معامله‌گری روزانه

معامله‌گران روزانه به دنبال تغییرات قیمت کوتاه مدت در بازار سهام هستند که به آنها امکان می‌دهد در طول یک روز معاملاتی سود جمع کنند. لذا در این بخش هلدینگ آلنداینوست به معرفی این سبک می‌پردازد.

در دنیای بازار ها مالی سبک های معاملاتی متعددی برای انتخاب وجود دارد. بسیاری از معامله‌گران مبتدی، پس از آموزش و یادگیری تحلیل تکنیکال و استراتژی های مختلف معامله‌گری همچون پرایس اکشن و غیره، برای انتخاب سبک معامله‌گری خود دچار مشکل می‌شوند. چراکه سبک معامله‌گری یک موضوع متغیر است که برای هر فرد و هر شخصیت نسبت به دیگری و بازاری که در آن فعالیت می‌کنند (بازار کریپتو، بورس و...) متفاوت است. با جمع‌آوری اطلاعات و بررسی روند یادگیری و آموزش افراد علاقه‌مند به بازار های مالی، هلدینگ آلنداینوست در این بخش به معرفی و بررسی سبک معامله‌گری روزانه یا Day Trading می‌پردازد.

معامله‌گری روزانه (Day Trading) چیست؟

معامله‌گر روزانه نوعی معامله‌گر است که حجم نسبتاً زیادی از معاملات کوتاه‌مدت و بلند مدت را انجام می‌دهد تا روی قیمت‌های روزانه بازار سرمایه‌گذاری کند. هدف این است که از حرکات بسیار کوتاه مدت قیمت سود ببریم. معامله‌گران روزانه همچنین می‌توانند از اهرم برای تقویت بازده استفاده کنند، که می‌تواند زیان را نیز افزایش دهد. در حالی که بسیاری از استراتژی ها توسط معامله گران روزانه استفاده می‌شود، پرایس اکشن که به دنبال آن است، نتیجه ناکارآمدی موقت عرضه و تقاضا است که به دلیل خرید و فروش دارایی ایجاد می‌شود. معمولاً موقعیت‌ها از دوره‌ های میلی‌ثانیه تا ساعت‌ها نگهداری می‌شوند و عموماً قبل از پایان روز بسته می‌شوند تا هیچ خطری پس از ساعت‌ها یا یک شبه نگه‌داشته نشود.

هیچ مدرک خاصی برای تبدیل شدن به یک معامله گر روزانه لازم نیست. در عوض، معامله‌گران روزانه بر اساس فراوانی معاملاتشان طبقه‌بندی می‌شوند. سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، معامله گران روزانه را بر اساس اینکه آیا آنها چهار بار یا بیشتر در طول یک بازه پنج روزه معامله می‌کنند طبقه بندی می‌کنند، مشروط بر اینکه تعداد معاملات روزانه بیش از 6٪ از کل فعالیت تجاری مشتری باشد.

یک معامله‌گر روزانه اغلب همه معاملات را قبل از پایان روز معاملاتی می‌بندد تا موقعیت‌های باز را در طول شب حفظ نکند. اثربخشی یک معامله‌گر روزانه ممکن است با گسترش قیمت پیشنهادی، کمیسیون معاملات، و همچنین هزینه‌های مربوط به فیدهای خبری و نرم‌افزار های تحلیلی محدود شود. معاملات روزانه موفق نیاز به دانش و تجربه گسترده دارد. معامله گران روزانه از روش های مختلفی برای تصمیم گیری در معاملات استفاده می‌کنند. برخی از معامله گران از مدل های معاملاتی کامپیوتری استفاده می‌کنند که از تحلیل تکنیکال برای محاسبه احتمالات مطلوب استفاده می‌کنند، در حالی که برخی بر اساس غریزه خود معامله می‌کنند.

یک معامله گر روزانه در درجه اول به ویژگی های قیمت یک سهم توجه می‌کند. این برخلاف سرمایه گذارانی است که از داده های بنیادی برای تجزیه و تحلیل پتانسیل رشد بلندمدت یک شرکت برای تصمیم گیری در مورد خرید، فروش یا نگهداری سهام آن استفاده می‌کنند. نوسانات قیمت و میانگین محدوده روز برای یک معامله گر روزانه بسیار مهم است. یک اوراق بهادار باید حرکت قیمت کافی برای یک معامله گر روزانه داشته باشد تا به سود برسد. حجم و نقدینگی نیز بسیار مهم است زیرا ورود و خروج سریع از معاملات برای کسب سودهای کوچک در هر معامله حیاتی است. اوراق بهادار با محدوده روزانه کم یا حجم روزانه کم برای معامله گر روزانه جالب نیست!

معامله‌گر روزانه با الگو

معامله‌گر روزانه الگو (PDT) یک نام قانونی برای آن دسته از معامله‌گران یا سرمایه‌گذارانی است که معاملات چهار روزه یا بیشتر را در بازه زمانی پنج روز کاری با استفاده از یک حساب مارجین انجام می‌دهند. تعداد معاملات روزانه باید بیش از 6 درصد از کل فعالیت تجاری حساب حاشیه را در آن پنجره پنج روزه تشکیل دهد. اگر این اتفاق بیفتد، حساب معامله گر توسط کارگزار او به عنوان PDT علامت گذاری می‌شود. تعیین PDT محدودیت های خاصی را برای تجارت بیشتر ایجاد می‌کند. این نام گذاری برای منصرف کردن سرمایه گذاران از تجارت بیش از حد در محل قرار داده شده است.

تکنیک های معاملات روزانه

معامله گران روزانه با رویدادهایی که باعث حرکت های کوتاه مدت بازار می‌شوند هماهنگ هستند. تجارت نسبت به اخبار یک تکنیک محبوب است. اعلامیه های برنامه ریزی شده مانند آمارهای اقتصادی، درآمد شرکت ها یا نرخ بهره تابع انتظارات بازار و روانشناسی بازار است. بازارها زمانی واکنش نشان می‌دهند که این انتظارات برآورده نشود یا از آنها فراتر رود، معمولاً با حرکات ناگهانی و قابل توجهی که می‌تواند به سود معامله گران روزانه باشد. یکی دیگر از روش های معاملاتی به عنوان محو کردن شکاف در باز شناخته می‌شود. هنگامی که قیمت افتتاحیه شکافی را نسبت به بسته شدن روز قبل نشان می‌دهد، گرفتن موقعیت در جهت مخالف شکاف به عنوان محو شدن شکاف شناخته می‌شود. برای روزهایی که خبری نیست یا خلأ وجود ندارد، صبح زود، معامله گران به جهت کلی بازار نگاه می‌کنند.

اگر انتظار داشته باشند که بازار به سمت بالا حرکت کند، اوراق بهاداری می‌خرند که با کاهش قیمت ها قدرت نشان می‌دهند. اگر بازار روند نزولی داشته باشد، آنها اوراق بهاداری کوتاه مدتی را که در هنگام جهش قیمت‌ها ضعیف می‌شوند، نشانه می‌کنند. اکثر معامله گران روزانه مستقل روزهای کوتاهی دارند و دو تا پنج ساعت در روز کار می‌کنند. اغلب آنها قبل از شروع معاملات زنده چندین ماه انجام معاملات شبیه سازی شده را تمرین می‌کنند. آنها موفقیت ها و شکست های خود را در مقایسه با بازار دنبال می‌کنند و هدفشان یادگیری از طریق تجربه است.

مزایا و معایب معامله‌گری روزانه

حرکت امن

مهمترین مزیت معاملات روزانه این است که موقعیت ها تحت تأثیر احتمال اخبار منفی یک شبه که پتانسیل تأثیر بالقوه بر قیمت اوراق بهادار را دارند، قرار نمی‌گیرند. چنین اخباری شامل گزارش‌های اقتصادی و درآمدی حیاتی و همچنین ارتقاء و کاهش رتبه کارگزاری است که قبل از باز شدن بازار یا پس از بسته شدن بازار رخ می‌دهد.

حاشیه های بالاتر و خروجی های آسان تر

مزیت دیگر، توانایی استفاده از دستورات توقف ضرر است، عمل افزایش قیمت توقف برای به حداقل رساندن ضرر از یک موقعیت خرید. از دیگر مزایا شامل افزایش دسترسی به حاشیه و در نتیجه، اهرم بیشتر است. معاملات روزانه همچنین فرصت های یادگیری بیشتری را برای معامله گران فراهم می‌کند.

هزینه های بالاتر

معامله گران روزانه ممکن است زمان کافی برای یک موقعیت برای مشاهده سود نداشته باشند. همچنین به دلیل معاملات بیشتر، هزینه های کمیسیون افزایش می یابد، که حاشیه سودی را که معامله گر انتظار دارد را از بین می‌برد.

ریسک های بالاتر

معامله گران روزانه که در فروش کوتاه شرکت می‌کنند یا از مارجین برای اهرم موقعیت های خرید استفاده می‌کنند، می‌توانند شاهد افزایش سریع زیان باشند که منجر به فراخوان مارجین می‌شود.

تفاوت معامله‌گری روزانه با دیگر سبک ها

معاملات روزانه یکی از چندین استراتژی برای معامله گران حرفه ای سهام است. برخلاف سایر معامله گران، آنها به دنبال الگوهای قیمت قابل پیش بینی و اصلاحات کوچک در طول یک روز معاملاتی هستند. اگرچه سود نسبتاً ناچیز است، اما می‌تواند در یک بازه زمانی به اندازه کافی طولانی جمع شود. معامله گران روزانه موقعیت های خود را در پایان روز معاملاتی می‌بندند تا در معرض نوسانات در بازارهای خارجه قرار نگیرند.

در مقابل، معامله‌گران نوسانی سعی می‌کنند تا اوج و فرود حرکت‌های قیمت سهام را در یک بازه زمانی طولانی‌تر، اغلب هفته‌ها یا ماه‌ها، پیش‌بینی کنند. با یک استراتژی مناسب، معامله‌گران نوسانی می‌توانند سود بیشتری نسبت به معامله‌گران روزانه داشته باشند، اما باید زمان بیشتری را صرف جستجوی سهام مناسب کنند.

مشابه معامله گران نوسانی، معامله گران روند، حرکت و میانگین های متحرک سهام را بررسی می‌کنند تا تعیین کنند که آیا احتمال دارد سهام به سمت بالاتر یا پایین تر حرکت کند. سپس سهامی را می‌خرند که احتمال صعود قویتری دارند، یا سهامی را که احتمالاً روند رو به پایین بیشتری دارند، معامله Sell می‌گیرند. معامله گران روند معمولا در پیش بینی های خود به دنبال الگوهای نمودار یا شاخص های تکنیکال هستند.

جمع‌بندی

معامله‌گران روزانه به دنبال تغییرات قیمت بسیار کوتاه مدت در بازار سهام یا فارکس هستند که به آنها امکان می‌دهد در طول یک روز معاملاتی سود جمع کنند. اگرچه این معاملات می‌توانند سودآور باشند، اما با درجه بالایی از ریسک نیز همراه است. معامله گران روزانه علاوه بر درک کامل از بازار سهام، باید بر خود کنترل داشته باشند و از اشتباهات اجتناب کنند. معاملات روزانه سفری هیجان انگیز هستند که هیجان تصمیم گیری سریع را با پتانسیل پاداش های مالی ترکیب می‌کنند. با این حال، این سبک معامله‌گری برای افراد مبتدی نیست و موفقیت یک شبه به دست نمی‌آید. تسلط بر معاملات روزانه مستلزم آموزش مداوم، نظم و انضباط و تعهد به یادگیری از موفقیت ها و شکست ها است. برای کسانی که خود را وقف این مسیر می کنند، معاملات روزانه می‌توانند یک مسیر خودشناسی باشند. این نشان دهنده تلاش مستمر برای دانش و بهبود خود در دنیای پویای بازارهای مالی است.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب