صرافی مکسی (MEXC)

صرافی مکسی یکی از پلتفرم های پر طرفدار به خصوص برای ایرانیان است چرا که امکانات متنوعی را برای کاربران خود در نظر گرفته است که در این مقاله مورد بررسی قرارا گرفته است.

صرافی های ارزدیجیتال در بازار کریپتو نقش بسیار با اهمیتی را ایفا می کنند و بستری جهت خریدوفروش دارایی های دیجیتال می باشد. انتخاب یک صرافی قابل اعتماد و مناسب کمی دشوار می باشد به خصوص اگر شما فردی تازه کار در بازارهای مالی و معامله گری باشید. صرافی های متعددی منتشر و یا در حال انتشار هستند که یکی از محبوب ترین آن ها صرافی ام اکس سی است. هلدینگ آلنداینوست در این مقاله سعی دارد این صرافی را مورد بررسی قرار دهد تا شما عزیزان بتوانید از این صرافی استفاده کنید.

ام اکس سی

معرفی صرافی ام اکس سی

صرافی ام اکس سی به طور رسمی در سال 2018 فعالیت خودش را آغاز کرد. این صرافی اطلاعات کمی از خودش به اشتراک گذاشته و به شکل ناشناس فعالیت می کند و اطلاعات دقیقی از مکان آن در سایت رسمی صرافی ام اکس سی منتشر نشده است. اما اطلاعاتی اندک در صفحه لینکدین این صرافی به اشتراک گذشته شده است که شامل موارد زیر است.

طبق اطلاعات صرافی ام اکس سی در شبکه لینکدین، این صرافی در جزیره سیشل در شهر ویکتوریا واقع شده است. مدیر صرافی ام اکس سی فردی است به نام John Chen که سه سال مدیریت این صرافی را به عهده گرفته است. John سابقه فعالیت در شرکت های معتبر آی تی و بلاکچینی را داشته و در این زمینه تبحر خاصی دارد. علاوه بر john، فرد دیگری که به عنوان نائب رئیس در این صرافی فعالیت می کند فردی است به نام Katherine D که او نیز در زمینه ی بازارهای مالی و کریپتو فعالیت داشته و مدتی به عنوان مدیر پروژه در صرافی کوکوین مشغول به کار بوده است.

ویژگی های صرافی ام اکس سی

به منظور شروع کار در بازار کریپتو و کسب سودهای کلان از این بازار، باید اطلاعات خود را در زمینه صرافی های ارزدیجیتال خارجی نیز افزایش دهید چرا که منجر به نتایج بهتری خواهد شد. در این بخش به بررسی برخی از ویژگی های صرافی ام اکس سی پرداخته شده است:

قابلیت کپی تریدینگ و دمو تریدینگ

امکان استیکینگ رمزارزها

امکان رای دهی به پروژه های جدید در صرافی ام اکس سی و دریافت کردن ایردراپ

قابلیت انجام معامله های مارجین، اسپات، ترید فیوچرز و صندوق های ETF

انجام ترید P2P

وجود برنامه هایی جهت به دست آوردن درآمد برای هولدر توکن ام اکس سی

قابلیت استیکینگ اتریوم، همچنین ترید و یا هولد کردن رمزارزهایی به وسیله صرافی ام اکس سی جهت دریافت کردن ایردراپ

سرعت بالای صرافی ام اکس سی: پلتفرم ام اکس سی دارای موتور مچینگ بسیار بالایی است که همین موضوع منجر به افزایش سرعت پردازش صرافی ام اکس سی می شود. در واقع موتور مچینگ این صرافی این قابلیت را دارد تا در هر ثانیه نزدیک 1.4 میلیون تراکنش را پردازش کند. در واقع این ویژگی باعث شده تا سرعت سفارش ها بالا و به شکل آنی اتفاق بیافتد و هیچ گونه تاخیری نیز در درخواست ها رخ ندهد.

دارای تیم پشتیبانی قدرتمند: وجود یک پشتیبانی قدرتمند می تواند در جذب کاربران به شدت تاثیرگذار باشد. صرافی ام اکس سی مجهز به یکصد نیرو جهت پشتیبانی کاربران است که به چند زبان مسلط هستند و به همه ی مشتریان پاسخ داده می شود. فرآیند پشتیبانی به وسیله ی چت آنلاین، تماس مستقیم و ایمیل انجام خواهد شد. پشتیبانی قوی این صرافی منجر به این شده است که افراد تازه کار هم بتوانند به راحتی از این صرافی استفاده کنند.

رابط کاربری مناسب: صرافی ام اکس سی از تجربه کاربری مناسبی برخوردار است و کاربران حتی افراد تازه کار بدون احساس سردرگمی می توانند از این صرافی استفاده کنند. همچنین فرآیندهایی که برای ثبت نام یا احراز هویت باید در این صرافی انجام شود، بسیار ساده و تنها در چند قدم تکمیل می شوند. در حقیقت پروسه تکمیل شدن ثبت نام شما در این صرافی بسیار آسان می باشد.

امنیت بسیار بالای صرافی ام اکس سی: لایه های امنیتی متعددی برای صرافی ام اکس سی در نظر گرفته شده است. تایید دو مرحله ای، ذخیره سازی سرد، ساختار چند امضایی، رمزنگاری اطلاعات و ... از جمله اقدامات امنیتی این صرافی است. در مدت زمانی که این صرافی شروع به فعالیت کرده است، هیچ گونه شکایتی علیه این صرافی عنوان نشده است.

میزان کارمزد مناسب: اغلب تریدرها به دنبال صرافی هایی با میزان کارمزد مناسب هستند که می توان گفت صرافی ام اکس سی یکی از آن هاست. صرافی ام اکس سی در مقایسه با پلتفرم های دیگر دارای کارمزد مناسب تری است و در برخی مواقع ممکن است این میزان کارمزد توسط وارد کردن کد معرف یا با افزایش حجم معاملات کاهش پیدا کند. به طور کلی می توان گفت صرافی ام اکس سی به لحاظ کارمزد و نگهداری دارایی های دیجیتال انتخاب مناسبی است.

وجود بسترهای معاملاتی متفاوت: یکی از شاخص های بسیار با اهمیت در هر صرافی بسترهای معاملاتی است که در صرافی ام اکس سی تعداد این معاملات بسیار بالا بوده و کاربران دسترسی به انواع معاملات را دارند.  

اپلیکیشن صرافی ام اکس سی: این پلتفرم دارای اپلیکیشن است که نسخه های اندروید و ios را پشتیبانی می کند.

دارای نقدینگی بالا: شاخص بالا بودن نقدینگی در هر صرافی یک نکته ی بسیار مثبت است که صرافی ام اکس سی این ویژگی را دارد و روزانه بیش از 3 میلیارد دلار در این بستر در حال گردش است و در واقع همین موضوع باعث شده تا صرافی ام اکس سی تبدیل به یکی از بزرگترین پلتفرم های جهان شود. با بالا رفتن میزان نقدینگی، افراد سرمایه گذار بیشتری میل به سرمایه گذاری داشته و همین باعث می شود تا عمق بازار بسیار افزایش یابد. در حقیقت این موضوع باعث می شود تا با توجه به بالارفتن حجم معامله ها، کارمزد معاملات نیز کاهش یابد.

ویژگی های صرافی ام اکس سی

امنیت صرافی ام اکس سی

امنیت موضوعی است که برای دارایی های دیجیتال بسیار حائز اهمیت است چرا که هرفرد تمایل دارد از پلتفرمی استفاده کند که بالاترین میزان امنیت را داشته باشد و رمزارزهای خود در بستری قابل اعتماد نگه داری کند. سایت COINMARKETCAP به هرصرافی ارزدیجیتال بر اساس یکسری شاخص های مشخص، امتیاز می دهد. در حقیقت این فاکتورها شامل امنیت، تیم توسعه دهنده، میزان حجم معاملات و سفارش ها می باشد. همچنین در سایت دیگری به نام کوین گکو نیز به صرافی ها امتیاز داده می شود که امتیاز صرافی ام اکس سی در این پلتفرم 9 از 10 است. بنابراین می توان گفت از لحاظ امنیت، صرافی ام اکس سی از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است.

احرازهویت صرافی ام اکس سی

فرآیند احراز هویت، در اغلب صرافی های ارزدیجیتال امری ضروری است چرا که منجر به جلوگیری از هرگونه فساد یا کلاهبرداری می شود و از لحاظ قانونی نیز منطبق بر استانداردهای جهانی است. در این بخش نحوه ی احراز هویت در صرافی ام اکس سی مورد بررسی قرار گرفته است.

جهت ثبت نام در صرافی ام اکس سی، اولین مرحله انجام فرآیند احرازهویت است تا سیستم مطمئن شود که شخص حقیقی در این صرافی اقدام به ثبت نام کرده است. در این بخش لازم است که اطلاعات کارت شناسایی کاربر به همراه عکس شخص و برگه توافق نامه به صرافی ارسال شود. در صورت عدم انجام احراز هویت در صرافی ام اکس سی، فقط روزانه میزان 3 بیت کوین می توانند برداشت کنند. اما اگر احراز هویت انجام دهید شما می توانید روزانه 50 بیت کوین معامله کنید. همانطور که گفته شد برای تکمیل فرآیند احراز هویت، اطلاعات نام و نام خانوادگی، کدپستی، تصویر کارت شناسایی، آدرس را باید در کادرهای مشخص شده وارد کنید. علاوه بر این لازم است تا تصویر برگه توافق نامه را نیز باید ارسال کنید.

صرافی ام اکس سی برای ایرانیان

متاسفانه صرافی ام اکس سی نام کشور ایران را جزو لیست کشورهایی که به آن ها خدمات ارائه نمی دهد، آورده است. اما کاربران ایرانی بسیار در این پلتفرم ثبت نام کردند. در حقیقت فعالیت در صرافی ام اکس سی برای ایرانیان ریسک بالایی را به دنبال دارد و قبل از استفاده از آن باید از VPN استفاده کنید. بدون انجام فرآیند احراز هویت کاربران ایرانی می توانند به شکل محدود در این صرافی فعالیت کنند. لازم به ذکر است که صرافی ام اکس سی در صورت مشاهده هر گرونه فعالیت های مشکوک امکان دارد تا معامله شما را به صورت تعلیق در بیاورد. توصیه می شود که برای فعالیت در صرافی ام اکس سی، احراز هویت انجام ندهید. 

کیف پول صرافی ام اکس سی

صرافی ام اکس سی مجهز به یک کیف پول آنلاین است که شما می توانید با استفاده از این کیف پول رمزارزها را ارسال و یا دریافت کنید. امنیت کیف پول صرافی ام اکس سی به میزانی است که تاکنون گزارشی جهت وجود مشکلی در این بین ارسال نشده است.  در حقیقت صرافی ام اکس سی با نگهداری دارایی های دیجیتال در کیف پول سرد یا آفلاین، میزان امنیت سرمایه های افراد به طور چشمگیری افزایش می دهد. این پلتفرم تا سقف 500 میلیون دلار دارایی دیجیتال را نگهداری خواهد کرد. علاوه بر ویژگی های ذکر شده، میزان سرعت کیف پول صرافی ام اکس سی به شدت بالا است که می توان به عنوان یک نکته مثبت در نظر گرفت. به یاد داشته باشید که در صورت مسدود شدن حساب کاربری شما در صرافی ام اکس سی، کیف پول شما نیز مسدود خواهد شد چرا که این دو پلتفرم به یکدیگر متصل هستند.

کارمزد صرافی ام اکس سی

کارمزد تراکنش ها در هر صرافی موضوعی است که برای اغلب تریدرها با اهمیت است. میزان کارمزدهای تراکنش صرافی ام اکس سی بسیار ساده و شفاف است  و برای معامله های اسپات، کارمزد 2% در نظر گرفته شده است. همچنین میزان کارمزد وجه در این صرافی کاملا رایگان است و نیاز به واریز وجهی ندارد. همچنین کارمزد تراکنش برای عملیات برداشت وجه صرافی ام اکس سی برای ارزدیجیتال های مختلف، متفاوت است و به شبکه بلاکچین بستگی دارد و در حالت کلی میزان 5% حجم کل معاملات است. کارمزد معاملات فیوچرز دارای میزان ثابتی نیست و از 5 تا 30% متغییر است. لازم به ذکر است که کارمزد معامله ها برای معامله فیوچرز دارای تخفیفاتی است و به تراکنش های شما بستگی دارد.

نحوه ی ثبت نام در صرافی ام اکس سی

فرآیند ثبت نام در صرافی ام اکس سی در این بخش از مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. در واقع ثبت نام در یک صرافی ارزدیجیتال، فرآیندی ساده است که پس باید یکسری اطلاعات شخصی را وارد کنید.

در ابتدا جهت ثبت نام در صرافی ام اکس سی وارد سایت رسمی صرافی شوید ( www.mexc.com).  سپس روی گزینه ی sign up کلیک کنید.

در گام دوم باید جزئیات فرم ثبت نام را پر کنید. این اطلاعات شامل آدرس ایمیل، رمز عبور و کد ارسال شده به ایمیل است. سپس صفحه ای باز می شود تحت عنوان قوانین صرافی که پذیرش آن را فعال کنید تا فرآیند ثبت نام تکمیل شوید.

فرآیند ثبت نام در صرافی ام اکس سی کامل شد و می توانید معاملات خود را شروع کنید.

لازم است به این نکته اشاره شود که شروع فعالیت در صرافی ام اکس سی برای کاربران با هویت ایرانی ممنوع نیست و کاربران می توانند بدون تکمیل فرآیند احراز هویت، ثبت نام کرده و روزانه نزدیک به 3 بیت کوین برداشت کند. این در حالی است که اگر احراز هویت انجام دهید، روزانه 50 بیت کوین می توانید برداشت کنید.

نحوه ی انجام فرآیند احراز هویت صرافی ام اکس سی

پس از ثبت نام در این صرافی می توانید فرآیند احراز هویت را انجام دهید تا امکان استفاده از خدمات بیشتری را داشته باشید. برای این کار وارد حساب کاربری خود شوید و سپس گزینه use centre را کلیک کنید. بعد از آن گزینه ی identity auth را باز کنید و روی کلمه ی submit کلیک کنید. حالا اطلاعات شخصی شامل تصویر کارت ملی، شماره کارت شناسایی، نام کشور را وارد کنید. لازم است یک تصویر از پشت کارت شناسایی نیز بارگذاری کنید. مرحله ی بعدی احراز هویت باید عکس سلفی با یک برگه در دست بیاندازید و آن را در سایت بارگذاری کنید.

در حقیقت برگه ای که باید با آن عکس سلفی بیاندازید شامل امضای شما، شماره تلفن، شماره شناسایی، ایمیل و تاریخ باشد. بعد از اینکه برگه نوشتید آن را باید در دستتان نگه دارید و یک عکس سلفی بیاندازید و در آخر روی گزینه ی submit کلیک کنید.

جمع بندی

صرافی ام اکس سی یکی از پلتفرم های پر طرفدار به خصوص برای ایرانیان است چرا که امکانات متنوعی را برای کاربران خود در نظر گرفته است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب
Inline