صرافی اوکی ایکس

به طور کلی صرافی اوکی ایکس یکی از پرطرفداران انواع صرافی های ارزدیجیتال موجود است که امکانات و خدمات ویژه ای را در اختیار کاربران خود قرار دهد و می تواند یک گزینه ی مناسب برای کاربران ایرانی باشد.

آموزش ویدیویی صرافی اوکی ایکس

در دنیای مدرن با پیشرفت علم و تکنولوژی، روش های به دست آوردن پول نیز تغییر کرده است. بازار کریپتو یکی از روش های نوین برای کسب درآمد است که طرفداران زیادی هم به خود جذب کرده است. اما قبل از ورود به این بازار لازم است اطلاعات خودتان را در این زمینه کامل کنید تا بتوانید  به درآمدهای فوق العاده برسید. هلدینگ بزرگ آلنداینوست در این محتوا به بررسی یکی از صرافی های بزرگ ارزدیجیتال "صرافی اوکی ایکس" پرداخته است.

صرافی اوکی ایکس

معرفی صرافی اوکی ایکس

صرافی اوکی ایکس یکی از بزرگترین صرافی های ارزدیجیتال است که در سال 2014 در کشور چین راه اندازی شد. امروزه این صرافی بیش از 100 کشور جهان را پوشش می دهد و توانسته رتبه سوم بهترین صرافی ارزدیجیتال را دریافت کند. میزان حجم معاملات این صرافی روزانه نزدیک به 8 میلیارد دلار است. همچنین در صرافی اوکی ایکس می توانید توسط ارزهای فیات، کارت های بانکی، اقدام به خریدوفروش رمز ارز کنید. از طرفی این صرافی از تعداد زیادی از جفت ارزها نیز پشتیبانی می کند. به دلیل این ویژگی ها و خدمات زیادی که به کاربران خود ارائه می دهد، یکی از صرافی های محبوب ارزدیجیتال است.

مزایا و معایب صرافی اوکی ایکس

هر صرافی ارزدیجیتال دارای یکسری معایب و مزایا است که صرافی اوکی ایکس نیز از این قاعده مستثنی نیست و در ادامه به بررسی مزیت ها و معایب این صرافی می پردازیم:

مزیت ها

میزان کارمزد تراکنش ها در صرافی اوکی ایکس بسیار پایین بوده و به همین علت افراد تمایل دارند تا از این صرافی استفاده کنند.

عدم نیاز به کارمزد برای فرآیند سپرده گذاری: در حقیقت زمانی که در این صرافی حساب خود را شارژ می کنید احتیاجی به پرداخت کارمزد نیست.

خرید ارزدیجیتال توسط کارت اعتباری: در صرافی اوکی ایکس شما می توانید ارزهای دیجیتال را با استفاده از کارت های اعتباری خود خریداری کنید.

استیک و سوددهی: در این صرافی با استفاده از فرآیند استیک کردن رمزارزهای دیجیتال می توانید میزان 100 درصد سود به دست آورید.

اپلیکیشن موبایل برای صرافی اوکی ایکس: یکی از ویژگی های بسیار مثبت این صرافی، مجهز بودن به اپلیکیشن موبایل است که سیستم عامل های اندروید و ios را پشتیبانی می کند. در واقع همه ی امکانات و خدماتی که در سایت صرافی اوکی ایکس است را می توانید در نسخه ی اپلیکشن موبایل آن هم دریافت کنید و به معاملات خود بپردازید.

پشتیبانی از ارزهای مختلف در صرافی اوکی ایکس: همانطور که بالاتر اشاره شد صرافی اوکی ایکس از ارزهای دیجیتال زیادی پشتیبانی می کند. بعضی از ارزهای دیجیتال موجود در صرافی اوکی ایکس عبارت است از: Bitcoin،  OKB، Terra، TRON، Ethereum،  Solana، JUST،  APENFT،  Avalanche،  polygon، shiba و ... .

توکن OKB: صرافی اوکی ایکس توکن کاربردی خودش به نام " توکن OKB" را عرضه کرده است که کاربران این صرافی می توانند با استیک کردن یا نگه داری از این توکن ها، سودهای زیادی به دست آورند. همچنین این توکن OKB به شما این امکان را می دهد تا از کیف پول داخلی نیز استفاده کنید. صرافی اوکی ایکس به منظور افزایش میزان ارزش توکن OKB هر سه ماه آن را سوزانده و سپس در وب سایت آن را ثبت می کنند. در صورت داشتن توکن OKB از یکسری مزایا بهره مند خواهید شد که عبارت است از: امکان مشارکت در مدیریت شبکه و ارائه نظر، قابلیت استفاده از یکسری خدمات امنیتی مثل boesin و  slowmist. همچنین می توانید در کارمزدها از تخفیف بهره مند شوید و می توانید بهای خدمات در حوزه ی دیفای را به وسیله توکن OKB در آینده پرداخت کنید.

معایب

میزان نقدینگی به شدت پایین برای برخی از رمزارزهای صرافی اوکی ایکس: این صرافی با وجود برتر بودن در جهان اما بعضی از ارزهای دیجیتال را با میزان نقدینگی بسیار کم مبادله می کند.

عدم امکان استفاده آمریکایی از صرافی اوکی ایکس: صرافی اوکی ایکس به علت نداشتن نظارت دولتی در آمریکا قابل استفاده نیست.

نظرات منفی درباره ی صرافی اوکی ایکس در گذشته: در حقیقت در گذشته یکسری نظرات منفی درباره ی ضعیف بودن پشتیبانی صرافی اوکی ایکس و همچنین گم شدن دارایی ها داده شده است.

امنیت در صرافی اوکی ایکس

میزان امنیت در صرافی اوکی ایکس بسیار مناسب است و پروتکل های امنیتی زیادی در نظر گرفته شده است که یکی از آن ها، انجام فرآیند احراز هویت دو مرحله ای است. در واقع صرافی اوکی ایکس مجهز به لایه های مختلف حفاظتی است و کلیدهای خصوصی کاربران در این صرافی به خوبی محافظت می شوند. هنگام ثبت نام در صرافی اوکی ایکس یک احراز هویت دو مرحله ای انجام می شود و با استفاده از تعیین کردن یک رمز قوی، میزان امنیت را چند برابر خواهید کرد. همچنین پروتکل های دیگری مثل خدمات چند امضایی به صورت نیمه آنلاین، سیستم کاهش ریسک، سیستم نیمه آفلاین و آنلاین و سیستم های کاهش ریسک، همگی امکاناتی هستند که در صرافی اوکی ایکس در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. در واقع در صرافی اوکی ایکس اطلاعات تراکنش های کاربر قبل از اینکه به سیستم مدیریت بلاکچین ارسال شود، توسط مدیریت ریسک و پروتکل های امنیتی بررسی می گردد. یکی دیگر از لایه های حفاظتی در صرافی اوکی ایکس استفاده از سرورهای نیمه آفلاین است که قابلیت هک و به خطرافتادن را ندارد و همچنین مورد حمله ی فیزیکی قرار نخواهد گرفت.

صرافی اوکی ایکس برای ایرانیان

متاسفانه به دلیل تحریم های اعمال شده برای کاربران ایرانی، امکان استفاده از صرافی اوکی ایکس وجود ندارد. اما با این حال افراد بسیاری با استفاده از روش های مختلفی توانستند از این پلتفرم استفاده کنند. صرافی های ارزدیجیتال بین المللی مثل بایننس یا اوکی ایکس خدماتی را به ایرانیان ارائه نمی دهند و احراز هویت در این پلتفرم ها به شکل اجباری است. نکته بسیار مهم این است که احراز هویت در صرافی اوکی ایکس برای همه در برخی مواقع اعمال نمی شود  و ایرانیان بسیاری با استفاده از آی پی کشور دیگر می توانند از خدمات و امکانات این صرافی بهره مند شوند.

کیف پول صرافی اوکی ایکس

همانطور که قبلا اشاره شد، صرافی اوکی ایکس توکن اختصاصی خود به نام OKB را دارد که جهت خریدوفروش و نگهداری این توکن باید از کیف پول ارزدیجیتال استفاده کرد.  والت های متفاوتی هستند که می توانید از آن ها جهت نگه داری و ذخیره رمزارزهای خود استفاده کنید. در حقیقت هر کیف پولی که با استاندارد اتریوم پشتیبانی شده است، کیف پول مناسبی می باشد. همچنین کیف پول مختص صرافی اوکی ایکس نیز وجود دارد که به آن کیف پول OKB می گویند. کیف پول های دیگر مثل کیف پول کوینومی، کیف پول تراست ولت، کیف پول جکس، کیف پول اکسودوس از دیگر کیف پول های شناخته شده دیگر هستند که برای ذخیره رمزارزها بسیار مناسب می باشند.

جایگزین های صرافی اوکی ایکس

در صورتی که نتوانستید به خوبی با این صرافی کار کنید و عملیات احراز هویت را انجام دهید، توصیه می شود از صرافی های دیگر مثل صرافی کوکوین، صرافی کوینکس یا صرافی بینگ ایکس استفاده کنید. در واقع اغلب صرافی های غیرمتمرکز از لحاظ ساختاری بسیار ویژه و خوب کار می کنند و ایرانیان تمایل دارند عمدتا از صرافی های غیرمتمرکز بین المللی و یا صرافی های داخلی متمرکز استفاده کنند اما صرافی های داخلی نیز مشکلات خود را دارند به طور مثال بسیاری از افراد نمی توانند به صرافی های داخلی به طور کامل اعتماد کنند و همچنین این صرافی ها دارای قوانین درستی نیستند.

صرافی اوکی ایکس را می توان به جای صرافی کوکوین استفاده کرد چرا که امکانات و خدمات ویژه ای را به کاربران خود ارائه می دهد. به طور مثال امکانن احراز هویت دو عاملی در این صرافی وجود دارد، از طرفی از بیش از 300 ارزدیجیتال در این صرافی پشتیبانی می شود، صرافی اوکی ایکس مجهز به ربات پیشرفته ی معاملاتی است و از ارزهای فیات زیادی مثل یورو، دلار و ... پشتیبانی می کند. میزان کارمزد تراکنش ها نیز در صرافی اوکی ایکس کمتر از 0.1 درصد است که حتی با افزایش حجم معاملات نیز، بیشتر می شود. معاملات غیرمتمرکز نیز در این صرافی پشتیبانی می شود.  

نحوه ی ثبت نام در صرافی اوکی ایکس

برای ثبت نام در این صرافی ابتدا باید از یک vpn استفاده کنید تا آی پی کشور ایران تغییر کند. پس از آن وارد سایت رسمی صرافی اوکی ایکس شوید و روی گزینه ی Sign up کلیک کنید. سپس باید روی گزینه ی Email کلیک کنید و ایمیل خود را وارد کنید. چون در ایران با استفاده از شماره تلفن همراه نمی توانید فرآیند ثبت نام را کامل کنید و نیاز است تا حتما با ایمیل ثبت نام کنید. اگر دارای یک کد دعوت Invite code هستید، آن را وارد کنید. البته وارد کردن این کد کاملا اختیاری است. حالا روی گزینه ی sign up کلیک کنید. کدی به ایمیل شما ارسال می شود که باید کد را در جای مشخصی وارد کرد و سپس روی گزینه ی Continue کلیک کنید.

نحوه ی احراز هویت دو عاملی در صرافی اوکی ایکس

بعد از اینکه در صرافی اوکی ایکس ثبت نام کردید باید فرآیند احراز هویت دو عاملی را طی کنید. به منظور این کار باید یک فرآیندی را طی کنید.

ابتدا باید وارد سایت شوید و روی گزینه ی Security Settings کلیک کنید. سپس روی گزینه ی Set که در مقابل Authenticator app است، کلیک کنید . لازم به ذکر است که انجام فرآیند احراز هویت دو عاملی را می توانید در نسخه های اندروید و ios نیز استفاده کرد.  در واقع بعد از دانلود اپلیکیشن صرافی اوکی ایکس،  یک کد QR به شما نشان داده می شود که باید آن را اسکن کنید و به شما یک کد داده می شود که باید این کد را در جایی امن نگه داری کنید تا اگر موبایل شما گم شد، بتوانید آن را بازیابی کنید. در مرحله بعد روی گزینه ی Get code کلیک کنید تا کدی برایتان ارسال شود و سپس کدی که به ایمیلتان ارسال شده را وارد کنید. سپس روی گزینه ی Confirm را کلیک کنید.

سطوح مختلف احراز هویت در صرافی اوکی ایکس

در پلتفرم اوکی ایکس انواع سطح های احراز هویت وجود دارد که در ادامه به بررسی آن پرداختیم:

سطح 1 یا Basic ID: اگر شما در این سطح از کاربری باشید باید برای احراز هویت نام، ملیت و شماره ی ثابتی را ثبت کنید. در این سطح از کاربری شما می توانید روزانه 200 بیت کوین برداشت کنید.

سطح 2 یا photo ID: برای سطح کاربری 2 علاوه بر اطلاعات سطح 1 کاربری، یک عکس نیز از خودتان باید برای صرافی ارسال کنید تا فرآیند احراز هویت شما کامل شود. در این سطح از کاربری شما می توانید روزانه 500 بیت کوین برداشت کنید.

سطح 3 یا Disclaimer: این سطح از پیشرفته ترین سطح ها است که شما در این سطح به امکانات زیادی از طرف صرافی دسترسی خواهید داشت. در سطح 3 لازم است تا بخش disclaimer  را مطالعه و با عوامل مختلف صرافی ارتباط برقرار کنید.

لازم به ذکر است که در صرافی اوکی ایکس حتی بدون انجام احراز هویت هم می توانید ثبت نام کنید اما تنها روزانه 10 بیت کوین می توانید برداشت کنید.

آموزش واریز Deposit ارز دیجیتال در صرافی اوکی ایکس

جهت انجام فرآیند خریدوفروش یا ترید در صرافی اوکی ایکس باید مراحل زیر را گام به گام انجام دهید.

در ابتدا باید روی گزینه ی Assets کلیک کنید، در این مرحله گزینه های متفاوتی به شما نشان داده می شود که باید روی گزینه ی Deposit کلیک کنید. حالا رمزارز مدنظرتان را جهت واریز انتخاب کنید. در حقیقت یک کادری برای شما باز می شود که همه ی ارزهای دیجیتال نمایش داده می شود، لازم است یکی را که مدنظرتان است را انتخاب کنید. حالا شبکه مدنظر جهت واریز را انتخاب کنید. پس از انتخاب شبکه روی گزینه ی Continue کلیک کنید.

حالا حسابی که قصد دارید که به آن ارزدیجیتال واریز کنید را وارد کنید. گزینه های این فرآیند عبارت است از Funding account و Trading account . در ادامه ی این فرآیند یک آدرس برای رمزارزدیجیتال برای شما ارسال خواهد شد که باید آن را کپی و یا کد QR کد را اسکن کنید. در حقیقت برای انجام فرآیند واریز و یا برداشت، می توانید تاریخچه ی تراکنش های خود را در قسمت history با جزئیات کامل مشاهده کنید.

جمع بندی

به طور کلی صرافی اوکی ایکس یکی از پرطرفداران انواع صرافی های ارزدیجیتال موجود است که امکانات و خدمات ویژه ای را در اختیار کاربران خود قرار دهد و می تواند یک گزینه ی مناسب برای کاربران ایرانی باشد.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب