صرافی بای بیت

صرافی های ارزدیجیتال نقش مهمی در انتقال دارایی ها دارند. صرافی بای بیت با سابقه ی چند ساله در حال رقابت با صرافی های بزرگ مثل بایننس است که در این مقاله به شکل کامل نحوه ی ثبت نام و استفاده از این صرافی بررسی شده است.

برای شروع کار در کریپتو باید به بازار کریپتو تسلط کافی داشته باشید که یکی از الزامات آن آشنایی با یک صرافی مناسب است. صرافی های ارزدیجیتال اساس و پایه فعالیت در این زمینه هستند چرا که توسط آن ها می توانید به انجام تراکنش و معاملات خود بپردازید. هلدینگ آلنداینوست قصد دارد در این مقاله یکی از صرافی های پرطرفدار، صرافی بای بیت را مورد بررسی قرار دهد.

صرافی بای بیت

معرفی صرافی بای بیت

صرافی بای بیت از جمله محبوب ترین صرافی ها است که در سنگاپور واقع شده است. صرافی بای بیت توسط بن ژو در سال 2018 تاسیس شد. در حقیقت بن ژو پس از آنکه با معاملات ارزدیجیتال و میزان پتانسیل بالای آن ها برای سرمایه گذاری پی برد، تصمیم گرفت تا این صرافی را تاسیس کند. بن ژو تیم بسیار حرفه ای و متخصصی را برای تاسیس صرافی با بیت استخدام کرد که این تیم سابقه ی فعالیت در شرکت های بزرگ و معتبر جهانی مثل تنسنت، مورگان استنلی و ... را داشتند. حتی امروزه متخصصانی که در زمینه ی بلاکچین و فارکس فعالیت می کردند به تیم صرافی بای بیت اضافه شده اند. یکی از دلایل محبوبیت بسیار بالای صرافی بای بیت این است که به کاربران این اجازه را می دهد تا معاملات مشتقات رمزارزی را انجام دهند که این معاملات قابلیت خریدوفروش دارایی های دیجیتال با یک قیمت مشخص را برای شما در آینده فراهم می کند. در واقع استفاده از این ویژگی به شما این امکان را می دهد تا با ریسک بسیار کمتر، با راحتی بیشتری معاملات خود را انجام دهید و در نهایت حجم سود بیشتری را دریافت کنید. به طور کلی می توان گفت که هدف اصلی این صرافی انجام معاملات بسیار پرریسک به شکل اهرمی و یا فیوچرز است که قابلیت شرط بندی بر روی قیمت ها را به کاربران خود ارائه می دهد. از طرفی ویژگی اسپات نیز به صرافی بای بیت اضافه شده است که با استفاده از این قابلیت شما می توانید دارایی های دیجیتال را خرید با هولد کنید.

ویژگی های صرافی بای بیت

صرافی بای بیت نیز مثل صرافی های ارزدیجیتال دیگر، به دلیل تحریم ها علیه ایران، ارائه خدمات به کاربران ایرانی را ندارد. اما با این وجود شهروندان ایرانی بسیاری از خدمات این صرافی به راحتی استفاده می کنند و نیازی به احراز هویت به شکل اجباری در این صرافی وجود ندارد.

در صرافی بای بیت، میزان نرخ تراکنش به شدت پایین بوده و کاربران این صرافی می توانند تا 2 بیت کوین از این صرافی برداشت کنند. از طرفی کاربران در این صرافی می توانند لوریج های بسیار بالا را استفاده کنند. به طور کلی صرافی بای بیت می تواند یک گزینه ی عالی برای جایگزینی صرافی بایننس باشد.

از لحاظ امنیت این صرافی یکی از برترین ها بوده و کاملا قابل اعتماد و امن است. این پلتفرم هم اکنون بیش از 18 میلیون کاربر از سراسر جهان دارد.

امکان کسب درآمد با استفاده از معرفی به دیگران در صرافی بای بیت یکی دیگر از قابلیت های این پلتفرم است. در حقیقت قابلیت Refferal در این صرافی به این صورت است که در صورت واریز هر 0.02 بیت کوین در این صرافی و معرفی هر نفر، 10 دلار پاداش از طرف صرافی بای بیت دریافت خواهید کرد. همچنین اگر 0.1 بیت کوین در این صرافی واریز کنید، 50 دلار در ابتدای ورود، پاداش دریافت می کنید.

در این صرافی این امکان به شما داده شده تا بیش از 770 ارزدیجیتال متنوع را با اهرم 100 معامله کنید. بنابراین از لحاط تنوع ارزهای دیجیتال پوشش دهی بسیار خوبی دارد.

این صرافی به KYC احتیاجی نداشته و کاربران می توانند ب راحتی توسط ایمیل و یک رمز عبور در صرافی بای بیت ثبت نام کنند.

میزان کارمزد تراکنش ها در صرافی بای بیت بسیار کم بوده و از 0.1% شروع می شود.

قابلیت پشتیبانی صرافی بای بیت: در این صرافی تیم پشتیبانی آمادگی پاسخ به سوالات مخاطبان را خواهد داشت و کاربران می توانند با استفاده از تماس یا چت زنده سوال های خود را بپرسند. هم چنین یکی از قابلیت های دیگر این پشتیبانی، امکان سوال به چند زبان دنیا است.

قابلیت شرکت در مسابقات نیز در صرافی بای بیت برای کاربران وجود دارد و معامله گرن می توانند در مسابقات بای بیت شرکت کنند و با تریدرهای حرفه ای در سراسر جهان به رقابت بپردازند . در آخر جوایز بسیار ارزنده ای به ان ها اهدا خواهد شد. این جوایز هیجان انگیز هر تریدری را وسوسه می کند تا در مسابقات شرکت کند، مثل 100 واحد بیت کوین.

محیط صرافی بای بیت، برای یادگیری، آموزش و آزمایش بسیار مناسب است. در حقیقت شما می توانید در این صرافی یک حساب دمو یا آزمایشی بسازید و با استفاده از آن معامله کردن را تمرین کنید. در حقیقت در حساب دو صرافی بای بیت شما می توانید به وسیله پول مجازی، روی رمزارزها ترید کنید. استفاده از این ویژگی برای افراد تازه کار و مبتدی بسیار توصیه می شود.

معایب صرافی بای بیت

یکی از مشکلات نسبتا بزرگ در صرافی بای بیت این است که به نسبت صرافی های بزرگ مثل بایننس، ارزهای دیجیتال کمتری را پوشش می دهد و در حقیقت قابل مقایسه نیست. از طرفی همانطور که بالاتر اشاره شد، برای ثبت نام در این صرافی نیاز است تا از آی پی غیر از ایران استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است با مشکل مواجه شوید.

خدمات صرافی بای بیت

صرافی بای بیت یکسری امکانات و خدماتی را به کاربران خود ارائه می دهد که شامل موارد زیر است:

قابلیت کپی تریدینگ: این ویژگی برای اشخاصی که تازه کار هستند و تجربه کافی در زمینه ی تریدینگ ندارند، بسیار مناسب است. در حقیقت با استفاده از این قابلیت شما می توانید از یک تریدر حرفه ای که قبلا معاملات انجام داده است، کپی کنید. در واقع پس از انجام فرآیند کپی، دقیقا همان میزان سود یا ضرر که تریدر حرفه ای به دست آورده، را به دست خواهند آورد. اما این نکته را به یاد داشته باشید که 10% از سود خالص به دست آورده در این معاملات را باید به تریدری که معاملات او را کپی کردید، ارسال کنید. این ویژگی یکی از با ارزش ترین ویژگی های صرافی بای بیت است که این امکان را به معامله گر می دهد که بدون داشتن اطلاعات جامعی در زمینه ی ترید، وارد این عرصه شود و سود مناسبی به دست آورد.

قابلیت استفاده از اپلیکیشن موبایل صرافی بای بیت: اپلیکیشن صرافی بای بیت با سیستم اندروید و همچنین IOS سازگاری داشته و شما می توانید این اپلیکیشن را به راحتی از گوگل پلی دانلود و نصب کنید. در حقیقت شما می توانید ارزهای دیجیتال مختلف مثل بیت کوین، اتریوم و ... را با استفاده از کارت اعتباری، حواله بانکی و ... خریداری کنید. در اپلیکشین موبایل بای بیت شما می توانید جفت های معاملاتی نیز معامله کنید. این جفت های معاملاتی عبارتند از BTC/USD، XRP/USD، EOS/USD، BTC/USDT،  ETH/USD .

ویژگی های صرافی بای بیت

مزایا و معایب صرافی بای بیت

به طور خلاصه با تواجه به ویژگی های عنوان شده در بالا می توان مزایا و معایب صرافی بای بیت را همانند زیر جمع بندی کرد:

مزایا

میزان کارمزد معاملات بسیار کم

امکان احراز هویت کاملا اختیاری

امکان استفاده از اپلیکیشن موبایل صرافی بای بیت

امکان انجام معاملات اهرمی با لوریج بالا

قابلیت برداشت تا روزانه 2 بیت کوین

امکان استفاده از تخفیف های بسیار زیاد با استفاده از معرفی صرافی به دوستان

معایب

میزان تنوع بسیار پایین برای رمزارزهای دیجیتال

نیاز به استفاده از VPN یا VPS با یک آی پی ثابت

امکان برداشت در شبانه روز با تعداد دفعات پایین

امکان معاملات جفت ارزها برای مارجین و فیوچرز با تعداد کم

نحوه ی ثبت نام در صرافی بای بیت

در ابتدا لازم است تا از یک VPN یا VPS استفاده کنید چون امکان استفاده از این صرافی با آی پی ایران امکان پذیر نیست. لازم به ذکر است که صرافی بای بیت برای کاربران با آی پی آمریکا نیز خدمات ارائه نمی دهد. پس از آی پی آمریکا برای اتصال به این صرافی استفاده نکنید. پس از اتصال به یک وی پی ان مناسب وارد سایت رسمی صرافی بای بیت شوید و مراحل زیر را گام به گام طی کنید.

ابتدا در کادر باز شده آدرس ایمیل خود را وارد کنید و بعد یک رمز قدرتمند برای حساب کاربری خود بسازید. در صورت داشتن یک کد معرف، آن را در کارد مشخص شده وارد کنید. تیک پذیرفتن قوانین را فعال کنید و سپس روی گزینه ی Continue بزنید. پس از آن کادری باز می شود که لیست کشورهای تحریم شده را به شما نمایش می دهد، در اینجا گزینه ی NO  را کلیک کنید. در اینجا یک حساب کاربری برای شما فعال خواهد شد.

امنیت در صرافی بای بیت

صرافی بای بیت برای امنیت از دارایی های دیجیتال، ویژگی های امنیتی قدرتمندی را برای کاربران خود فراهم کرده است. لازم به ذکر است که این صرافی تا به حال سرقت یا هک بزرگی نداشته و بسیار قابل اعتماد است. در ادامه برخی از برترین ویژگی هایی که صرافی بای بیت برای امنیت در نظر گرفته است را مورد بررسی قرار دادیم:

قابلیت ذخیره دارایی های دیجیتال در کیف پول سرد: بای بیت کیف پول سرد یا آفلاین را برای کاربران فراهم کرده تا افراد دارایی های خود را یک کیف پول سخت افزاری نگهداری کنند. کلیدهای خصوصی در کیف پول سرد در سرور ابری نگهداری نمی شود، به همین علت امنیت آن بیشتر است.

قابلیت برداشت چندامضایی: این ویژگی یکی دیگر از اقدامات امنیتی برای صرافی بای بیت است. در این ویژگی اگر کلیدهای عمومی تطابق درست نداشته باشد، فورا توقف خواهد یافت.  به طور کلی فرآیند برداشت در این پروسه کمی کند است و شما به عنوان کاربر سه بار در روز می توانید از می توانید از آن برداشت کنید که این موضوع نیز منجربه امنیت بالای این صرافی می شود.

احراز هویت دو مرحله ای: اغلب صرافی های ارزدیجیتال این ویژگی را پشتیبانی می کنند چرا که باعث افزایش امنیت می گردد. با اینکه این ویژگی کاملا اختیاری است اما توصیه می شود که آن را فعال کنید.

نحوه ی خریدوفروش صرافی بای بیت

برای خریدوفروش ارزدیجیتال در صرافی بایت بیت پس از ثبت نام وارد پنل کاربری خود شوید و بعد وارد صفحه ی تریدینگ شوید، حالا رمزارز مدنظر خود را انتخاب کنید و اقدام به خرید یا فروش کنید. علاوه بر این شما می توانید بعد از ورود در صفحه تریدینگ، از لوریج 100 استفاده کنید. در حقیقت در صورت ایجاد خسارت صندوق های بیمه، امنیت این گونه معامله ها را افزایش خواهد داد. به منظور ورود به صفحه ی تریدینگ صرافی بای بیت مراحل زیر به شکل گام به گام انجام دهید.

فیلتر شکن خود را روشن کنید و وارد سایت صرافی بای بیت شوید.

وارد حساب کاربری خود شوید و روی گزینه ی SPOT کلیک کنید.

پس از آن وارد صفحه تریدینگ شوید و قسمت مدنظرتان را از بین بخش خریدوفروش، انتخاب کردن جفت ارزها، نمودار قیمت ها و ... انتخاب کنید.

حالا بعد از انتخاب نمودن جفت ارز، روی باکس سفارش خود کلیک کنید و عملیات خریدوفروش ارزدیجیتال را شروع کنید.

روش های مختلف برای ترید در صرافی بای بیت

روش سفارش بازار: در این روش از ترید شما می توانید با توجه به قیمت لحظه ای در بازار، سفارش خود را ثبت کنید. در این روش از روی گزینه ی Market، مقدار مشخصی از رمز ارز خود را ثبت کرده و سپس خرید یا فروش خود را کامل خواهید کرد.

روش سفارش محدود: روش limit order یکی دیگر از روش های موجود برای ترید در صرافی بای بیت است که سفارش ثبت شده در این روش با قیمت بازار فاصله خواهد داشت. پس در این روش باید قیمت مدنظرتان را ابتدا وارد کنید و پس از آن که قیمت بازار به قیمت مدنظر شما رسید، سفارش نهایی خود را ثبت کنید.

روش سفارش مشروط: در این روش پس از رسیدن به یک سطح خاص، سفارش شما ثبت خواهد شد. در حقیقت این سفارش ثبت شده همانند مارکت اوردر و یا لیمیت اوردر عمل خواهد کرد. 

انتقال دادن تتر به صرافی بای بیت

با توجه به مسائل امنیتی توصیه می شود که ارزدیجیتال تتر را به شکل مستقیم از صرافی ایرانی به یک صرافی خارجی منتقل نکنید. در واقع توصیه می شود که پس از اینکه خرید تتر خود را انجام دادید، فورا آن را به یک کیف پول منتقل کنید و از یک صرافی خارجی استفاده کنید تا تترها را به آن منتقل واریز کنید. اکنون روی عبارت Assests نگه دارید و زیر منویی برای شما باز خواهد شد که پس از انتخاب آن گزینه deposit را انتخاب کرده و فرآیند واریز را کامل کنید.

جمع بندی

صرافی های ارزدیجیتال نقش مهمی در انتقال دارایی ها دارند. صرافی بای بیت با سابقه ی چند ساله در حال رقابت با صرافی های بزرگ مثل بایننس است که در این مقاله به شکل کامل نحوه ی ثبت نام و استفاده از این صرافی بررسی شده است.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب