اوپن سی پرو

اوپن سی پرو نسخه‌ی پیشرفته‌تری از پلتفرم اوپن سی است که امکانات ویژه‌‌ و گسترده تری را به کاربران خود ارائه می دهد.

اوپن سی بزرگترین مارکت پلیس در بازار NFT است که اگر در بازار رمزارزها فعالیت داشته باشید، حتما با آن آشنایی دارید. اوپن سی بستری فعال جهت خریدوفروش NFT است که به تازگی نسخه‌ی اوپن سی پرو انتشار یافته است که یک نسخه‌ی پیشرفته‌تر با امکانات گسترده‌تر از اوپن سی است. هلدینگ آلنداینوست در این مقاله به بررسی جامع اوپن سی پرو پرداخته است.

اوپن سی پرو

معرفی اوپن سی پرو

پلتفرم اوپن سی پرو یک نسخه‌ی کامل تر و پیشرفته‌تر از اوپن سی است که امکانات و خدمات بیشتری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. از جمله این امکانات عبارت است از:

قابلیت پشتیبانی به شکل اختصاصی: اوپن سی پرو خدمات پشتیبانی اختصاصی را به کاربران خود ارائه می‌دهد و کاربران این امکان را دارند تا با تیم پشتیبانی اوپن سی در ارتباط باشند و در صورت بروز هرگونه مشکل یا چالشی فورا از تیم پشتیبانی کمک بگیرند.

وجود ابزارهای بسیار پیشرفته جهت تحلیل: ابزارهای تحلیلی در اوپن سی پرو به مراتب پیشرفت‌تر از اوپن سی است و قابلیت تجزیه و تحلیل دقیق‌تری در رابطه با قیمت‌ها، نوع روند بازار و آینده بازار وجود دارد. همچنین کاربران در اوپن سی پرو می‌توانند الگو بازار در آینده را رصد کنند. درواقع این امکانات پیشرفته در نهایت منجر‌به نتیجه مثبتی خواهد شد.

قابلیت مدیریت پیشرفته سفاراشات: این امکان در اوپن سی پرو وجود دارد تا سفارشات خودتان را به شکل منظم مدیریت کنید و کاربر می‌تواند این سفارشات را طبق تاریخ، رده‌بندی و قیمتشان، ساماندهی کنند.

وجود امکانات پیشرفته در حوزه‌ی مدیریتی: اوپن سی پرو خدمات مدیریتی پیشرفته‌ای را در اختیار کاربرانش قرار داده است که کاربران می‌توانند فروش پیشرفته‌تری را تجربه کنند و قیمت‌ها را به شکل خودکار تنظیم کنند. علاوه بر آن امکانات ویژه‌ای وجود دارد تا سفارشات را فیلتر و دسته‌بندی کنند.

وجود ویژگی‌های امنیتی بیشتر: به‌طور کلی اوپن سی پرو امنیت بیشتری برای کاربران خود فراهم می‌کند. یکی از لایه‌های امنیتی در اوپن سی پرو امضای چندقلمی یا Multi-signature است که میزان امنیت دارایی‌های دیجیتال شما را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد.

به شکل کلی می‌توان گفت که اوپن سی پرو با فراهم آوردن امکانات و خدمات پیشرفته‌تر، کاربران و معامله‌گران حرفه‌ای تری را تقویت می‌کند.

معایب اوپن سی پرو

هر پلتفرمی در مقابل مزیت‌ها و امکانات پیشرفته، معایبی نیز دارد که اوپن سی پرو نیز از این قاعده استثنا نیست. در ادامه این محتوا به بررسی معایب اوپن سی پرداخته شده است.

میزان هزینه‌ی بالاتر در اوپان سی پرو: در صورت استفاده کردن از اوپن سی پرو هزینه‌ی بیشتری نسبت به نسخه‌ی اوپن سی استاندارد باید پرداخت کرد که این هزینه در برخی مواقع برای کاربران زیاد است.

دارای پیچیدگی بیشتر: همانطور که گفته شد میزان امکانات و خدمات در اوپن سی پرو بیشتر است و استفاده از این پلتفرم نیاز به یادگیری و آموزش تخصصی دارد به همین علت میزان پیچیدگی آن به نسبت اوپن سی بسیار بیشتر است و ممکن است برخی کاربران هنگام استفاده از آوپن سی پرو با مشکلاتی مواجه شوند.

احتیاج به دانش گسترده‌تر: استفاده از اوپن سی پرو نیازمند یک پیشینه قدرتمند درباره‌ی NFT و تجارت آنلاین است و استفاده از این بستر بیشتر برای افراد معامله‌گر حرفه‌ای توصیه می‌شود. درحقیقت افراد مبتدی هنگام کار با اوپن سی پرو ممکن است دچار مشکل شوند.

وجود محدودیت‌های متنوع: این امکان وجود دارد که اوپن سی پرو با یکسری محدودیت‌های متنوع روبه رو باشد که در نسخه اوپن سی وجود نداشته. درواقع این محدودیت‌ها کاربران را در برخی مواقع محدود کرده و چالش‌هایی را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

مزایا و معایب اوپن سی پرو به شکل کامل بیان شد و هر فرد با توجه به شرایط خاص می‌توانند تصمیم گیری کنند که کدام پلتفرم برای آن‌ها مناسب‌تر است.

تاریخچه اوپن سی پرو

در دسامبر 2017 نسخه‌ی اولیه اوپن سی همزمان با وقتی که بازار کریپتو در اوج خودش بود، منتشر شد که اولین بازار خریدوفروش NFT در آن زمان بود. درواقع اوپن سی لقب بزرگترین بستر ترید توکن غیرمثلی نام یافت که سابقه معامله بیش از 20 میلیارد دلار NFT را رقم زد و برای مدت زمان طولانی بهترین و بزرگترین بستر برای خریدوفروش NFT بود و توانست محبوبیت ویژه‌ای در بین افراد علاقه‌مند NFT به دست آورد. اما در سال 2022 دیگر اوپن سی صدرنشین نبود و رقیبی به نام مارکت پلیس بلر، اوپن سی را تهدید می‌کرد. درواقع بلر امکانات متنوع‌تری مثل عرضه توکن بومی، ارائه پاداش به کاربران و یکسری خدمات ویژه توانست جایگاه نخست را به دست آورد و جایگاه اوپن سی را تنگ کند. حدود 70 درصد از حجم معاملات بازار در آن سال به دست مارکت پلیس بلر افتاد. بلر خدمات ویژه‌ی دیگری مثل ارائه پاداش به شکل مستمر به کاربران و تمدید برنامه Farming و ایردراپ جدید را نیز به کاربران خود ارائه داد.

اما اوپن سی که سالها پیشتاز در بازار NFT بود، شکست را نپذیرفت و یک نسخه دیگر به نام اوپن سی پرو با امکانات و خدمات گسترده‌تر ارائه کرد تا بتواند به سرعت دوباره به جایگاه قبلی‌اش بازگردد. اوپن سی پس ازخرید بستر تجمیع‌کننده Gem، اوپن سی پرو را عرضه کرد و نسخه بعدی جم هم جای خودش را به اوپن سی پرو داد.

خدمات اوپن سی پرو به کاربران

همانطور که بالاتر گفته شد اوپن سی پرو امکانات و خدمات ویژه‌ای در اختیار کاربران خود قرار داده است که این امکانات عبارتند از:

قابلیت دسترسی به داده‌های 170 بازار NFT به شکل زنده: از جمله مثبت‌ترین امکانات این پلتفرم این است که کاربران می‌توانند به صورت زنده به اغلب اطلاعات NFT دسترسی داشته باشند که ابزاری بسیار قدرتمند به حساب میاید. این اطلاعات حاوی یکسری آمار در خصوص NFTهای ارزشمند و فعالیت آن‌ها است.

وجود ابزار پیشرفته ترید NFT: در اوپن سی پرو جهت معاملهNFT یکسری ویژگی‌های قدرتمند ارائه شده است. به طور مثال امکان سفارش‌گذاری به شکل پیشرفته و ایجاد کردن سفارش لیمیت یا حدضرر و یا قابلیت ترید به شکل خودکار از ویژگی‌هایی است که معامله‌گران بازار NFT از آن‌ها استفاده می‌کنند و در بین آن‌ها محبوب است. ازطرفی معامله‌گران می‌توانند دارایی‌های خود را فهرست کنند تا توکن‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنند و یا می‌توانند اقدام به ایجاد مینت سریع کنند که برای بسیاری از کاربران این پلتفرم جذاب به نظر آمده است. موارد دیگری مثل معامله فوری و یا تنظیم سفارش طبق حداکثر قیمت از دیگر خدمات اوپن سی پرو به کاربرانش است.

اوپن سی پرو و سازگاری با موبایل: اوپن سی پرو یک نسخه ویژه جهت کار با موبایل برای کاربران طراحی کرده است که افراد به‌راحتی با استفاده از موبایل خود می‌توانند به داشبور خود در اوپن سی پرو دسترسی داشته باشند که این ویژگی برای مخاطبان بسیار جذاب به نظر آمده است.

وجود یک داشبورد حرفه‌ای و شخصی: در اوپن سی پرو اشخاص می‌توانند شخصی سازی بیشتری نسبت به اوپن سی استاندارد انجام دهند که این نوع داشبوردها به کاربران اجازه می‌دهد تا بر اساس اولویت‌ها و خط‌ مشی‌های خودشان اقدام کنند. مثلا در اوپن سی پرو افراد می‌توانند NFTهای مورد علاقه‌شان را در Watchlist خود قرار بدهند و آن‌ها را رصد کنند. از طرفی می‌توان با فیلترهای ویژه‌ای مثل حجم معاملات، نمودار قیمتی و ... توکن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

قابلیت انجام فرآیند سوییپ به شکل پیشرفته: sweep که معنای لغوی آن جارو کردن است جهت انتقال چند NFT به شکل همزمان کاربرد دارد. کاربران با استفاده از این بستر می‌توانند حدود 100 NFT را یکجا بخرند. درواقع خرید فوری 100 توکن توسط سوییپ در اوپن سی پرو موقعیت رقابتی با پلتفرم بلر و خرید 30 NFT سوییپ ایجاد کرده است. ویژگی دیگری که اوپن سی پرو فراهم کرده است این است که در صورت عدم وجود یک نوکن هنگام معامله، اوپن سی پرو به شکل خودکار یک جایگزین برایش انتخاب می‌کند تا کاربر آن را خریداری کند. درصورت استفاده از ویژگی سوییپ، میزان کارمزد معامله به شدت کاهش خواهد یافت و همچنین این ویژگی در این بستر وجود دارد تا کارمزد تراکنش را به منظور رقابت کردن با کاربران دیگر، کاربران آن را تنظیم کنند.

OPENSEA PRO

نحوه‌ی استفاده از اوپن سی پرو

بعد از آشنایی با ویژگی‌ها و امکانات اوپن سی پرو در این بخش قصد داریم چگونگی استفاده از آن را مورد بررسی قرار دهیم.

در ابتدا بعد از ورود به اوپن سی پرو، از شما درخواست اتصال به کیف پولتان را می‌خواهد که باید بر روی گزینه Connect wallet کلیک کنید و یکسری کیف پول سازگار با اوپن سی پرو رو مشاهده می‌کنید. به طور مثال می‌توانید از کیف پول لجر استفاده کنید که یکی از کیف پول‌های قابل اعتماد و مطمئن است. در صفحه‌ی اصلی اوپن سی پرو در قسمت explore، چندین گزینه از جمله market، watchlist و mint وجود دارد که هر کدام برای هدف خاصی استفاده خواهد شد. مثلا از market می‌توانید محبوب‌ترین کالکشن‌های NFT را معامله کنید و یا با استفاده از بخش Watchlist می‌توانید توکن‌های مورد علاقه‌تان را در آن نگهداری کنید. با استفاده از گزینه‌ی مینت نیز قابلیت ایجاد توکن‌های جدید ایجاد می‌شوند. در بخش profile نیز امکان رصد دارایی‌هایتان وجود دارد.

آینده اوپن سی پرو

با وجود ارائه‌ی خدمات و امکانات متعدد از طرف پلتفرم اوپن سی پرو، هنوز مارکت پلیس بلر از حجم معاملات بیشتری برخوردار بوده و در مقایسه با اوپن سی پرودر بین مخاطبان محبوبیت بیشتری دارد که حس رقابت بین بلر و اوپن سی پرو در نهایت منجر به ارائه خدمات و امکانات بیشتر در هردو پلتفرم خواهد شد. درواقع هنوز نمی‌توان درباره‌ی موفقیت یا شکست اوپن سی پرو نظر داد چرا که مدت زمان زیادی از عرضه این بستر به مخاطبان نگذشته است. اما تا به امروز معاملات بلر از اوپن سی پرو بیشتر است.

جمع بندی

اوپن سی پرو یک نسخه‌ی آپدیت شده و پیشرفته‌تر از اوپن سی است که خدمات و امکانات بیشتری به کاربران خود ارائه می‌دهد و بیشتر مناسب افرادی است که در زمینه‌ی معامله NFT حرفه‌ای تر هستند که در این مقاله به شکل جامع ویژگی‌ها و امکانات آن مورد بررسی قرار گرفته است.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب