مفهوم NFT Flipping به زبان ساده

یکی از راه های کسب درآمد روش ترید NFT یا flipping است که امروزه افراد زیادی در سراسر جهان از آن طریق به درآمدهای بی نظیری می رسند. مفهوم NFT Flipping به زبان ساده در این مقاله تشریح شده است تا شما عزیزان بتوانید به راحتی به درآمدهای چند ده میلیونی برسید.

مفهوم NFT Flipping به زبان ساده

به طور کلی دو روش اساسی به درآمد رسیدن در NFT ساخت و فروش NFT و فیلیپینگ ترید NFT است. اگر نمی دانید که چگونه NFT بسازیم و بفروشیم؟ روی لینک مقاله کلیک کنید. در غیر اینصورت ادامه ی این مقاله را دنبال کنید چرا که هلدینگ آلنداینوست سعی دارد مفهوم NFT Flipping را به زبان ساده  توضیح دهد.

مفهوم NFT Flipping به زبان ساده

فیلیپینگ چیست؟

Flipping به نوعی یک استراتژی سرمایه گذاری است که در آن شما دارایی های دیجیتال را شناسایی و خریداری می کنید سپس در مدت زمان مشخصی آن را به فروش می رسانید تا بیشترین سودهی را داشته باشید. در واقع معامله گران با روش ها و تجربیاتی که طی سال ها به دست آوردند به این نتیجه می رسند که چه زمانی باید NFT را به فروش برسانند تا بالاترین سود را نتیجه دهد که به این فرآیند اصطلاحا فیلیپینگ می گویند.

بنابراین فیلیپینگ یعنی خرید اقلام با قیمت های خیلی کم و فروش فوری و کسب سود. به یاد داشته باشید که اصطلاح فیلیپینگ نه تنها برای NFTها کاربرد دارد بلکه برای اقلام دیگر نیز قابل استفاده است.

نحوه‌ی شناسایی کردن پروژه‌های با پتانسیل زیاد NFT

جهت شناسایی توکن‌هایی که پتانسیل بالای سود دارند، لازم است تا ویژگی هایی را در نظر بگیرید که در ادامه‌ی محتوا مورد بررسی قرار گرفته است.

توجه به کاربرد یک NFT: به‌طور کلی هر NFT کاربرد منحصربه فرد خود را دارد و و با شناسایی کاربرد هر توکن می‌توان به چگونگی استفاده آن پی برد. به طور مثال از برخی NFTها فقط جهت آیتم بازی و یا آثار هنری استفاده می‌شوند اما برخی دیگر دارای امکانات بیشتری هستند مثلا دسترسی به یک رویداد یا محتوا، حق رای و یا حق تصرف. کاربرد یک NFT به میزان ارزش آن خواهد افزود و درنهایت افراد بیشتری تمایل به خرید آن دارند.

توجه به کمیابی یک NFT: ویژگی کمیابی نشان‌دهنده‌ی این است که یک NFT منحصربه فرد و نادر است. کمیابی NFT باعث افزایش بیشتر ارزش یک توکن NFT می شود. همچنین برخی از NFTها دارای ویژگی‌های منحصربه فردی هستند که باعث متمایز شدن این NFTها می شود.

جامعه‌ی یک NFT: یک جامعه‌ی فعال اطراف یک NFT بیانگر این است که تعداد زیادی از افراد به این کالکشن علاقه‌مند بوده و از آن پشتیبانی می‌کنند. به شکل کلی، حمایت یک جامعه منجر به ارتباط بین پروژه و جامعه خواهد شد که به ارزش آن خواهد افزود.

کف قیمت یا Floor price، NFT: منظور از اصطلاح کف قیمت این است که آن NFT را با کمترین قیمت بازار می توان در بازار خرید که باعث افزایش خرید و تقاضا می‌شود. در‌واقع با افزایش هرچه بیشتر کف قیمت یک NFT، تقاضای آن توکن هم بیشتر می‌شود.

مراحل فلیپ NFT

جهت انجام مراحل فلیپ NFT باید یکسری نکات را در نظر بگیرید که در ادامه‌ی این مقاله عنوان شده است.

مرحله‌ی نخست، انتخاب یک NFT جهت فرآیند فلیپ است چرا که امروزه تعداد زیادی NFT در بازار قابل دسترس است. پس ابتدا باید یک NFT که در آینده برای شما ارزش افزوده فراهم می‌کند، را شناسایی و روی آن سرمایه‌گذاری کنید. به‌طور مثال برخی از NFTها آینده‌ی درخشانی خواهند داشت و به شکل چشمگیری رشد خواهند کرد.

پس از انتخاب NFT مدنظرتان لازم است به بازار NFT مراجعه کنید که از طریق وب سایت های معتبر NFT می‌توانید این کار را انجام دهید و پس از آن باید به کیف پول دیجیتالی خود متصل شوید. یکی از قابل اعتمادترین کیف پول‌های ارزدیجیتال، کیف پول متامسک است که اغلب مارکت‌پلیس‌های NFT از این کیف پول پشتیبانی می‌کند.

پس از اتصال کیف پول به بازار NFT باید تصمیم بگیرید که قصد دارید چگونه NFT را بخرید. با خرید NFT انتخابی خود، توکن ها از کیف پول شما کم شده و شمت مالک آن NFT خواهید شد.

مزایا و معایب فلیپ NFT

مزایا

امکان دریافت سود بالا: مهم ترین مزیت فرآیند فلیپ NFT، قابلیت دریافت سود کلان است که در صورت پیش بینی درست روند بازار می توان به آن رسید.

قابلیت سرمایه‌گذاری سریع: از طریق این فرآیند می‌توان به سریع‌ترین روش سود بسیار زیادی کسب کرد و افراد معامله‌گر می‌توانند با استفاده از پیش بینی  درست بازار سود کسب کنند.

دسترسی بسیار آسان: با استفاده از فلیپ NFT، ارزهای دیجیتال به‌راحتی در دسترس است و می‌توان به وسیله صرافی های ارزدیجیتال اقدام به خرید کرد.

معایب

احتیاج به دانش و مهارت کافی: برای کسب موفقیت در فلیپینگ لازم است تا دانش و مهارت بسیار زیادی در بازار ارزدیجتال و NFT ابتدا کسب کرد .

عدم وجود ثبات: به‌طور کلی بازار رمزارزها ناپایدار است و روند بازار به شکل نوسانی است. به همین علت مدام در تغییر است و این موضوع باعث عدم ثبات این بازار می‌شود.

دارای ریسک بالا: در بازار ارزدیجیتال اگر معامله‌گر دچار اشتباه شود ممکن است با ضررهای بسیار سنگینی روبه رو شود که جبران ناپذیر است.

ترید NFT چیست؟

Trade NFT یعنی داد و ستد NFT . در حقیقت اقلام با ارزش و منحصر به فرد ارزش دادوستد دارند و اغلب سرمایه گذران میل به خرید این اقلام با ارزش. در واقع ترید NFT یکی از روش های فوری برای افزایش دادن دارایی شماست.

قبل از خرید NFT باید بدانید:

با خرید هر توکن الزاما شما به درآمدهای کلان نمی رسید. در حقیقت آگاهی و تجربه کافی در این زمینه الزامی است در غیر اینصورت رسیدن به نتیجه ی موفقیت آمیز غیرممکن خواهد بود. در نتیجه کسب اطلاعات سودمند و افزایش آگاهی شما در این زمینه الزامی است. بنابراین قبل از ترید NFT باید به نکاتی توجه کنید:

  • بررسی قیمت توکن که کف قیمت یک NFT را مورد بررسی قرار می دهد را می توانند به عنوان یک قاعده کلی برای میزان ارزشمند بودن آن در اولویت قرار دهند.
  • میزان منحصر به فرد بودن یک NFT نیز برای ترید شما موثر است. در واقع هرچقدر یک NFT خاص تر و کمیاب تر باشند، میزان ارزش آن ها نیز بیشتر خواهد شد. کمیاب بودن NFT به معنی این است که به دست آوردن آن سخت تر و پیدا کردن آن هم سخت خواهد بود.
  • میزان حجم معاملات نیز بسیار تاثیر گذارند. در واقع وقتی تعداد بیشتری از افراد به خرید و فروش یا ترید NFT می پردازند، نشان دهنده این است که حجم زیادی از نقدینگی وجود دارد و بالعکس. با کم شدن میزان حجم معاملات، قیمت NFT نیز کاهش معنا داری خواهد داشت.
  • بررسی سازنده NFT نیز یکی دیگر از شاخص های تاثیر گذار برای تصمیم شما می تواند باشد. در حقیقت این کار باعث افزایش میزان اعتماد خواهد شد زیرا میزان افراد کلاه بردار در این عرصه به شدت افزایش داشته و بررسی شخص سازنده NFT به نوعی منجر به افزایش میزان اعتماد شما نیز می گردد.

برای جستجو راجع به سازنده Nft به روش های مختلفی می توان انجام داد:

  • جستجو و بررسی وب سایت سازنده
  • نگاه به پروژه های گذشته ی آن شخص
  • دنبال کردن اعضای تیم سازنده

انواع روش های ترید  NFTها

برای فیلیپینگ ترید NFT ها دو روش کلی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • ترید NFT روی  Floor price ( FP) یا کف قیمتی که لیست شده است:  منظور از کف قیمت کمترین قیمتی است که فروشنده قصد خرید دارد. در واقع کف قیمت یا حداقل قیمت است که در بازار NFT از آن بسیار استفاده می شود. این قیمت کف به عبارتی شروع معامله است.

این شاخص توسط فروشنده تعیین خواهد شد و سپس خریداران می توانند قیمت بالاتری از قیمت کف به فروشنده پیشنهاد دهند. در صورتی که NFT با آن قیمت به فروش نرسد، فروشنده می تواند با قیمت کمتری آن را به فروش برساند و یا اینکه آن را به طور کامل حذف کند.

انواع روش های ترید nft

چگونه کف قیمت را مشخص کنیم؟

تعیین کف قیمت NFT ها را براساس میزان کمیاب بودن آن ها، ارزشمند بودن و شرایط فعلی بازار می توان تعیین کرد. توجه داشته باشید که تعیین کردن قیمت بسیار بالا برای NFTها منجربه دلسرد شدن مشتریان می شود. همچنین تعیین قیمت بسیار پایین هم باعث می شود تا قیمت در برخی مواقع از حد انتظار پایین تر باشد. بنابراین توصیه می شود کف قیمت منصفانه و شفاف باشد.

برای مشخص کردن کف قیمت می توانید تحقیقاتی در خصوص ارزش بازارانجام دهید چرا که این کار باعث می شود تا شما به یکسری ایده هایی در این زمینه برسید و در تعیین کردن یک قیمت منصفانه و عادلانه کمک خواهد کرد.

کاربردهای شاخص کف قیمت NFT

از این شاخص در زمینه های متفاوتی می توان استفاده کرد و شامل موارد زیر است:

صنعت موسیقی، هنر، واقعیت های مجازی، بازی و سازمان های خیریه.

مزایا و معایب استفاده از روش Floor price

مزایا floor price

استفاده از روش کف قیمت منجر به بالا رفتن میزان انصاف و شفافیت می شود. در واقع زمانی که حداقل قیمت را تعیین می کنید، به نوعی نقطه ی شروع را مشخص کردید که می تواند باعث جلوگیری از سردرگمی و یا سوء استفاده افراد دیگر شود. از طرفی تعیین کف قیمت منجر به ایجاد حس کمبود و منحصر به فرد شدن آن NFT کمک کند. هنگامی که میزان قیمت یک NFT بالا باشد، حس منتقل شده به مشتری این است که این NFT دارای ارزش بیشتری است و حس تمایل به خرید در مشتری افزایش خواهد یافت.

علاوه بر آن با استفاده از این روش NFT با قیمت منصفانه ای به فروش خواهد رسید.

معایب floor price

در صورت قرار دادن یک کف قیمت بسیار بالا، مشتری ممکن است دلسرد شود و تمایل به خرید نداشته باشد. در حقیقت زمانی که nft به درستی و آگاهانه شناسایی نشود باعث می شود که فروش آن NFT با مشکل و چالش های زیاد رو به رو شود.

اما در صورت تعیین یک قیمت بسیار بالا نیز چالش های دیگری به وجود خواهد آمد. به طور مثال زمانی که کف قیمت بسیار پایین باشد باعث می شود تا NFT با قیمت واقعی به فروش نرود که این موضوع باعث به سود نرسیدن فروشنده خواهد شد.

استفاده از این روش در برخی مواقع نادرست است و بهتر است تا بازار ارزش واقعی آن NFT را تعیین کند به جای اینکه فروشنده قیمت کف آن را تعیین کند.

نکاتی که قبل از استفاده از روش FP باید بدانید

قبل از تعیین کردن یک پیشنهاد قیمت باید درباره ی NFT تحقیق کنید و شرایط بازار را مورد بررسی قرار دهید.

علاوه بر تحقیق درباره ی شرایط بازار لازم است تا از لحاظ کمیاب بودن NFT و میزان با ارزش بودن آن نیز تحقیق کنید. از طرفی باید قیمت تعیین شده شفاف و منصفانه باشد، قیمت بالاتر یا پایین تر از حد انتظار باعث وجود چالش های بسیاری خواهد شد.

  • ترید NFT روی پیشنهادهای قیمتی NFT Bidding

منظور از پیشنهاد قیمت، حراج قرار دادن دارایی های دیجیتالی است. در واقع مالک آن دارایی قیمت آن NFT را از بالاترین قیمت به پیشنهاد قیمت حراجی تغییر خواهد داد. این فرآیند با تهیه و ساخت یک NFT توسط فروشنده شروع می شود، سپس کف قیمت را فروشنده تعیین کرده و خریداران نیز قیمت های پیشنهادی خودشان را اغلام می کنند و با توافق قیمت آن NFT به فروش می رسد.

در حقیقت این روش به نوعی مناقضه است که خریداران و علاقه مندان به جمع آوری NFT می توانند آن را خریداری کنند. در فرآیند خرید NFT علاقه مندان با ارائه قیمت های پیشنهادی برای خرید NFT مد نظرشان اقدام خواهند کرد. فرآیند مناقضه دارای زمان مشخصی است که در طی آن بالاترین قیمت پیشنهاد شده توسط خریدار برنده خواهد شد. در آخر مالکیت آن NFT به شخص جدید منتقل می گردد.

قیمت پیشنهادی nft

مراحل ارائه قیمت پیشنهادی برای NFT

در ابتدا باید یک حراج NFT را پیدا کنید. با جستجو در پلتفرم های NFT مثل اوپن سی، Super rare می توانید این حراجی ها را پیدا کنید. سپس باید در آن حراجی ها ثبت نام کنید و حساب کاربری برای خودتان بسازید. سپس مقداری وجه را به کیف پول ارز دیجیتال خود واریز می کنید. حالا باید پیشنهاد قیمتی خود را ارائه دهید. منتظر بمانید و فرآیند حراج را دنبال کنید. در نهایت تا پایان زمان حراج، قیمت پیشنهادی ارائه شده مشخص می شود. در صورتی که شما برنده شده باشید
،مالکیت nft برای شما خواهد بود.

استراتژی های ارائه قیمت پیشنهادی برای NFT

برای ارائه یک قیمت پیشنهادی منصفانه باید به خوبی تحقیقات بازار را مطالعه و مورد بررسی قرار دهید. تجزیه و تحلیل بازار باعث ارائه یک قیمت عادلانه و شفاف می شود.

میزان تنوع را در سرمایه گذاری خود دخیل کنید. در حقیقت به این معنا است که سرمایه گذاری در NFTهای متفاوت به افزایش سود شما کمک خواهد کرد.

توجه کنید زمان بندی یک حراج می تواند در به سود رسیدن شما کمک شایانی کند. پس در زمان مناسب برای خرید NFT اقدام کنید. که این کار مستلزم داشتن آگاهی و بررسی بازار می باشد.

ایجاد یک شبکه سازی مناسب نیز در خرید NFT تاثیر گذار است. در حقیقت همانطور که می دانید روابط و لینک سازی در هر زمینه منجر به پیشرفت شما خواهد شد. پس شبکه سازی و روابط با سایر کسانی که مجموعه NFT دارند می تواند گزینه ی خوبی باشد.

سعی کنید مدیریت بودجه خود را همواره کنترل کنید و آگاهانه تصمیم گیری کنید.

مزیت های مناقضه یا قیمت پیشنهادی NFT

  • نقدینگی NFT: با این روش بازارهای جدیدی برای خرید وفروش در بازار اتفاق می افتد که این موضوع منجر به افزایش نقدینگی نیز خواهد شد.
  • ایجاد جریان های درآمدی نو: با مناقضه NFT درآمدهای جدیدی برای بسیاری از افراد ایجاد خواهد شد.
  • مالکیت و اصالت NFT: با ارائه پیشنهاد قیمتی مالکیت آن NFT برای شما ثبت خواهد شد. اغلب برای اقلام بسیار با ارزش مثل هنر کاربرد دارد.
  • ارزش افزایش یافته: زمانی که شما در یک فرآیند مناقصه شرکت می کنید، خود به خود با به وجود آمدن رقابت در بین خریداران، میزان قیمت آن NFT افزایش خواهد یافت.
  • دسترسی: ارائه قیمت پیشنهادی باعث افزایش دسترسی به دارایی های دیجیتالی خواهد شد.

آینده ی NFT در کوتاه مدت

آگاهی درباره ی آینده ی NFT می تواند به ما کمک کند تا آگاهانه تر تصمیم بگیریم. برخی از تحلیل ها به وضوح نشان می دهند که در سال های آینده ارزش NFT رشدی بین 6 میلیارد دلار الی 10 میلیارد دلاری خواهد داشت. در واقع نتایج نشان می دهد که آثار هنری حدود 10 درصد از حجم فروش بازار را به خود اختصاص داده است و پیش بینی می شود که این زمینه رشد چشمگیری در آینده در بازار معاملات داشته باشد. علاوه بر رشد آثار هنری، صنعت گیم و بازی های رایانه ای نیز با رشد خوبی روبه رو خواهد بود. به طور کلی روند رشد NFT با رشد بسیار مثبتی برای 5 سال آینده پیش بینی می شود.

آینده ی NFT در بلند مدت

آمارها نشان می دهد که NFT در بلند مدت بین 10 تا 20 سال روند بسیار مثبتی خواهد داشت. بسیاری از شرکت های بزرگ هم وارد زمینه ی NFT شده است و توانسته اند سودهای کلانی از این طریق به دست آورند. علاوه بر آن با ورود یکسری صندوق های سرمایه گذاری در بازارهای مالی، توانسته اند از NFT در جهت معاملات بازار استفاده کنند.

جمع بندی

یکی از راه های کسب درآمد روش ترید NFT است که امروزه افراد زیادی در سراسر جهان از آن طریق به درآمدهای بی نظیری می رسند. مفهوم NFT Flipping به زبان ساده در این مقاله تشریح شده است تا شما عزیزان بتوانید به راحتی به درآمدهای چند ده میلیونی برسید.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب