بازی های درآمد زا متاورسی

در جامعه امروز، بسیاری از افراد برای سرگرمی از بازی های رایانه‌ای استفاده می‌کنند. با پیشرفت تکنولوژی و رونمایی از متاورس، می‌توان با بازی کردن به درآمد دلاری رسید!

صنعت گیم و بازی های کامپیوتری چند دهه است که در شبکه های اجتماعی مختلف محبوبیت بخصوصی بدست آوردند. همچنین شرکت های بزرگ با هدف ایجاد بستری برای ارائه خدمات و فراهم سازی فضای مناسب برای جامعه مخاطب این عرصه پرطرفدار، درست به تاسیس پلتفرم ها و شبکه های متعددی زدند. بازی‌ها در سرتاسر جهان مشهور هستند و مسابقات، جشنواره ها و رویداد های مختلفی را اجرا می‌کنند. با پیشرفت تکنولوژی بلاک‌چین و رونمایی از فضای متاورس، بازی های جدیدتر و جذابتری در این پلتفرم ارائه شدند. تفاوت این بازی‌ها در نحوه درآمدزایی آنها برای مخاطبان بود. چراکه معمولا برای کسب درآمد از بازی و گیم، شخص می‌بایست به حدی از حرفه در بازی برسد که در مسابقات جهانی توانایی رقابت داشته باشد! اما بازی های Web3 با استفاده از پلتفرم متاورس و توکن های موجود در بازار NFT بستری ساده تر و جذاب‌تر را برای افراد علاقه‌مند به بازی های کامپیوتری ایجاد کرده است. لذا در این مطلب هلدینگ آلنداینوست به معرفی و بررسی برخی از این بازی‌ها می‌پردازد.

بازی های متاورسی

متاورس (Metaverse) چیست؟

متاورس از دو کلمه Meta (به معنی فرا) و کلمه Universe (به معنی جهان) ساخته شده است. در کل می‌توان آن را به «فرا تر از جهان» معنی کرد. به طور کلی، متاورس یک جهان مجازی است که به شما دسترسی به دنیایی متفاوت بدون محدودیت مکانی می‌دهد. متاورس از واقعیت مجازی (VR) استفاده می‌کند تا شما را در پلتفرمی پر از سرگرمی و قابلیت های مختلف غرق کند که یکی از آن سرگرمی ها بازی های درآمد زا متاورسی هستند. شاید بپرسید واقعیت مجازی دقیقا چیست؟ واقعیت مجازی تکنولوژی است که با استفاده از هدست های مخصوص کاربر را به طور کامل به یک جهان مجازی می‌برد. این تکنولوژی با واقعیت افزوده یا واقعیت ترکیبی متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) به مطلب آموزشی متاورس مراجعه نمایید.

بازی درآمدزا متاورسی چیست؟

در حقیقت متاورس یک پلتفرم است که در آن شما قادر به هرکاری هستید، یکی از آنها بازی ها هستند. در متاورس شما با استفاده از تجهیزات واقعیت مجازی می‌توانید وارد جهانی سه بعدی شوید که در آن هر چیزی ممکن است. مهدی بیزیکسر از گیمرهای حرفه ای بازی های متاورسی است که مراحل دشوار بازی ها را با موفقیت طی کرده است. میاپلیز نیز گیمر معروف دیگری است که در زمینه ی بازی های متاورسی بسیار تبحر دارد.

اکسی اینفینیتی از جمله بازی های معروف در دنیای متاورس است که کسب درآمد در آن امکان پذیر است. اگر تا بحال بازی های واقعیت مجازی را امتحان کرده باشید، با فضای کاربری این پلتفرم ها آشنا هستید. اکنون که با معنا و مفهوم کلی متاورس آشنا شدیم و استفاده های آن را متوجه شدیم، می‌توانیم به معرفی بازی های متاورس بپردازیم:

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity)

اکسی اینفینیتی

یکی از بازی های درآمد زا متاورسی، اکسی اینفینیتی است. این بازی پیشرو در لیست 10 بازی برتر برای کسب درآمد متاورس است. این بازی در سال 2018 منتشر شد، اما به تازگی شهرت آن افزایش یافته است. مردم با بازی کردن این بازی پول زیادی به دست آورده اند، و این به یک ویژگی مشخص در بخش قمار NFT تبدیل شده است. بازی پوکمون الهام بخش این بازی بوده و مشابه آن، دارای هیولا هایی به نام Axis است که می‌توانید از آنها برای مبارزه با هیولا های دیگر استفاده کنید. این بازی اکنون بازاری به ارزش 9 میلیارد دلار دارد که آن را به با ارزش ترین بازی متاورس تبدیل می‌کند. در حال حاضر این بهترین و محبوب ترین بازی متاورس است و سازندگان آرزو های زیادی برای آن دارند. Axie یک NFT است یعنی یک «توکن غیرقابل تعویض». اگر NFT بخرید، صاحب URL منحصر به‌ فردی هستید که آن را توصیف می‌کند. حتی اگر شخصی از تصویر NFT متعلق به شما اسکرین شات بگیرد، نمی‌تواند شناسه داده منحصر به فرد آن را جایگزین کند.

دیسنترالند (Decentraland)

دیسنترالند

توکن های مختلفی در زمینه بازی های درآمد زا متاورسی مطرح هستند و یکی از آنها که اخیراً افزایش یافته و دستاورد های قابل توجهی را به دست آورده است، سکه MANA است. دیسنترالند اولین جهانی است که کاملاً غیر متمرکز شده است. این بازی شباهت زیادی به بازی Sandbox دارد که می‌توانید در آن درگیر شوید، بسازید، خلق کنید، کاوش کنید و هر کار دیگری را انجام دهید. تنها چیزی که برای شروع دیسنترالند نیاز دارید یک ارز مجازی مانند Metamask و مرورگر وب مورد علاقه شما است. پس از آن، شروع به کاوش در محیط دیجیتال دیسنترالند و شرکت در فستیوال ها یا برقراری ارتباط با سایر کاربران کنید. دیسنترالند از اولین بازی ها در بخش GameFi بود. GameFi اصطلاحی است که برای توصیف ترکیب بازی‌ ها و ارز های دیجیتال استفاده می‌شود (GameFi به معنی ترکیب و استفاده از بلاک چین در بازی ها است بنابر این با بازی های درآمد زا متاورسی متفاوت است). بخش GameFi به لطف افزایش ارزش NFT یکی از سریع ترین رشد ها در بازار را داشته است. بنیانگذاران آرژانتینی دیسنترالند Ari Meilich و Esteban Ordano برای اولین بار در سال 2015 شروع به اشتراک گذاری این مفهوم کردند. 

در حقیقت دسنترالند یکی از بازی های متاورسی پرطرفدار است که بر روی شبکه بلاکچین اتریوم قابل اجرا است. در این بازی می‌توانید همانند یک دنیای واقعی به فعالیت بپردازید، دارایی های دیجیتال از پوشیدنی ها تا زمین خریداری کنید، در رویدادهای مختلف مثل کنسرت، تئاتر یا بازی های مختلف حضور داشته باشید. بازیکنان در این بازی متاورسی می توانند از اقلام مجازی مثل عینک، لباس یا اکسسوری های خود برای شخصی سازی آواتار استفاده کنند. علاوه بر فعالیت هایی که ذکر شده، بازیکنان در این بازی می توانند با سایر بازیکنان فعال در بازی به معاشرت بپردازند و تعاملات اجتماعی برقرار کنند.


سندباکس (Sandbox)

بازی متاورسی سندباکس

سندباکس نه تنها اسم یکی از بازی های درآمد زا متاورسی است، بلکه به معنی نوعی از سبک بازی نیز هست (از مثال های بازی به سبک سندباکس می‌توانیم بازی مشهور ماینکرفت Minecraft را نام ببریم). سندباکس (Sandbox) یک سیستم جامعه محور است که به شما امکان بازی، توسعه، مالکیت و مدیریت یک قطعه زمین مجازی را می‌دهد. درست مانند هر بازی دیگر به سبک سندباکس (سبک بازی)، شما می‌توانید تا زمانی که آن قطعه از LAND (زمین) را کنترل می‌کنید تقریباً هر کاری را که می‌خواهید در سندباکس انجام دهید. همچنین می‌توانید به سادگی شخصیت NFT خود را طراحی کنید و قلمرو های دیگران را درگیر یا کاوش کنید. بنیانگذاران Sandbox، سباستین بورگت و آرتور مادرید، این پروژه را در سال 2011 با هدف سرمایه گذاری در صنعت بازی های ویدیویی آغاز کردند. هر دوی آنها از فرصتی که داشتند برای معرفی بازی در زمانی که ارز های دیجیتال چندان محبوب نبودند استفاده کردند. اکنون Sandbox از محبوب ترین بازی های درآمد زا متاورسی است.

در بازی سندباکس بازیکنان می توانند دنیای خود را بسازنند، دارایی های دیجیتال طراحی و به فروش برسانند. یکی دیگر از فعالیت های جذاب در بازی سندباکس، خریدوفروش زمین است که کاربران می توانند زمین مجازی در سندباکس خریداری کنند و آن ها را به فروش برسانند. در حقیقت زمین ها به شکل توکن های غیرقابل تعویض به فروش می رسند و سپس می توانند از آن توکن ها برای ورود به رویدادهای مختلف استفاده کنند. همچنین این امکان برای کارکنان وجود دارد تا بتوانند دارایی های دیجیتال مثل لباس، بازی، لوازم جانبی طراحی کنند و آن را شخصی سازی کنند، به فروش برسانند و درآمد کسب کنند. از فعالیت های بسیار جذاب در بازی سندباکس، شرکت در بازی های ساخته شده توسط بازیکنان دیگر است که می توانند در این بازی ها به تعامل و گفتگو بپردازند.

بازی سندباکس مجهز به توکن اختصاصی خودش به نام توکن Sand است که از آن توکن می توان جهت خرید اقلام دیجیتالی، انجام بازی ها از آن استفاده کنند. به طور کلی به روش های مختلفی می توان در بازی سندباکس درآمد کسب کرد به طور مثال اجاره زمین، ساخت و فروش دارایی های دیجیتال، مشارکت در بازی های آنلاین و سرمایه گذاری کردن در توکن sand. به طور کلی سرمایه گذاران زیادی در بازی سندباکس وارد و سرمایه گذاری کردند و صاحب نظران معتقدند که بازی سندباکس و توکن Sand آینده ی مثبتی خواهد داشت. در حقیقت تا به امروز بازی سندباکس 93 میلیون دلار سرمایه جذب کرده و تیم بازی در تلاش است تا بتواند بازی سندباکس را به شکل وسیع تری، گسترش دهد.

استار اطلس (Star Atlas)

بازی متاورسی استار اطلس

استار اطلس یک بازی استراتژیک تحقیقاتی فضایی بی نظیر است که در آن می‌توانید از بین سه دسته بندی یکی را انتخاب کنید. این اولین برنامه متاورس است که بیشتر بر روی فناوری بلاک چین سولانا (SOL) ایجاد شده است. اگر چه بازی ویدیویی هنوز در حال تکامل است، اما در حال حاضر خود را به عنوان یکی از محبوب ترین برنامه های دنیای مجازی در شبکه سولانا معرفی کرده. از آنجایی که بازی توسط Unreal Engine 5 ساخته شده است، می‌توانید تصاویر خیره کننده ای را در گیم پلی بازی مشاهده کنید. می‌توانید عمیق ترین کهکشان ها را کشف و کشور های مختلف را کنترل کنید. علاوه بر این، استار اطلس یک بازی Multiplayer است، به آن معنی که شما می‌توانید کهکشان های مختلف را با دوستان خود کاوش کنید.

همانطور که گفته شد بازی استاراطلس به شکل رقابتی بوده و بازیکنان جهت کسب قدرت سیاسی، کسب منبع و به دست آوردن سرزمین های مختلف با همدیگر به رقابت می پردازند. در حقیقت بازی استاراطلس بر روی بلاکچین Solana ذخیره شده است که از دو توکن غیرقابل تعویض atlas و polis ساخته شده است. دارندگان توکن حاکمیتی می توانند از حق رای در تصمیم گیری های کلیدی بازی استفاده کنند. روش های کسب درآمد متفاوتی در بازی استاراطلس وجود دارد به طور مثال امکان خریدوفروش دارایی های درون بازی مثل اسلحه، زمین، کشتی و ... وجود دارد که آن ها را خریدوفروش کنند.

 در حقیقت این اقلام به شکل NFT بوده و در بلاکچین سولانا ذخیره شده اند. کاربران می توانند در رویدادهای مختلفی که در بازی برگزار می شود نیز شرکت کنند و جوایزی به دست آورند که این جوایز ارز فیات و یا توکن حاکمیتی می تواند باشد. ویژگی دیگری که برای بازیکنان وجو دارد این است که می توانند با استخراج منابع مثل شنگ معدن، فلزات و یا مواد اولیه در فضا، درآمد داشته باشند.

اسپایدر تنکس (Spider Tanks)

بازی اپایدر تنکس

Spider Tanks یک بازی PVP است که توسط GAMEDIA مستقر در هلند طراحی و توسعه یافته. بازیکنان بین تعدادی بدنه تانک و سلاح در گاراژ یکی را انتخاب می‌کنند، سپس در یکی از نقشه‌ های بازی شروع به مبارزه با یکدیگر می‌کنند. در بازار این بازی شما می‌توانید انواع سلاح ها و تجهیزات را خرید و فروش کنید تا تانک خود را قوی تر کنید.

این بازی یک بازی گروهی تیراندازی آنلاین است که بر روی بلاکچین اتریوم ذخیره شده و یک فضای بازی علمی تخیلی دارد. در این بازی بازیکنان در قالب ربات های عنکبوتی مسلح در سطح های مختلف به بازی می پردازند و با بازیکنان دیگر به رقابت می پردازند. بازیکنان در بازی اسپایدر تنکس روش های متفاوتی برای کسب درآمد دارند به طور مثال آن ها می توانند عنکبوت مسلح خود را به فروش رسانده و از آن روش درآمد به دست آورند. همچنین می توانند به بازی بپردازنند و جوایز یا امتیاز به دست آورند. این جوایز شامل توکن های درون بازی، دارایی های nft و یا ارزهای فیات باشند. در بازی اسپایدر تنکس، مسابقاتی برگذار شده که بازیکنان می توانند در آن شرکت کرده و جوایزی به دست آورند. این بازی یک بازی درآمدزای متاورسی پرطرفدار است که کاربران درآمدهای فوق العاده ای را از آن می توانند به دست آورند.

لایت نایت (light nite)

لایت نایت یک بازی چند نفره p2e (Play-to-Earn) است که توسط الکسیر(Elixir) و سولانا (Solana) طراحی شده است. از چند جهان الهام گرفته از Rick & Morty تا پالادین ها، تیم خود را برای پیوستن به بازی های بتل رویال بسازید یا در یک محیط رقابتی تر مانند Solo Battle-Royale با دوستان خود در مسابقه مرگ بازی کنید.

این بازی در سال 2020 مبتنی بر بلاکچین منتشر شده است که برای استفاده در سیستم عامل های Microsoft windows، اندروید، ios،  macOS، LINUX قابل دسترس است. یکی از ویژگی های جذاب بازی نایت لایت این است که افراد می توانند در یک نبرد رویال آنلاین شرکت کنند و با توجه به مهارت هایشان در تیراندازی، سعی کنند تا نبازند. لازم به ذکر است که بازی لایت نایت برای همه ی افراد رایگان است و افراد می توانند آیتم های درون بازی مثل اسلحه، وسیله های نقلیه یا حتی اسلحه ها را به شکل NFT خریدوفروش کنند. بازی لایت نایت دارای هیجان بالایی است و به همین خاطر طرفداران زیادی به خود جذب کرده است و پیش بینی می شود در آینده به یکی از برترین بازی های NFT در متاورس تبدیل خواهد شد.

ایلوویوم (Illuvium)

ایلوویوم یک بازی نقش آفرینی جهان باز مبتنی بر بلاک چین است. می‌‌توانید محیط عظیم بازی را کاوش کنید و هیولا های قوی معروف به «Illuvials» را شکار کنید. در حال حاضر این بازی یکی از 10 بازی برتر متاورس برای کسب درآمد است. این بازی شامل تصاویری عالی، محیطی پر جنب و جوش و گیم پلی روان است. در طول زمان مشخص می‌شود که این بازی آیا همانقدر که انتظار می‌رفت خوب است یا خیر.

در بازی ایلوویوم بازیکنان در نقش یک کاشف در دنیای Illuvium قرار می گیرند. این جهان پر از موجوداتی است که هر کدام دارای قدرت ها و ویژگی های منحصر به فرد خود هستند.  بازیکنان می توانند این موجودات را با استفاده از انواع مختلف سلاح ها و جادوها شکار کنند. پس از شکار یک Illuvial، بازیکنان می توانند آن را به عنوان موجود خانگی خود نگه دارند یا آن را برای کسب درآمد بفروشند. موجودات Illuvial به عنوان NFT ها موجود هستند، به این معنی که بازیکنان می توانند مالکیت آنها را در زنجیره بلوک ثبت کنند. این به بازیکنان امکان می دهد موجودات خود را با یکدیگر معامله کنند یا آنها را در بازارهای ثانویه بفروشند. همچنین دارای یک سیستم نبرد تیمی است که به بازیکنان امکان می دهد با یکدیگر بجنگند. بازیکنان می توانند تیم های Illuvial خود را تشکیل دهند و در مسابقات مختلف شرکت کنند.  مسابقات می تواند برای کسب جوایز، مانند ارز دیجیتال ILV، برگزار شود.  در حقیقت این پلتفرم یک بازی NFT هیجان انگیز است که ترکیبی از عناصر اکتشاف، جمع آوری و نبرد را ارائه می دهد . این بازی برای طرفداران بازی های فانتزی و NFT ها جذاب خواهد بود.

یو اف او گیمینگ (UFO Gaming)

یو اف او گیمینگ

یکی دیگر از بازی های متاورسی که پتانسیل رشد بسیاری دارد UFO Gaming است. یک بازی مشابه به sandbox است که در آن سیارات مختلفی وجود دارند و شما می‌توانید در هر کدام به بازی های متفاوتی بپردازید. این بازی همچنین توکن مخصوص به خود را دارد که UFO نامیده می‌شود. کارشناسان با بررسی به نتیجه رسیدند که نه تنها خود بازی با گیم پلی فوق العاده خود توانایی پیشرفت زیادی دارد، توکن این بازی نیز از پتانسیل رشد خوبی برخوردار است. بازیکنان می توانند در بازی UFO gaming با ضرب کردن شخصیت های بازی در قالب یک nft یا توکن شروع به بازی کنند. ئر حقیقت این پروسه با توکن بومی به نام UFO در درون بازی به نام Plasma points صورت می گیرد. در حقیقت  با استفاده از UFOeps کاربران در این بازی می توانند در مقابل افراد بیگانه در دنیای نابود شده، شروع به مبارزه کنند تا اینکه صلح در جامعه رواج داشته باشد و روزانه برای این مبارزه، جوایزی کسب خواهند کرد. UFOeps را می توان روز به روز افزایش داد و در بازار آن را به فروش رساند.

بازی UFO Gaming دارای چندین ویژگی منحصر به فرد است که آن را از سایر بازی های NFT متمایز می کند.  این ویژگی ها عبارتند از:

  • یک سیستم مبارزه مبتنی بر استراتژی: بازیکنان باید از ترکیبی از مهارت ها و استراتژی ها برای شکست دادن دشمنان خود استفاده کنند.
  • یک سیستم رتبه بندی بازیکنان: بازیکنان بر اساس عملکرد خود در بازی رتبه بندی می شوند.
  • امکان کسب درآمد از طریق فروش NFT ها: بازیکنان می توانند NFT های خود را در بازار بازی UFO یا بازارهای ثانویه بفروشند.

وایلدر وورلد (Wilder World)

بازی متاورسی وایلدر ورلدز

وایلدر وورلد یک بعد جدید از واقعیت و یک جهان متاورس 5 بعدی همه جانبه است که بر اساس اتریوم، موتور Unreal 5 و ZERO ساخته شده است. وایلدر وورلد توسط توکن WILD که در بازار Wilder World Metaverse عرضه می‌شود، استفاده می‌شود، جایی که می‌توانید NFT‌ها را با ابزار های درون‌ جهانی بخرید و معامله کنید. چشم انداز این بازی ایجاد یک کشور کاملاً غیرمتمرکز متعلق به جامعه است تا در متاورس 5 بعدی به شما تجربه ای جدید ارائه دهد.

این بازی یکی از بازی های درآمدزای متاورسی است که در یک جهان آینده ‌نگرانه و شبیه به میامی دهه 80 میلادی اتفاق می‌افتد. بازیکنان می‌توانند در این جهان کاوش کنند، دارایی‌های NFT جمع‌آوری کنند و با یکدیگر تعامل داشته باشند. بازی Wilder World دارای چندین ویژگی منحصر به فرد است که آن را از سایر بازی‌های NFT متمایز می‌کند. این ویژگی‌ها عبارتند از:

یک جهان باز و پویا : دنیای Wilder World یک جهان باز و پویا است که بازیکنان می‌توانند در آن کاوش کنند. این جهان شامل شهرهای، جنگل‌ها، بیابان‌ها و سایر مناطق مختلف است. بازیکنان می‌توانند با انجام ماموریت‌ها، اکتشاف و تعامل با سایر بازیکنان، در این جهان پیشرفت کنند.

دارایی‌های NFT قابل جمع‌آوری: بازیکنان می‌توانند دارایی‌های NFT مختلفی در Wilder World جمع‌آوری کنند. این دارایی‌ها شامل زمین، اتومبیل، لباس و سلاح می‌شوند . بازیکنان می‌توانند از این دارایی‌ها برای اهداف مختلفی، مانند تزئین آواتار خود، شرکت در مسابقات و کسب درآمد استفاده کنند.

یک اقتصاد درون‌بازی مبتنی بر توکن: بازی Wilder World دارای یک اقتصاد درون ‌بازی مبتنی بر توکن است. بازیکنان می‌توانند از طریق بازی توکن‌های WILD کسب کنند. این توکن‌ها را می‌توان برای خرید دارایی‌های NFT، شرکت در مسابقات و سایر اهداف استفاده کرد.

بازی Wilder World هنوز در مراحل اولیه توسعه است، اما پتانسیل بالایی برای موفقیت دارد. این بازی برای طرفداران بازی‌های متاورس، NFT ها و بازی‌های کسب‌ درآمد جذاب خواهد بود. بازی Wilder World در حال حاضر در مراحل اولیه توسعه است، اما تیم توسعه ‌دهنده آن برنامه‌های بزرگی برای آینده این بازی دارداین تیم قصد دارد تا ویژگی‌های جدیدی را به بازی اضافه کند، از جمله:

  • سیستم نبرد PvP: بازیکنان می‌توانند با یکدیگر در مسابقات نبرد PvP شرکت کنند.
  • سیستم حکومتی بازیکنان می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های مربوط به آینده بازی نقش داشته باشند.
  • امکان ایجاد محتوای کاربریبازیکنان می‌توانند محتوای جدیدی، مانند ماموریت‌ها، مسابقات و آیتم‌های NFT، برای بازی ایجاد کنند.

پروژه بازی استپن (StepN)

پروژه متاورسی استپن

StepN یک برنامه تناسب اندام شبیه به سایر برنامه های ردیابی فعالیت مثل Strava است که مسافتی را که در مدت زمانی خاص ورزش کرده اید را ثبت می‌کند. تفاوت اینجاست که با استپن، کاربران می‌توانند در حین انجام این کار، رمز ارز نیز کسب کنند. معمولا وقتی به بازی های گوشی موبایل فکر می‌کنیم، بازی کردن را در خانه یا در محیطی ثابت و آرام تصور می‌کنیم. اما بازی استپن نسبت به یکی از ضروری ترین فعالیت های کاربران، راه رفتن، ساخته شده است. شما با استفاده از این بازی در حین راه رفتن توکن GMT دریافت می‌کنید و می‌توانید با خرید و فروش آن درآمد کسب کنید.

بازی StepN یک بازی Move-to-Earn است که بر روی بلاکچین سولانا ساخته شده است. این بازی به بازیکنان امکان می دهد با راه رفتن، دویدن یا دوچرخه سواری، توکن GST کسب کنند. بازیکنان برای شروع بازی باید یک جفت کفش ورزشی NFT خریداری کنند . این کفش ها دارای ویژگی های مختلفی هستند که بر میزان توکن های GST کسب شده توسط بازیکن تأثیر می گذارند.  در واقع  هر چه بازیکن بیشتر راه برود، دوچرخه سواری کند یا بدود، توکن های GST بیشتری کسب خواهد کرد.  این توکن ها را می توان برای خرید کفش های ورزشی جدید، ارتقاء کفش های ورزشی موجود یا خرید آیتم های درون بازی استفاده کرد. بازی StepN در سال 2022 منتشر شد و به سرعت به یکی از محبوب ترین بازی های Move-to-Earn تبدیل شد . این بازی برای طرفداران بازی های موبایل، تناسب اندام و NFT ها جذاب خواهد بود. در اینجا برخی از ویژگی های برجسته بازی StepN آورده شده است:

  • یک مدل کسب درآمد مبتنی بر حرکتبازیکنان می توانند با راه رفتن، دویدن یا دوچرخه سواری، توکن GST کسب کنند.
  • کفش های ورزشی NFT: بازیکنان می توانند کفش های ورزشی NFT با ویژگی های مختلف خریداری کنند.
  • یک اقتصاد درون بازی مبتنی بر توکنبازیکنان می توانند از توکن های GST برای خرید آیتم های درون بازی استفاده کنند.

بازی StepN با استقبال خوبی از سوی بازیکنان مواجه شده است . این بازی به افراد این امکان را می دهد تا با راه رفتن، دویدن یا دوچرخه سواری، کسب درآمد کنند و در عین حال سلامتی خود را نیز بهبود بخشند. با این حال، بازی StepN نیز با برخی انتقادات مواجه شده است.  برخی از بازیکنان معتقدند که این بازی به اندازه کافی پایدار نیست و ممکن است ارزش توکن های GST کاهش یابد.

در مجموع، بازی StepN یک بازی نوآورانه است که پتانسیل بالایی برای موفقیت دارد. این بازی می تواند به افراد این امکان را دهد تا با راه رفتن، دویدن یا دوچرخه سواری، کسب درآمد کنند و در عین حال سلامتی خود را نیز بهبود بخشند.

بازی های رایگان متاورسی

بازی های متاورسی اکثرا رایگان هستند و هزینه ای که بازی های قسمت بالا نیاز دارند، برای دریافت توکن اولیه و شروع به بازی است. با اینحال، در این قسمت چند مورد از بازی های درآمد زا متاورسی که نیازی به سرمایه اولیه ندارند را نام برده ایم:

آلیس همسایه من (My Neighbor Alice)

در بازی چند نفره My Neighbor Alice، می‌توانید زمین‌ های کشاورزی مجازی یا حتی جزیره‌ هایی را که توسط آلیس نگهداری می‌شوند، داشته باشید و آنها را پرورش دهید. جریان بازی شبیه Farmville است که در آن می‌توانید محصولات را برای رشد و دام را برای پرورش و تعامل با دیگران انتخاب کنید. شما همچنین گزینه های دیگری مانند اداره مزرعه زنبور عسل و فروش عسل دارید. همانطور که گفتیم My Neighbor Alice یکی از بازی های درآمد زا متاورسی است و شما می‌توانید NFT های بازی (که شامل گیاهان، حیوانات، خانه ها، لباس ها، دکورها و غیره می‌شود) در بازار آلیس و سایر بلاک چین ها معامله کنید.

بازی آلیس همسایه من بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود. این بدان معناست که زمین ها، ساختمان ها و سایر آیتم های بازی به عنوان توکن های غیرقابل تعویض (NFT) ثبت می شوند.  این به بازیکنان این امکان را می دهد که زمین ها و ساختمان های خود را بفروشند یا اجاره دهند و از این طریق درآمد کسب کنند. بازی آلیس همسایه من هنوز در حال توسعه است، اما از زمان انتشار اولیه در سال 2021، محبوبیت زیادی کسب کرده است . این بازی به ویژه در بین طرفداران بازی های ساخت و ساز و بازی های بلاک چین محبوب است.

در اینجا برخی از ویژگی های اصلی بازی همسایه من آلیس آورده شده است:

  • ساخت و ساز : بازیکنان می توانند جزایر مجازی خود را با ساختمان ها، گیاهان، حیوانات و سایر وسایل تزئینی بسازند.
  • تعامل اجتماعی: بازیکنان می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، به جزایر یکدیگر بازدید کنند و دوستان جدیدی پیدا کنند.
  • اقتصاد مبتنی بر بلاک چین : زمین ها، ساختمان ها و سایر آیتم های بازی به عنوان توکن های غیرقابل تعویض (NFT) ثبت می شوند.

اگر به دنبال یک بازی ساخت و ساز چندنفره جذاب هستید که در یک دنیای مجازی زیبا و دلپذیر اتفاق می افتد، بازی همسایه من آلیس یک گزینه می تواند باشد.

آپ لند (Upland)

بازی متاورسی آپلند

بازی آپلند (Upland) یک بازی متاورس مبتنی بر بلاک چین است که در آن بازیکنان می توانند املاک و مستغلات را در سراسر دنیای واقعی خریداری، فروش و تجارت کنند. این بازی بر روی بلاک چین EOS اجرا می شود و از توکن های غیرقابل تعویض (NFT)  برای نشان دادن مالکیت املاک استفاده می کند. بازی آپلند در سال 2018 توسط سه کارآفرین به نام های درک لوت، مانی هونیگشتاین و ایدان زاکرمن تأسیس شد. این بازی به سرعت محبوبیت زیادی کسب کرد و در حال حاضر میلیون ها بازیکن در سراسر جهان دارد. در بازی آپلند، بازیکنان می توانند املاک و مستغلات را در شهرهای واقعی مانند نیویورک، لس آنجلس و لندن خریداری کنند. املاک در بازی به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • املاک معمولی: این املاک ارزان تر هستند و سود کمتری دارند.
  • املاک ویژه: این املاک گران تر هستند و سود بیشتری دارند.

بازیکنان می توانند املاک خود را بفروشند، اجاره دهند یا از آنها برای کسب درآمد از طریق تبلیغات استفاده کنند.

بازی آپلند همچنین شامل یک اقتصاد بازی داخلی است که از توکن UPX استفاده می کند.  بازیکنان می توانند UPX را با خرید آن با ارزهای فیات یا با انجام فعالیت های مختلف در بازی مانند خرید املاک، فروش املاک، اجاره املاک و تکمیل ماموریت ها کسب کنند. بازی آپلند یک بازی جذاب و سرگرم کننده است که به بازیکنان این امکان را می دهد تا در دنیای واقعی سرمایه گذاری کنند و از طریق بازی درآمد کسب کنند.

در اینجا برخی از ویژگی های اصلی بازی آپلند آورده شده است:

  • خرید، فروش و تجارت املاک و مستغلات در سراسر دنیای واقعی
  • استفاده از توکن های غیرقابل تعویض (NFT) برای نشان دادن مالکیت املاک
  • اقتصاد بازی داخلی با استفاده از توکن UPX

گادز آنچیند (Gods Unchained)

گادز آنچیند یک بازی کارتی تجاری رقابتی است که مبتنی بر بلاک چین و رایگان است. گادز آنچیند که یکی دیگر از بازی های درآمد زا متاورسی است، به کاربر برای مقدار برد هایی که در بازی داشته پاداش می‌دهد. بازیکنان باید با ساختن عرشه های قدرتمند و استفاده از تاکتیک های رزمی، از نظر استراتژیک از حریفان پیشی بگیرند. همچنین Gods Unchained مالکیت واقعی همه آیتم ‌های درون بازی را به بازیکنان می‌دهد، به این معنی که می‌توانند کارت‌ های خود را به هر شکلی که دوست دارند معامله کنند، بفروشند یا از آن استفاده کنند، درست مانند مالکیت هر کالایی در دنیای واقعی.

دیویژن نتورک (Dvision Network)

Dvision Network یک دنیای مجازی است که در آن کاربران می‌توانند متاورس خود را متفاوت و استثنایی کنند و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) را بدون تجربه کدنویسی ایجاد کنند. Dvision با استفاده از فناوری واقعیت مجازی خود، یک جهانساده تر برای کسانی که به ساخت NFT علاقه داشتند آورده است. در حالی که سایر پلتفرم ‌ها برای برش NFT به دانش فنی نیاز دارند، Dvision این کار را برای کاربران آسان می‌کند تا از خلاقیت خود استفاده کنند، آواتار های سفارشی، لباس‌ ها، زمین ‌ها، خانه ‌ها، مبلمان و موارد دیگر را از طریق داشبورد سازنده داخلی ایجاد کنند.

موبوکس (Mobox)

MOBOX یک پلتفرم GameFi مبتنی بر جامعه است که بر روی BSC (زنجیره هوشمند بایننس) ساخته شده است که ویژگی ‌های مالی غیر متمرکز (DeFi)، توکن‌ های غیرقابل تعویض (NFT) و بازی‌ های بلاک چین را برای ایجاد یک بازی رایگان با یکدیگر ترکیب می‌کند. همچنین اکوسیستم کسب درآمد این بازی در آوریل 2021 راه اندازی شد.

MOBOX همچنین در حال کار بر روی یک سازنده بازی و یک سازنده NFT است. کاربران می‌توانند از این پلتفرم برای راه اندازی بازی ها و NFT های خود استفاده کنند و می‌توانند با یک کیف پول، ایمیل یا شماره تلفن وارد فضای کاربری پلتفرم شوند. رابط کاربری Mobox در دسکتاپ، IOS  و اندروید موجود است.

جمع‌بندی

پلتفرم متاورس هر روز در حال گسترش است. هر روز توکن جدیدی اضافه می‌شود و همراه با آن، بازی جدیدی به متاورس میاید. با قابلیت ها و پیشرفت هایی که این متاورس داشته است، مطمئنن به زودی بخشی از زندگی ما می‌شود. جدا از بازی های درآمد زا متاورسی، این پلتفرم توانایی های خیلی بیشتری مانند دسترسی به محیط از راه دور و ... را به زندگی ما بیاورند.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب