آموزش کیف پول اتمیک

از جمله مهم ترین ابزارهای مهم معامله گری کیف پول های ارز دیجیتال است که در این مقاله کیف پول اتمیک را مورد بررسی قرار داده ایم.

آموزش کیف پول اتمیک

جهت درک بهتر و یادگیری مفیدتر نحوه استفاده از کیف‌پول اتمیک توصیه می‌گردد ویدیو آموزشی را مشاهده نمایید.

آموزش کیف پول اتمیک ولت

امروزه استفاده از کیف پول های دیجیتال در بین مردم رواج داشته تا افراد بتوانند دارایی های دیجیتال خود را در این کیف پول ها ذخیره کنند. در حقیقت این کیف پول های دیجیتال مکانی امن برای نگه داری هستند. در این بین کیف پول های متفاوتی وجود دارند که یکی از آن ها کیف پول atomic wallet است. این کیف پول یکی از کیف پول های بسیار پرطرفدار است. در ادامه هلدینگ آلنداینوست چگونگی استفاده از این کیف پول را آموزش می دهد.

کیف پول اتومیک

کیف پول اتومیک

این کیف پول در سال 2017 به وسیله شخصی به نام Konstantin Gladych ساخته و منتشر شده است. از این کیف پول می توان برای ویندوز، اندروید و ios استفاده کرد. امروزه اکثریت مردم برای ورود به بازارهای کریپتو ترجیح می دهند که از کیف پول های دیجیتال استفاده کنند.

لازم به ذکر است که این کیف پول دیجیتالی قابلیت ذخیره 300 nft را پوشش می دهد. از جمله ویژگی های مثبت این کیف پول عبارت است ازاین که استفاده از آن بسیار آسان است و کاربر پسند می باشد، قابلیت تبدیل ارزها در این کیف پول وجود دارد، نصب و استفاده از این کیف پول رایگان است و از طرفی قابلیت خرید ارز دیجیتال با ارز فیات در این کیف پول فراهم است.

لازم به ذکر است که این کیف پول می تواند ارزهای متفاوتی را پشتیبانی کند که عبارت است از تتر، استلار، لایت کوین، ریپل، اتریوم، بیت کوین.

آموزش چگونگی نصب atomic wallet

ابتدا وارد سایت atomic wallet شوید و سپس گزینه دانلود را زده و اپلیکیشن آن را دانلود کنید. اکنون انتخاب کنید که کدام نوع از برنامه را قصد دارید تا استفاده کنید به طور مثال اگر تمایل به استفاده از آن روی ویندوز را دارید، گزینه ی ویندوز را کلیک کنید.

پس از اینکه کیف پول atomic wallet را دانلود کردید، دو گزینه را مشاهده خواهید کرد که یکی از آن ها کیف پول جدید و دیگری بازیابی کردن کیف پول توسط بک آپ. برای ایجاد کردن یک کیف پول جدید لازم است روی گزینه ی New wallet کلیک کنید. اکنون شما باید یک یوزر و پسورد بسازید. پس روی گزینه ی set password کلیک کنید. توجه داشته باشید که در مرحله ی بعدی از این فرآیند، به شما 12 کلمه بازیابی ارائه می گردد و لازم است تا آن ها را یادداشت و به یاد داشته باشید. در واقع این رمز برای زمانی است که با مشکلی خاصی روبه رو شوید. به شما این قابلیت را می دهد تا بتوانید مجددا دسترسی داشته باشید.

اکنون روی گزینه ی open wallet کلیک کنید. شما وارد atomic wallet  خواهید شد. کیف پول شما آماده است.

میزان امنیت کیف پول atomic wallet

این کیف پول به اینترنت دسترسی داشته و به صورت آنلاین کار می کند. در حقیقت یک اپلیکیشنی است که پس از رمزنگاری، اطلاعات را بر روی حافظه ی دستگاه نگه داری خواهد کرد اما در کیف پول های تحت وب، اینطور نیست. به طور کلی نگهداری دارایی های دیجیتال بسیار با ارزش در این ولت توصیه نمی شود و بهتر است که از ولت های سخت افزاری استفاده کنید. در واقع، بهتر است که در یک کیف پول سخت افزاری دارایی های اصلی خود را نگه داری و از atomic wallet تنها برای معامله های روزانه که حجم کمتری دارند، استفاده کنند. برای افزایش میزان امنیت لازم است تا یک پسورد به منظور ورود، به اپلیکیشن، تائید تراکنش ها و همچنین مشاهده کردن کلیدهای خصوصی کیف پول ارائه دهید.

نکته قابل اهمیت در خصوص امنیت این کیف پول این است که هنگام نصب ابتدایی این کیف پول، کلمه ی 12 کلمه ای به شما ارائه خواهد شد که باید این کلمه ها حتما در جایی یادداشت کنید تا در زمان وجود هرگونه چالش و مشکلی، با استفاده از آن امنیت کیف پول تامین شود. پس توصیه می شود که این کلمه را در جایی ثبت و نگه داری کنید. عدم نگه داری از این کلمه ممکن است برای شما مشکلات امنیتی داشته باشد. در حقیقت اگر گوشی شما به سرقت رفت و یا اپلیکیشن به مشکلی برخورد، تنها راه بازگشت به atomic wallet شما همان کد 12 رقمی است. به طور مثال افراد زیادی میلیون ها دلار بیت کوین در کیف پول داشته اما به علت فراموشی این کد 12 رقمی امکان دسترسی به آن ندارند. یکی از مهم ترین ویژگی های با اهمیت امنیتی در اتومیک ولت، رمزگذاری داده های ارسالی است که از دو الگوریتم مهم TLS و AES استفاده به منظور این رمزگذاری استفاده می کند. از طرفی این داده ها بر روی سرور توسعه دهنده ذخیره نخواهد شد .

موضوع بعدی در این خصوص است که اگر شخصی وارد کیف پول اتومیک شما شود، می تواند رمز ارزهای شما را خارج کرده و از آن استفاده کند. پس توصیه می شود که هرگز رمز 12 کلمه ای خود را در اختیار شخصی دیگر قرار ندهید. همچنین جهت حفظ حریم شخصی شما در این کیف پول، نیاز نیست که ثبت نام کنید و یا اطلاعات شخصی خودتان را وارد نمایید و تنها لازم است برنامه را نصب و اجرا کنید.

ویژگی های مهم Atomic wallet

  • پوشش دهی صرافی داخلی: کیف پول اتمیک پلتفرم را با چند صرافی به خصوص لینک کرده است و می توانید معاملات خود را با این صرافی ها انجام دهید. در حقیقت دو نوع سرویس به نام های Changelly و shapeshift وجود دارد که قابلیت تبدیل ارزها در آن وجود دارد. در این کیف پول علاوه بر تبدیل کردن ارز، قابلیت خرید با پرداخت ارز فیات هم در دسترس است در واقع شما می توانید با استفاده و پرداخت کردن دلار، یورو و یا ارزهای دیگر بیت کوین، تتر و رمز ارزهای دیگری را خریداری کنید.
  • رابط کاربری بسیار مناسب: طراحی رابط کاربری اتومیک ولت بسیار زیبا و جذاب بوده که باعث جذب بیشتر مخاطب خواهد شد. قیمت های لحظه ای و تغییرات قیمت به طور مداوم در اپلیکیشن موبایل و دسکتاپ نشان داده می شود. ویژگی شخصی سازی نیز در این اپلیکیشن وجود دارد و می توانید به راحتی در بین بخش های متفاوت اپلیکیشن جابه جا شوید.
  • دارای قابلیت چند پلتفرمی: اپلیکیشن اتومیک ولت را می توانید روی دسکتاپ، اندروید و ios نصب کنید.
  • دارای مبادله اتمیک: منظور از این ویژگی این است که نیازمند یک تسهیل کننده کمی ندارد و کاملا غیر متمرکز عمل می کند. در حقیقت با استفاده از این قابلیت یکسری چالش هایی که ممکن است بر فرد شخص ثالث بر روی معامله شما تاثیر بگذارد، جلوگیری خواهد کرد.

چگونگی کارکردن با کیف پول atomic wallet

 ابتدا اپلیکیشن را باز کنید و روی گزینه ی Create new wallet کلیک کنید و یک حساب کاربری جدید برای کیف پول خود بسازید. در صورتی که نیاز دارید کیف پول قدیمی خود را در این اپلیکیشن باز کنید، روی گزینه ی Restore from backup کلیک کنید.

اتومیک

برای کیف پول جدید خود یک رمز قوی انتخاب کنید تا امنیت کیف پول خودتان را تضمین کنید و در انتها روی گزینه ی set کلیک کنید.

اتومیک ولت

اکنون رمز عبور خود را وارد و گزینه ی confirm را کلیک کنید.

اتومیک ولت

کلمه 12 رقمی که در بالا اشاره شد، در این مرحله به شما نمایش داده می شود. به یاد داشته باشید که در نگه داری این رمز امنیتی بسیار کوشا باشید. روی گزینه ی start using atomic کلیک کنید.

ساخت اتومیک ولت

اگر از قبل حساب کاربری در کیف پول خود داشتید لازم است تا با استفاده از کد 12 رقمی آن را بازیابی کنید. پس باید ابتدا روی گزینه ی Restore from backup کلیک کنید و کد 12 رقمی را وارد اپلیکیشن کنید و سپس گزینه ی restore را کلیک کنید.

restore wallet

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب