آموزش کیف پول متامسک

متامسک از بهترین و محبوب ترین کیف پول های ارز های دیجیتال و توکن های غیرقابل تعویض است. در این مطلب هلدینگ آلنداینوست به آموزش ساخت حساب در این کیف‌پول می‌پردازد.

آموزش ویدیویی کیف‌پول متامسک

جهت درک بهتر و یادگیری مفیدتر استفاده از کیف‌پول متامسک، توصیه می‌گردد ویدیو آموزشی را مشاهده نمایید. 

متامسک یک نرم افزار کیف پول رمزنگاری رایگان است که افراد می توانند از آن برای تعامل در دنیای کریپتو استفاده کنند. این امکان را به شما می دهد تا دارایی های رمزنگاری شده را برای بلاک چین اتریوم بخرید، بفروشید، و مبادله کنید، بسیار شبیه به نحوه خرید یک کیف پول واقعی در دنیای واقعی است. در این مطلب هلدینگ آلنداینوست به آموزش کیف پول متامسک می‌پردازد.

از سال 2016 وجود داشته است. ConsenSys، بزرگترین شرکت توسعه اتریوم در جهان، آن را به عنوان ابزاری برای ساده‌سازی دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) راه‌اندازی کرد. درMetaMask این امکان وجود دارد که:

  • خرید، دریافت، ارسال و مبادله اتر (ETH)، توکن اصلی در اتریوم
  • خرید، دریافت، ارسال و مبادله توکن های غیرقابل تعویض (NFT) در بازارها
  • به داپ های اتریوم متصل شوید
  • به کیف پول های رمزنگاری دیگر متصل شوید
  • بازی های مبتنی بر بلاک چین را انجام دهید
  • به شبکه های مختلف مانند زنجیره هوشمند BNB و سایر شبکه های آزمایشی دسترسی داشته باشید

آموزش ولت متامسک

استفاده از متامسک رایگان است و می‌توان آن را به عنوان یک افزونه در مرورگرهای اینترنت، گوگل کروم، فایرفاکس، Brave و غیره نصب کرد و یا به عنوان یک برنامه گوشی هوشمند در iOS و اندروید دانلود کرد. متامسک با بیش از 30 میلیون کاربر، یکی از محبوب ترین کیف پول های رمزنگاری امروزی است. اتریوم یک شبکه بلاک چین غیرمتمرکز است که برای ذخیره داده ها و اجرای یک برنامه کامپیوتری به نام قراردادهای هوشمند ساخته شده است. کاربرانی که این قراردادهای هوشمند را بر روی رایانه یا ماشین‌های خود اجرا می‌کنند، در اتر پاداش دریافت می‌کنند. رایانه‌ای که به شبکه اتریوم می‌پیوندد، تراکنش ها را پردازش می‌کند و داده ها را با سایر کاربران به اشتراک می‌گذارد، گره اتریوم نامیده می‌شود. برنامه‌های کاربردی مبتنی بر اتریوم مانند صرافی‌های ارزهای دیجیتال، بازی‌هایی مانند Axie Infinity، اشتراک‌گذاری هنر دیجیتال و موارد دیگر نیز از طریق قراردادهای هوشمند اجرا می‌شوند. این دسته از کیف پول ها جزو کیف پول های غیرمتمرکز ارزدیجیتال  است.

آموزش نصب و استفاه از کیف پول متامسک

اولین قدم برای استفاده از کیف پول متامسک، نصب آن است. این کیف پول را می‌توانید با مراجعه به گوگل پلی یا اپ استور روی گوشی همراه خودتون نصب کنید. سپس برنامه را باز کنید.

ساخت والت متامسک

در ابتدا صفحه‌ای مانند تصویر بالا به شما نمایش داده می‌شود. با انتخاب گزینه “Get started” مراحل ثبت نام در متامسک را شروع کنید. در مرحله بعد پیش از شروع ثبت نام بهتر است وارد لینک Terms and Conditions شده و شرایط استفاده از کیف پول متامسک را مطالعه کنید. پس از مطالعه شرایط در صورت موافقت، به صفحه اصلی بازگشته و مراحل ثبت نام را دنبال کنید.

ثبت نام در والت متامسک

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در این صفحه دو گزینه مختلف به شما نمایش داده شده است. با انتخاب اولین گزینه می‌توانید کیف پول متامسک خود را با استفاده از عبارت بازیابی در دستگاه جدید بازیابی کنید. در گزینه دوم می‌توانید کیف پول جدیدی بسازید. در صورتی که مایل هستید کیف پول متامسک جدیدی ایجاد کنید گزینه “Create a new wallet” را لمس کنید.

تایید دسترسی های کیف‌پول متامسک

در مرحله بعد طبق سنت همه اپلیکیشن‌های موبایل، اپلیکیشن از شما برای جمع‌آوری برخی از اطلاعات و داده‌هایتان اجازه می‌گیرد. اگر به شدت روی اطلاعات شخصی خود حساس هستید، گزینه No Thanks را لمس کنید. در غیر این صورت با لمس گزینه I Agree مراحل ساخت را ادامه دهید. اطلاعاتی که این اپلیکیشن دریافت می‌کند مربوط به منطقه فعالیت شما و یک سری موارد دیگر است. همچنین این اپلیکیشن هیچگاه آدرس IP شما را ذخیره نمی‌کند، داده‌های جمع‌آوری شده را به شرکت‌های واسطه و تبلیغاتی نمی‌فروشد و آدرس‌ها، کلید‌های خصوصی، تراکنش‌ها، میزان موجودی و موارد شخصی دیگر را ذخیره نمی‌کند.

ساخت پسورد و رمز امنیتی برای حساب متامسک

اولین مرحله ثبت نام مربوط به ساخت رمز عبور است. یک رمز عبور قوی با حداقل 8 کاراکتر انتخاب کنید. سعی کنید در انتخاب رمز عبور از اعداد، حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و نمادهای مختلف مانند @#$% استفاده کنید. سپس در کادر دوم رمز عبور خود را یک مرتبه دیگر با دقت وارد کنید. در صورتی که مایل هستید از طریق اثر انگشت نیز امکان ورود به متامسک را داشته باشید آیکون سبز رنگ موجود در تصویر بالا را در حالت فعال قرار دهید. توجه داشته باشید که لازم است رمز عبور خود را در جایی امن نگهداری کرده و برای جلوگیری از خطر فراموشی و مفقودی آن، بهتر است رمز عبور خود را به صورت فیزیکی یادداشت کرده و در جایی امن نگهداری کنید. در آخرین قسمت از این مرحله متامسک به کاربران خود متذکر می‌شود که در صورت فراموشی رمز عبور، امکان بازیابی آن وجود ندارد. با لمس گزینه “Create password” وارد مرحله دوم ثبت نام می‎‌شوید.

کلید های امنیتی متامسک

مرحله دوم مربوط به امنیت کیف پول شما است. در این قسمت به کاربران توصیه می‌شود تا عبارت بازیابی خود را در یک جای امن و به دور از دسترسی دیگران قرار دهند. برای نگهداری از عبارت بازیابی می‌توانید یکی از اقدامات زیر را انجام دهید:

  • عبارت بازیابی خود را یادداشت کرده و در یک مکان مطمئن نگهداری کنید.
  • آن را صندوق امانات بانک قرار دهید.
  • یا از نرم افزارهای مدیریت پسورد استفاده کنید.

به هیچ عنوان عبارت بازیابی خود را با یک شخص دیگر یا حتی نرم افزار متامسک به اشتراک نگذارید، چرا که دسترسی به عبارت بازیابی به منزله دسترسی به دارایی‌های شماست. در این مرحله به صفحه‌ای مانند تصویر بالا هدایت می‌شوید. در این صفحه نیز روش‌های نگهداری عبارت بازیابی (Seed phrase) بار دیگر به کاربران یادآوری شده است. با انتخاب گزینه “Start” وارد صفحه بعدی شوید. در این بخش از مرحله دوم ثبت نام، عبارت بازیابی منحصر به فردی به شما ارائه داده می‌شود. برای مشاهده عبارت بازیابی حساب کاربری خود بر روی عبارت “view” کلیک کنید.

امنیت کیف پول متامسک

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، عبارت بازیابی از 12 کلمه رندم انگلیسی تشکیل شده است. این 12 کلمه را درست مانند تصویر بالا در یک برگه یادداشت کنید. توجه داشته باشید که در مراحل بعد از شما خواسته می‌شود تا عبارت بازیابی خود را وارد کنید. پس از از آنکه عبارت بازیابی را یادداشت کردید، بر روی گزینه “Continue” ضربه بزنید.

metamask security

در این بخش از مرحله دوم ثبت نام به صفحه‌ای مانند تصویر بالا هدایت می‌شوید. همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، از شما خواسته شده تا عبارت بازیابی ارائه شده در بخش قبلی را به ترتیب در کادرهای 1 تا 12 وارد کرده و در آخر گزینه “Complete Backup” را لمس کنید. در صورتی که عبارت بازیابی را به درست وارد کرده باشید صفحه‌ تایید امنیت کیف پول به شما نمایش داده می‌شود. با کلیک بر روی گزینه “Done” مرحله سوم از ثبت نام نیز به درستی تکمیل می‌شود.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب