کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول‌های ارزدیجیتال سخت افزاری از جمله روش‌های نگهداری امن دارایی‌های دیجیتال شماست که علاوه بر امنیت قدرتمند امکانات دیگری نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد. در این محتوا انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری، نحوه‌ی استفاده و نحوه‌ی تشخیص محصول اصل و تقلبی بررسی شده است.

آموزش کیف پول سخت‌افزاری

نگهداری هر دارایی از دیرباز تاکنون از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و روش‌های گوناگونی برای ذخیره دارایی‌های با ارزش وجود دارد، به طور مثال گاوصندوق یا صندوق امانات. امروزه برای نگهداری مطمئن ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو راه‌های مختلفی نیز وجود دارد که یکی از قابل اعتماد‌ترین روش ها استفاده از کیف پول سخت افزاری است که هلدینگ آلنداینوست در این محتوا این نوع از کیف پول‌های بارزش را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ledger

معرفی کیف پول‌ سخت افزاری

به‌طور کلی امروزه نگهداری کردن از دارایی‌ها کار آسانی است چرا که روش‌ها و امکانات متنوعی برای این کار در نظر گرفته شده است. برای ذخیره ارزهای دیجیتال دو روش کلی وجود دارد که شامل استفاده از کیف پول سخت افزاری و کیف پول نرم افزاری است اما به طور کلی کیف پول های سخت افزاری از امنیت بیشتری برخورداری هستند و اغلب تمایل دارند تا در این نوع از پلتفرم‌ها استفاده کنند. در‌واقع کیف پول سخت افزاری از محبوبیت بالایی برخوردار است که علاوه بر امنیت بالا، کاربر پسند بوده و قابلیت جابجایی دارد.

این دستگاه‌ها به شکل فیزیکی بوده و از نوع کیف پول‌های سرد است که به علت عدم اتصال به اینترنت و آنلاین بودن از امنیت بیشتری برخوردار است. در‌حقیقت کیف پول‌های سخت‌افزاری کمتر مورد حمله هکر‌ها و افراد سودجو قرار می‌گیرد و قابل اعتماد‌تر است. تمایز مهمی که بین کیف پول سخت‌افزاری و سایر کیف پول‌ها وجود دارد این است که کیف پول سخت‌افزاری، کلیدهای خصوصی شما را در یک دستگاه امن ذخیره خواهد کرد و به تنهایی امکان متصل شدن به اینترنت در آن وجود ندارد. در‌واقع در این نوع کیف پول لازم است تا از یک دستگاه دیگری استفاده کنید که به اینترنت متصل شود.

مزیت کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول سخت‌افزاری دارای مزایای زیادی است که در ادامه این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم.

دارای لایه‌های امنیتی قدرتمند: به‌طور کلی می‌توان گفت که کیف پول سخت‌افزاری یکی از امن‌ترین و قابل اعتماد‌ترین کیف پول‌ها است که پروتکل‌های امنیتی قوی دارد.

دارای اندازه‌ی فیزیکی مناسب: این کیف پول از یک کامپیوتر کوچکتر بوده و قابلیت جابجایی نیز دارد که انتقال دارایی‌های دیجیتال را تا سطح مناسبی آسان می‌کند.

عدم نیاز به شخص سوم: در صورت داشتن یک کیف پول سخت‌افزاری برای انتقال دادن دارایی‌های دیجیتال خود نیاز به شخص ثالثی ندارید که یک ویژگی مثبت برای کیف پول سخت‌افزاری محسوب می‌شود. 

معایب کیف پول سخت‌افزاری

کیف پول‌های سخت‌افزاری در مقابل مزایای زیادی که دارند دارای معایبی نیز هستند که شامل موارد زیر است.

هزینه‌ی بیشتر کیف پول‌های سخت‌افزاری: به‌طور کلی هزینه‌ی اولیه این کیف پول‌ها به نسبت کیف پول نرم‌افزاری بیشتر است که در صورت تمایل به خرید‌و‌فروش ارزهای دیجیتال خود، استفاده از کیف پول سخت‌افزاری مقرون‌به‌صرفه نیست.

تجربه کاربری پیچیده: استفاده از این نوع کیف پول ممکن است کمی پیچیده‌تر نسبت به کیف پول نرم‌افزاری باشد چرا‌که نحوه‌ی استفاده از آن ممکن است زمان‌بر باشد. همچنین استفاده از این کیف پول دارای یک مرحله اضافه‌تر جهت اتصال به کیف پول دارد.

دسترسی: جهت دسترسی داشتن به رمزارز خود لازم است تا در مکانی که کیف پول سخت‌افزاری شما است، باشید در غیر اینصورت نمی توانید به ارزدیجیتال خود در هر لحظه یا هر مکان دسترسی داشته باشید.

معایب کیف پول

نحوه‌ی راه‌اندازی کیف پول سخت افزاری

جهت راه‌اندازی این دستگاه باید وارد سایت کمیف شوید و نرم افزار مرتبط را بر روی سیستم عامل خود نصب کنید سپس یک عبارت 112 و یا 24 کلمه ای به شما داده می‌شود که می بایست به شکل کامل و با املای صحیح آن را نگهداری و در مواقع احتیاج از آن استفاده کنید.

چرا باید از کیف پول سخت‌افزاری استفاده کنیم؟

موضوع امنیت در این نوع از کیف پول‌ها یکی از نکات بسیار مهم است که آن را از سایر کیف پول‌ها جدا می‌کند. در‌حقیقت در‌صورت حمله به کیف پول شما، به دلیل دریافت پین امکان ورود به کیف پول وجود نخواهد داشت و اگر پین چندین بار به اشتباه وارد شود، دستگاه ریست می‌گردد. اما کیف پول‌های آنلاین کلید‌های خصوصی کاربران در گوشی یا کامپیوتر نگهداری می‌کند که منجر به به خطر افتادن آنها می‌شود زیرا یکسری بدافزار روی گوشی شما نصب خواهد شد که تمامی اطلاعاتتان را پیدا و حسابتان را تخلیه می‌کند. از طرفی در‌صورت نگهداری دارایی‌ها و عدم به گردش درآمدن آنها، باعث عدم تبدیل آنها به سهام خواهد شد بنابراین توصیه می‌شود که در کیف پول‌های سرد یا سخت‌افزاری نگهداری شود . اگر کیف پول شما دزدیده شد، باید از نسخه‌ی پشتیبان کیف پول استفاده کنید. به طور کلی برای افزایش امنیت و نگهداری دارایی‌ها در کیف پولی قابل اعتماد، استفاده از کیف پول سخت‌افزاری توصیه می‌شود.

انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری

کیف پول سخت‌افزاری دارای انواع مختلفی است که به شکل کلی به دو دسته کیف پول لجر و ترزور تقسیم بندی می‌شود که در ادامه این محتوا به بررسی کامل این کیف پول‌ها پرداخته شده است.

کیف پول لجر: کیف پول لجر از جمله کیف پول‌های قدرتمند است که مجهز به یک پردازنده‌ی قوی و سایز بسیار مناسبی است که از امنیت بینظیری بهره‌مند است چرا که به صورت آفلاین فعالیت می‌کند. لجر خود دارای مدل‌های متفاوتی است که عبارت است از:

کیف پول لجر نانو اس و نانو اس پلاس: لجر نانو اس در سال 2016 تولید و عرضه شد که امروزه در بین همه‌ی کیف پول‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است چون امکانات و لایه‌های امنیتی قدرتمند‌تری برای مخاطب فراهم کرده است. این کیف پول مجهز به USB و صفحه نمایش آن از نوع OLED است. همچنین مجهز به دو دکمه برای تائید تراکنش‌ها نیز است و از اغلب ارزهای دیجیتال محبوب پشتیبانی می‌کند. لجر نانو اس پلاس، نسخه‌ی جدیدی از نانو اس است که امکانات به‌روز‌تری دارد و از لحاظ سخت‌افزاری ارتقا یافت. این ارتقا از لحاظ افزایش حافظه‌ی داخلی و صفحه نمایش بزرگتری اعمال شد. در‌واقع حافظه‌ی داخلی نانو اس پلاس به 1.5 مگابایت افزایش یافت و تعداد رمزارزهای پشتیبانی نیز افزایش چشمگیری یافت.

لجر نانو ایکس: کیف پول لجر نانو ایکس نوع دیگری از کیف پول برند لجر است که قابلیت اتصال به بلوتوث دارد و می‌توان بدون نیاز به کابل آن را به دستگاه اندرویدی متصل کرد. کیف پول لجر نانو ایکس یکی از پرکاربردترین کیف پولهای سخت‌افزاری است که مشابه یک USB کوچک است که قابلیت جابجایی نیز دارد. وزن این کیف پول نزدیک به 34 گرم است و باتری آن حدود 8 ساعت کار می‌کند.

انواع کیف پول سخت افزاری

چگونه یک کیف پول سخت‌افزاری تهیه کنیم؟

امروزه تعداد انتشار این نوع از کیف پول‌ها در حال افزایش است و انواع برند‌ها و محصولات را می‌توانید خریداری کنید. هلدینگ آلنداینوست کیف پول‌های سخت افزاری متنوعی را فراهم کرده که می‌توانید از طریق بخش فروشگاه سایت آلنداینوست اقدام به خرید کنید.

نحوه‌ی تشخیص تقلبی و اصل کیف پول لجر

برای تشخیص محصول تقلبی و فیک لجر لازم است یکسری بررسی‌ها را انجام دهید که شامل موارد زیر است:

محتوایات داخل جعبه: از طریق بررسی محتوایات جعبه می‌توانید به‌راحتی تشخیص دهید که کیف پول شما فیک است یا اصل. در‌واقع در جعبه کیف پول اصل یک بروشر راهنمای استفاده، یک بند برای اتصال به کیف پول سخت‌افزاری، یک کابل برای اتصال به USB کامپیوتر و یک برگه بازیابی جهت نوشتن 24 عبارت اختصاصی برای کیف پول وجود دارد. همچنین با توجه به وضعیت اولیه دستگاه لجر می‌توانید به فیک یا اصل بودن دستگاه پی ببرید. کشور مبدا محصول لجر نیز می‌تواند گواه فیک یا اصلی بودن محصول شود.

عدم وجود هلوگرام: محصولات لجر هیچگونه مهر یا هولگرامی روی جعبه‌ی خود ندارد که این شرکت معتقد است جعل انواع هولگرام به‌راحتی امکان پذیر است و به‌جای استفاده از هولگرام از یک تراشه امنیتی در محصولات خود استفاده کرده که به هیچ عنوان امکان جعل و تقلب در آن امکان پذیر نیست. به یاد داشته باشید که جعبه محصول لجر سلفون شده و آکبند است. اما لزوما داشتن سلفون نشانه‌ی اصل بودن کیف پول نیست.

اتصال به لایو لجر: یکی دیگر از راه‌های تشخیص فیک یا اصل بودن کیف پول لجر، اتصال دستگاه به نرم‌افزار لایو لجر است که امکان اتصال تنها یک دستگاه اصل بوسیله رمزنگاری به سرور اصلی لجر وجود دارد. در‌واقع اگر دستگاه لجر شما به نرم‌افزار متصل شد، بیانگر اصل بودن آن است.

عدم پیکربندی شدن دستگاه: اگر بعد از روشن کردن دستگاه، از شما یک پین کد درخواست شد، به معنای این است که دستگاه شما فیک است چرا که شرکت لجر می‌گوید ما هیچ وقت از شما پین کدی ارائه نمی کنیم و شخص پین کد را انتخاب خواهد کرد.

لوگوی لجر روی کیف پول: وقتی که برای اولین بار کیف پول لجر را روشن کنید، لوگوی لجر را مشاهده می‌کنید. در غیر اینصورت نشان دهنده‌ی فیک بودن کیف پول است. در ادامه پس از مشاهده‌ی لوگو، صفحه‌ی welcome to Ledger Nano X را خواهید دید. به یاد داشته باشید که لجر پین کد ارائه نداده و خودتان آن را انتخاب می‌کنید. در صورت وجود داشتن پین کد این دستگاه معتبر نبوده و سریعا با پشتیبانی شرکت لجر تماس بگیرید.  

جمع بندی

کیف پول‌های ارزدیجیتال سخت افزاری از جمله روش‌های نگهداری امن دارایی‌های دیجیتال شماست که علاوه بر امنیت قدرتمند امکانات دیگری نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد. در این محتوا انواع کیف پول‌های سخت‌افزاری، نحوه‌ی استفاده و نحوه‌ی تشخیص محصول اصل و تقلبی بررسی شده است. برای خرید محصولات اصل کیف پول‌های سخت‌افزاری می‌توانید از طریق فروشگاه آلنداینوست اقدام به خرید کنید. 

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب