میم کوین‌ چیست؟ [لیست بهترین میم کوین ها]

میم کوین ها جزو جذاب ترین رمز ارزها در دنیای بازار ارزهای دیجیتال به حساب می آید که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد.

امروزه ارزهای دیجیتال در بین تریدرها بسیار محبوبیت پیدا کرده است و هر روز به تعداد آنها اضافه می‌شود. میم‌کوین‌ها نیز با گسترده شدن میم‌های اینترنتی و به‌روزشدن آنها در شبکه‌های مجازی، خیلی سریع به‌عنوان سرمایه‌های مورد محبوب افراد به شمار می‌روند و به دلیل اینکه افراد مشهور و سلبریتی‌ها از انواع کوین‌ها حمایت می‌کنند، در روند اهمیت و محبوبیت میم‌کوین تأثیرگذار بوده است.

میم کوین‌ چیست؟ [لیست بهترین میم کوین ها]

میم‌کوین چیست؟

ارزهای دیجیتالی که امروزه از جوک‌های اینترنتی الهام می‌گیرند، میم‌کوین‌ها هستند. با اینکه این ارزهای دیجیتالی را به‌صورت جدی موردتوجه قرار نمی‌دهند؛ ولی در برخی از مواقع دیده شده که دارای بازدهی بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران بوده است. این نوع ارزهای دیجیتالی، مانند دیگر ارزها از بلاک‌چین استفاده می‌کنند و بیشتر آنها روی بلاک‌چین ایجاد می‌شوند.

امروزه افراد مشهور و مطرح در دنیا موجب بیشترشدن بعضی از میم‌کوین‌ها می‌شوند؛ مانند ایلان ماسک، در بازارهای ارز دیجیتال میم‌ها دارای جذابیت هستند و به دلیل حمایتی که از آنها می‌شود، مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند. در دنیا بیشتر از ۲۰۰ میم‌کوین در بازارهای رمزارز فعالیت دارند و اگر در بین افراد مبتدی در دنیای ارز دیجیتال باشید، شناختن انواع میم‌کوین‌ معتبر و تهیه آنها احتمال دارد برای شما دشوار باشد.

ویژگی‌های میم‌کوین خوب چیست؟

باید این موضوع را در نظر بگیرید که اگرچه بعضی از افراد سرمایه‌گذار توانستند با میم‌کوین‌ها به ثروت برسند؛ ولی در عوض برخی از این افراد هم تمام دارایی‌های خود را به علت نوسانی که بیش از حد اتفاق افتاد ازدست‌داده‌اند. میم‌کوین‌های خوب دارای ویژگی‌هایی هستند که عبارت‌اند از:

  • پروژه میم‌کوین معتبر معمولا توسط شرکت‌های امنیتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
  • یک میم‌کوین مناسب و معتبر دارای عرضه محدودی است و از توکن‌سازی در افزایش ارزش توکن استفاده می‌کند.
  • اگر بتوان از میم‌کوینی به‌صورت روش پرداختی بهره‌مند شد؛ یعنی آن میم‌کوین معتبر است.
  • گسترش‌دهندگان انواع میم‌کوین‌ معتبر معروف و شناخته شده هستند و فعالیت آنها هم کاملا مشخص است.
  • میم‌کوین‌هایی ارزش سرمایه‌گذاری دارند که دارای برنامه‌ها و هدف‌هایی باشند و برای رسیدن به آنها به‌روزرسانی شوند.
  • هیچ سازمان یا فردی در یک پروژه میم‌کوین نمی‌تواند و یا نباید بیشتر از ۵ درصد از عرضه توکن‌ها را کنترل کند.

طبق ویژگی‌هایی که برای میم‌کوین‌ ذکر شد، برای اینکه میم‌کوینی دارای ارزش اقتصادی شود، باید دارای  هدف و برنامه‌هایی برای استفاده باشد و اگر هر میم‌کوینی توسط انواع رسانه‌های اجتماعی و بدون فروش اقتصادی مشهور و معروف شود، بی‌ارزش بوده و از بین خواهد رفت.

چطور بهترین میم‌کوین را انتخاب کنیم؟

برای اینکه بتوانید یکی از بهترین میم‌کوین‌ها را برای انجام سرمایه‌گذاری انتخاب کنید، نیاز است که مطالعه و تحقیقات بی‌شماری انجام شود و برای اینکه بتوان میم‌کوین مناسبی را پیدا کرد، باید نکاتی را در نظر گرفت که آن نکات شامل موارد زیر می‌شوند:

ارزیابی سوابق تیم گسترش‌دهنده

افراد می‌توانند با تحقیق و ارزیابی تیم‌هایی که میم‌کوین‌ها را توسعه می‌دهند تا حدود زیادی از نحوه عملکرد و اعتبار رمزارزها اطمینان حاصل کنند. می‌توان گفت سابقه، اعتبار و معروفیت تیم توسعه‌دهنده یک پلتفرم، از عوامل اصلی در مشخص‌کردن ماندگاری و آینده یک پروژه میم‌کوین خواهد بود. پس انتخاب بهترین میم‌کوین برای سرمایه‌گذاری طبق سابقه تیم توسعه‌دهنده و بنیان‌گذار آن صورت می‌گیرد؛ البته باید بدانید که بیشتر میم‌کوین‌ها دارای تیم گسترش‌دهنده ناشناسی هستند.

توکنومیک

عمل توزیع‌کردن ارز دیجیتال را توکنومیک می‌گویند و زمانی که به دنبال انتخاب و تهیه بهترین میم‌کوین هستید، باید به دنبال رمزارزهایی باشید که قسمت بیشتر عرضه آن توسط کاربران زیادی انجام می‌شود؛ زیرا اگر میم‌کوین‌هایی که قسمت بیشتری از عرضه آنها تحت کنترل تیم گسترش‌دهنده انجام شود، قطعا سرمایه قابل‌اعتمادی نخواهد بود. پس میم‌کوینی را انتخاب کنید که عرضه و یا گردش آن تحت کنترل افراد محدودی از معامله‌گران قرار نداشته باشد.

بررسی موارد مشکوک

برای پیداکردن میم‌کوین‌ مناسب در کریپتوکارنسی حتما به چشمان تیزبین نیاز است تا بتواند نکات مشکوک را مشاهده کند. بر همین اساس باید نکاتی مانند آدرس‌های سوخته و خالی، میم‌کوین کاربردی، میم‌کوین‌هایی که بر مبنای بلاک‌چین معتبر هستند و مانند بایننس و میم‌کوین‌هایی که دارای وعده بازدهی غیرحقیقی هستند، هم را در نظر گرفت.

بررسی هدف پروژه

مورد دیگری که در انتخاب‌کردن بهترین میم‌کوین می‌تواند موثر باشد، ارزیابی هدف پروژه تیم گسترش‌دهنده است که دارای برنامه‌ریزی بلندمدت است؛ زیرا می‌توان تا اندازه‌ای، آینده میم‌کوین و نحوه عملکرد و جایگاهی که پیدا می‌کند را حدس زد. شبکه‌های اجتماعی و به‌روزرسانی سایت‌های رسمی می‌تواند در رسیدن به این هدف شما را یاری کند.

ارزیابی شفافیت پروژه میم‌کوین

سرمایه‌گذاری‌کردن در پروژه‌هایی که فعال هستند در بخش ارزهای دیجیتال زمانی درست و عاقلانه است که این پروژه‌ها انتخاب شده دارای اکوسیستمی باز و دارای شفافیت باشند. این نکته می‌تواند در انتخاب بهترین میم‌کوین‌ها بسیار موثر باشد، حتی می‌توان از شرکت‌هایی که دارای حسابرسی نرم‌افزار ثالث هستند، مانند: Hacken و... استفاده کرد تا منبع ارز دیجیتال را ارزیابی کرده و بتوان امنیت و معتبر بودن این پروژه را ثابت کرد.

ریسک‌های سرمایه‌گذاری‌کردن در انواع میم‌کوین‌ها

فرایند سرمایه‌گذاری در برترین میم‌کوین‌ها همیشه مورداعتماد نبوده و در بعضی از مواقع دارای ریسک‌های بزرگی هم بوده است. برای اینکه عملکرد خوب و موفق و پر از سود نصیب افراد شود، باید این ریسک‌های سرمایه‌گذاری را در نظر بگیرند، این ریسک‌ها عبارت‌اند از:

احتمال کلاهبرداری

در میم‌کوین احتمال ایجاد کلاهبرداری بسیار شایع است و به دلیل اینکه پروژه‌هایی که دارای تیم‌های توسعه‌دهنده معینی نیستند، بسیار زیاد است و این تاسیس کننده‌ها توسط راگ‌پول و پیش‌فروش‌کردن میم‌کوین سعی در کلاهبرداری از کاربران هستند.

ساختار میم‌کوین

برخی از میم‌کوین‌ها توسط یک شوخی و یا الهام گرفته شده از یک میم اینترنتی به وجود آمده‌اند.

فناوری‌های امنیتی اولیه

انواع بهترین میم‌کوین‌ هم قبل ارزهای دیجیتال دارای فناوری امنیتی بسیار پیشرفته نبوده و ممکن است نفوذ امنیتی و هک‌شدن در آنها بیشتر اتفاق بیفتد.

ریسک بالا

اگر بدون تحقیق و بررسی در انواع میم‌کوین‌ها سرمایه‌گذاری کنید؛ مانند شرط‌بندی‌کردن است؛ پس باید با تحقیق و بررسی در این میم‌کوین سرمایه‌گذاری را انجام دهید.

ریسک‌های سرمایه‌گذاری‌کردن در انواع میم‌کوین‌ها

راهنمای انتخاب بهترین میم‌کوین

در انتخاب میم‌کوین برتر و سرمایه‌گذاری روی آنها قبل از اینکه این کار را انجام دهید، باید تحقیقات موردنیازی را بادقت فراوان انجام دهید. این تحقیقات و نکات عبارت‌اند از:

  • اولین نکته‌ای که باید در مورد آن تحقیق کرد، در مورد تیم توسعه‌دهنده میم‌کوین‌های موردنظر است. اغلب این میم‌ها، توسعه‌دهنده مشخصی ندارند؛ البته به معنی این نیست که در پروژه حضور ندارند. اگر این تیم‌ها پروژه را واگذار کنند، سعی می‌کنند به افرادی انتخاب شده در جامعه ارائه کنند که دارای حساب کاربری فعالی هستند و باید توجه کنید که برنامه، هدف و طرز عملکردهای کوین باید معین و شفاف باشد.
  • میم‌کوین‌ها بیشتر اوقات دارای کاربردهای خاصی نیستند و بعضی از این تیم‌های توسعه‌دهنده می‌دانند که اگر میم‌کوینی، کاربردی نداشته باشد، قطعا دوام نخواهد آورد. پس کوین‌های امروزی سعی می‌کنند در دنیای واقعی دارای کاربرد باشند و شما باید به دنبال این نوع میم‌کوین‌ باشید.
  • مورد دیگری که باید در انتخاب میم‌کوین به آن توجه کنید، طرح دامپ و پامپ است. کوین‌هایی که وعده بازدهی‌های غیراصولی ارائه می‌کنند و بعد از مدتی ارزش آنها کاهش پیدا می‌کند، نباید به آن‌ها اعتماد کرده و آنها را انتخاب کرد.
  • در زمان تحقیق و بررسی می‌توان از کریپتو هم کمک گرفت؛ زیرا میم‌کوین‌هایی که جدید تاسیس می‌شوند، هیجان زیادی را در اطراف آنها ایجاد می‌شود و اگر کمی از سرمایه هم از دست برود ضرر زیادی وارد نمی‌شود. افراد می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت انجام دهند تا به روند صعودی دست پیدا کنند و زمانی که نشانه‌ای از کاهش ارزش در آن‌ها دیدید سریع آن را فروخته و سود خوبی نصیب خود کنید.
  • سعی کنید از نوع میم‌کوینی‌ استفاده کنید که بر پایه بلاک‌چین مانند: بایننس، اسمارت چین و یا اتریوم باشد که البته باید گفت فناوری DAG دارای استثنا است.
  • به جز مواردی که ذکر شد حتما موارد مشکوک دیگر را هم ارزیابی کنید که قبلا در مورد آنها توضیحاتی ارائه شده است.

لیست بهترین میم‌کوین‌ها

تعداد ۴۶۳ میم‌کوین در وب‌سایت کوین مارکت به ثبت رسیده است و در ادامه این مطلب چند مورد از میم‌کوین‌های برتر را به شما معرفی می‌کنیم که عبارت‌اند از:

میم‌کوین، دوج کوین DOGE

این میم‌کوین اولین کوین برتری است که در بازار باارزش ۱۰.۲ دلاری از جمله محبوب‌ترین و برترین‌ها برای انجام سرمایه‌گذاری معرفی شده است. دوج‌کوین را فردی به نام بیلی مارکوس و جکسون پالمر در سال‌های 2013 تنها برای یک شوخی با رمزارز بیت‌کوین ایجاد کردند تا نشان دهند که به‌سادگی می‌توانند رمز ارزی بر پایه بلاک‌چین بسازند. طرح هشینگ این دوج‌کوین مثل بیت‌کوین شامل الگوریتم SHA-256 نبوده و از scrypt پیروی می‌کند.

گردش این رمزارز محدود نیست و دارای زمان بلاک یک‌دقیقه‌ای است که به ماینرها  امکان ماین‌کردن 10.000 واحد DOGE در دقیقه را فراهم می‌کند. در آغاز 100 میلیارد واحد رمزارز در سال 2015 مورد استخراج قرار گرفت و بعد جامعه این ارز تصمیم گرفت که تعداد آن را به ۵ میلیارد واحد در سال برساند. کمترشدن عرضه، روی قیمت این دوج‌کوین تاثیر داشته و به بیشترشدن آن هم کمک می‌کند؛ پس براین‌اساس این میزان کوین‌هایی که ساخته شده و دوام قیمت دوج‌کوین دشوار خواهد بود.

این رمزارز در هیچ‌گونه پروژه‌ مهمی مورداستفاده قرار نگرفته است و پایه و اساس قوی‌ای ندارد؛ البته باتوجه‌به همکاری توسعه‌دهنده‌ها یا افراد مشهوری مانند ایلان ماسک می‌توان به آینده این رمزارز امیدوار بود.

رمزارز مونا کوین

در لیست بهترین ارز دیجیتال میم‌کوین‌ها Monacoin قرار گرفته است و در سال 2013 تاسیس شده و این میم کوین از چهره گربه الهام گرفته شده است. توسعه دهندگان موناکوین ناشناس بوده و اسم مستعار وی Mr. watanabe است که اطلاع دقیقی از او در دسترس نیست. مونا کوین از جمله اولین سرمایه دیجیتال ژاپنی شناخته شده که از این رمز ارز در چند فروشگاه ژاپنی به صورت آنلاین و فیزیکی به کار گرفته می‌شود و شامل تاییدیه آژانس خدمات مالی ژاپنی FCA است.

موناکوین هم در تیم کوین‌ها قرار دارد که نسبت به رقیبان خود دارای مزیت‌هایی است؛ مانند ثبا نسبی قیمت، تاییدیه قانونی و کاربرد در دنیای واقعی است و کل این توکن ۱۰۵ میلیون واحد است که اکنون ۶۵ میلیون واحد این توکن در حال گردش است.

رمزارز شیبا اینو SHIB

شیبا اینو هم یکی از بهترین میم‌کوین‌هایی است که در بازار کریپتو بوده و البته نسبت به قبل کمی افت داشته است. این رمزارز از جمله میم‌کوینی محسوب می‌شود که به دلیل هدف خاصی ایجاد شده است و هدف این رمزارز دیجیتال این بود که یک ساختاری را ایجاد کند تا بدون اینکه به یک نهاد متمرکز وابسته شود، همکاری و تصمیم‌ها و مشارکت آن توسط کاربران انجام شود. تیم توسعه‌دهنده و پشتیبان این رمزارز سعی دارد یک گروه توانا و قوی که شامل اکوسیستم با چند توکن، صرافی غیرمتمرکز و جامعه حرفه‌ای است ایجاد کند.

اکنون اکوسیستم شیبا اینو SHIB شامل گروه توکن شیبا، توکن LEASH و BONE می‌شود. میم‌کوین رمزارز شیبانو توکنی ERC20 است که دارای لوگوی اسم خود بوده و از سگ‌هایی که نژاد شیبا دارند، الهام گرفته شده است. این رمزارز قاتل دوج‌کوین معرفی شده و دارای سرعت و رشد بیشتری است که یک تیم ناشناس به‌عنوان ریوشی در سال ۲۰۲۰ آن را به وجود آورده است و از اصلی‌ترین افراد گروه اکوسیستم آن که توکن غیرقابل‌تعویض shinpshis و shibaswap صرافی غیرمتمرکز هستند.

رمزارز پپه Pepe

از دیگر رمزارزهای دیجیتال و برترین میم‌کوین‌ها که خیلی سریع به محبوبیت و شهرت رسید، رمزارز پپه PEPE است که از یک شخصیت کارتون قورباغه‌ای به نام PEPE the frog الهام گرفته شده و دارای رشد 7.213 درصدی در یک زمان کوتاه بوده که بسیار فوق العاده بوده است و هنوز هم در بازار کریپتو دارای جایگاه خوبی است. در گردش توکن عرضه پپه حدود ۴۲۰ تریلیون است که البته حدود ۹۰ درصد در استخر نقدینگی قفل شده است.

خریداران این رمزارز ۱۰ درصد از کل این پپه‌ها را در دست دارند و قادر هستند در هر زمان با به فروش رساندن توکن‌ها موجب کاهش ارزش میم‌کوین پپه شوند. این رمزارز حامیان زیاد و دنبال‌کنندگان بی‌شماری در فضای مجازی دارد و تعداد هواداران آن روبه‌افزایش است و سرمایه‌گذاران معروفی مانند مارک کوبان از آن حمایت می‌کند.

رمزارز وجک توکن WOJAK

وجک توکن در چند سال گذشته یکی از بهترین میم‌کوین‌ها معرفی شده است که از میم wojak که در شبکه‌های مجازی به وجود آمده، الهام گرفته شده است. به این دلیل دارای محبوبیت شده که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی متنوع شهرت پیدا کرده است و توانسته در یک‌زمان کوتاه ۲۵۰۰ درصد به رشد برسد؛ البته یکی از دلایل محبوبیت این میم‌کوین این است که روی شبکه‌های اسمارت چین و بایننس راه‌اندازی شده است.

در مورد این میم‌کوین نکته جالبی وجود دارد که هدف تیم تاسیس این پروژه این است که این پروژه سعی می‌کند، به تریدرهایی که دارایی‌های خود را در پروژه‌های اسکم و یا بازارهای هیجان ازدست‌داده است و یا از آنها کلاهبرداری شده داخل شده و این وجک توکن را به وجود بیاورند.

لوگوی این میم‌کوین تصویر شخصی است که در موقعیت‌های هیجانی تریدرها در زمان معامله را جلوه می‌دهد و از مزیت‌های این میم‌کوین نیت خالصانه آنها است، اینکه پروژه را به یک سازمان غیرمتمرکز تبدیل می‌کنند و این رمزارز دارای نوسانات قیمتی بسیار زیادی است.

رمزارز بیبی دوج Baby Doge

این رمزارز هم در لیست انواع میم‌کوین‌ برتر قرار دارد که روی پلتفرم BitDegree تاسیس شده و در سال 2019 با راه‌اندازی این دوج دارای محبوبیت زیادی شده است. بیبی دوج روی شبکه اسمارت چین و بایننس در سال ۲۰۲۱ به وجود آمد و از لحاظ فاندامنتال در موقعیت خوبی قرار گرفته است. این رمزارز نسبت به رمزارز دوج کوین دارای کارمزد پایین، مقیاس‌پذیری زیاد و تراکنش سریعی را عرضه می‌کند و قیمت آن در یک‌زمان کوتاه به رشد خوبی رسیده که این پرطرفدار بودن را به دوج کوین مدیون است.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب
Inline