مارکت پلیس LooksRare

looksrare از مارکت پلیس های بسیار شاخص در زمین ی خریدوفروش nft است که ویژگی های منحصر به فردی را به کاربران خود ارائه می دهد. در این مقاله به بررسی جامع این مارکت پلیس پرداخته شده است.

آموزش ویدیوئی مارکت پلیس LooksRare

LOOKSRARE

مارکت پلیس LooksRare

اگر با NFT یا توکن های غیرمثلی آشنایی داشته باشید، احتمالا با فضای مارکت پلیس هم آشنایی دارید. یکی از مارکت پلیس های شناخته شده جهت خریدوفروش NFT و یا ساخت آن، مارکت پلیس LooksRare است. هلدینگ آلنداینوست در این مقاله به بررسی کامل این مارکت پلیس می پردازد.

معرفی مارکت پلیس LooksRare

مارکت پلیس LooksRare پلتفرمی است جهت ساخت، خریدوفروش NFT، که بنیان گذار آن ناشناس است. این مارکت پلیس به وسیله فردی با اسم مستعار Chef Nomi تاسیس شده است. در حقیقت این رسم از زمان انتشار بیت کوین که توسط ساتوشی ناکاموتو بنیان گذاری شد، رشد پیدا کرده است. اما لازم به ذکر است که دو نام مستعار برای این مارکت پلیس ارائه شده است که عبارت است از Guts و  Zodd. این افراد توانستند به وسیله ایردراپ ارزدیجیتال و بانک اطلاعاتی پلتفرم اوپن سی، در سال 2022، مارکت پلیس looksRare را تاسیس کنند. بازار NFT یکی از پرطرفدارترین بازارها است که برای آگاهی بیشتر درباره ی آن مقاله ی شروع کار در بازار NFT را توصیه می کنیم.

ویژگی های مارکت پلیس LooksRare

ارائه پاداش  به کاربران: در این مارکت پلیس به کسانی که به خریدوفروش NFT می پردازند، پاداش ارائه می شود که این موضوع باعث جذب بیشتر مخاطبان می شود.

حق امتیاز: کاربران زمانی که در این مارکت پلیسNFT بسازند، به آن ها حق امتیاز داده می شود.

ارائه هزینه های پلتفرم: تمام هزینه های ایجاد شده در این مارکت پلیس به شکل کامل به سهامداران تعلق خواهد گرفت.

ساخته شده با قراردادهای هوشمند مدولار: این ویژگی در مارکت پلیس looksrare باعث می شود تا ویژگی های جدیدی را ارائه دهد. به طور مثال یک گزینه ای هنگام ساخت NFT قرار دارد که کاربران می توانند NFTهایی با ویژگی هایی خاص بسازند.

دارای ویژگی ایردراپ حمله خون آشام: اصطلاح " حمله خون آشام" در دنیای رمزارز دیجیتال به معنی این است که چگونه یک کاربر یک پروژه تلاش می کند تا پایگاه کاربر را با ارائه دادن پاداش های بسیار جذاب، هرچه بیشتر جذب کند. در حقیقت مارکت پلیس looksRare به نسبت opensea کاربران بیشتری را با "حمله خون آشام" به خود جذب کرده است. بنابراین در این مارکت پلیس به وسیله ایردراپ های راه اندازی شده، قیمت توکن Looks  پس از ده روز به شکل چشمگیری افزایش پیدا می کند.

دریافت توکن Looks: کاربرانی که واجد شرایط باشند، می توانند توکن های looks که توکن بومی پلتفرم looksrare است را دریافت کنند. در این شرایط کاربرانی که شرایط مناسب را دارند پیامی را دریافت خواهند کرد که در آن از آن ها دعوت می شود تا یک لیست از nft را تشکیل دهند و بعد از انجام این کار آن ها می توانند looks را توسط بنر صفحه اصلی مارکت پلیس دریافت کنند.

علت موفقیت مارکت پلیس LooksRare

غیر متمرکز بودن این پلتفرم: شاید از جمله مهمترین ویژگی که منجر به موفقیت مارکت پلیس looksrare شده است، ویژگی غیر متمرکز بودن آن است که توانسته اکنون با مارکت پلیس های برتر مثل foundation، opensea و Rarible به رقابت بپردازد با اینکه سابقه و طول عمر looksrare کمتر است، چرا که هدف اصلی این مارکت پلیس کاربران و رضایت آن ها است.

دارای بازاریابی نوین: متد مارکت پلیس looksrare یکی از انواع روش بازاریابی نوین است که در این روش به جای استفاده از روش های سنتی و تبلیغات هزینه بر، به شکل مستقیم مخاطب هدف را درگیر خواهد کرد که این کار منجر به تاثیر پذیری بیشتر و همچنین کاهش هزینه های گزاف تبلیغات خواهد شد. در واقع در این روش میزان نرخ بازگشت و نرخ تبدیل بیشتر از روش های سنتی خواهد شد.

بنیانگذاران مخفی: در حقیقیت اولین بار بنیان گذار بیت کوین"ساتوشی ناکاموتو" با استفاده از نامی ناشناس وارد دنیای ارزدیجیتال شد که این کار منجر به جذابیت بیشتر برای مخاطبان می شود. بنیان گذاران مارکت پلیس looksrare، با استفاده از نام ناشناس گاتس و زاد نیز از همین ایده استفاده کردند و تلاش دارند تا از ایده ی بنیان گذار بیت کوین استفاده کنند تا جذابیت این پروژه را چند برابر کنند.

موفقیت LOOKSRARE

مزیت های مارکت پلیس looksrare

میزان کامزد این پلتفرم بسیار اندک بوده و به شکل ثابت تنها 2 درصد است. این در حالی است کارمزد قابل پرداخت در پلتفرم اوپن سی نزدیک به 2.5 درصد است. به همین علت افراد زیادی قصد دارند تا از این مارکت پلیس استفاده کنند. یکی دیگر از مزایای بسیار با اهمیت این پلتفرم این است که کاربران با سرمایه گذاری در این پلتفرم و خرید توکن looks می توانند پاداش زیادی به دست آورند. از طرفی این پاداش ها بین افراد پخش می شود.

نحوه ی ثبت نام در مارکت پلیس LookRare

در این بخش قصد داریم تا به صورت گام به گام نحوه ی ثبت نام در این پلتفرم را توضیح دهیم.

گام اول: برای ثبت نام در مارکت پلیس looksrare ابتدا وارد سایت رسمی www.looksrare.org شوید. برای انجام عملیات باید کیف پول ارزدیجیتال خود را به مارکت پلیس متصل کنید. بنابراین باید در مرحله بعد یک کیف پول ارزدیجیتال مناسب را انتخاب کنید.

گام دوم: در این مرحله پس از انتخاب کیف پول خود روی گزینه ی Walletconnect بزنید و آن را به پلتفرم خود متصل کنید. سپس صفحه ای برای شما باز خواهد شد که اگر کیف پول شما از نوع افزونه ی مرورگر باشد، نمایان می گردد. بعد از آن روی گزینه ی Next می زنید و کیف پول شما به مارکت پلیس وصل شده است.

نحوه ی خرید NFT در مارکت پلیس LooksRare

قبل از هرچیز لازم است بدانید که این مارکت پلیس یکی از پلتفرم های نوپا و جدید است که توصیه می شود قبل از اقدام به خرید هر توکنی، تحقیق لازم را اعمال کنید تا از کلاهبرداری ها تا حد امکان جلوگیری شود. بعد از جمع آوری اطلاعات در خصوص هر توکن در ابتدا در قسمت  serach نام آن توکن را جستجو کنید. زمانیکه نام توکن مدنظرتان را جستجو می کنید، لیستی از محصولات در قسمت نتایج برای شما ارائه می شود که در این لیست نمایش داده شده، کالکشن ها و آیتم ها به صورت تفکیک شده به شما نشان داده می شود که از بین آن ها توکن مدنظر انتخاب و روی آن کلیک کنید. به طور مثال زمانی که یک کالکشن را جستجو می کنید، آیتم های آن به ترتیب برای شما نشان داده می شود و ویژگی هرکدام از آن ها نیز به شکل جامع و کامل در زیر آن ها آورده شده است.

اطلاعاتی که به شما نشان داده می شود عبارت است از نام آیتم، توضیحات مختصر، تعداد هولدرها، تعداد کل نسخه ها و ... . توصیه می شود که قبل از خرید یا فروش هر توکنی، اطلاعات آیتم ها را با دقت مطالعه کنید.

ارزدیجیتال مخصوص LooksRare

این پلتفرم یک توکن حمایتی ایجاد کرده است که نام آن توکن " Looks" است. این توکن در بستر شبکه ی اتریوم قرار دارد که به عنوان یک پاداش برای کاربران این پلتفرم در نظر گرفته می شود. از طرفی کاربران در این مارکت پلیس می توانند توکن looks را تبدیل به ارزهای دیجیتال کنند. بنیان گذاران لوکس در نظر گرفتند که امکانات ویژه ایی به کاربران خود ارائه دهد تا با این کار کاربران خود را در آن جذب کند. در صورت استیک کردن سهام خودتان دو گزینه ی Rewards و protocol وجود دارد که می توانید روی آن ها کلیک کنید و وارد فرآیند سرمایه گذاری و کسب پاداش شوید. اگر روی گزینه ی rewards کلیک کنید، از طریق looks compounder سود مرکب می توانید کسب کنید و زمانی که این سود وارد سرمایه گذاری شود، سود دیگری به سود شما منتقل می گردد. همچنین اگر روی گزینه ی دوم یعنی protocol را کلیک کنید که به آن standard method گفته می شود، می توانید توکن لوکس را دریافت کنید.

NFT و LOOKSRARE

بهترین کالکشن های مارکت پلیس LooksRare

 در این بخش برخی از برترین کالکشن های این مارکت پلیس را مورد بررسی قرار داده ایم:

 Bored Ape Yacht Club: این کالکشن یکی از پرطرفدار ترین کالکشن های nft است که عده ای از هنرمندان در گروه Yuga labs آن را راه اندازی کردند و توانست جایگاه ویژه ای در بین افراد کسب کند. این کالکشن در سال 2021 معرفی شد و هدف هنرمندان از ساخت این کالکشن، ایجاد کردن یک جامعه ای برای افرادی که علاقه مند به جمع آوری nft هستند. این کالکشن از یکسری عکس های دیجیتالی از میمون ها است که این عکس ها یکتا هستند و به شکل دائمی در بلاکچین اتریوم ذخیره می شوند. امروزه تنها تعدادی از توکن های Bored Ape Yacht Club در بازار nft موجود هستند که قیمت بسیار بالایی نیز دارند.

MoonBirds: از دیگر کالکشن های پرطرفدار مارکت پلیس looksrare، مون بردز است که شامل 10 هزار توکن است و بر روی شبکه اتریوم بلاکچین ذخیره و ثبت شده است. تصاویر دیجیتالی جغدها بسیار متنوع و زیاد بوده که هرکدام نیز منحصربه فرد هستند. یک ویژگی بسیار جالب درباره ی مون بردز این است که هرچقدر مالک بیشتر آن را نگهداری کند، پاداش و مزیت های بیشتری نیز دریافت خواهد کرد که اصطلاحا به این ویژگی "Nesting"  گفته می شود که به معنی در لانه ماندن است.

Mutant Ape Yacht Club: این کالکشن مجموعه ای از 20 هزار توکن میمون همانند کالکشن Bored Ape Yacht Club است که هر دوی آن ها از شرکت Yuga labs هستند. کاربرانی که این توکن ها را دریافت کرده باشند، یکسری امتیازات مخصوصی را کسب خواهند کرد.

تفاوت مارکت پلیس Looksrare و opensea

میزان کارمزد معاملات در اوپن سی 2.5 درصد و در مارکت پلیس looksrare 2 درصد است.

در پلتفرم Looksrare پاداش های متنوعی برای کاربران در نظر گرفته شده، در حالیکه مارکت پلیس اوپن سی به این صورت نیست.

کارمزدهایی که توسط معاملات کاربران به دست می آید، در مارکت پلیس looksrare در بین کاربران توزیع می شود اما در مارکت پلیس اوپن سی سودی که به دست می آید از کارمزد معاملات است و در بین افراد توزیع نمی گردد.

اوپن سی یک پلتفرم متمرکز است و به وسیله نهادی اداره می شود اما looksrare می تواند توسط کاربران نیز اداره شود.

حق امتیاز برای فروش nft در مارکت پلیس looksrare به صورت فوری پرداخت می شود اما در مارکت پلیس اوپن سی پرداخت حق امتیاز این پرداخت با تاخیر صورت گرفت.

نحوه ی خرید Looks در مارکت پلیس looksrare

گام اول: کیف پول Trust Wallet را دانلود کنید.

چندین کیف پول ارز دیجیتال برای انتخاب در شبکه اتریوم وجود دارد و به نظر می رسد Trust Wallet یکپارچه ترین آنها باشد. می توانید از گوگل کروم و افزونه کیف پول کروم استفاده کنید و یا در صورت استفاده از موبایل، کیف پول را بوسیله اپ استور و یا گوگل پلی می توانید دانلود کنید. توجه داشته باشید که افزونه رسمی کروم را دانلود کنید.

گام دوم: راه اندازی کیف پول

در این مرحله باید در کیف پولی که دانلود کردید، ثبت نام کنید. در آخر مرحله ثبت نام، کدی به شما ارائه می شود که باید آن را در جایی امن نگه داری کنید. در غیر این صورت امکان بازگردانی کیف پول خود را ندارید.

گام سوم: خرید اتریوم به عنوان ارز پایه

باید پس از راه انداری کیف پول خود، اتریو خریداری کنید که می توانید از طریق سایت بایننس این کار را انجام دهید.

گام چهارم: انتقال اتریوم از بایننس به کیف پول

هنگامی که اتریوم خود را خریدید، به بخش کیف پول بایننس خود بروید و اتریوم خریداری شده خود را جستجو کنید. بر روی برداشت کلیک کنید و اطلاعات مورد نیاز را پر کنید. شبکه را روی اتریوم تنظیم کنید، آدرس کیف پول خود و مبلغی را که می خواهید انتقال دهید ارائه دهید. روی دکمه برداشت کلیک کنید و منتظر بمانید تا اتریوم شما در کیف پول اعتماد شما ظاهر شود.

گام پنجم: انتخاب یک صرافی غیرمتمرکز

صرافی های زیادی وجود دارند و لازم است تا مطمئن شوید که مارکت پلیس از کیف پول انتخابی شما پشتیبانی می کند یا خیر. پس از اطمینان، کیف پول خود را به مارکت پلیس متصل کنید. اکنون می توانید به خرید بپردازید.

جمع بندی

مارکت پلیس looksrare نقش مهمی در بازار NFT دارد که در این مقاله به شکل کامل نحوه ی ثبت نام و خریدوفروش توکن آن توضیح داده شده است.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب