کره جنوبی با لایحه جدید حفاظت از سرمایه گذاران رمزنگاری را پیش می‌برد

در اقدامی قابل توجه برای تقویت حمایت از سرمایه گذاران، مجلس ملی کره جنوبی اخیراً قانون حفاظت از کاربران دارایی مجازی را تصویب کرد، اولین چارچوب قانونی این کشور که به دارایی های دیجیتال اختصاص دارد.

در اقدامی قابل توجه برای تقویت حمایت از سرمایه گذاران، مجلس ملی کره جنوبی اخیراً قانون حفاظت از کاربران دارایی مجازی را تصویب کرد، اولین چارچوب قانونی این کشور که به دارایی های دیجیتال اختصاص دارد. طبق وب‌سایت رسمی مجلس، انتظار می‌رود این قانون، تلفیقی از 19 پیشنهاد از سوی قانون‌گذاران، ظرف یک سال اجرایی شود. ابتکار دولت کره جنوبی توسط گروهی از قانونگذاران دو حزبی رهبری می شود که نشان دهنده تعهد گسترده این کشور به تنظیم مقررات در حال رشد صنعت کریپتو است. هدف این قانون تعریف دارایی های دیجیتال، اعمال مجازات برای اعمال ناعادلانه، و اطمینان از اینکه ارائه دهندگان خدمات الزامات خاصی را که برای حفاظت از منافع سرمایه گذاران طراحی شده است، برآورده می کنند.

چشم انداز ارزهای دیجیتال

کره جنوبی برای ایجاد بازار ایمن تر و قابل اطمینان تر برای ارزهای رمزنگاری شده، به ویژه پس از سقوط 40 میلیارد دلاری Terra در سال 2022 که منجر به زیان هنگفت صدها هزار سرمایه گذار شد، کار کرده است. این قانون جدید نشان دهنده گامی مهم در این راستا است، ایجاد حقوق قانونی برای کاربران دارایی های مجازی و الزام ارائه دهندگان خدمات رمزنگاری به محافظت از دارایی ها و سپرده های کاربران. علاوه بر این، این ارائه دهندگان باید بیمه داشته باشند، بخشی از ذخایر را در کیف پول های سرد آفلاین در صورت هک یا خرابی سیستم نگه دارند و سوابق همه تراکنش ها را نگه دارند. از جمله چهره های کلیدی در این تلاش، هوانگ سوک جین، یکی از اعضای کمیته ویژه دارایی دیجیتال حزب قدرت مردمی حاکم است. هوانگ نسبت به این ابتکار ابراز خوش بینی کرده و بیان کرده است که لایحه پیشنهادی حقوق قانونی را برای کاربران دارایی های مجازی ایجاد می کند و بازار ایمن تر و مطمئن تر برای ارزهای دیجیتال ایجاد می کند.

به کمیسیون خدمات مالی این اختیار اعطا شده است که بر ارائه دهندگان خدمات نظارت و بازرسی کند و از رعایت مقررات جدید اطمینان حاصل کند، در حالی که بانک کره این حق را خواهد داشت که از این نهادها اطلاعات درخواست کند که منعکس کننده تأثیر بالقوه قابل توجه در بازار ارزهای دیجیتال است. کره جنوبی همواره هدف خود را تبدیل شدن به یک رهبر در اقتصاد دیجیتال می‌داند. با این قانون جدید، این کشور در حال برداشتن گام‌های مشخصی برای تنظیم صنعت کریپتو است که ابتدا بر حمایت از سرمایه‌گذاران تمرکز می‌کند و احتمالاً به سمت قوانینی برای شرکت‌های محلی در صدور توکن و افشای اطلاعات در آینده حرکت می‌کند. این تحولات بر تعهد کره جنوبی به ایجاد محیطی برای نوآوری و بهبود دارایی های دیجیتال تاکید می‌کند. با تصویب قانون حفاظت از کاربران دارایی های مجازی، کره جنوبی قصد دارد در فرصت های ارائه شده توسط صنعت کریپتو سرمایه‌گذاری کند و از وضعیت خود به عنوان یکی از فعال ترین اقتصادهای ارزهای دیجیتال در جهان و به عنوان یک بازار مهم دارایی های دیجیتال استفاده کند. پیش بینی می‌شود کار قانون گذاران در سال آینده جهت شکل دادن به نقش کره جنوبی در چشم انداز ارزهای دیجیتال بسیار مهم باشد.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب