کیف پول غیرمترکز ارزدیجیتال

با ورود به دنیای ارزدیجیتال، با اصطلاحاتی مثل کیف پول آشنا می شوید. در حقیقت کیف پول ارزدیجیتال جزو جدایی ناپذیری از بازارهای مالی است. شاید برایتان سوال باشد که کیف پول ارزدیجیتال کجاست؟ کاربرد کیف پول ارزدیجیتال چیست؟ چند نوع کیف پول ارزدیجیتال وجود دارد؟ هلدینگ آلنداینوست در این مقاله پاسخ به تمامی این سوالات را خواهد داد.

کیف پول غیرمتمرکز ارزدیجیتال

با ورود به دنیای ارزدیجیتال، با اصطلاحاتی مثل کیف پول آشنا می شوید. در حقیقت کیف پول ارزدیجیتال جزو جدایی ناپذیری از بازارهای مالی است. شاید برایتان سوال باشد که کیف پول ارزدیجیتال چیست؟ کاربرد کیف پول ارزدیجیتال کجاست؟ چند نوع کیف پول ارزدیجیتال وجود دارد؟ هلدینگ آلنداینوست در این مقاله پاسخ به تمامی این سوالات را خواهد داد و آموزش کیف پول های غیرمتمرکز ارزدیجیتال را بیان می کند. پس برای آگاهی از پاسخ این سوالات، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

کیف پول غیرمتمرکز

کیف پول ارزدیجیتال چیست؟

کیف پول ارزدیجیتال یک نرم افزار یا سخت افزاری است که شما می توانید ارزهای دیجیتال خود را در آن نگه داری کنید. امروزه تعداد این کیف پول ها به شکل فزاینده ای رو به افزایش است. اما باید قبل از انتخاب یک کیف پول ارزدیجیتال حتما از لحاظ امنیتی و سابقه ی آن اطلاعاتی کسب کنید. در حقیقت امروزه تعداد افرادی که تمایل دارند تا در این بازار سرمایه گذاری کنند، رو به افزایش است و باید برای انجام معاملات خود از یک کیف پول قدرتمند و قابل اطمینان استفاده کرد. کیف پول های ارزدیجیتال به نوعی همانند یک واسط بین کاربر و شبکه بلاک چینی عمل می کند و تراکنش ها را در قالب کدهای رمزنگاری شده به شبکه ارسال خواهد کرد.

انواع کیف پول های ارزدیجیتال کدام است؟

به طور کلی دو نوع کیف پول ارزدیجیتال موجود است. کیف پول متمرکز و کیف پول غیرمتمرکز که در ادامه به توضیح هریک از آنها می پردازیم.

کیف پول متمرکز: این نوع کیف پول به شکلی است که کلیدهای خصوصی آن در اختیار کاربر و شخص ثالث (ارگان، نهاد، شرکت یا گروه خاصی) قرار خواهد گرفت. در واقع سیستم این کیف پول شبیه به بانک است. استفاده از آن بسیار راحت است و برای افراد مبتدی مناسب می باشد.

کیف پول غیرمتمرکز: در این نوع از کیف پول ها، کاربران اختیار کیف پول را دارند و شخص سومی دسترسی به این ولت را نخواهد داشت و نفرسومی مثل کیف پول متمرکز دسترسی به کلیدهای خصوصی کیف پول را ندارد. همانطور که می دانید یکی از مهم ترین ویژگی های ارز دیجیتال، ویژگی غیرمتمرکز بودن آن است که با کیف پول متمرکز در تناقض است و به همین علت عده زیادی به ایم کیف پول(متمرکز) نقد دارند چرا که صاحب کیف پول مالکیت تمام بر روی کیف پول خود را نخواهد داشت. اما در مقابل کیف پول متمرکز، کیف پول غیرمتمرکز وجود دارد که به شکل P2P فعالیت می کند و در این نوع از فعالیت، تنها شخص کاربر می تواند تراکنش ها را انجام دهد. کیف پول غیرمتمرکز خود به دو بخش متفاوت تقسیم می شود که شامل کیف پول غیرمتمرکز گرم (نرم افزاری) و کیف پول غیرمتمرکز سرد (سخت افزاری) تقسیم می شود. هرکدام از این کیف پول ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند به طور مثال کیف پول گرم که به شکل آنلاین است، دارایی ها به صورت آنلاین نگه داری می گردد و در مقابل در کیف پول سرد یا سخت افزاری، ارز دیجیتال شما به صورت آفلاین نگه داری خواهد شد. در حقیقت اگر قصد دارید که ارزهای خود را به شکل کوتاه مدت و موقت نگه دارید، کیف پول های گرم یا نرم افزاری توصیه می شود و در غیر این صورت، استفاده از کیف پول های سرد یا آفلاین برای نگه داری بلند مدت مناسب است.

مزیت های استفاده از کیف پول های غیرمتمرکز ارزدیجیتال

به طور کلی میزان امنیت کیف پول های غیر متمرکز بالاتربوده چرا که شخص ثالثی به آن دسترسی ندارد. در حقیقت در کشورهایی مثل ایران که تحریم های یک جانبه علیه آن وجود دارد، دنبال کردن یک کیف پول غیرمتمرکز از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا با مشکلات مالی وبین المللی روبه رو نخواهد شد. به طور مثال محدودیت هایی علیه کاربران ایرانی در پلتفرم بایننس اعمال شد که باعث شد ایرانیان با مشکلات متعددی روبه رو شوند و با استفاده از کیف پول متمرکز، سرمایه آن ها دچار مشکلاتی شود. از طرفی به دلیل عدم دسترسی شخص سوم و نهاد دیگری، بلوکه شدن یا بلاک شدن کیف پول امکان نخواهد داشت و به شکل کلی میزان امنیت در این نوع از کیف پول ها به مراتب بیشتر است.

بهترین کیف پول های غیرمتمرکز ارزدیجیتال کدام است؟

در این بخش قصد داریم تا برخی از بهترین کیف پول های غیرمتمرکز را معرفی کنیم:

  • کیف پول متامسک: اگر در بازار ارزدیجیتال فعال باشید، احتمالا کیف پول متامسک به گوشتان خورده است. این کیف پول، یک ولت اختصاصی برای بلاک چین اتریوم است که تحت وب فعالیت می کند. این کیف پول را می توانید بر روی مرورگرهای فایرفاکس، کروم، بریو و Edge نصب کنید. متامسک یک کیف پول رایگان است که طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است و به شکل آنلاین و منبع باز می باشد. به طور کلی کیف پول متامسک همانند پلی بین بلاک چین اتریوم و مرورگر معمولی عمل می کند. در واقع بلاکچین اتریوم قابلیت این را دارد که بتوانید یکسری برنامه های غیرمتمرکز و ارزهای دیجیتال را در آن بسازید. این کیف پول جزو کیف پول های گرم و آنلاین به حساب می آید و زمانی که به اینترنت متصل هستید، توانایی استفاده از آن را دارید که این موضوع باعث می شود تا این کیف پول با آسیب روبه رو شود. توصیه می شود برای نگه داری طولانی مدت از ارزهای دیجیتال خود از کیف پول های سرد یا آفلاین استفاده کنید.

کیف پول متامسک

مزایای کیف پول متامسک

منبع باز بودن: این ولت به شکل رایگان و منبع باز است که می تواند به صورت مداوم بهبود و آپدیت شود.

امنیت مطلوب: از دیگر ویژگی های این کیف پول دارا بودن از یک امنیت مناسبی است که می توانید به راحتی به آن اطمینان کنید.  در صورتی که رمز خود را برای ورود به سایت کیف پول فراموش کنید، می توانید توسط رمز seed آن را بازیابی کنید. نکته قابل اهمیت این است که حتما این رمز seed را در جایی ذخیره کنید چرا که در صورت گم کردن این رمز، امکان ورود به کیف پول را نخواهید داشت.

آسان بودن کار با کیف پول: برای ورود به این کیف پول تنها لازم است تا یک حساب کاربری و رمز عبور قدرتمندی برای خود انتخاب کنید. علاوه بر یک رمزی تحت عنوان seed به شما داده می شود که باید آن را در جایی ذخیره و نگه داری کنید.

بازیابی آسان: اگر شما به دلایلی اپلیکیشن کیف پول از موبایل خود را پاک کردید،  با وارد کردن رمز seed می توانید دوباره آن را بازیابی کنید و به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید.

پشتیبانی از ارزهای مختلف: با استفاده از کیف پول متامسک به ارزهای گسترده ای دسترسی خواهید داشت که این ارزها شامل موارد زیر است: اتریوم، دای، شیبا، تتر، دیسنتر الند، یو اس دی کوین، یونی سواپ، چین لینک، انجین کوین.

  • کیف پول تراست ولت: تراست ولت یکی دیگر از ولت های غیرمتمرکز است که امنیت بسیار بالایی دارد. در واقع این کیف پول وابسته به صرافی بایننس است. این کیف پول رایگان بوده و با استفاده از سیستم های عامل اندروید و Ios قابل استفاده است. این کیف بیش از 160 ارزدیجیتال مختلف را پشتیبانی می کند. این کیف پول منبع باز است و می توان آن را به راحتی ادیت و آپدیت کرد. بسیار ایمن بوده و با خیال راحت می توانید ارزهای دیجیتال خود را در آن نگه داری کنید و شخص سوم یا نهاد خاصی به آن دسترسی ندارد. در حقیقت حفظ حریم خصوصی و نگه داری امن از ارزهای دیجیتال برای این ولت بسیار با اهمیت است. همچنین به دلیل غیرامانی بودن این کیف پول، داده های کاربر به سختی فاش خواهد شد.

تراست ولت

ویژگی های کیف پول تراست ولت

دارای رابط کاربری آسان: طراحی سایت کیف پول تراست ولت به صورتی است که کار با آن بسیار ساده است و کاربران می توانند با آن به راحتی به انجام معاملات خود بپردازند. هم اکنون این کیف پول دارای بیش از 10 میلیون کاربر است. در حقیقت دلیل پرطرفدار شدن این کیف پول کار با صرافی بایننس است که از سال 2018 شروع شد.

امنیت بسیار بالا: میزان امنیت این ولت بسیار بالا است و اقدامات امنیتی قدرتمندی برای ورود به ولت در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن یک کلید دسترسی خصوصی نیز برای این کیف پول تعبیه شده است که باعث بهبود امنیت این ولت شده است. اما با این حال از احراز هویت دو عاملی پشتیبانی نمی کند که می توان به عنوان یک ضعف کیف پول از آن یاد کرد.

کاملا رایگان: برای استفاده کردن از این ولت نیاز به پرداخت هزینه ای نیست و تنها باید کارمزد تراکنش ها را پرداخت کنید. دانلود اپلیکیشن و ثبت نام در پلتفرم کاملا رایگان است.

قابلیت استفاده از ارزهای دیجیتال مختلف: این پلتفرم قابلیت پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف را فراهم کرده است که این موضوع منجر به راحتی کار افراد می شود.

قابلیت به دست آوردن سود: شما می توانید کوین های خود را در این کیف پول قرار دهید و توسط قرارداد سرمایه گذاری، با کارکردن این ولت روی سرمایه ی شما، سود به دست خواهد آورید.

تاریخچه کیف پول تراست ولت

داستان کیف پول تراست بسیار جذاب و گیرا است که این بخش را به تاریخچه تراست ولت اختصاص دادیم. شخصی به نام Viktor Radchenko که یک برنامه نویس اکراینی بود، موسس کیف پول تراست ولت است. او در ابتدا قصد داشت که فضایی را جهت ذخیره و نگه داری ارزهای دیجیتال به وجود آورد که از سال 2017 کار خود را آغاز کرد و به سرعت توانست در این زمینه بسیار موفق شود. بعد از به موفقیت رسیدن سریع این ولت که با استقبال بسیار زیادی توسط افراد روبه رو شد،  صرافی بایننس همکاری خودش را با آن شروع کرد.

  • کیف پول لجر Ledger: این کیف پول یک کیف پول ارزدیجیتال است که به شما این قابلیت را می دهد تا بتوانید انواع ارزهای رمزنگاری شده را ارسال و سپس دریافت کنید. امروزه لجر یک کیف پول ارزدیجیتال بسیار محبوب در بین تریدرها است. شرکت لجر فرانسوی است و اولین کیف پول خود را در سال 2014 تولید کرد. می توان گفت که یکی از موفق ترین کیف پول های سخت افزاری متعلق به لجر است و امروزه نردیک به دو میلیون کیف پول سخت افزاری به فروش رسیده است . Ledger Nano S و Ledger Nano X دو نمونه از پرطرفدارترین محصولات است که داخل جعبه هایی قرار گرفته و کاغذهایی با عنوان Recovery sheet درون آن وجود دارد که کلیدهای خصوصی در آن وجود دارد.

کیف پول لجر

ویژگی های کیف پول لجر

امنیت بالای کیف پول: امنیت یکی از ویژگی های بسیار مثبت این کیف پول است. در حقیقت موضوع امنیت ابتدایی ترین ویژگی است که منجربه افزایش اعتماد کاربران خواهد شد. در صورتی که میزان امنیت کیف پول شما به اندازه ی کافی بالا نباشد، امکان هک شدن آن وجود دارد. در این کیف پول می توانید یک رمز قوی حاوی عدد و کلمه انتخاب کنید. باید به یاد داشته باشید که بهتر است از رمزهای بسیار ساده پرهیز کنید. این کیف پول زمان ثبت نام به شما یک رمزعبوری 24 کلمه ای خواهد داد که به هیچ وجه نباید آن را از یاد ببرید چرا که در صورت فراموشی، امکان بازیابی و ورود به اپلیکیشن برای شما وجود نخواهد داشت. سعی کنید این رمزعبور 24 رقمی را در جایی یادداشت و حفظ کنید و در جایی ایمن از آن نگهداری کنید.

پشتیبانی از رمزارزهای بسیار: این کیف پول از اغلب ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کند که می تواند برای کاربران بسیار مفید باشد. در واقع کمتر کیف پول ارزدیجیتال این قابلیت را دارد که بتواند از بیش از 1500 توکن حمایت کند.

عدم آسیب فیزیکی: از جمله ویژگی های با اهمیت این کیف پول این است به راحتی شکسته یا خراب نخواهد شد چرا که از متریال با کیفیت و بادوامی ساخته شده است. از طرفی این کیف پول دارای خاصیت ضدزنگ است. اما با این حال دارای قیمت نسبتا بالایی است.

جمع بندی

کیف پول های ارزدیجیتال یکی از موضوعاتی است که در بازارهای مالی مثل بازار بورس یا بازار کریپتو کاربرد فراوانی دارد. کیف پول های غیر متمرکز ارزدیجیتال، از جمله بهترین نوع کیف پول است که انواع متفاوتی دارد. در این مقاله برخی از برترین های کیف پول غیرمتمرکز را بررسی کردیم.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب