آموزش کیف‌ پول تراست ولت

تراست ولت از مورد اعتماد ترین و محبوب ترین کیف پول های ارز های دیجیتال محسوب می‌شود. این کیف پول با داشتن امنیت بالا و تجربه کاربری ساده از بهتری انتخاب‌ها برای ذخیره و انتقال دارایی های دیجیتال است.

آموزش ویدیویی کیف‌پول تراست ولت

جهت درک بهتر و یادگیری مفیدتر نحوه استفاده از کیف‌پول تراست ولت توصیه می‌گردد ویدیو آموزشی را مشاهده نمایید.

کیف پول‌های ارز دیجیتال معمولاً برای ذخیره چندین سکه و توکن به طور همزمان استفاده می‌شوند. با این حال، اکثر کیف پول‌ها تنها از تعداد محدودی ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. این کیف پول‌ها می‌توانند به شکل سخت‌افزار (مثل یک فلش مموری) باشند که می‌توانند در صورت نیاز به اینترنت وصل شوند یا حافظه دیجیتالی (مانند یک برنامه بانکی) که می‌توان روی یک دستگاه به آن دسترسی داشت. از نکات دیگر درباره کیف‌پول های کریپتو، اطمینان از امنیت آنهاست. کیف پول‌های رمزنگاری کدهایی به نام کلیدهای خصوصی را ذخیره می‌کنند که باید قبل از اینکه صاحب کیف پول، دارایی خود را خرج کند، با یک کلید عمومی وارد برنامه شود. تراست ولت نمونه‌ای از چنین کیف پول موجود برای نگهداری ارز های دیجیتال است. یک کیف پول رمزنگاری امن برای کسانی که در بازار کریپتو سرمایه گذاری می کنند بسیار مهم است. این کیف پول به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی های دیجیتال خود را کنترل کرده و به آن دسترسی داشته باشند و از ارزهای دیجیتال بیشتری نسبت به برخی از رقبای خود پشتیبانی می‌کند. تراست ولت همچنین یک کیف پول رمزنگاری غیر متمرکز است، به این معنی که کاربران تنها مالک دارایی های دیجیتال خود هستند و کنترل کاملی بر وجوه خود دارند و سازمان یا نهادی بین کاربر و ذخایر دیجیتالی وی وجود ندارد.از نظر فنی، کیف پول‌های رمزنگاری، بخش‌هایی از نرم‌افزار هستند که کاربران را قادر می‌سازد تا ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین، اتریوم یا تتر را ارسال و دریافت کنند. در این مطلب هلدینگ آلنداینوست به آموزش کیف‌پول تراست والت می‌پردازد.

آموزش کیف پول تراست ولت

تراست ولت چیست؟

Trust Wallet یک برنامه کیف پول غیرمتمرکز با پشتیبانی از چند ارز دیجیتال است که به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی های دیجیتالی مانند ارزهای دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را به طور کامل کنترل کنند. تراست ولت کیف پول رمزنگاری رسمی بایننس است و از 65 بلاک چین و دسترسی به بیش از 4.5 میلیون دارایی رمزنگاری پشتیبانی می‌کند.

برخلاف اکثر کیف‌پول‌های متمرکز، تراست ولت شامل دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) است که به کاربران اجازه می‌دهد با برنامه های غیرمترمرکز در سراسر بلاک چین‌های پشتیبانی‌شده به صورت ایمن تعامل داشته باشند. تراست ولت قصد دارد تا با امکان خرید، ارسال و دریافت سهام، تجارت و ذخیره ارزهای رمزنگاری شده، دستسی به بازار کریپتو را برای تمامی کاربران آسان تر کند. علاوه بر این، Trust Wallet یک کیف پول گرم است. به این معنی که تا زمانی که اتصال اینترنتی وجود دارد، کیف پول از طریق یک اتصال آنلاین امن قابل دسترسی است. این برخلاف یک کیف پول های سرد است که تا حد زیادی آفلاین می‌ماند و فقط در صورت نیاز آنلاین می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی کیف پول های غیرمتمرکز ارز دیجیتال خواندن مقاله پیشنهاد می شود.

برخی از ویژگی های کلیدی Trust Wallet عبارتند از:

  • پشتیبانی از چند ارز دیجیتال: همانطور که گفته شد، یکی از مزایای کلیدی Trust Wallet این است که برخلاف اکثر کیف پول هایی که فقط از توکن های ERC-20 پشتیبانی می‌کنند، از چندین ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین، اتریوم و... پشتیبانی می‌کند.
  • خریدهای انعطاف پذیر با استفاده از تراست ولت: این کیف پول به کاربران امکان می‌دهد ارزهای دیجیتال را از پلتفرم های شخص ثالث مانند Wyre، MoonPay، Simplex و غیره خریداری کنند.
  • کیف پول توکن های غیر مثلی: تراست والت همچنین یک کیف پول NFT است، به این معنی که کاربران می توانند NFT را خریداری کنند، بفروشند و ذخیره کنند. کاربران همچنین می‌توانند NFT ها را از دستگاه های تلفن همراه خود از طریق برنامه Trust Wallet معامله کنند.
  • جوایز: کاربران می توانند از تراست ولت برای به اشتراک گذاری ارزهای دیجیتال انتخابی و کسب جوایز استفاده کنند.
  • انتقال آسان بین کیف پول: کاربران می‌توانند با استفاده از عبارت بازیابی مخفی، کلید خصوصی یا فایل Keystore، ارزهای دیجیتال را از کیف پول های دیگر به Trust Wallet انتقال دهند.
  • هزینه های انعطاف پذیر: تراست ولت را می توان به صورت رایگان استفاده کرد و نیازی به اشتراک ندارد. برای مبادله یا تراکنش های درون برنامه هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. با این حال، کاربران باید هزینه شبکه مربوطه را بپردازند، که ممکن است بسته به ازدحام شبکه متفاوت باشد.

آموزش ساخت حساب کیف‌پول تراست والت

اولین قدم برای استفاده از کیف پول تراست ولت، نصب آن است. این کیف پول را می‌توانید با مراجعه به سایت trustwallet.com و یا دانلود مستقیم از گوگل پلی یا اپ استور روی گوشی همراه خودتون نصب کنید. 

ساخت حساب کاربری تراست ولت

پس از نصب، نرم‌افزار را باز کنید. اگر کیف پولی دارید و می‌خواهید به همان متصل شوید، تنها کافی است روی گزینه I Already Have a Wallet کلیک کنید و کد بازیابی را وارد کنید. اما اگر برای اولین بار می‌خواهید کیف پول بسازید، گزینه Create a New Wallet را انتخاب کنید. با انجام این کار وارد صفحه‌ای می‌شود که ابتدا چند خطر امنیتی را به شما نشان می‌دهد. در این بخش با فعال کردن تیک گزینه‌ها، تایید می‌کنید که:

  • اگر Secret Phrase (عبارت بازیابی) خود را گم کنید، دارایی‌های خود را از دست خواهید داد.
  • اگر Secret Phrase خود را در اختیار دیگران قرار دهید، ممکن است دارایی‌های‌تان به سرقت برود.
  • مسئولیت کامل حفظ و نگهداری Secret Phrase با خودتان است.

عبارت بازیابی حساب تراست والت

سپس با فشردن گزینه Continue، می‌توانید عبارت بازیابی خود را در صفحه بعد مشاهده کنید. این عبارت را به همان ترتیبی که در تراست ولت درج شده است، در جایی امن و مطمئن یادداشت کنید. مجددا تاکید می‌شود که این کلمات را با کسی به اشتراک نگذارید؛‌ چرا که در این صورت، امنیت کیف پول‌‌ و دارایی‌های داخل آن به خطر می‌افتد.

رمز عبور اکانت تراست والت

پس از یادداشت کردن این ۱۲ کلمه، گزینه Continue را انتخاب کنید. با انجام این کار، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که باید در آن، کلمات را با ترتیب صحیح انتخاب کنید و بچینید.

 عبارت بازیابی تراست ولت

سرانجام با فشردن گزینه Done کار ساخت کیف پول Trust Wallet‌ به پایان می‌رسد. این اتفاق، با نمایش پیغام Your Wallet Was Successfully Created به اطلاع شما می‌رسد.

trust wallet account

گزینه ok را انتخاب کنید تا بتوانید محیط کیف پول‌تان را ببینید. تصویر زیر، صفحه اصلی کیف پولی را که ساخته‌اید نشان می‌دهد:

صفحه اصلی کیف پول تراست ولت

در صفحه اصلی کیف پول تراست ولت می‌توانید علاوه بر توکن‌های دلخواه، NFT را نیز دریافت کنید. این کار از طریق گزینه Receive در سربرگ NFT قابل انجام است. همچنین می‌توانید با کلیک روی عبارت Open on OpeSea.io وارد اوپن سی شوید.

افزودن توکن

همان‌طور که در تصاویر قبلی مشاهده کردید، در این کیف پول به طور پیش‌فرض رمزارزهای بیت‌کوین، اتریوم و BNB نمایش داده می‌شود. برای افزودن رمزارزهای دیگر، روی گزینه Add Token‌s در صفحه اصلی یا روی علامت تنظیمات در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. در اینجا می‌توانید هر کدام از ارزهای دیجیتالی را که مدنظرتان است، فعال کنید تا در صفحه اصلی کیف پول‌تان نمایش داده شود. اما اگر رمزارزتان در این لیست وجود نداشت، علامت + را انتخاب کنید تا بتوانید مورد دلخواه خود را به کیف پول‌تان اضافه کنید.

چطور به تراست ولت کوین اضافه کنیم

اطلاعات توکن خود را در قسمت بعد وارد کنید. این اطلاعات را می‌توانید از وب‌سایت مخصوص همان توکن به دست آورید. پس از درج اطلاعات مورد نیاز، گزینه Done را انتخاب کنید تا توکن جدید، به لیست‌ رمزارزهای‌ شما اضافه شود.

انتقال دارایی

برای نقل و انتقال دارایی از کیف پول تراست ولت به آدرسی دیگر، یا دریافت رمزارز از آدرسی دیگر، باید از گزینه Send و Receive استفاده کنیم. برای این کار، ابتدا رمزارزی که قصد ارسال آن را داریم انتخاب می‌کنیم. در اینجا یک ارز را برای انتقال انتخاب می‌کنیم. با کلیک روی این رمزارز، وارد صفحه آن می‌شویم. سپس با فشردن گزینه Send، وارد محیطی می‌شویم که باید در آن، آدرس مقصد و هم‌چنین مقدار موردنظر را برای انتقال به صورت دستی وارد کنیم:

انتقال دارایی در تراست ولت

پس از وارد کردن موارد مورد نیاز، گزینه Continue را انتخاب می‌کنیم تا فرایند ادامه پیدا کند. سپس در صفحه بعد، با انتخاب گزینه Confirm باید قرارداد هوشمند را امضا کنیم که تراکنش انجام شود و مبلغ موردنظر، به آدرسی که درج کردیم منتقل شود. برای دریافت دارایی از آدرسی دیگر نیز، مجددا رمزارز موردنظر خود را انتخاب و این بار روی گزینه Receive کلیک می‌کنیم. با این کار، آدرس عمومی‌ کیف پول‌مان نمایش داده می‌شود و می‌توانیم با استفاده از QRcode‌ یا از طریق کپی کردن آدرس، عملیات موردنظرمان را انجام دهیم.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب