اکسی اینفینیتی چیست؟

بازی های درآمدزای متاورسی امروزه جایگاه ویژه ای بین افراد پیدا کردند. اکسی اینفینیتی یکی از بازی هایی است که نقش با اهمیتی در این بین دارد و طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است چرا که امکانات و خدمات ویژه ای برای کاربران خود در نظر گرفته و افراد می توانند با بازی در آن کسب درآمد داشته باشند.

آموزش ویدیویی اکسی اینفینیتی

اکسی اینفینیتی چیست؟

اگر به بازی های درآمدزا متاورسی یا بازی های مبتنی بر بلاکچین یا ارز دیجیتال علاقه مند باشید، حتما اسم بازی اکسی اینفینیتی را شنیده اید. این بازی یکی از پر سروصدا ترین بازی های مبتنی بر بلاک چین است که به عنوان بازی های play-to-earn آن را می شناسند. هلدینگ آلنداینوست در این مقاله به بررسی بازی اکسی اینفینتی می پردازد.

اکسی اینفینیتی

معرفی بازی اکسی اینفینیتی

انتشار بازی اکسی اینفینیتی  به سال های دوری برنمی گردد و اولین بار در کشور فیلیپین بسیار شناخته شد چرا که در آن زمان پاندمی کرونا به شدت شیوع پیدا کرده بود و افراد به مدت طولانی در قرنطینه بودند. در زمان پاندمی کرونا، اقتصاد به شدت ضعیف شده بود و مردم فیلیپین از این بازی استفاده کردند تا از آن کسب درآمد کنند. بازی اکسی اینفینیتی توسط یک شرکت بازی به نام "Sky Mavis" ساخته و منتشر شد و روی بلاکچین اتریوم ذخیره شده است. در این بازی یکسری موجوداتی با نام " اکسی" وجود دارند، که شما با خریداری آن ها شروع به کشف و ماجراجویی در فضای آن بازی می کنید. در این بازی به افراد زیر 18 سال اجازه ورود داده نمی شود چرا که سبک بازی مناسب این افراد نمی باشد. به منظور شروع این بازی لازم است تا ابتدا سه اکسی را توسط اتریوم بخرید. با توجه به نژاد اکسی ها قیمت آن ها می تواند از بین 20 تا 40 میلیون متغیر باشد. برای انجام این بازی دو روش کلی وجود دارد که در هر دوی آن به شما ارزدیجیتال پرداخت می گردد.

با بازی در این پلتفرم ارز دیجیتال دریافت خواهید کرد. از جمله رمز ارزهایی که در این بازی به شما داده می شود SLP است. این رمزارز کاربردهای بسیاری دارد که یکی از این کاربرد فرآیند تولید مثل در این بازی است. نکته ی جالب در این بازی این است که ارزدیجیتال SLP به شکل کاملا نامحدود در این پلتفرم تشکیل خواهد شد و محدودیتی در عرضه آن وجود ندارد.  

ویژگی های بازی اکسی اینفینیتی

دارای پلتفرم پویا و قابل کاوش: در حقیقت در این بازی این قابلیت وجود دارد که با ساخت آواتار مخصوص به خود، شما بتوانید مدام به کاوش و جست و جو بپردازید و درآمد کسب کنید.

منحصر به فرد بودن هر اکسی: همانطور که اشاره شد، توکن های NFT در این بازی که اکسی ها هستند بر روی یک بلاک چین اتریوم قرار دارد که این به معنی این است که امکان کپی در آن وجود نداشته و منحصر به فرد هستند.

به دست آوردن درآمد با بازی: بعد از ساخت اکسی منحصر به فرد خود می توانید در مسابقات نیز شرکت کنید. از جمله این مسابقات عبارت است از  Arena یا Adventure. با بازی در این مسابقه ها می توانید SLP کسب کنید و پس از آن می توانید آن ها را در صرافی ها به فروش برسانید و آن ها را به پول فیات تبدیل کنید.

همانطور که گفته شده شد این بازی از نوع بازی های Play to earn است. در ادامه پاسخ به سوال Play to earn چیست را خواهیم داد.

بازی های PLAY TO EARN چیست؟

استراتژی P2E در صنعت بازی یک ایده ی جدید است که با بازی می توانید درآمدهای کلان کسب کنید. این استراتژی بر پایه فریمیوم طراحی شده است که منظور از این عبارت این است که در ابتدای کار برای ورود به بازی رایگان است اما برای اضافه کردن یکسری ویژگی یا خدمات بیشتر در بازی لازم است هزینه ای را پرداخت کنید اما بازی اکسی از ابتدای مسیر رایگان نیست و لازم است هزینه ای پرداخت کنید و در حین بازی نیز درآمد کسب کنید. 

در این بازی ها مثل اکسی اینفینیتی، به ازای بازی کردن جایزه دریافت می کنید. افراد زیادی در ایران امروزه به این بازی ها روی آوردند و در آن بسیار موفق شدند، مهدی بیزیکسر یکی از نوجوانان با استعداد ایرانی است که توانسته تبدیل به یک گیمر فوق العاده شود. علاوه بر او میاپلیز نیز در این زمینه بسیار حرفه ای است. در واقع  در بازی های play to earn با استفاده از روش farming، می توانید رمز ارز بومی یا ارزدیجیتال رایج را به دست آورید. روش دیگر کسب درآمد در این بازی ها به دست آوردن توکن های غیر قابل تعویض است که می توان گفت یک روش بالقوه جهت درآمدزایی می باشد. علاوه بر دو روش قبل، با فروش درآمدی که از بازی به دست می آورید، می توانید در یک بازارچه ای که در آن خرید و فروش NFT انجام می شود، درآمد داشته باشید. سپس می توانید از طریق صرافی ارزدیجیتال آن ها را به ریال تبدیل کنید. در بازی های PLAY TO EARN می توانید با شمارکت بیشتر کاربران، شما شانس بیشتری هم برای کسب دارایی های دیجیتال خواهید داشت. در حقیقت هرچقدر بازیکنان در بازی بیشتر باشد ارزش دارایی هایی که به دست خواهید آورد هم بیشتر خواهد شد.

به طور کلی کسب توکن های بیشتر در بازی اکسی اینفینیتی نیازمند مهارت و استراتژی بیشتری نیز است. بنابراین هرچقدر شما مهارت بیشتری برای کسب ارزهای دیجیتال کسب کنید، جزو بازیکنان ماهرتر محسوب خواهید شد. در این فناوری بلاک چین دارایی های ارزدیجیتال و دارایی ها را جمع آوری خواهد کرد. در حقیقت این فناوری امکان کپی کردن را نمی دهد و همین موضوع منجر به منحصر به فرد بودن ارزهای دیجیتال خواهد شد. با این نوع از بازی های افراد بیشتری در باره ی  فناوری بلاکچین و کسب درآمد از بازی اطلاعات کسب کردند.

play to earn

نحوه ی بازی اکسی اینفینیتی

اگر با مطالعه این مقاله علاقه مند به این نوع بازی ها شدید، در این بخش نحوه ی ورود به یکی از بازی های پرهیجان، اکسی اینفینیتی را به شکل گام به گام تشریح خواهیم کرد.

گام اول: نصب یک کیف پول

ابتدایی ترین کار برای شروع بازی این است که شما یک کیف پول معتبر را نصب کنید و سپس آن را در رونین نصب کنید. در واقع رونین یک زنجیره ی جانبی در خصوص بلاک چین اتریوم است که این قابلیت وجود دارد تا به شکل یک افزونه فایرفاکس و یا کروم استفاده شود. امروزه کیف پول های متنوعی وجود دارند اما توصیه ما این است که از کیف پول متامسک استفاده کنید چرا که جزو کیف پول های مناسب و کاربردی است. جهت نصب کیف پول متامسک ابتدا باید افزونه متامسک را در مرورگر خود دانلود کنید. برای این کار می توانید به سایت اصلی متامسک Metamask.io وارد شوید. بعد از وارد شدن در سایت یک لوگوی روباه خواهید دید که در بالا سمت چپ قرار می گیرد که با کلیک کردن روی این لوگو شما می توانید افزونه ی متامسک را نصب کنید. پس از نصب متامسک روی مرورگر خود، لازم است تا آن را به سایت اکسی اینفینیتی وصل کنید. به منظور اتصال متامسک روی سایت اکسی اینفینیتی، ابتدا باید وارد مارکت پلیس بازی اکسی اینفینیتی شوید و سپس روی گزینه ی login کلیک کنید.

در این بخش وارد صفحه ای خواهید شد که باید در آن login کنید. در این قسمت لازم است توسط کیف پول خود و با وارد کردن یک ایمیل و پسور وارد شوید. بعد از وارد کردن اطلاعات و ارسال یک امضای دیجیتالی، فرآیند ثبت نام شما کامل می شود. توجه داشته باشید که پروسه ی ثبت نام کردن در این پلتفرم کاملا رایگان است.

گام دوم: نصب رونین

شما تا اینجا توانستید حساب کاربری اکسی اینفینیتی را بسازید اما برای اینکه بتوانید بازی کنید باید رونین را نصب کنید. برای انجام اینکار باید مراحل زیر را انجام دهید:

توسط سایت com و با کلیک روی getting started کیف پول رونین را ایجاد کنید و سپس در مرورگر یا گوشی خود نصب کنید. بعد از این که کیف پول رونین را نصب و راه اندازی کردید، اکسی های خود را در بازی بخرید تا بعد از آن بازی را شروع کنید. حالا باید وارد مارکت پلیس رسمی بازی شوید. بعد از ورود به مارکت پلیس اکسی اینفینیتی، وارد صفحه مزایده خواهید شد و در این بخش اکسی هایی که برای فروش به نمایش گذاشته شده است، خواهید دید.

نحوه ی خرید اکسی در بازی اکسی اینفینیتی

برای خرید اکسی ها لازم است تا ابتدا انواع اکسی ها را بشناسید، در حقیقت اکسی ها انواع مختلفی دارند و هر کدام امتیاز متفاوتی دارند در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

Speed: یکی از ویژگی های منحصر به فرد اکسی ها، سرعت است که هر اکسی میزان سرعت متفاوتی دارد و هر اکسی که سرعت بیشتری داشته باشد، در طی بازی سرعت آن برای حمله در بازی بیشتر خواهد بود.

Health point: این ویژگی نیز از جمله ویژگی هایی است که نشان دهنده جان اکسی شما است. و شما متوجه می شوید که اکسی شما چقدر برای ادامه ی بازی سالم است.

Skill: این ویژگی به معنی مهارت است که نشان دهنده میزان مهارت اکسی شما است. در حقیقت هرچقدر میزان مهارت اکسی شما بیشتر باشد، در زمان حمله در بازی اکسی می تواند آسیب بسیار بیشتری وارد کند. ویژگی skill همانند یک نوع لایه محافظتی عمل می کند و امکان کسب درآمد شما بیشتر خواهد بود.

 Morale: ویژگی morale در بازی اکسی اینفینیتی این امکان را به شما می دهد تا ضربه ی شدید تری را به حریف خود وارد کنید. در واقع هرچقدر morale شما بیشتر باشد نوع آسیب شدید تری را به حریف خود وارد خواهید کرد. این ویژگی نمایانگر جان اکسی در وضعیت last stand خواهد بود. اگر میزان health point شما کم باشد، این امکان وجود دارد تا last stand فعال شود.

 نحوه ی بازی و کسب درآمد در اکسی اینفینیتی

قبل از شروع بازی بدانید که میزان انرژی شما در بازی بسیار قابل اهمیت است و از آن در نبردها استفاده می کنید. بیشترین میزان انرژی شما به تعداد اکسی هایی که دارید، بستگی دارد. در حقیقت در وضعیت Adventure و یا در وضعیت Arena، باید میزان انرژی شما زیاد باشد. در واقع، زمانی که بازی را نصب و دانلود کرد در منوی سمت راست روی گزینه های Adventure،  Arena، Leaderboard و ... می توانید کلیک کنید. در بالای صفحه نیز میزان انرژی، تعداد اکسی ها و بسیاری از اطلاعات شخصی نمایش داده می شود. اگر بخواهید اطلاعات دقیقی از هر اکسی خود به دست آورید، روی گزینه ی Axies کلیک کنید تا میزان سرعت، انرژی، مهارت و یا ویژگی های دیگر را به دست آورید. بر روی هر اکسی، یک شماره مشاهده می کنید که این شماره در حقیقت آیدی NFT آن اکسی بر روی بلاک چین است.

این بازی دو وضعیت کلی دارد که شامل حالت Arena و Adventure  است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارد. مثلا در حالت Adventure لازم است تا با موجودات متفاوت مبارزه کنید که این مبارزه دارای 36 مرحله است و در صورت انجام مبارزه و برنده شدن روزانه 50 ارز دیجیتال SLP دریافت می کنید. شما نه تنها می توانید با این روش ارزدیجیتال به دست آورید بلکه با روش FARMING نیز این امکان وجود دارد تا SLP را دریافت کنید. همچنین با بازی در حالت Arena نیز می توانید روزانه تا 25 SLP دریافت کنید. در دو روش Arena و Adventure باید با حریفتان مبارزه کنید. نحوه ی مبارزه دارای استراتژی های مختلفی است که بسته به مهارتی که اکسی شما داشته باشد، بستگی دارد. یکسری کارت هایی در پایین اکسی قرار دارد که لازم است کارت های خود را بچینید و در آخر نیز گزینه ی End Turn را کلیک کنید تا حمله ی بعدی شروع شود. در آخر نیز با بازی SLP را دریافت خواهید کرد. حالت دیگر در این بازی وضعیت Arena است که شما به عنوان یک player باید به مبارزه با سایر افراد بپردازید و آکسی شما با توجه به نحوه ی رتبه بندی، توکن SLP خاص خود را دریافت خواهید کرد. در حقیقت هرچقدر رتبه ی برتری کسب کنید، SLP بیشتری نیز دریافت خواهید کرد. اگر روی گزینه ی Arena mode کلیک کنید، این قابلیت وجود دارد تا بتوانید به شکل آنلاین با یک گیمر دیگر بازی کنید که در صورت برد حدود 20 SLP کسب می کنید و در غیر این صورت 20 SLP از دست می دهید.

مارکت پلیس اکسی اینفینیتی

تولید مثل و کسب درآمد در اکسی اینفینیتی

در بازی اکسی اینفینیتی این امکان وجود دارد که اکسی جدیدی بسازید و از آن راه کسب درآمد داشته باشید. در حقیقت هر اکسی ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن ویژگی ها را به نسل بعدی خود نیز منتقل خواهد کرد. اما این نکته را فراموش نکنید که تولید مثل در بازی اکسی اینفینیتی به شکل رایگان نیست و لازم است ابتدا SLP هایی را از قبل به دست آورده باشید و سپس اقدام برای تولید مثل و ساخت اکسی جدید کنید. پس مقدار توکنی که به دست آورده باشید تاثیر مستقیمی روی اکسی جدید خواهد شد. نکته ی آخر در این باره این است که تنها این امکان وجود دارد تا 7 بار امکان تولید مثل برای شما وجود خواهد شد. شاید جالب باشد که بدانید ارزش هر اسکی متفاوت بوده و به عوامل متفاوتی مثل اصالت آن اکسی، اجزای بدن و میزان کمیاب بودن آن بستگی دارد. در آخر اکسی که تولید می کنید را می توانید در مارکت پلیس های متفاوت به فروش برسانید و از آن طریق نیز به درآمد برسید.

سرزمین مجازی اکسی اینفینیتی

بازی اکسی اینفینیتی مجهز به یک زمین مجازی به نام Terra  است که در واقع پایگاه اصلی برای عملیات بازیکنان در آن است. شاید برایتان سوال پیش بیاید که این زمین مجازی چه کاربردی دارد؟ در حقیقت این فضا مکانی است که اکسی ها می توانند در آن به هدف هایی مثل ساخت، اجاره، شخصی سازی و ... دست یابند. در واقع می توان گفت که یازی اکسی اینفینیتی یک فضا با دنیای باز است که اکسی ها می توانند به فعالیت در آن بپردازند مثلا زمین های مجازی اکسی اینفینیتی به یکسری NFT تقسیم می شود که اکسی ها می توانند در آن زمین بخرند، اجاره کنند و یا آن را توسعه دهند. همچنین اکسی ها می توانند از امکانات موجود در زمین های مجازی استفاده کنند و خودشان را ارتقا بدهند.

زمین مجازی اکسی اینفینیتی

شروع بازی در بازی اکسی اینفینیتی

جهت آغاز بازی لازم است 3 عدد اکس داشته باشید که نقش اعضای بدن نیز در این بازی حائز اهمیت است. در حقیقت هر اکسی مجهز به 6 عضو مجزا شامل چشم، دهان، کمر، دم، گوش و شاخ است که اعضای بدن هر اکسی به نسل قبل آن بستگی داشته و نژادهای مختلف اکسی، بدن های متفاوتی نیز دارند. همچنین نژاد اکسی ها در بازی اکسی اینفینیتی متفاوت است. به طور مثال نژاد Bird، Plant، Mech، Dusk، Aquatic، Dawn، Beast، Bug، Reptile.

جمع بندی

بازی های درآمدزای متاورسی امروزه جایگاه ویژه ای بین افراد پیدا کردند. اکسی اینفینیتی یکی از بازی هایی است که نقش با اهمیتی در این بین دارد و طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است چرا که امکانات و خدمات ویژه ای برای کاربران خود در نظر گرفته و افراد می توانند با بازی در آن کسب درآمد داشته باشند.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب