کیف پول مای سلیوم

کیف پول مای سلیوم یکی از برترین کیف پول های معتبر است که اعتبار جهانی داشته و خدمات ویژه ای را به کاربران خود ارائه می دهد که در این محتوا به شکل کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

اگر قصد دارید که وارد دنیای ارزدیجیتال و بازار کریپتو شوید، حتما می دانید که اولین قدم برای این کار نصب یک ولت یا کیف پول ارزدیجیتال است. انتخاب یک ولت قابل اعتماد کاری بسیار دشوار است چرا که تعداد ولت ها روز به روز در حال افزایش است. هلدینگ آلنداینوست قصد دارد تا کیف پول مای سلیوم را در این محتوا به شما عزیزان معرفی کند.

جهت انتخاب یک کیف پول ارزدیجیتال معتبر باید در ابتدا اطلاعات کافی در خصوص کیف پول ها به دست آوریم و با ویژگی های آن ها آشنا شویم که در این مقاله ویژگی های کیف پول مای سلیوم و نحوه ی کار با آن به شکل جامع مورد بررسی قرار گرفته است. 

کیف پول مای سلیوم

معرفی کیف پول مای سلیوم

کیف پول ارزدیجیتال که به آن ولت می گویند به منظور نگه داری دارایی های دیجیتال استفاده می شود و اغلب بر روی گوشی یا رایانه ها می توان نصب و استفاده کرد. یکی از ولت های معتبر که منطبق بر استانداردهای جهانی است، کیف پول مای سلیوم می باشد که توسط گروهی از مهندسین سخت افزار در سال 2008 طراحی شده است و هدف آن ها انجام پروژه ی شبکه و ارتباطات بود اما پس از منتشر شدن بیت کوین، مسیر شرکت مای سلیوم تغییر یافت و شرکت به سمت شبکه بلاکچین و ارزدیجیتال رفت و محصولاتی را نیز در این زمینه ارائه می کنند.

ویژگی های کیف پول مای سلیوم

برای شروع کار در بازار کریپتو لازم است تا با انواع کیف پول های ارزدیجیتال آشنا شد تا از بین آن ها بهترین و مناسب ترین را انتخاب کرد. در این بخش به بررسی ویژگی های کیف پول مای سلیوم پرداخته شده است.

امنیت: موضوع امنیت از جمله با اهمیت ترین مسائلی است که هنگام انتخاب یک کیف پول باید به آن دقت کرد. کیف پول مای سلیوم دارای ویژگی ای است که می تواند از کلیدهای خصوصی کاربران به شکل آفلاین در گوشی نگه داری کند. این ویژگی منجر به هرگونه فساد یا مشکلات دیگر خواهد شد. در واقع لایه های امنیتی متعددی برای کیف پول مای سلیوم در نظر گرفته شده است که یکی از آن ها استفاده از پین کد می باشد تا فرد دیگری جز شما وارد کیف پول شما نشود. لایه امنیتی دیگر در خصوص امنیت کیف پول مای سلیوم، پشتیبانی است که شما می توانید با دریافت پشتیبانی از کیف پول خود محافظت کنید تا در صورت بروز هرگونه مشکل یا چالشی به راحتی سرمایه ها یا دارایی های دیجیتالتان را بازگردانید.

رابط کاربری مناسب: یکی از موضوعات بسیار مهم درباره ی هر پلتفرم، رابط کاربری آن است تا برای همه ی افراد به خصوص افراد تازه کار و مبتدی، قابل درک باشد. خوشبختانه استفاده از کیف پول مای سلیوم بسیار ساده است و احتیاجی به آموزش ندارد و کاربران می توانند به راحتی از این کیف پول رمزارز دریافت و ارسال کنند. همچنین رابط کاربری در کیف پول مای سلیوم به گونه ای طراحی شده است که می توانید آن را شخصی سازی کنید و به سلیقه خودتان آن را تنظیم کنید. از طرفی کیف پول مای سلیوم از لحاظ زیبایی شناختی و گرافیکی کارپسند بوده که منجر به جذب کاربران خواهد شد.

سلسله مراتبی بودن کیف پول مای سلیوم: در واقع این کیف پول از نوع کیف پول های HD می باشد. منظور از HD بودن کیف پول این است که به صورت سلسله مراتبی قطعی است و به نحوی کار می کند که دارای یک الگوی غیر قابل حدس زدن می باشد و احتیاجی به استفاده از پشتیبان گیری جهت استفاده برای کلیدهای خصوصی و یا عمومی نمی باشد. در حقیقت کیف پول اچ دی مجهز به سیستمی است که به آن Master seed می گویند. این الگوریتم شامل دوازده کلمه به شکل تصادفی است که باعث می شود در صورتی که نرم افزار از گوشی شما پاک شود یا مشکلات دیگر، شما بتوانید به راحتی رمزارزهای خود را نگه داری کنید. یکی دیگر از امکاناتی که سلسله مراتبی بودن کیف پول مای سلیوم به کاربران ارائه می دهد این است که بعد از انجام هر تراکنش، آدرس جدیدی برای کاربر ایجاد می شود که هم آدرس جدید و هم آدرس قبلی برای کاربر معتبر خواهد بود. در حقیقت این موضوع باعث افزایش هرچه بیشتر امنیت کیف پول مای سلیوم خواهد شد.

قابلیت شخصی سازی در مای سلیوم: یکی دیگر از ویژگی های این کیف پول این است که کاربر می تواند تا حد بسیار زیادی محیط کیف پول را برای خود شخصی سازی کند که کاربران به خصوص افراد تازه کار می توانند با استفاده از این ویژگی، به مبادله یا ذخیره بیت کوین بپردازند.

امکان ذخیره سازی به صورت آفلاین: به طور کلی کیف پول مای سلیوم دارای یک عملکرد بسیار فوق العاده در زمینه ی ذخیره سازی رمزارزها به شکل سرد یا آفلاین است و کاربران می توانند با استفاده از کیف پول های سخت افزاری همانند کیپ کی، ترزوز  و یا کیف پول های کاغذی، بیت کوین پرداخت کنند و کیف پول مای سلیوم این قابلیت را دارد که بعد از پایان معامله، همه ی کلیدهای ذخیره سازی را پاک کند.

کارمزد کیف پول مای سلیوم

مزایا و معایب کیف پول مای سلیوم

هر پلتفرمی دارای یکسری مزایا  و معایب است که کیف پول مای سلیوم نیز از این موضوع مستثنی نیست و در این بخش به بررسی مزایا و معایب کیف پول سلیوم می پردازیم.

مزیت ها

منبع باز بودن کیف پول مای سلیوم: کد منبع های کیف پول مای سلیوم به صورت متن باز است که باعث بالا رفتن هرچه بیشتر امنیت می شود.

اتصال شدن سریع: این پلتفرم به صورت خیلی سریع و یکنواخت به شبکه بیت کوین متصل خواهد شد که فعالیت را برای کاربر راحت می کند.

سازگار با کیف پول سخت افزاری: مای سلیوم با انواع کیف پول های سخت افزاری همانند ترزور و یا لدجر بسیار سازگار است.

شناخته شده: یکی از مزایای کیف پول مای سلیوم موضوع شناخته شدن آن است که باعث اعتبار و قابل اعتماد بودن این کیف پول خواهد شد.

قابلیت کنترل کردن کامل کلیدها در کیف پول: کاربران کیف پول مای سلیوم می توانند کنترل کامل کلیدهای خصوصی را بر عهده بگیرند که این کلیدهای خصوصی به شکل محلی در دستگاه نگه داری خواهد شد.

امکان ساخت حساب بیت آی دی: در کیف پول مای سلیوم این امکان برای کاربران وجود دارد تا بتوانند حساب بیت آی دی بسازنند. در حقیقت این حساب به این صورت است که توسط تایید غیرمتمرکز، پروسه امنیت برای کاربران را فراهم می کند و آن ها می توانند به حساب آنلاین خود دسترسی داشته باشند.

امکان ساخت حساب نظارتی: در این نوع حساب شما می توانید موجودی حساب، دریافت ارز و معاملات را به شکل آفلاین مشاهده کنید و قابلیت ایجاد تغییر جهت ذخیره کلیدهای خصوصی را ندارید.

قابلیت ساخت حساب تک آدرسی: حساب تک آدرسی همانطور که از نامش مشخص است تنها یک آدرس برای کیف پول تولید می کند که منجر به ایجاد شفافیت بیشتر است. در حقیقت با استفاده کردن از این ویژگی کاربر این قابلیت را دارد تا کلیدخصوصی را در کیف پول خود حذف کند و کیف پول غیرقابل دسترسی خواهد شد که این قابلیت در مواقع بسیار اضطراری می تواند کاربردی باشد.

معایب

همانطور که گفته شد، کیف پول مای سلیوم در مقابل مزایای بسیاری که دارد شامل یکسری معایب نیز است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

پشتیبانی نکردن کیف پول مای سلیوم از نسخه دسکتاپ: فعالیت این پلفترم بر روی دسکتاپ امکان پذیر نمی باشد که این مسئله منجر به ایجاد مشکلاتی برای افرادی است که تمایل به استفاده از نسخه دسکتاپ دارند.

عدم وجود تنوع در مدیریت دارایی: کیف پول مای سلیوم در مدیریت دارایی های دیجیتال دارای ضعف بوده و از امکانات محدودی در این زمینه برخوردار است.

با توجه به مزیت ها و معایبی که در رابطه با کیف پول مای سلیوم عنوان شد، شما می توانید در انتخاب این کیف پول تصمیم گیری کنید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

کیف پول مای سلیوم

کارمزد کیف پول مای سلیوم

کارمزد تراکنش ها موضوعی است که اغلب کاربران به آن توجه می کنند. کیف پول مای سلیوم دارای انعطاف پذیری نسبتا بالایی در این زمینه است و این امکان وجود دارد تا کاربران بر اساس ترجیحات شخصی، کارمزد معینی را پرداخت کنند. نکته ی مهم در کیف پول مای سلیوم این است که هرچقدر کارمزد تراکنش شما بیشتر باشد، تراکنش شما با سرعت بالاتری نیز انجام می شود و بالعکس. در حقیقت موضوع سرعت در این بین دارای اهمیت بالایی است به خصوص زمانی که شما قصد دارید تا معاملات بیت کوین انجام دهید چرا که نیاز است تا تراکنش ها را با سرعت هرچه بیشتر انجام دهید. کیف پول مای سلیوم کارمزدها را بر اساس ساتوشی بر بایت محاسبه می کند و انواع کارمزدها را به کاربران خود ارائه می دهد که شامل موارد زیر است:

یکی از انواع کارمزدها در کیف پول مای سلیوم کارمزد معمولی است که این نوع کارمزد با 196 ساتوشی بر بایت کارمزد دارد که حدود 2 ساعت زمان می برد. کارمزد دیگر priority یا اولویت است که نزدیک به 600 ساتوشی بر بایت کارمزد دارد و 10 دقیقه زمان می برد. کارمزد اقتصادی نیز از دیگر انواع کارمزد است و برابر با 143 ساتوشی بر بایت کارمزد است که 2 ساعت زمان لازم است تا فرآیند تراکنش انجام شود و در آخر کارمزد low-priority است که با 129 ساتوشی بر بایت کارمزد وجود داشته و حدودا 3 ساعت زمان جهت تائئید تراکنش زمان می برد. شاید گفتن این نکته نیز خالی از لطف نباشد که کارمزد تراکنش ها به توسعه دهندگان کیف پول پرداخت نخواهد شد و به ماینرها مرتبط است.

نحوه ی نصب کیف پول مای سلیوم

همانطور که گفته شد امکان استفاده از نسخه دسکتاپ کیف پول مای سلیوم وجود ندارد. به همین منظور به دو روش می توانید مای سلیوم را دانلود و نصب کنید که یا از طریق وب سایت کیف پول مای سلیوم و یا از طریق گوگل پلی برای نسخه اندروید و از اپ استور برای نسخه ios امکان پذیر است و باید با عبارت mycelium wallet آن را سرچ کنید. پس از نصب کیف پول، باید موقعیت مکانی خودتان را جهت معاملات محلی فعال کنید و همچنین دوربین گوشی خودتان را نیز باید فعال کنید تا بتوانید QR کد را اسکن کنید.

در صورتی که قصد دارید تا یک حساب کاربری جدید در این کیف پول ایجاد کنید روی گزینه Create new کلیک کنید و اگر قبلا حساب کاربری داشتید، روی گزینه ی Restore backup کلیک کنید تا بتوانید اطلاعات خود را بازیابی کنید. توصیه می شود تا حتما از گزینه ی بکاپ استفاده کنید چرا که در صورت بروز هرگونه چالش یا مشکلی می توانید دارایی های دیجیتال خود را بازیابی کنید. لازم به ذکر است تنها یکبار بکاپ گرفتن کافی است و نیازی نیست تا بعد از هر تراکنش این پروسه را تکرار کنید.  در واقع لایه های امنیتی زیادی در کیف پول مای سلیوم وجود دارد که به نوعی اولویت این کیف پول است و توانسته در مقایسه با دیگر ولت ها به رقابت بپردازد.

نحوه ی ایجاد رمز عبور برای کیف پول مای سلیوم

همانطور که گفته شد کیف پول مای سلیوم پروتکل های امنیتی متعددی را برای این پلتفرم در نظر گرفته است که یکی از این لایه ها در نظر گرفتن یک پین کد است که در این بخش به نحوه ی تنظیمات این پین کد می پردازیم.

در ابتدا در قسمت گوشه بالای سمت راست پلتفرم بر روی منو کلیک کنید و از قسمت settings یا تنظیمات، بر روی عبارت set PIN code کلیک کنید. حالا باید یک رمز عبور وارد کنید. دقت کنید که این رمز عبور باید قدرتمند باشد تا از هرگونه چالش و مشکلات جلوگیری شود. اگر رمز عبور خودتان را فراموش کردید می توانید از گزینه ی بازیابی استفاده کنید. 

چگونگی استفاده از کیف پول مای سلیوم

برای ورود و استفاده از کیف پول مای سلیوم ابتدا وارد صفحه رسمی سایت می شوید و روی گزینه ی Receive کلیک کنید.

حالا بر روی گزینه ی optional amount کلیک کنید و مبلغ مد نظرتان را وارد کنید و مشخص کنید که فرد فرستنده به چه میزان رمزارز برای شما ارسال خواهد کرد. در این مرحله باید کلید عمومی را به شخص فرستنده ارسال کنید که برای انجام این کار دو راه خواهید داشت که یکی از این روش ها اسکن QR کد است و دیگر روش ارسال متن توسط گزینه ی Share Bitcoin address می باشد. 

پس از انجام این مراحل شما می توانید مبلغی که ارسال کرده اید را در مجموع دارایی های خود مشاهده کنید. شاید فرآیند تایید تراکنش حدود 10 دقیقه به طول بیانجامد. اگر تمایل دارید تا تاریخچه تراکنش های خود را مشاهده کنید می توانید روی گزینه ی Transactions کلیک کنید.

جهت ارسال بیت کوین با استفاده از کیف پول مای سلیوم لازم است مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا وارد صفحه رسمی کیف پول مای سلیوم شوید و از تب balance گزینه ی send را انتخاب کنید.

حالا به سه روش می توانید آدرس مقصد ارسال بیت کوین را وارد کنید. یکی از روش اسکن از کد QR کیف پول مای سلیوم است که به نوعی ساده ترین روش است. همچنین می توانید آدرس بیت کوین به شکل متنی در قسمت تعیین شده وارد کنید و درنهایت با انتخاب گزینه ی Manual entry و به شکل دستی می توانید این فرآیند را کامل کنید.

بعد از اینکه آدرس کیف پول مقصد را وارد کردید، باید تعداد بیت کوین های که قصد دارید ارسال کنید، معین کنید . لازم است تا در این مرحله نوع رمزارز را مشخص کنید.

برای ارسال پین کدی که تعیین کردید را باید وارد کنید که پس از آن تراکنش شما انجام شده و می توانید با کلیک بر روی گزینه ی transactions تراکنش هایتان را مشاهده کنید.

جمع بندی

کیف پول مای سلیوم یکی از برترین کیف پول های معتبر است که اعتبار جهانی داشته و خدمات ویژه ای را به کاربران خود ارائه می دهد و در این محتوا به شکل کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب