صفر تا صد ساخت NFT

اگر به دنبال یک تعریف ساده از NFT و راهکارهای ورود به آن جهت کسب درآمد فوری از این بازار هستید، این مقاله برای شماست.

صفر تا صد ساخت NFT

احتمالا به گوشتان خورده است که سازندگان و سرمایه گذاران NFT درآمدهای چند ده میلیون دلاری و سودهای کلانی به دست می آوردند. امروزه اغلب مردم تمایل دارند تا وارد دنیای NFT شوند و در آن سرمایه گذاری کنند. اما آیا ساخت و سرمایه گذاری در NFT آسان است؟ چگونه باید وارد عرصه NFT شد؟ آیا واقعا می توان در این بازار به درآمدهای کلان رسید؟ نگران نباشید ما در هلدینگ آلنداینوست صفر تا صد ساخت NFT را مورد بررسی قرار دادیم و پاسخ به این سوالات را پوشش دادیم.

NFT به زبان ساده

NFT به زبان ساده

NFT یا Non Fungible token به معنی رمز غیر قابل معاوضه است. اما این به چه معناست؟ در واقع به زبان ساده دارایی های دیجیتالی که غیر قابل تعویض هستند را nft می گویند. رمز ارزهایی مثل بیت کوین یا اتریوم تعویض پذیر هستند اما nft ها قابل معاوضه نیستند. به طور مثال یک اثر هنری که nft شده است، منحصر به فرد است و هر کدام ارزش جدایی دارند.

کاربرد NFT چیست؟

به طور کلی NFT قابلیت دیجیتالی کردن هر چیز را به شما می دهد. اما رایج ترین آن ها شامل موارد زیر است: اثرهای هنری دیجیتال، موسیقی دیجیتال، کالاهای بسیار لوکس، بازی های رایانه ای، املاک مجازی، NFTهای مالی، سیاست های بیمه ای، بلیت رویدادهای مختلف، اسامی دامنه های بلاک چین.

کاربرد ان اف تی در حوزه های متفاوت عبارت است از:

هنر: یکی از کاربردهای اصلی nft در زمینه ی هنر است که هنر NFT یک دارایی دیجیتالی بوده و قابلیت تجارت در فضای مجازی را دارد. به‌طور کلی هنر نقاشی اثری ارزشمند و گران قیمت است چرا که این آثار توسط دست و با یکسری تکنیک های تخصصی آفریده می‌شوند و به همین علت NFT آن نیز از دارای ارزش زیادی است. در‌حقیقت آثار هنری در NFT برخلاف آثار دیجیتال کپی و جایگذاری نمی شوند و بی‌همتا هستند که همین موضوع خاص و منحصر به فرد بودن باعث می شود تا ارزش این دارایی دیجیتال بسیار زیاد باشد.

فروش بلیت: یکی از کاربردهای اصلی NFT، فروش بلیت است که توسط این بلیت ها کاربران می توانند به راحتی وارد انواع رویدادها یا کنسرت ها شوند. در‌حقیقت در این بلیت‌ها یک شناسه به شکل دیجیتالی که منحصر‌به‌فرد است برای هر کاربر صادر می‌شود که شامل یکسری اطلاعات مثل محل برگزاری رویداد، تاریخ رویداد و قیمت آن است. در صورتی که کاربران یک NFT خریداری کنند، مالکیت یک بلیت دیجیتالی را دریافت می‌کنند. در‌واقع توسط NFT رویدادها و فروش بلیت، با امنیت بیشتر و آسان‌تر خواهد شد و از‌طرفی ارتباط بیشتری بین هواداران و هنرمندان شکل خواهد ‌گرفت.

مد‌وپوشاک: استفاده از NFT حتی در حوزه مدوپوشاک هم وارد شده و توجه علاقه‌مندان به این حوزه را به خود جذب کرده است. این توکن‌ها اغلب دارای اطلاعاتی مثل تاریخ تولید NFT، تعداد قطعات تولیدی، تصویری از پوشاک و نام طراح آن لباس است. در‌حقیقت در این توکن‌ها هر محصولی که قابلیت پوشیدن دارند مثل لباس، عینک یا دستکش به وسیله یک NFT شناسایی و در نهایت ثبت خواهد شد. امروزه تعداد افرادی که در این حوزه سرمایه‌گذاری کردند، بسیار زیاد است چرا که تمایل به داشتن یک کلکسیونی منحصر‌به‌فرد از از پوشاک ارزشمند دارند

فروش املاک: توسط تکنولوژی NFT حتی می توان جهت خریدوفروش املاک و مستغلات نیز اقدام کرد. در‌حقیقت به وسیله NFT می توان هر ملکی را در فضای مجازی به شکل دیجیتالی ثبت و به کاربران در سراسر دنیا معرفی کرد. در این تکنولوژی ملک‌ها با استفاده از یک شناسه منحصر‌به‌فرد بر روی شبکه بلاکچین ذخیره خواهد شد و درآینده به فروش خواهد رسید. یک شناسه NFT حاوی اطلاعاتی است از جمله موقعیت مکانی ملک، قیمت، ابعاد ملک، وضعیت نگهداری و وضعیت حقوقی ملک که با خریدن یک NFT ملک، خریدار مالکیت دیجیتالی آن ملک را بر عهده خواهد گرفت. پروسه خریدوفروش ملک با استفاده از فناوری NFT آسان‌تر و همچنین ارزان‌تر خواهد شد.

بازی: صنعت بازی نیز از دیگر کاربردهای NFT است که با استفاده از این تکنولوژی می توان ویژگی های داخل بازی را به شکل منحصر‌به‌فرد ساخت. NFT بازی را کاربران می‌توانند در آینده به افراد دیگر بفروشند و یا حتی از آن بازی‌ها به عنوان جایزه استفاده کنند. در‌واقع در این نوع از بازی‌ها یک نوع سپر دفاعی تعبیه شده تا افراد بتوانند با توجه به علاقه و نیازی که دارد، ویژگی های متفاوتی در آن بازی خلق کند تا آن را متمایز ازسایر بازی‌ها کند. سپس آن را به یک NFT تبدیل کرده و به یک بازیکن دیگر به فروش برساند. با به فروش رساندن NFT در صنعت بازی، در‌واقع تبادل ارز دیجیتال صورت می‌گیرد و بازیکنان نیز می‌توانند آن NFT را به خریدوفروش برسانند. در ‌حقیقت ارزدیجیتال در اینجا به عنوان پول بوده اما منحصربه‌فرد است.

کمک‌های مالی: با ایجاد یک شناسه مالی منحصر‌به‌فرد برای هر NFT می توان پیگیری کرد که کمک در چه راهی خرج شده و به کجا اهدا خواهد شد. در‌واقع از بهترین روش‌ها جهت پیگیری  کمک‌های مالی به خیریه‌ها، استفاده کردن از تکنولوژی NFT است. با این کار هزینه های مرتبط با انتقال دادن پول و همچنین پردازش، تا سطح چشمگیری کاهش خواهد یافت و در این حالت افراد خیر نیز می‌توانند مبلغ بیشتری جهت کمک به خیریه در نظر داشته باشند. یکی از نکات مثبت کمک‌های مالی در NFT، جذب سرمایه گذاران جدید در خیریه است و از‌طرفی می توانند اطلاعات مربوط به خیریه را نیز مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد.

دریافت توکن اجتماعی: توکن اجتماعی همانند یک ارزدیجیتال عمل می‌کند، با این تفاوت که برای هواداران یک شرکت و یا شخص تولید می‌گردد و امکان خریدوفروش دارد. در‌حقیقت می توان گفت که توکن اجتماعی نقش یک جایزه و یا حتی پاداش را دارد و می توان آن را به هواداران شخص و یا یک شرکت اهدا کرد. ساخت یک توکن اجتماعی از جمله روش های جذب هوادار و همچنین حمایت کردن از پروژه‌ها از لحاظ مالی است که منجر به ترغیب هرچه بیشتر هواداران و فعالیت بیشتر آن ‌ها خواهد شد.

آثار کلکسیونی: آثار کلکسیونی مجموعه ای از اشیایی است که از ارزش بالایی برخوردار هستند و اغلب در موزه نگهداری می‌شوند. NFTها نیز این قابلیت را دارند تا با ارزش ترین آن ها جمع آوری شود که در خصوص توکن ها می توان انواع آثارهنری، بازی ها و اشیا دیجیتالی را کلکسیون کرد. این آثالر اغلب در زمینه ی هنر، ورزش، تاریخ، بازی و هنر است.
 

اگر اطلاعی درباره ی بلاک چین ها ندارید، پیشنهاد می شود روی لینک مقاله بلاک چین چیست کلیک کنید.

چه چیزی باعث ارزش یک NFT می شود؟

به طور کلی ارزش یک NFT به علاقه مصرف کننده از آن است. از طرفی منحصر به فرد بودن یک NFT بسیار جذاب بوده و یک نوع محرک برای مخاطبان است. در واقع مالکیت یک NFT را به هیچ وجه نمی توان جعل کرد و داشتن یک مالکیت انحصاری از NFT باعث ارزش آن می شود.

لازم به ذکر است که با اینکه می توان یک تصویر را به NFT تبدیل کرد اما این به این معنا نیست که دیگر نمی توان آن را به اشتراک گذاشت. در واقع بلاک چین ها آن را ذخیره می کنند و مالک اصلی آن NFT به راحتی قابل شناسایی است.

چه کسانی می توانند وارد حوزه NFT شوند؟

هر کسی می تواند وارد دنیای NFT شود و فرقی نمی کند که هنرمند باشد یا موسیقی دان، کلکسیونر یا کارآفرین. با داشتن پولی مختصر می توان توکن های غیر قابل معاوضه درست کنند و در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

آیا واقعا با ساخت NFT می توان به درآمدهای کلان رسید؟

این سوالی است که هر شخصی که وارد این حوزه می شود، می پرسد. برای به درآمد رسیدن در این حوزه دو روش کلی وجود دارد که شامل موارد است:

  • ساخت و فروش NFT
  • فلیپ (ترید) NFT

ساخت و فروش NFT

ساخت و فروش NFT

در این بخش قصد داریم تا صفر تا صد ساخت NFT را به طور کامل توضیح می دهیم. تا بتوانید وارد این عرصه شوید و به درآمدهای دلاری برسید.  برای روش ساخت و فروش NFT باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

انتخاب نوع NFT

به طور کلی توکن ها غیر قابل معاوضه انواع مختلفی دارند و قبل از هر چیز بهتر است  تا در ابتدا نوع NFT را انتخاب کنید. مثلا اگر شما نقاش هستید، می توانید نقاشی هایتان را NFT کنید و یا اگر در زمینه ی موسیقی فعالیت دارید، می توانید وارد بستر NFT شوید. علاوه بر عرصه های هنری، بازی ها، آیتم های مجازی، کالای لوکس، حتی واقعیت های زندگی را می توانید تبدیل به یک توکن غیر قابل معاوضه کنید.

اما سوال اینجاست که چگونه؟ در ابتدا باید بدانید که می توانید این توکن ها را به شکل صوت و یا ویدئو با فرمت هایی مثل MOV، MP4، PNG و JPG تولید کنید. به طور کلی توصیه می شود تا این توکن ها را طوری ارائه دهید تا ارزش آن را مخاطب درک کند. در واقع به نوعی باشد تا آن را منحصر به فرد ایجاد کنید.

مثلا اگر شما ایده ی هنری خاصی دارید می توانید از یک نقاش بخواهید تا این ایده را به تصویر بکشد و یا اگر یک کسب و کاری دارید و قصد توکن سازی آن را دارید، استفاده از کد تبلیغاتی می تواند گزینه ی خوبی باشد. بنابراین مرحله اول انتخاب نوع توکن شماست.

انتخاب پلتفرم برای NFT

مرحله ی دوم انتخاب یک پلتفرم است. پلتفرم های مختلفی وجود دارد که هر کدام یکسری مزایا و معایبی دارند.

  • Opensea

اوپن سی از جمله قدیمی ترین پلتفرم ها است که از سال 2017  فعالیت می کند. این پلتفرم، بستری است که انواع توکن ها را پوشش می دهد و NFT های مختلف در زمینه هایی مثل هنری، موسیقی، عکاسی و ... را حمایت می کند. با ساخت یک حساب کاربری می توانید در این پلتفرم وارد شوید. یکی از مزیت های اپن سی این است که بسیار کاربر پسند بوده و کار با آن راحت است. از طرفی از دارایی های که توسط بلاک چین اتریوم، پالیگان و Klatyn ساخته شده است، حمایت می کند.

لازم به ذکر است که اگر اثری دارید و قصد ساخت NFT از آن را دارید باید 2.5 درصد اتر برای ساخت آن در پلتفرم Opensea در هر تراکنش پرداخت کنید.  برای اطلاعات بیشتر درباره ی opensea روی لینک کلیک کنید.

از دیگر مزیت های اوپن سی این است که این پلتفرم مجهز به کلکسیون های بسیار متنوع است و از طرفی رویکردهای پیشرفته ای برای امنیت آن در نظر گرفته شده است. هم چنین کمیسیون های رقابتی را نیز داراست. در مقابل مزیت های زیادی که این بستر برای مخاطبان فراهم کرده است، معایبی نیز دارد. مثلا برای اینکه شما بتوانید یک حساب کاربری برای خودتان در این بستر بسازید لازم است تا یک کیف پول دیجیتال را به  opensea وصل کنید در غیر اینصورت نمی توانید حساب کاربری بسازید. علاوه بر آن فقط روش پرداختی ارز دیجیتال را پوشش می دهد.

  • Rarible

ساده ترین پلتفرم NFT، مارکت پلیس Rarible است  و برای کسانی که مبتدی هستند و تازه وارد این حوزه شدند، بستر مناسبی است. در واقع با استفاده از این پلتفرم لازم نیست تا آثار هنری را به تایید برسانید. بستر اصلی این پلتفرم بر اساس شبکه اتریوم است و NFT به وسیله ارز اتریوم خرید و فروش می شود. با استفاده از این پلتفرم می توانید آن را به کیف پول دیجیتالی خود متصل کنید و سرمایه گذاری در NFT را شروع کنید. در این پلتفرم ارزش NFT ها به میزان تقاضای آن ها بستگی دارد و توکن هایی که بیشتری تقاضا را از طرف مخاطبان داشته باشد، سود بیشتری به همراه خواهد داشت.

  • Blur

Blur یک مارکت پلیس برای بازار NFT است که در سال 2023  راه اندازی شد و توانست به سرعت رشد چشمگیری داشته باشد و با مارکت پلیس های بزرگ دنیا رقابت کند. از جمله دلایل محبوبیت بلر، کارمزد تراکنش های بسیار کم، میزان امنیت بالای آن و همچنین پشتیبانی از اغلب ارزهای دیجیتال است. علاوه بر این بلر مزیت های دیگری نیز دارد از جمله: مقرون به صرفه بودن، میزان سرعت بالا، سهولت استفاده از این مارکت پلیس و رابط کاربری بسیار جذاب و گیرا برای مخاطب.

  • LooksRare

LooksRare از جمله مارکت پلیس های بازار NFT است که توسط شخصی به نام Chef Nomi راه اندازی شد و امروزه طرفداران زیادی در بین افراد دارد. این مارکت پلیس خدمات و امکانات ویژه ای را برای مخاطب خود در نظر گرفته است که شامل: قابلیت دریافت توکن بومی looks، ارائه پاداش ویژه به کاربران پس از خریدوفروش nft، قابلیت ساخت nft با ویژگی های جدید، ارائه حق امتیاز به کاربران مارکت پلیس.

  • Wondria

مارکت پلیس  wondoria یک تجمیع کننده قوی هست که بالغ بر 170 مارکت پلیس دیگر را رصد کرده و استفاده از آن را برای شما محیا میکند. بنیانگذار این مارکت پلیس مشخص نیست و مثل بقیه رقبا از قبیل Blur و Looksrare به صورت ناشناس شروع به فعالیت کرده. از جمله ویژگی های این مارکت پلیس میزان کارمزد پایین، صرفه جویی در کارمزد های شبکه تا 50%، قابلیت لیست کردن همزمان NFT در opensea برای فروش علاوه بر خودش، میزان امنیت بسیار بالا، رابط کاربری ساده و جذاب، قابلیت رصد قیمت ها در کل بازار.

  • foundation

Foundation یکی از پرطرفدارترین مارکت پلیس های nft است که توسط نیکلاس جونز در سال 2021 راه اندازی شد و دارای ویژگی های منحصر به فردی است. به طور مثال تمرکز این پلتفرم بر روی هنر دیجیتال است و توانسته اعتبار خوبی در بین هنرمندان به دست آورد. همچنین رابط کاربری این پلتفرم بسیار جذاب بوده و کاربر بدون سردرگمی می تواند به خریدوفروش NFT بپردازد. علاوه بر این یکسری امکانات پیشرفته نیز در اختیار کاربران خود ارائه می دهد مثل کیف پول داخلی.

انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال

در این بخش باید یک کیف پول ارز دیجیتال را انتخاب کنید. در واقع کاربرد این کیف پول دیجیتال این است که بتوانید NFT هایتان را در آن ذخیره کنید. کیف پول دیجیتال دارای انواع مختلفی است اما اغلب کیف پول متاوسک را انتخاب می کنند چرا که نه تنها استفاده از آن آسان است بلکه به راحتی نصب شده و دارای پیچیدگی خاصی نیست. با این حال کیف پول های دیجیتال دیگری نیز وجود دارد مثل Trust Wallet، Alpha Wallet و Enjin .

کیف پول دیجیتال

به یاد داشته باشید که بلاک چین شما باید با پلتفرم nft شما سازگاری داشته باشد تا قابلیت ایجاد توکن های شما را داشته باشد. نکته ی دیگر در خصوص کیف پول های دیجیتال این است که امنیت کیف پول های دیجیتال شما بسیار مهم است و اغلب فقط قابلیت اجرا در حد وب را دارند. برای دسترسی به امنیت های بیشتر باید از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید. این کیف پول ها توانایی ذخیره ی کلیدهای خصوصی شما را به شکل کاملا آفلاین فراهم می کند.

  • خرید رمز ارز

در این مرحله باید رمزارز تهیه کنید. توصیه می شود تا از صرافی های معتبر ارزها را تهیه کنید. با توجه به نوع بلاک چینی که قصد دارید تا در آن NFT ایجاد کنید، باید اتریوم و یا سولانا بخرید. حالا رمز ارزهایی که خریداری کردید را وارد کیف پول دیجیتالی خود کنید.

برای اینکه بتوانید تا رمزارزهایتان را وارد کیف پول دیجیتالی کنید باید مراحلی را طی کنید.

ابتدا باید وارد سایت صرافی شوید و حساب کاربری بسازید. تب کیف پول را باز کنید و بر روی گزینه ی Withdraw کلیک کنید. رمز ارز مد نظر را انتخب کنید و در اینجا باید آدرس کیف پول دیجیتالی را وارد کنید. شبکه مد نظر را انتخاب کرده و مقداری که در نظر گرفتید را وارد می کنید و سپس گزینه withdraw را بزنید تا برداشت کنید.

  • اتصال کیف پول به پلتفرم NFT

برای اینکه شما بتوانید NFT بسازید باید کیف پول دیجیتالی را به پلتفرمی که قبلا انتخاب کردید، وصل کنید. به طور مثال تصور کنید که پلتفرم اپن سی را انتخاب کردیم. برای اتصال کیف پول به پلتفرم مراحل زیر را طی می کنیم:

  • وارد سایت Opensea می شوید و برروی گزینه connect wallet کلیک کنید.
  • کیف پول دیجیتالی که در نظر گرفتید، انتخاب می کنید و بر روی گزینه connect کلیک می کنید. ( در اینجا باید ضوابط و قوانین دیگر را پذیرفته و سن خود را وارد کنید.)
  • در این بخش به قسمت خانه سایت برگشته و گزینه create را کلیک کنید.
  • باید انتخاب کنید که می خواهید یک NFT ایجاد کنید و یا اینکه چند نسخه ایجاد کنید و آن را چند بار بفروشید.
  • حال فایل دیجیتالی مد نظرتان را که می خواهید مینت یا ایجاد کنید، بارگزاری کنید.
  • در این بخش از شما سوال خواهد شد که قصد دارید به چه قیمتی فایل دیجیتالی خود را به فروش برسانید که شما حداقل قیمتی که در نظر گرفتید را وارد می کنید.
  • سپس باید در باره ی میزان کیفیت NFT خودتان تصمیم بگیرید که آیا با کیفیت بالا ارائه می دهید یا خیر؟
  • پلتفرم را به عنوان کلکسیون NFT انتخاب می کنید. به طور مثال در اینجا پلتفرم ما Opensea است.
  • عنوانی برای اثر هنری خود انتخاب و آن را وارد می کنید.
  • میزان درصدی که قصد دارید تا در فروش های بعدی برای شما ارسال شود را تعیین می کنید.
  • در این بخش باید یکسری ویژگی های بصری مثل رنگ، سایز پیکسل های توکن خود را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه create item کلیک کنید و میزان تراکنش را در کیف پول دیجیتالی تائید کنید و سپس میزان کارمزد را پرداخت کنید. حال بر روی گزینه ی confirm کلیک می کنید و فایلتان را بارگذاری می کنید. حال NFT خودتان را ایجاد کردید.
  • روی گزینه ی Sign in  کلیک می کنید و به کیف پول دیجیتالی هدایت خواهید شد. در اینجا می توانید سفارش فروش خود را ثبت کنید.
  • اگر گزینه profile و سپس my items را کلیک کنید، مجموعه NFT شما نشان داده می شود.

روش Flipping

منظور از flipping این است که اقلام را با قیمت های پایین می خرید و سپس با فروش به موقع به سود می رسید. این روش برای تمام اقلام در همه ی عرصه ها وجود دارد و nft نیز از این روش مستثنی نیست. در واقع روش فیلیپینگ یکی از استراتژی های پرسود در سرمایه گذاری است که شما می توانید در مدت زمان بسیار کم به سودهای بالایی برسید.

معامله گران ارزهای دیجیتالی را که در مدتی خریداری کردند، در زمان خاصی به فروش می رسانند. این روش چارچوب خاصی ندارد و افراد یا معامله گران آن را پیش بینی می کنند که بهترین زمان فروش چه زمانی است. اغلب از فیلیپینگ برای دارایی های استفاده می شود که پیش بینی می شود که در مدت زمان کم قرار است سود زیادی داشته باشد به طور مثال ارز دیجیتال، ماشین و ...

قبل از انجام روش فیلیپ ترید NFT به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از اینکه روش فیلیپ را انجام دهید باید روندها و جایگاه های آن ها را مورد بررسی قرار دهید که کدام می تواند در آینده با ارزش شود. در واقع شما باید به شکل مداوم NFTها را تحلیل کنید و ارزش آن ها را پیش بینی کنید.

سعی کنید NFTهایی را خریداری کنید که اغلب کمیاب هستند چرا که سرمایه گذاری روی اقلام کمیاب در مدت زمان کم به سود بیشتر می رسد. شاید از خودتان بپرسید که چطور باید متوجه کمیاب بودن یک توکن شوید. ابزارهایی هستند که به شما کمک می کند تا این توکن ها را تشخیص دهید. به طور مثال برنامه Rarity یک ابزار قوی برای تشخیص کمیابی توکن هاست که در واقع تعداد تراکنش ها می تواند میزان این کمیابی را به شما نشان دهد.

فیلیپینگ NFT

آیا ساخت یک NFT گران است؟

به طور کلی اگر شما قصد دارید تا یک محتوا را به NFT تبدیل کنید باید یک کوین دیجیتالی در بستر بلاک چین ضرب شود. به این منظور محاسبات بسیار پیچیده ای نیاز است که هزینه ی آن به عنوان کارمزد گس یا گس فی از شخص دریافت می شود. در واقع این هزینه در جهت محاسباتی است که صورت می گیرد. این کارمزد دائما در حال تغییر است و شاید برایتان جالب باشد که در برخی مواقع هزینه ی این کارمزد می تواند حتی از فروش اثرتان هم بیشتر باشد.

ساخت NFT در ایران امکان پذیر است؟

بسیاری فکر می کنند که بستر NFT در ایران وجود ندارد و ساخت آن در ایران غیر ممکن است اما در پاسخ به این سوال که آیا ساخت NFT در ایران امکان پذیر است یا نه؟ باید بگوییم متاسفانه به دلیل تحریم ها امکان ساخت NFT با آی پی ایران ممکن نیست اما اگر از VPN یا VPS ها استفاده کنید، می توانید NFT بسازید. با وجود این مشکلات، افراد زیادی در ایران در این حوزه فعالیت کرده و به درآمدهای فوق العاده دست پیدا کردند.

جمع بندی

ساخت NFT امروزه سروصدای زیادی در فضای مجازی به راه انداخته است و افراد بی شماری به دنبال یاد گیری آن هستند تا به درآمدهای زیاد برسند. در این مقاله سعی کردیم تا انواع روش های به درآمد رسیدن در NFT که شامل صفر تا صد ساخت NFT و فیلیپینگ را بررسی کنیم و علاقه مندان به این حوزه بتوانند بدون نگرانی و دغدغه وارد شده و در بازار NFT سرمایه گذاری کنند. در واقع شما با داشتن اندک سرمایه ای می توانید وارد دنیای بی حد و مرز NFT شده و درآمد کسب کنید.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب