NFT رایگان، ابزارهای مورد نیاز و همچنین راهکارهایی که برای تبلیغات و بهره‌مندی از آثار هنری خود نیاز دارید، آشنا خواهید شد. پس با هلدینگ آلنداینوست همراه شوید تا به دنیای پرجنب و جوش NFT خوش آمدید بگوییم و از شما بشنویم که چه اثرات دیجیتالی زیبا و منحصر به فردی ایجاد می‌کنید.

ساخت NFT رایگان با گوشی یکی از رایج ترین روش‌های درآمدزایی از طریق کریپتوکارنسی دراین سال‌های اخیر محسوب می‌شود. در حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال قادر بوده توجه بسیاری از علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. در این بخش به آموزش ساخت NFT رایگان می‌پردازیم:

با توجه به اینکه افراد مختلف با برنامه ساخت NFT کسب درامد خوبی داشته‌اند و به سودهای کلانی دست یافته‌اند، باعث شده تا این حوزه طرفداران زیادی داشته باشد. اگر به کارهای هنری و گرافیکی علاقه‌مند هستید می‌توانید از طریق ساخت یک اثر جذاب و فروش آن  یک منبع درآمد بسیار خوب داشته باشید.

ساخت یک اثر هنری و فروش آن می‌تواند یک منبع درآمد هیجان انگیز باشد، به خصوص اگر به کار های هنری علاقه داشته باشید. اما مساله زمانی جالب تر خواهد شد که بتوانید این آثار را با پرکاربردترین ابزاری که توسط انسان امروزی استفاده می‌شود، یعنی با گوشی های هوشمند خلق کنید.

آشنایی با NFT

NFT  Non-fungible token)) یا توکن‌های غیرقابل ‌تعویض اما تطبیق پذیرشکلی از توکن‌های کریپتوگرافی بوده، که بر پایه فناوری بلاکچین عمل می‌کنند و به هنرمندان این را امکان می‌دهند که آثار خود را به عنوان دارایی دیجیتال یکتا و قابل تعیین ارزش به بازار عرضه کنند.

هر توکن به مالک خود تعلق دارد، مفهوم مالکیت اثر هنری به وضوح مشخص شده و از نظر امنیتی بسیار مطمئن است. این امکان به هنرمندان این قدرت را می‌دهد که ارزش هنر خود را مستقل از واسطه‌ها تعیین کنند و در عین حال، باعث اشتیاق طرفداران به خرید این اثار می‌شود.

منظور از غیر قابل تعویض بودن NFTها این است که این کالا منحصر به فرد بوده و نمی‌توان آن را با کالای دیگری حتی با ارزش یکسان، معامله کرد.NFT ها می‌توانند در قالب یک نقاشی، تصویر، ویدیو، موسیقی یا حتی اسکرین‌شاتی از یک توییت‌ باشند.

تطبیق‌پذیری NFT ها نیز به این معنی است که شما می‌توانید هر خلاقیتی را انتخاب کرده و برای آن نشانه‌گذاری انجام دهید سپس برای آن بازار فروش پیدا کنید.

 NFT نه تنها به هنرمندان این امکان را می‌دهند تا ارتباط مستقیم با جامعه‌ی هنری خود داشته باشند بلکه باعث نوآوری و تجدید حیات در دنیای هنر دیجیتال نیز می‌شوند. این جذابیت و ارتقاء به مفهوم دارایی دیجیتال، NFT را به یک اصطلاح مهم و برجسته در جهان هنر و تکنولوژی تبدیل کرده است.

دلیل منحصر به فرد بودن NFTها

همانطور که در جریان هستید، در طول زمان علاقه به جمع آوری اشیاء و ایجاد کلکسیون‌های مختلف توسط افراد و کلکسیونرها وجود داشته است. از کلکسیون سازی تمبرهای نامه گرفته تا تابلوهای نقاشی افراد مشهور و ماشین‌هایی که در زمان‌های مختلفی ساخته شده اند.

 اما سوال این جاست که چه چیزی NFTها را از سایر موارد کلکسیونی متمایز می‌کند؟ در این‌ مقاله پاسخ‌هایی برای این سؤال به شما خواهیم داد.

هر شخصی قادر به ساخت NFT است

امکان اتصال NFT به هر چیزی که دیجیتال است، وجود دارد. شما با هرمیزانی ازعلاقه و نوع فعالیت شخصی می‌توانید از هر چیزی کلکسیون‌های دیجیتالی خلق کنید. تطبیق‌پذیری NFT ها این‌جاست که معنا پیدا می‌کند.

NFTها برای مالک خود انحصاری هستند

از آنجا که NFT بر پایه بلاکچین است، هر توکن متعلق به یک شخص خاص است و مالکیت یکتایی را اثبات می‌کند. درواقع از هر NFT مشخص، فقط یک نسخه بطور قانونی درجهان وجود دارد واین امر به هنرمندان اجازه می‌دهد که مالکیت اثرات خود را تضمین کرده و از استفاده غیرمجاز آن جلوگیری کنند.

NFTها به مولدان خود قدرت می‌دهند

NFT به هر اثر هنری ارزش مالی مستقلی می‌بخشد. اگر بتوانید کل پروژه مربوط به NFT را به تنهایی مدیریت کنید، تمام سودی که حاصل خواهید کرد مستقیماً به خود شما تعلق می‌گیرد این توانمندی به هنرمندان کمک می‌کند تا ارزش هنر خود را به صورت مستقل مشخص و امتیازدهی کنند و در بازار هنر دیجیتال به شناخته شدگی دست یابند.

مراحل ساخت NFT با گوشی

نحوه ساخت NFT رایگان در گوشی و کامپیوتر فرق چندانی نمی‌کند اما معمولاً در گوشی به اپلیکیشن‌های اختصاصی گوشی احتیاج دارید.

قبل از اینکه بررسی کنیم از کدام برنامه‌های NFT باید برای ایجاد مجموعه‌های NFT خود استفاده کنید، چندین مرحله وجود دارد که باید قبل از آن انجام دهید.

اثر هنری خود را بسازید

اگر فکر می‌کنید که برای این کار باید حتما یک طراح یا هنرمند حرفه‌ای باشید، سخت در اشتباهید. در این مرحله کافیست چیزی را که قابلیت تبدیل شدن به nft را داشته باشد پیدا کنید. ادامه ی کاربستگی به میزان سلیقه شما دارد. تاکنون تبدیل تصاویری با فرمت JPEG، PNG و … به توکن غیر قابل عرضه طرفداران بسیاری دارد.

بهترین اپلیکیشنهای ساخت NFT رایگان در گوشی

توجه داشته باشید که برخی از این اپلیکیشن‌ها ممکن است نیاز به ارتباط با کیف پول دیجیتال داشته باشند. همچنین قبل از استفاده از هر اپلیکیشن، به دقت شرایط و ضوابط آن را مطالعه کنید و از اعتبار آن اطمینان حاصل کنید.

  • Curate
  • SketchAR
  • GoArt
  • Token.art
  • NFT Creator
  • PixelChain
  • Enjin
  • 8bit painter

سایر جایگزین‌های خوب برای اتریوم، راه‌های ارزان یا حتی رایگانی را برای برش NFT ارائه می‌کنند، مانند Polygon، Polkadot، Tezos و BSC (Binance Smart Chain). بنابراین شما باید مزایا و معایب هر بلاک چین را ارزیابی کنید. بیشتر بلاک چین‌ها از یک توکن مشخص برای انتشار بازارهای NFT و کیف پول دیجیتال استفاده می‌کنند.

بلاک چین را انتخاب کنید

بسیاری از بلاک چین ها از فروش، ضرب کردن و تجارت NFT پشتیبانی می کنند. با این حال، نام بزرگی که همه همچنان انتخاب می کنند اتریوم است. هنرمندان دیجیتال بلاک چین اتریوم را ترجیح می دهند زیرا به بازار بزرگتر و فروش عمومی NFT هایشان با قیمت بالاتر منجر می شود.

کیف پول دیجیتال خود را همگام سازی کنید

بسیاری از کیف پول‌های NFT از پروتکل بلاک چینی پشتیبانی می‌کنند که در آن NFT‌ها مبتنی بر ارزهای دیجیتال هستند و با آن‌ها کار می‌کنند. به عبارتی شما برای ایجاد یک NFT، به ارز دیجیتالی نیاز دارید. بررسی کنید که کیف پول دیجیتالی که انتخاب می کنید از ارز و بازاری که برای کار روی آن انتخاب کرده اید پشتیبانی می کند. دو نمونه از بهترین کیف پول‌ها  metamaskو trust wallet می‌باشند.

مینت (Mint) و بازاریابی NFT

Minting)) مینت کردن در زبان NFT به فرآیند ایجاد یک اثر دیجیتال و تبدیل آن به فایل های دیجیتالی در یک شبکه بلاک چین خاص و ایجاد یک NFT اشاره دارد. پس از انجام مراحل قبلی، شما می‌توانید فایل‌های دیجیتال خود را آپلود کرده و جزئیات کلید NFT خود را مانند عنوان و توضیحات تکمیل کنید. این اطلاعات ممکن است شامل جزئیات هنری، نام هنرمند، توضیحات اثر و سایر موارد مربوط به NFT باشد.

این فرآیند بسته به بازاری که انتخاب کرده اید متفاوت خواهد بود. بنابراین، شما باید دستورالعمل های آنها را در اینجا نیز دنبال کنید.

پرداخت هزینه مینتینگ

هزینه‌ای به نام "هزینه مینتینگ" برای ایجاد هر NFT در برخی از پلتفرم‌ها در نظر گرفته می‌شود. این هزینه به عنوان جبران هزینه‌های فنی و پردازشی برای تبدیل اثر به یک NFT و همچنین حفظ کیفیت و امنیت در پلتفرم معین اختصاص دارد. پرداخت این هزینه اغلب با استفاده از ارزهای دیجیتال، مانند Ethereum، انجام می‌شود.

هنگامی که هزینه مینتینگ پرداخت می‌شود و تراکنش تأیید می‌شود، NFT به صورت رسمی ایجاد شده و می‌تواند در بازارهای NFT معامله شود. این هزینه به عنوان یک پایانه ورودی به جامعه NFT و محافل هنری دیجیتال محسوب می‌شود و به سازندگان کمک می‌کند تا هزینه‌های تولید و نگهداری این فضا را پوشش دهند و در عوض آثار خود را برای معامله قرار دهند.

بازار فروش NFT خود را انتخاب کنید

انتخاب محل قرار دادن مجموعه NFT برای فروش تنها به هزینه ای که باید بپردازید نیست. شما باید نوع NFT و بلاک چینی که از آن استفاده می کند را در نظر بگیرید.

اکثر بازارها اتریوم را می پذیرند، اما اگر از یک بلاک چین جایگزین استفاده کنید، بازار NFT مورد نظر شما ممکن است با توکن های آنها کار نکند. حتی اگر قصد استفاده از اتریوم را دارید، برخی از بازارهای جدید NFT، بلاک چین های جدیدتری را به دلیل هزینه گاز پایین و تأثیر کربن و انرژی کمتر انتخاب می کنند.

یک مثال خوب از یک بازار معروف NFT، OpenSea است. این بازار یک بازار تثبیت شده و پرکاربرد است که هر نوع NFT را جمع آوری می کند و بیش از 150 ارز دیجیتال را می پذیرد.

مثال دیگر Rarible است، یک بازار NFT که آثار هنری دیجیتال و مجموعه های هنری کامل را می فروشد. Rarible یک شرکت متعلق به جامعه است که از سکه اصلی خود، RARI، به عنوان مکانیزم رأی گیری برای تصمیم گیری ها و به روز رسانی بین شرکت استفاده می کند. Rarible همچنین "Lazy Minting" را در بازار خود ارائه می دهد و با شبکه اتریوم کار می کند و به خالق NFT اجازه می دهد هزینه گاز را در زمان خرید به خریدار موکول کند.

انتخاب پلتفرم NFT بستگی به نیازها و اهداف شما دارد. برخی از پلتفرم‌ها بیشتر برای هنرمندان و خلق آثار هنری مناسب هستند، در حالی که برخی دیگر امکانات گسترده‌تری برای انتشار و معامله NFT‌ها فراهم می‌کنند. همچنین، هزینه‌ها، کیفیت اجتماعی، و امکانات جانبی نیز در انتخاب پلتفرم تأثیرگذارند. بهتر است قبل از انتخاب، شرایط و قوانین هر پلتفرم را به دقت بررسی کنید تا از انتخابی هوشمندانه‌ای برای ارائه آثار خود به جامعه NFT بهره‌مند شوید.

بازاریابی NFT

هنگامی که NFT های خود را به فروش می رسانید، اکثر بازارها سه روش فروش متفاوت را ارائه می دهند:

  • فروش با قیمت ثابت
  • حراج های محدود به زمان
  • حراج های نامحدود

یکی از این سه روش را برحسب تطابق با اهدافتان انتخاب کرده و هزینه لیست کردن را پرداخت کنید. اکنون NFT شما آماده‌ی فروش بوده و درلیست خرید کلکسیونرها قرار گرفته است.


برای تبلیغ و افزایش دیده شدن NFT خود، می‌توانید از راهکارهای گوناگونی استفاده کنید:

  • در شبکه‌های اجتماعی محبوب مانند Twitter،Instagram  و Discord حضور فعّال داشته باشید.
  • با به اشتراک‌گذاری تصاویر، ویدئوها و اطلاعات جذاب درباره NFT خود، جامعه را به خود جلب کنید.
  • از هشتگ‌های مرتبط با دنیای NFT و هنر دیجیتال استفاده کنید تا بیشتر به گروه‌ها و جستجوهای مرتبط دست پیدا کنید.
  • در گفتگوها و انجمن‌های NFTشرکت کنید چون این کار باعث ارتباط مستقیم با جامعه‌ای که به این فضا علاقه دارند، شده و قاعدتا به بالا رفتن میزان تجربه‌ی شما کمک می‌کند.
  • می‌توانید از طریق اشتراک‌گذاری تجربیات، فرآیند قدم به قدم ساخت NFT، و پشت صحنه‌های خلق آثار خود، ارتباط خود را با مخاطبان افزایش دهید. 

جمع بندی

با توجه به مواردی که در مقاله بررسی شد، مشخص است که ساختNFT  رایگان با گوشی، یک فرصت هیجان‌انگیز برای هنرمندان دیجیتال است. این فرایند نه تنها امکان ارتقاء ارتباط هنرمندان با جامعه و طرفداران را فراهم می‌کند، بلکه این آثار هنری را به عنوان دارایی‌های دیجیتال منحصربه‌فرد و با ارزش به بازار عرضه می‌کند.

از آنجا که این فرآیند به راحتی و بدون هیچ هزینه‌ای انجام است، هنرمندان می‌توانند با کمک خلاقیت خود از طریق تبلیغات مناسب و استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتال، اثرات خود را به دنیای گسترده‌تری معرفی کنند.

آیا برای ساخت NFT نیاز به مهارت‌ها و امکانات خاصی دارم؟

برای خلقNFT ، نیازی به داشتن یک سیستم حرفه‌ای نیست. زیرا ساخت NFT رایگان با گوشی اندروید و آیفون نیز امکان پذیر است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک برنامه ساخت NFT را نصب کرده و گام‌هایی را که در این مقاله شرح دادیم، دنبال کنید.

آیا ساخت NFT هزینه دارد؟

خیر، ما در این مقاله به ساخت NFT رایگان با گوشی پرداخته‌ایم.

چگونه می‌توانم از هنر دیجیتال خود درآمد کسب کنم؟

اگر به کارهای هنری علاقه داشته باشید از طریق ساخت یک اثر هنری مثل NFT و فروش آن می‌توانید از هنر دیجیتال خود درآمد کسب کنید.

دلیل منحصر به فرد بودن NFTها مربوط به چیست؟

زیرا هر شخصی قادر به ساخت NFT است.

NFTها برای مالک خود انحصاری هستند.

این آثار هنری به سازندگان خود قدرت می‌دهند.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب