بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال

انواع صرافی‌های ارز دیجیتال یا Cryptocurrecy Exchange پلتفرم‌هایی هستند که مشتری یا کاربر در آن به خریدوفروش و معامله ارز دیجیتال و دیگر ارزهای نقدی می‌پردازند.

صرافی‌های ارز دیجیتال یعنی چه؟

برای اینکه افراد به بخش‌ مهم دنیای سرمایه روی بیاورند، ابتدا باید با دنیای کریپتوکارنسی و نحوه ورود به آن آشنایی پیدا کنند و بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال را هم بشناسند. به‌وجودآمدن بازارهای جدیدی به نام ارز دیجیتال در چند سال گذشته باعث شده این بازارها از جمله مجموعه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در کل دنیا به شمار بیایند و در ایران هم علاقه به این نوع خریدوفروش و سرمایه‌گذاری در بخش ابزارهای دیجیتال افزایش پیدا کرده است و بیشتر افراد مشتاق سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند.  شناختن صرافی‌های معتبر برای افرادی که در کریپتو معامله می‌کنند، برای سرمایه‌گذاری مطمئن بسیار حیاتی است.

انواع صرافی‌های ارز دیجیتال یا Cryptocurrency Exchange پلتفرم‌هایی هستند که مشتری یا کاربر در آن به خریدوفروش و معامله ارز دیجیتال و دیگر ارزهای نقدی می‌پردازند. صرافی‌های ایرانی مکانی هستند که ما بین فروشنده و خریدار قرار می‌گیرند، با دریافت‌کردن کارمزد تراکنش توسط آن درآمدهایی را کسب می‌کنند و به افرادی که معامله انجام می‌دهند، خدماتی که نیاز است را ارائه می‌کنند. بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال سه کار اصلی یعنی خریداری‌کردن ارز دیجیتالی، تبدیل‌کردن ارز دیجیتال و فروش این ارزهای دیجیتال انجام می‌دهند.

در تمامی این فرایندهایی که انجام می‌شود، سرمایه‌های کاربران موردنیاز است؛ به همین دلیل کاربرانی که حرفه‌ای هستند، می‌دانند که انتخاب‌کردن صرافی ارز دیجیتال که معتبر، ایمن و مناسب باشد، دارای اهمیت است و صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی تماما کیفیت پول داخلی را دارا هستند و به همین دلیل است که همیشه سرمایه کاربران به خطر می‌افتد و باید در انتخاب صرافی که دارای امنیت  باشد بسیار توجه کرد.

صرافی‌های ارز دیجیتال یعنی چه؟

چطور یک حساب ارز دیجیتال را ایجاد کنیم؟

امروزه صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار متعدد شده‌اند و هر روز به تعداد این صرافی‌ها اضافه می‌شود. برای اینکه فردی بتواند حساب ارز دیجیتال برای خود باز کند، باید صرافی معتبر و مناسب و یا بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال را انتخاب کند؛ زیرا هر کدام از انواع صرافی‌ها ثبت‌نام ویژه و خاصی دارند که احتمال دارد به احراز هویت هم نیاز داشته باشند. در این ثبت‌نام، اسم، تاریخ تولد، آدرس ایمیل و شماره تماس نیاز است و برای انجام احراز هویت احتمال دارد به مدارک هویتی مثل گواهینامه رانندگی یا کارت ملی هم نیاز باشد.

انجام ثبت‌نام در صرافی‌ها کاری ساده و راحتی است؛ یعنی باید به وب‌سایت صرافی موردنظر وارد شده و اطلاعات گفته شده را وارد و ایمیل را تایید کنید که ثبت‌نام انجام شود و باید آن را بررسی کنید که اگر نیاز به احراز هویت بود، به روشی که گفته شد، مدارک موردنیاز را آپلود کنید. با تمام‌شدن فرایند ثبت‌نام باید وجه تعیین شده را به‌حساب کاربری باز شده واریز کنید و شروع به خریدوفروش و یا معاملات ارز دیجیتال کنید. در صرافی‌های ایرانی توسط کارت‌های اعتباری می‌توان حساب کاربری را شارژ کرد تا بتوان تقاضای خرید ارز دیجیتال خود را به ثبت رساند.

چگونه می‌توان صرافی‌های ارز دیجیتال خوب را انتخاب کرد؟

برای اینکه بتوانید بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال را انتخاب کنید، باید به نکات خاصی توجه کنید که هر کدام از موارد در انتخاب صرافی دارای اهمیت زیادی است. این نکات و موارد عبارت‌اند از:

امنیت صرافی‌ها

به دلیل پرطرف‌دار شدن و محبوبیت بازار ارزهای دیجیتال سرقت‌کردن ارزهای دیجیتالی برای هکرهای یک هدف بزرگ به شمار می‌آید؛ البته بعضی از صرافی‌ها معمولا به کاربرهای خود در برابر سرقت ارز وعده جبران می‌دهند و بیمه‌ای را در نظر گرفته‌اند. پس در ابتدای انتخاب صرافی باید اطمینان داشته باشید که صرافی موردنظر دارایی‌های سرمایه‌گذاران خود را در کیف‌های پول سرد حفاظت کنند و از توانایی‌های احراز هویت و یا قفل‌های دومرحله‌ای هم استفاده کنند. گاهی هم بهترین کار این است که دارایی‌های خود را در بین چند صرافی کریپتوکارنسی پخش نکرد؛ زیرا این ریسک سرقت را کمتر می‌کند.

کارمزد دریافتی صرافی

برای سرمایه‌گذاران یکی از دغدغه‌های بزرگ کارمزدها هستند؛ زیرا اگر دارای سرمایه زیادی باشند، کارمزد می‌تواند مبالغ هنگفتی باشد؛ به همین علت بیشتر تریدرها می‌خواهند بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال را پیدا کنند که کمترین کارمزد را داشته باشد؛ زیرا در کمترشدن هزینه‌ها موثر است و باید باتوجه‌به این مزیت از کیفیت خدماتی که این صرافی ارائه می‌دهد هم اطمینان حاصل کرد و فقط به کارمزد کمتر توجه نشان نداد.

میزان و حجم معامله‌های صرافی

اگر در صرافی‌ها هیچ‌گونه معامله‌ای صورت نگیرد، تبدیل رمزارز و نقدکردن کار راحتی نخواهد بود؛ زیرا میزان معامله مناسب درباره رمزارز به شما در مورد نقدینگی موجود اطمینان می‌دهد و می‌توانید به‌سادگی معاملات خود را انجام دهید. اگر بازار کم‌حجم باشد، امکان دارد هزینه‌های فروش برای تریدر بیشتر باشد.

رابط کاربرپسند صرافی

اگر پلتفرمی دارای کاربرد و استفاده راحتی باشد، در بین کاربران امتیاز بزرگی به وجود می‌آورد؛ مانند دسکتاپ و برنامه‌های موبایلی که بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال آن را ارائه می‌کنند و دارای طرح‌های جذابی هستند که موجب می‌شود کاربران از آنها رضایت داشته باشند. ابزارهایی که صرافی‌ها ارائه می‌کنند، باعث شده سرمایه‌گذاران یا افراد معامله‌گر علاقه به ثبت‌نام در آن صرافی را بیشتر حس کنند و اگر دارای ابزارهای پژوهشی و یا محتواهای آموزشی باشند، این هم یک امتیاز یا آپشن فوق‌العاده برای کاربر به شمار می‌رود.

پشتیبانی از رمزارزهای گوناگون صرافی‌های ارز دیجیتال

بعضی از تریدرها تمایل دارند با رمزارزهای متنوعی معامله کنند و اگر بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال از رمزارزهای گوناگون پشتیبانی نکنند، باعث می‌شوند که معامله‌گر در صرافی‌های دیگری هم ثبت‌نام کنند. پس قبل از انتخاب صرافی باید بررسی کنید که کدام یک از رمزارزها توسط این پلتفرم پشتیبانی می‌شود.

دسترسی داشتن به بروکر

در بعضی از کشورهای خارجی استفاده‌کردن از بعضی از صرافی‌ها به دلیل فرار مالیاتی و مشکلات قانونی مخصوصا صرافی‌های غیرمتمرکز امکان‌پذیر نیست و در ایران هم احتمال دارد به علت وجود تحریم‌ها دسترسی پیداکردن به بعضی از صرافی‌های ارز دیجیتال کمتر باشد. پس قبل از انتخاب باید نحوه دسترسی به صرافی در شرایط جغرافیایی خود را مطلع شوید

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

در کشور ما هم بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال مشغول به فعالیت هستند و طبق ویژگی و معیاری‌هایی که برای انتخاب صرافی‌ها ذکر شد، در این مطلب به معرفی این صرافی‌های ایرانی می‌پردازیم که عبارت‌اند از:

صرافی سرمایکس

یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران است که بازار معاملاتی همتا به همتا دارد و دارای خصوصیات خاصی است. استفاده بسیار راحتی دارد و خدمات جدید و تازه‌ای را به کاربر ارائه می‌کند، دارای انجام معامله همتا به همتا معامله‌ای مستقیم در بین کاربران است و مزیت‌هایی مانند: امنیت زیاد، روش‌های پرداختی، هزینه کم معاملات، احراز هویت افراد، دارای دسترسی راحت به این بازار معاملاتی دارد.

صرافی سرمایکس بازار معاملاتی را یک مکان امن و کاربردی برای معاملات ارزهای دیجیتال برای کاربران اختصاص داده و کارمزد آن را هم کاهش داده که این کار هدف‌هایی مانند پشتیبانی‌کردن از رشد و گسترش کسب‌وکار و بیشترشدن سهم تجارت الکترونیکی را به دنبال داشته است. از ویژگی‌های این صرافی بی‌نظیر می‌توان به زمان پاسخگویی با سرعت یک‌دقیقه‌ای پشتیبان اشاره کرد، کاهش کارمزد ۰/۲ تا ۰/۳۵ درصد داشته، از امنیت دومرحله‌ای هم برخوردار بوده و اپلیکیشنی با کارکرد راحت دارد که تعداد ارزهای آن ۷۰۰ ارز بوده و دارای معامله‌ای دوطرفه است و پلتفرمی آموزشی دارد.

صرافی نوبیتکس

یکی دیگر از صرافی‌های ایرانی نوبیتکس است که از ترکیب کلمه نو بامعنی جدید و اکسچنج بامعنی مبادله تشکیل شده است. این صرافی ایرانی یک محیط امن، ساده و سریع را برای انجام معامله‌های مستقیم ارز دیجیتال به وجود آورده است و در سال ۹۶ از جمله بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال بوده که در آن کارمزد معامله در این صرافی طبق حجم سرمایه موردنیاز محاسبه می‌شود، به طور مثال اگر برای بار نخست معامله‌ای را انجام دهید کارمزد 0.35 از معامله به شما تعلق می‌گیرد.

صرافی دارای معایبی نیز هست که باید گفت طی‌کردن مراحل احراز هویت در این صرافی بسیار سخت‌گیرانه انجام می‌شود و اگر تکمیل شود، می‌توان معامله را انجام داد. برای اینکه بتوان در این صرافی معامله‌ای را انجام داد، نیاز به ۳۰۰ هزار تومان است که نسبت به بقیه صرافی‌ها کمی دارای هزینه بالاتری است. از ویژگی‌های این صرافی می‌توان به تعداد ارزهای ۹۱ عددی آن اشاره کرد، امنیتی که دومرحله‌ای بوده و کارمزد آن از معامله عامل بالاتر از 0.35 درصد است، زمان پاسخگویی آن نیز با سرعت یک دقیقه بوده و دارای اپلیکیشن است که پلتفرم آموزشی دارد و معامله دو طرفه‌ای ندارد.

صرافی ایرانی والکس

این صرافی از جمله تجارت‌هایی است که دانشجویان دانشگاه شریف آن را راه‌اندازی کرده‌اند و از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال و از جمله برترین صرافی‌ها شناخته شده است. در این صرافی تایید احراز هویت کمی به‌سختی انجام می‌شود و برای تایید به یک شماره‌تلفن ثابت نیاز است تا تماسی گرفته شود. این صرافی از داخل‌شدن دومرحله‌ای استفاده می‌کند و برای اینکه بتوان از حساب صرافی پول برداشت یا واریز کرد به یک روز یعنی ۲۴ ساعت زمان نیاز است.

مبلغ موردنیاز برای معامله در این صرافی حدود ۱۰۰ هزار تومان است و از ویژگی‌های این صرافی می‌توان به پشتیبانی با سرعت بالا اشاره کرد. تعداد ارزهای آن ۱۲۰ + بوده و دارای امنیتی دومرحله‌ای است. واین صرافی پلتفرمی آموزشی دارد، کارمزد معامله در آن 0.25 درصد است و دارای معامله دوطرفه نبوده و دارای اپلیکیشن است.

صرافی کیف پول من

خریدوفروش و نگهداری‌کردن ارزهای دیجیتال در به‌وجودآمدن کیف پول من که از اولین سامانه معاملات ارز دیجیتال بوده و طبق استانداردهای نو و ارائه خدمات به‌روز به افراد حقوقی و حقیقی ارائه شده، موثر بوده است. توسط این پلتفرم همیشه تراکنش‌های واریزی یا برداشتی زیادی در موارد مختلف مانند: خرید ارز، بیت‌کوین بدون هیچ خطایی صورت می‌گیرد و کیف پول من امروزه به بهترشدن فرایند خریدوفروش ارز دیجیتالی بسیار تاثیر گذاشته است.

صرافی آبان تتر

یکی دیگر از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال که بیشتر ایرانیان آن را انتخاب می‌کنند، صرافی آبان تتر است که در سال ۹۷ با یک فعالیت مختصر در مورد خریدوفروش تتر شروع به کار کرده و با مرور زمان تعداد ارزهایی که صرافی آبان تتر از آن پشتیبانی می‌کند، بسیار افزایش پیدا کرده است. این صرافی را تعدادی از فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه شریف تاسیس و مدیریت می‌کنند و هدف این صرافی به‌وجودآوردن یک موقعیت راحت و آسان برای خریدوفروش تتر برای کاربران است.

این صرافی امروزه در معامله ارزهای دیجیتالی مانند: اتریوم، و تتر و یا دیگر رمزارزهای شناخته شده نبوده؛ ولی از الروند، سوایپ، آراگون و ترا را پشتیبانی می‌کند. از ویژگی های این صرافی می‌تواند به پشتیبانی با سرعت بالای ۳ دقیقه‌ای آن اشاره کرد، دارای تعداد ارزهای بیشتر از ۲۰۰ کوین است و معامله دوطرفه ندارد، دارای پلتفرم آموزشی بوده و امنیتی دو مرحله دارد که البته کارمزد این صرافی مشخص نیست.

صرافی رمزنیکس

یکی از پلتفرم‌های مبادله آنلاین در بخش کریپتوکارنسی رمزنیکس است که با تاسیس این صرافی کارهایی مانند: بیشترشدن سرعت، حذف واسطه‌ها، امنیت تراکنش‌ها اجرا شده و بیشتر دردسرها و مشکلاتی که برای ایرانیان ایجاد شده بود، مثل مسدودشدن سرمایه در صرافی‌های خارجی و انجام معامله با افراد ناشناس، حل شده است. این صرافی راهی مستقیم و معامله همتا به همتا را به وجود آورده و ارزش‌گذاری آن طبق پول ایران برای کاربران ارائه شده است.

مرکز شروع کار این پلتفرم در ایستگاه‌های نوآوری در دانشگاه شریف است و از ویژگی‌های این صرافی می‌توان به‌سرعت پاسخگویی ضعیف آن اشاره کرد که دارای کارمزد 0.07 تا 0.2 درصدی بوده، امنیت دومرحله‌ای داشته و دارای پلتفرمی آموزشی است که تعداد ارزهای آن ۱۶۰+ که معامله جفت‌ارز دارد.

صرافی تترلند

از دیگر صرافی‌های رمزارز دیجیتال که در ایران پیشرو بوده و سال ۹۶ شروع به فعالیت کرده است، صرافی تترلند است که از جمله بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران به شمار می‌رود و هدف اصلی این صرافی افزایش‌دادن امنیت معامله‌ها، بهترشدن سرعت تراکنش‌ها و ارائه کردن محتواهای آموزشی است. این صرافی برای اینکه امنیت سرمایه‌های کاربران را بیشتر کند و ریسک مربوط به تحریم‌ها را کمتر کند، به‌صورت پی‌درپی و منظم ولت‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند و کاربران با آسودگی خیال در این پلتفرم تراکنش انجام می‌دهند.

این صرافی قدرت استیکینگ را هم برای کاربران خود ایجاد کرده است و از ویژگی‌های صرافی تترلند می‌توان به رابط کاربری ساده و کارمزد 0.15 تا 0.39 درصدی آن اشاره کرد که دارای امنیت دومرحله‌ای است، معاملات دوطرفه نداشته، شامل اپلیکیشن بوده و تعداد کوین آن بیشتر از ۱۰۰ کوین است.

صرافی تبدیل

این صرافی جز بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال معرفی شده است که پشتیبانی ۲۴ ساعته داشته و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا در تمام هفته بتواند معامله انجام دهد . افراد می‌توانند با به‌وجودآوردن کیف پول دیجیتال و شارژکردن ریالی آن معامله‌های ارز دیجیتال خود را انجام دهند و رمزارزهای مختلف را به‌سادگی خریدوفروش کنند. تیم صرافی تبدیل شامل سرمایه‌گذاری، تخصص‌های بخش‌های مالی و تکنولوژی‌ها بوده و هدف آن فراهم‌کردن ابزارهای ساده و کاربردی در مورد مالی و سرمایه‌گذاری‌های متمرکز است که برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مربوط به مدیریت ارزشی و سرمایه‌گذاری کاربران اجرا می‌شود.

از ویژگی‌های این صرافی می‌توان به تعداد کوین آن که ۲۰۰ است، اشاره کرد، معامله‌ای دوطرفه ندارد، کارمزد این صرافی 35.0 تا 0.03 درصد است، نمی‌توان چت آنلاینی در این صرافی انجام داده و امنیتی دومرحله‌ای دارد و همچنین دارای پلتفرم آموزشی است که فقط اندروید آن دارای اپلیکیشن است.

صرافی اکسیر

این صرافی از افرادی تشکیل شده است که به فناوری‌های بلاک‌چین علاقه‌مند هستند و تمایل به پاسخگویی به خواسته‌های کاربران در این بخش دارند. صرافی اکسیر از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایران در مورد ارزهای دیجیتال است که از تمامی قدرت خود برای ارتقای استانداردهای جهان استفاده می‌کند؛ البته تعداد ارزهایی که توسط صرافی اکسیر پشتیبانی می‌شود، کم است و گفته شده در آینده حتما دارای تنوع خواهد بود.

در اکسیر می‌توان برداشت و واریز کوین و توکن را بدون واسطه و با قیمت‌های واقعی انجام داد و برای انجام معاملات سریع و موثر در آن تلاش می‌شود. از ویژگی‌های این صرافی به داشتن پلتفرم آموزشی آن اشاره کرد و کارمزدی ۳۵ درصدی دارد، تعداد کوین‌های آن ۲۰ است و زمان پاسخگویی پشتیبانی حدود ۱۰ دقیقه است.

صرافی هیتوبیت

یکی از صرافی‌های جدید ارز دیجیتال در ایران است که کار خود را از سال ۱۴۰۱ شروع کرده است و باوجوداینکه این پلتفرم تازه و نو است، دارای طرح‌های چشم‌نواز و منظمی است که از بیشتر از ۱۷۰ رمزارز را پشتیبانی می‌کند و به‌سادگی می‌تواند به تقاضاهای کاربران پاسخ دهد. این نکته نشان می‌دهد که صرافی هیتوبیت به تنوع زیاد ارزهای دیجیتال اهمیت قائل است و کاربران هم قادر هستند از تعداد زیادی از رمزارزها را در معامله‌های خود به کار ببرند.

این صرافی دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته بوده، احراز هویت را با سرعت انجام می‌دهد و کیف پول اختصاصی ارائه کرده تا کاربر تجربه بهتری را مشاهده کند. کاربران به سادگی می‌توانند در این صرافی معامله‌های خود را انجام دهند و از خدمات زیاد و یک سقف سود و زیان مشخصی بهره‌مند شوند. از ویژگی‌های هیتوبیت زمان پاسخ‌دهی پشتیبانی آن است که ۱ تا ۲ دقیقه زمان نیاز دارد، تعداد کوین‌های آن بیشتر از ۱۷۰ است، دارای پلتفرم آموزشی بوده و اپلیکیشن اندروید داشته و کارمزد آن 2.0 درصد است.

معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی

معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی

در جهان و فضای کریپتو نزدیک به ۴۰۰ صرافی ارز دیجیتال در تمامی قسمت‌های جهان در حال فعالیت هستند که شاید نام برخی از این صرافی‌ها را شنیده باشید یا برای شما آشنا باشند. بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی عبارت‌اند از:

صرافی بای بیت ByBit

این صرافی از پلتفرم‌هایی است که ارزهای دیجیتال را مبادله می‌کند و به افراد این امکان را می‌دهد که معامله‌های خود را توسط سرمایه‌های مختلفی مانند: اتریوم، بیت‌کوین، ریبل و دیگر ارزها انجام دهد. به دلیل فعالیت تخصصی که در بازار مشتقات دارد بسیار محبوبیت داشته، دفتر اصلی این صرافی در سنگاپور است و کسب‌وکار این صرافی در ویرجین بریتانیا به ثبت رسیده است. کاربران ایرانی صرافی بای بیت را به دلیل اینکه احراز هویت را اجباری نکرده و به دلیل عدم تحریم آی پی، مخصوصا نسخه کاری آن را از جمله بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال می‌شمارند.

اگر در بازار فیوچرز ارز، در حال معامله هستید، این صرافی می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد و از ویژگی‌های این صرافی می‌توان به کارمزد خیلی پایین آنکه 0.1 درصد است، اشاره کرد، دارای اپلیکیشن موبایلی است، امنیت بسیار بالایی دارد و در هفت روز هفته ۲۴ ساعته پشتیبانی می‌شود.

صرافی MEXC مکسی

اگر طبق آلت‌کوین‌ها، استراتژی ترید را بنا کرده‌اید، می‌توانید از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال یعنی MEXC را انتخاب کنید که بیشتر از ۲۶۰۰ رمزارز را پشتیبانی می‌کند و هر روز بر تعداد آن هم اضافه می‌شود. می‌توان اکثر توکن‌هایی که کمیاب هستند را در این صرافی مکسی معامله کرد و این صرافی به احراز هویت نیاز نداشته و برای اینکه بتوانید از این صرافی استفاده کنید، می‌توانید از نرم‌افزارهایی که آی پی را تغییر می‌دهند، استفاده کنید. از ویژگی‌های بارز این صرافی می‌توان به پشتیبانی‌کردن از بازار خریدوفروش مارجین، اسپات، EFT، اهرم و مشتقات اشاره کرد و می‌توان تعداد بی‌شماری از ارزها را در آن معامله کرده و دارای اپلیکیشن los و اندروید است.

صرافی بایننس Binance

از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال و معتبر خارجی از لحاظ میزان معامله در جهان به شمار می‌آید و به دلیل دارابودن امکانات بسیاری مانند: آپشن‌های معاملات آتی و دیگر ابزارهایی مانند: استاپ مارکت، استاپ‌لاس و ... موجب محبوبیت بی‌شمار بین معامله‌کنندگان شده است. خصوصیت این صرافی کارمزد آن است که 0.1 درصد بوده که برای استفاده‌کردن توکن‌های اختصاصی BNB در انجام معاملات با دیگر کوین‌ها این صرافی تخفیفات خاصی را در نظر می‌گیرد.

اشخاصی که خواهان خرید رمزارز با دلار آمریکا به‌صورت مستقیم هستند، باید بدانند که بیشتر از ۳۰۰ توکن متنوع در صرافی بایننس در دسترس است و باید متذکر شویم که به علت وجود تحریم‌ها به کاربران ایرانی مجوز فعالیت نمی‌دهد. از ویژگی‌های این صرافی می‌توان به کارمزد بسیار پایین آن در معامله‌ها اشاره کرد، دارای رتبه بالای امنیت سایبری است، شامل چارت‌های تحلیلی بسیار پیشرفته بوده و از تعداد زیادی از رمزارزها که بیشتر از ۶۰۰ ارز دیجیتال است، پشتیبانی می‌کند.

صرافی کوین بیس Coinbase

افرادی که با کریپتو آشنا هستند، حتما نام کوین بیس را شنیدند. این صرافی از جمله بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال و از بزرگ‌ترین صرافی‌های بیت‌کوین در آمریکا به شمار می‌آید که با ارائه عمومی سهام خود در سالی که گذشت، خواهان مشروعیت‌دادن به بازارهای ارز دیجیتال بوده است. صرافی کوین بیس دارای رابط کاربری راحتی بوده، به ارائه‌کردن محتواهای آموزشی از جمله نوسان بازار و بلاک‌چین تمرکز کرده است و یکی از صرافی‌های معتبر در مورد ارز دیجیتال خارجی برای افراد مبتدی است.

این صرافی برای واردشدن راحت کاربر به معامله، موانع رمزارزها را کاهش داده است و دارای موارد مختلف آموزشی است. کوین بیس در کل نسخه‌های خود احراز هویت را با دومرحله‌ای انجام می‌دهد و حدود ۹۸ درصد از رمزارز کاربران خود را به روش آنلاین ذخیره می‌کند. این صرافی برای حفاظت از سرمایه مشتریان خود تا ۲۵۰ هزار دلار بیمه‌نامه تعیین کرده که به دلیل همین روش‌ها کارمزد این صرافی نسبت به دیگر صرافی‌ها حدود 2 درصد بالاتر است.

 این صرافی در آمریکا قرار دارد و قانون‌های بسیار سخت‌گیرانه‌ای علیه ایران اتخاذ کرده است و حتی نسبت به آی پی ایران حساسیت دارد. برای اینکه بتوان در این صرافی فعالیت کرد نیاز به احراز هویت است. از خصوصیات خاص این پلتفرم امنیت بسیار قوی آن است و دارای رابط کاربری راحت و خریدی ساده است و بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.

صرافی بلاک فای Blockfi

بلاک فای از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی بوده که در به‌دست‌آوردن سود معروف شده است. این صرافی به کاربران مجوز می‌دهد از رمزارزهایی که دارند سود کسب کنند و حتی بتوانند بیت‌کوین خود را وثیقه قرار داده و وام دریافت کنند. یکی از نکات مهم و بارز Crypto exchange میزان بهره آن است که 9.5 درصد در سال سود سالیانه بوده و مانند سود ترکیبی در هر ماه به سرمایه‌گذاران خود عرضه می‌کند. صرافی بلاک فای به‌غیراز کالاهای مالی جدید کارمزدی مقرون‌به‌صرفه دارد و دارای امنیت سایبری بسیار بالایی است.

فقط برای ارسال ارز و یا برداشت کارمزد می‌گیرد و معامله‌های ارزی که در این صرافی انجام می‌شود، کارمزدی ندارد. صرافی برای حفاظت از سرمایه‌های افراد از وسایل و ابزاری مانند لیست مجاز و احراز هویت در دو مرحله استفاده می‌کند و به کاربران خود این توانایی را می‌دهد که برداشت‌های خود را کاهش دهند و فقط از آدرس‌هایی که از قبل مشخص شده برای این برداشت‌ها استفاده کنند.

صرافی کراکن KraKen

از جمله بزرگ‌ترین و بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی است که صرافی معتبری بوده، پایگاه فعالیت آن در سانفرانسیسکو کالیفرنیا قرار دارد، می‌تواند بیشتر از ۹۰ ارز دیجیتال متنوع را هم پشتیبانی ‌کند و به کاربران خود این امکان را می‌دهد که بتوانند از معاملات مارجین، سرویس استیکینگ و حتی قراردادهای آتی استفاده کنند. از توانایی‌های بارز این صرافی می‌توان به پشتیبانی‌کردن از ارزها و فیات زیاد را اشاره کرد و کاربران می‌توانند با رمزارزهایی که دارند در مقابل دلار کانادا، فرانک سوئیس، پوند انگلیس، دلار آمریکا، یورو، ین ژاپن با روش مستقیم معاملات خود را انجام دهند.

تیم صرافی کراکن امنیت کامل را سرلوحه خود قرار داده و اکثر ارزهای خود را به روش آفلاین حفاظت می‌کند و کاربران این صرافی خارجی برای دست‌پیداکردن به حساب‌های خود نیاز به احراز هویت دوعاملی دارند؛ البته صرافی کراکن مانند آمریکا برای بهره‌مندی کاربران ایرانی محدودیت‌هایی را وضع کرده است و کاربران برای استفاده نیاز به احراز هویت دارند. این صرافی بیشتر از ۵۰ ارز دیجیتال و ۷ ارز فیات را پشتیبانی می‌کند و حتی از چت شبانه‌روزی هم حمایت می‌کند.

صرافی کوینکس Coinex

صرافی کوینکس در سال ۲۰۱۷ در شهر هنگ‌کنگ آغاز به کارکرده است و با فعالیت‌های خود توانسته از کل دنیا کاربران زیادی را به خود جذب کند. این صرافی خارجی به دلیل اینکه به ایرانیان سرویس‌دهی خوبی می‌دهد و از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند باعث شده انواع مختلف قراردادهای فیوچرز، مارجین و اسپات در این صرافی دارای طرف‌داران زیادی باشد.

در چند سال گذشته حدود ۶۰ درصد از کاربران آن همگی ایرانی هستند. از ویژگی‌های این صرافی می‌توان به کارمزد معاملاتی 0.01 درصدی آن اشاره کرد و اینکه بیش از ۵۰۰ ارز را پشتیبانی می‌کند و سقف برداشت از حساب تا سقف یک میلیون دلار بدون احراز هویت را می‌توان انجام داد.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب
Inline