صرافی ال بانک

صرافی های ارزدیجیتال یکی از پلتفرم هایی هستند که برای ورود به مسیر رمزارزها ضروری است. یکی از صرافی های قابل اعتماد و معتبر صرافی ال بانک است که هلدینگ آلنداینوست در این محتوا به بررسی دقیق آن پرداخته است.

آموزش ویدیوئی صرافی ال بانک

دنیای ارزدیجیتال، دنیایی بی حدومرز و نوسانی است. هر روزه رمزارزهای جدیدی به بازار کریپتو معرفی می شود و افراد بیش از پیش تمایل دارند تا در این بازار پرسود سرمایه گذاری کنند. صرافی های ارزدیجیتال یکی از پلتفرم هایی هستند که برای ورود به مسیر رمزارزها ضروری است. یکی از صرافی های قابل اعتماد و معتبر صرافی ال بانک است که هلدینگ آلنداینوست در این محتوا به بررسی دقیق آن پرداخته است.

صرافی ال بانک

معرفی صرافی ال بانک

صرافی ال بانک در سال 2015 در هنگ کنگ  توسط فردی به نام Eric He راه اندازی شد. این شرکت متعلق به یک شرکت چینی مشهور به نام Superchains network technology  است که پس از وضع قوانین سخت گیرانه از طرف دولت چین، مجبور شدند تا چین خارج و امروزه در جزایر ویرجین قرار دارد که توسط هیچ سازمان یا ارگان خاصی نظارت نمی شود. اریک تا سال 2020 مدیریت صرافی ال بانک را بر عهده داشت اما پس از آن این وظیفه به شخص دیگری به نام آلن وی سپرده شد. صرافی ال بانک از بین صرافی های ارزدیجیتال معتبر، رتبه 26 را دارد و جزو صرافی هایی است که قوانین مرتبط با عدم فعالیت پولشویی در کشورهای آمریکا و کانادا را پذیرفته است. صرافی ال بانک در حال حاضر به 200 کشور در سراسر دنیا خدمات ارائه می دهد.

اغلب کسانی که در شرکت صرافی ال بانک مشغول به فعالیت هستند، افرادی اند که اصالتا چینی هستند اما اکثرا جزو برنامه نویسان حرفه ای هستند که فارغ التحصیل دانشگاه های برتر هستند. صرافی ال بانک از خدمات  وامکاناتی بهره مند است که کاربران ایرانی نیز به راحتی می توانند از آن استفاده کنند. این صرافی دارای بیش از 5 میلیون نفر کاربر است و میزان حجم معاملات آن نزدیک به یک میلیارد دلار است. سایت coinmarket صرافی ال بانک را جزو رتبه شانزدهم صرافی های بزرگ جهانی قرار داده است.

ویژگی های صرافی ال بانک

هر صرافی ارزدیجیتالی دارای ویژگی های منحصر به فردی است و کاربر باید برای شروع کار در بازار کریپتو با ویژگی های هر صرافی ارزدیجیتال آشنا شود و با توجه به خدمات و امکانات هر صرافی آن را انتخاب کند. در ادامه به بررسی ویژگی های صرافی ال بانک می پردازیم:

امنیت مناسب: موضوع امنیت یکی از با اهمیت ترین ویژگی ها برای هر صرافی است. صرافی ال بانک نزدیک به 7 سال فعالیت خودش را آغاز کرده است و تا کنون گزارشی بابت کلاهبرداری یا هرگونه فسادی از این صرافی گزارش نشده است. صرافی ال بانک مجهز به سروزهای رمزنگاری شده SSL است که منجر به عدم هک شدن و از دست دادن دارایی های دیجیتال شما خواهد شد. همچنین یکی دیگر از لایه های امنیتی که برای صرافی ال بانک در نظر گرفته شده است، تایید دو مرحله ای است که کاربران پس از اتمام فرآیند ثبت نام، آن را انجام می دهند. از طرفی در صرافی ال بانک شما می توانید از کیف پول سرد با گرم جهت ذخیره سازی دارایی های خود استفاده کنید.  

انجام معاملات اسپات: معامله اسپات به معنای انجام یک تراکنش بین خریدار و فروشنده با توجه به قیمت فعلی بازار است که به آن معامله اسپات می گویند. در صرافی ال بانک به محض کامل شدن معامله اسپات، فورا انجام خواهد شد و کاربران می توانند معاملات اسپات خود را از قبل آماده کرده و در یک قیمت مشخص اسپات، آن را اجرا کنند. لازم است تا قبل از اینکه معاملات اسپات خود را در حساب ال بانک آغاز کنید، مطمئن شوید که به اندازه ی کافی حسابتان شارژ دارد و موجودی کافی جهت انجام فرآیند معامله اسپات را دارید. بعد از اطمینان حاصل کردن می توانید از طریق سایت رسمی صرافی ال بانک، گزینه ی ترید را کلیک کرده و شروع به انجام معاملات خود کنید. برای انجام معامله اسپات باید کیف پول خودتان را روی حالت اسپات قرار دهید و سپس نمادهای معاملاتی ال بانک را انتخاب کنید. جهت انتخاب نماد معاملاتی مدنظر باید جفت ارز مدنظرتان را انتخاب کنید و پس از آن چارت های ال بانک را مورد بررسی و تحلیل خود قرار دهید.

قابلیت انجام معامله فیوچرز: قابلیت  انجام معامله فیوچرز یکی دیگر از امکانات صرافی ال بانک است که کاربران می توانند از آن استفاده کنند. در حقیقت در صرافی ال بانک با انجام معامله فیوچرز می توانید در حرکات بازار معاملاتی شریک شوید و انجام این نوع از معامله سود بینظیری در صرافی ال بانک کسب کنید. در واقع در این نوع معامله، معامله گر با توجه به اینکه انتظار دارد در آینده ارزش معامله افزایش یابد، اقدام به خرید می کند. جهت شروع معامله فیوچرز در صرافی ال بانک لازم است تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

در ابتدا به حساب USDT یا تتر مبلغی به عنوان مارجین بپردازید و سپس سطح اهرم ال بانک را منطبق بر نیازهایتان انتخاب کنید. در مرحله ی بعد نوع معامله را انتخاب کنید و در نهایت مشخص کنید که چه تعداد قرارداد را می خواهید که مالکیت آن را بر عهده بگیرید.

پشتیبانی قدرتمند: صرافی ال بانک دارای لایه های زیادی جهت پشتیبانی از مشتریان است و آن ها می توانند به وسیله چت آنلاین یا تماس تلفی مشکلات و سوالاتشان را از پشتیبان بپرسند. یکی از معایب بزرگ پشتیبانی صرافی ال بانک عدم پشتیبانی از زبان مختلف است و به همین کاربران فارسی زبان نمی توانند چالش ها و سوالات را به زبان فارسی با پشتیبان درمیان بگذارند.  اما در صورت تسلط به زبان انگلیسی می توانید مشکلات خود را به انگلیسی از پشتیبان خود بپرسید.

قابلیت انجام معامله گرید: در واقع معامله گرید نوعی از معامله است که در آن انجام خرید در حداقل و فروش آن در حداکثر قیمتی انجام می شود. در این بین کاربر می تواند به سودآوری حداکثری دسترسی داشته باشد. در صرافی ال بانک ربات معامله گر گرید کاملا به شکل منطقی طراحی شده و به هیچ عنوان به صورت احساسی یا عجولانه فعالیت نخواهد کرد. از طرفی ربات ال بانک 24 ساعته فعالیت کرده و هیچ معامله ای را از دست نخواهد داد.  کار با این ربات در عین آسان بودن بسیار کاربر پسند بوده و احتیاجی به پیش بینی ترند بازار ندارد. همچنین دارای یک سودآوری ثابت در بازار است. دستورمعاملاتی برای معامله گرید به شکل اتوماتیک ثبت می شود و لازم نیست تا معامله گر به طور منظم چارت را بررسی کند.

کارمزد معاملات: موضوع کارمزد تراکنش ها یکی از مهم ترین مسائل برای انتخاب یک صرافی است. میزان کارمزد در صرافی ال بانک برای هر نوع معامله متفاوت است. در حقیقت کارمزد معامله های اسپات در این صرافی 0.2 درصد است و کارمزد معامله فیوچرز هم برای فرد واریز کننده معادل 0.02 درصد و برای فرد دریافت کننده رمزارز معادل 0.06 درصد است. به طور کلی میزان کارمزد معاملات فیوچرز در صرافی ال بانک در مقایسه با صرافی بایننس 2 برابر است.

قابلیت کسب درآمد از بونس: در حقیقت یکی از راه های کسب درآمد در صرافی ال بانک کسب بونس در این پلتفرم است که از قسمت bonus center که در بالای صفحه ی رسمی سایت قرار دارد، وارد می شوید و صفحه ی جدیدی برایتان باز خواهد شد که عناوین متفاوتی در آن وجود دارد و جلوی هرکدام از آن ها گزینه ی go وجود دارد که پس از انتخاب آن گزینه ی بونس برای شما فعال خواهد شد.

ویژگی های صرافی ال بانک

مزایا و معایب صرافی ال بانک

مزیت ها

صرافی ال بانک از تعداد زیادی ارزدیجیتال پشتیبانی می کند که این موضوع منجر به جذب هرچه بیشتر کاربران خواهد شد.

در صرافی ال بانک کاربر می تواند اقدام به انواع معاملات فیوچرز، مارجین و ETF بپردازد.

ارزهای فیات مثل دلار آمریکا یا یورو در این پلتفرم قابل دسترس است.

قابلیت خرید مستقیم ارزدیجیتال با استفاده از کارت بانکی شخصی در صرافی ال بانک امکان پذیر است.

دارای امنیت نسبتا قدرتمند و احراز هویت دو مرحله ای.

مجهز بودن بازار اسپات صرافی ال بانک به بیش از 400 جفت ارز.

معایب

در مقابل مزایای متعدد صرافی ال بانک، یکسری معایبی نیز وجود دارد که در این بخش به بررسی آن ها پرداخته شده است.

یکی از معایب این صرافی عدم پشتیبانی قدرتمند از زبان انگلیسی است که کاربران با مشکلاتی  در این باره مواجه خواهند شد.

خدمات پشتیبانی صرافی ال بانک تنها از طریق ایمیل امکان پذیر می باشد و راه های ارتباطی برای پشتیبانی در نظر گرفته اند که یکی از معایب بزرگ صرافی ال بانک می باشد. از طرفی در پلتفرم صرافی ال بانک حساب دمو یا آموزشی برای افراد تازه کار در نظر گرفته نشده است.

مزایا و معایب صرافی ال بانک

نحوه ی ثبت نام صرافی ال بانک

فرآیند ثبت نام در صرافی ال بانک به سرعت قابل انجام است چرا که انجام پروسه احرازهویت در این صرافی اجباری نیست. در این بخش از مقاله نحوه ی ثبت نام در صرافی ال بانک توضیح داده شده است.

در گام نخست پس از وارد شدن در صفحه ی اصلی صرافی ال بانک روی گزینه ی Register کلیک کنید و شروع به ثبت نام نمایید.

پس از آن ایمیل خود را وارد کنید و سپس یک رمز قوی برای حساب کاربری خود در نظر بگیرید. علاوه بر ثبت نام با ایمیل شما می توانید با شماره تلفن همراه نیز فرآیند ثبت نامتان را نیز کامل کنید.  

پس از پایان فرآیند ثبت نام روی گزینه ی ثبت نام کلیک کنید تا حساب کاربری شما فعال شود.

احراز هویت صرافی ال بانک

اگر قصد دارید تا بدون محدودیت از صرافی ال بانک استفاده کنید لازم است تا فرآیند احراز هویت را انجام دهید. برای انجام احراز هویت در صرافی ال بانک مراحل زیر را گام به گام انجام دهید.

ابتدا وارد سایت رسمی صرافی ال بانک شوید و بر روی گزینه ی آدمک که در گوشه سمت راست صفحه قرار دارد، کلیک کنید. حالا گزینه security را کلیک کرده و سپس گزینه FA2 را بزنید تا احراز هویت دو مرحله ای را به انجام برسانید. با نصب اپلیکیشن google authenticator می توانید فرآیند احراز هویت دو مرحله ای را کامل کنید. برای احراز هویت دو مرحله ای در صرافی ال بانک ایمیلتان را وارد می کنید و کدی به ایمیلتان ارسال می شود که در محل مشخص شده کد را وارد کرده و سپس QR کد را اسکن کرده و کد Google authenticator برای شما نشان داده می شود.

نحوه ی واریز به حساب در صرافی ال بانک

جهت انجام واریز و معامله در صرافی ال بانک لازم است تا در ابتدا مقداری ارزدیجیتال در حساب کیف پول خود داشته باشید و توجه داشته باشید که برای معاملات خود یک حد ضرر هم در نظر بگیرید. برای افزایش میزان موجودی در کیف پول خود باید از قسمت ولت که در صفحه اصلی سایت وجود دارد، روی گزینه ی spot کلیک کنید.

حالا صفحه ی جدیدی برایتان باز می شود که روی گزینه ی Deposit کلیک کنید و بعد نوع ارزدیجیتال مدنظرتان را انتخاب کنید. QR کدی که نمایش داده می شود را اسکن کنید و در ادامه واریز دارایی های دیجیتال به صورت خودکار برای شما انجام خواهد شد.

این نکته را از یاد نبرید که در صرافی ال بانک باید ابتدا ریال را به تتر تبدیل کنید چرا که از ریال به شکل مستقیم پشتیبانی نمی شود. شاید این سوال برایتان پیش بیاد که چگونه ریال را به تتر تبدیل کنیم. برای این کار باید از یک صرافی داخلی مثل والکس استفاده کنید.

 نحوه ی برداشت در صرافی ال بانک

در این بخش نحوه ی برداشت ارز در صرافی ال بانک به شکل مرحله به مرحله توضیح داده شده است:

پس از وارد شدن در سایت صرافی ال بانک روی گزینه ی Spot کلیک کنید و بعد withdraw را انتخاب کنید.

در صفحه ای که باز شده است ارز مد نظرتان را انتخاب کنید و سپس آدرس کیف پول را جهت انتقال رمزارز وارد کنید و در آخر دارایی را برداشت کنید.

در ادامه ی این مقاله برای درک هرچه بیشتر صرافی ال بانک و عملکردهایش، به بررسی جامع تعریف صرافی و ویژگی های آن پرداخته شده است.

تعریف صرافی ارزدیجیتال

صرافی ارزدیجیتال یک بستری است که از طریق فناوری به روز بلاکچین رمزنگاری شده است که در این پلتفرم کاربران می توانند شروع به خریدوفروش ارزهای دیجیتال کنند. از طرفی در صرافی ارزدیجیتال یکسری آمار و نمودارهای تعبیه شده که شما با بررسی آن ها می توانید یک درک عمیقی از بازار به دست آورید و آن را تحلیل کنید.

انواع صرافی ارزدیجیتال

صرافی های ارزدیجیتال دارای انواع مختلفی هستند که در این بخش به بررسی آن می پردازیم.

صرافی متمرکز: یکی از انواع صرافی ها، صرافی متمرکز است که زیر نظر یک سازمان یا ارگان خاصی اداره می گردد. در واقع اولین صرافی هایی که شناخته شدند، صرافی ارزدیجیتال متمرکز بود که عملکرد آن ها شبیه به عملکرد یک بانک است که شخص سومی بر همه ی تراکنش ها نظارت دارد. در این نوع از صرافی ها به علت متمرکز بودن، امکان مسدود شدن حساب کاربران ایرانی وجود دارد چرا که به علت تحریم های شدید علیه افراد با هویت ایرانی، امکان دریافت خدمات برای ایرانیان وجود ندارد و کفعالیت در صرافی های متمرکز کمی برای ایرانیان با ریسک همراه است. در حالیکه صرافی های ارزدیجیتال غیرمتمرکز نوع دیگری از صرافی هاست که توسط ارگانی اداره نمی شود

صرافی غیرمتمرکز: همانطور که گفته شد صرافی های غیرمتمرکز بدون وجود مدیریت یا نظارت سازمانی فعالیت می کنند و کاربران می توانند به شکل مستقیم کاربر به کاربر یا اصطلاحا peer-to-peer فعالیت کند و به معامله بپردازد. در این نوع از صرافی ها انجام تراکنش نیازمند قرداد هوشمند و بخش نرم افزاری است. درحقیقت پلتفرم های غیرمتمرکز بر اساس بلاکچین اتریوم، بیتکوین و ... بنا شده اند. یکی از بزرگترین معایب صرافی های غیرمتمرکز آسیب پذیر بودن آن ها در برابر حملات هکرها است. از طرفی فعالیت در صرافی های غیرمتمرکز ممکن است برای برخی کاربران تازه کار کمی پیچیده و دشوار به نظر برسد.

در مجموع می توان گفت که هر صرافی ارزدیجیتال دارای مزایا و معایبی است و کاربر با توجه به شرایط و خدماتی که انتظار دارد، از بین انواع صرافی ها، یکی را انتخاب می کند. صرافی ال بانک از جمله صرافی های ارزدیجیتال متمرکز به حساب می آید که امکانات و خدمات منحصر به فردی را به کاربران خود ارائه می دهد.

جمع بندی

به طور کلی صرافی های ارزدیجیتال نقش اساسی در بازارهای مالی دارند. صرافی ال بانک به جهت قدمت و اعتباری که در بین افراد دارد، تبدیل به یکی از صرافی های محبوب در بین افراد شده است که در این محتوا به شکل جامع مورد بررسی قرار گرفته است.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب