صرافی آبان تتر

آگاهی از چگونگی استفاده از صرافی ها امروزه یک امری ضروری است که در این مقاله صرافی آبان تتر مورد بررسی قرار گرفته است.

آموزش ویدیویی صرافی آبان تتر

جهت درک بهتر و یادگیری مفیدتر نحوه استفاده از صرافی آبان تتر توصیه می‌گردد ویدیو آموزشی را مشاهده نمایید.

صرافی آبان تتر

امروزه صرافی های ایرانی بسیاری شروع به کار کردند تا در بازار کریپتو و بازار بورس فعالیت کنند همچنین برای تبدیل ریال به ارز دیجیتال و برعکس برای افراد به آسانی صورت گیرد. در حقیقت بعد از تبدیل ریال به تتر، به صرافی های خارجی منتقل شده و رمزارزهای مورد نظر را خرید وفروش خواهند کرد. صرافی آبان تتر یکی از صرافی های پرطرفدار ایرانی است که در ادامه هلدینگ آلنداینوست قصد دارد نحوه ی خرید وفروش در صرافی آبان تتر را به صورت کاملا جامع مورد بررسی قرار دهد.

آبان تتر

معرفی صرافی آبان تتر

این صرافی در سال 1397 توسط برخی از فارغ التحصیلان دانشگاه شریف به راه افتاد. از طریق این صرافی افراد می توانند اقدام به خرید و فروش تتر کنند و در واقع افراد پس از خریدن تتر توانایی منتقل کردن آن به صرافی های خارجی را دارند. امروزه آبان تتر بیش از 600 هزار عضویت دارند و از طریق این صرافی فعالیت می کنند. یکی دیگر از صرافی های ایرانی که به وسیله نخبگان ایرانی راه اندازی شده است، صرافی نوبیتکس نام دارد.

صرافی آبان تتر دارای یکسری ویژگی هایی است که شامل موارد زیر است:

یکی از ویژگی های این صرافی این است که می توان انتقال ارز دیجیتال را بدون پرداخت کارمزد انجام داد.

این صرافی دارای یک اپلیکیشن جذاب و کاربر پسند است که در کنار سایت آن، می توان استفاده کرد.

علاوه بر سایت و اپلیکیشن دارای دفتر برای مراجعه حضوری نیز است که در تهران واقع شده است و شما می توانید بین روزهای شنبه تا چهارشنبه به آن مراجعه کنید.

پشتیبانی آنلاین نیز از دیگر ویژگی های مثبت این صرافی است که 24 ساعته و در همه ی روزهای هفته پاسخ گوی مشتریان است.

امکان تعیین کردن حد ضرر نیز در زمان ثبت سفارش از دیگر نکات مثبت درباره ی صرافی آبان تتر است.

در آبان تتر کلیدهای خصوصی برای ارز دیجیتال به شکل آفلاین و یا سرد نگه داری می گردد.

قیمت های لحظه ای و مطابق صرافی های بین المللی در آبان تتر منتشر می شود.

بنابراین به شکل خلاصه می‌توان گفت مزایای صرافی آبان تتر به شرح زیر است:

مزایای صرافی آبان تتر

پشتیبانی از بیش از 100 ارزدیجیتال مختلف 

سرعت بالای تراکنش‌ها در صرافی آبان تتر

فعال بودن بیش از 40 هزار نفر در صرافی آبان تتر

پشتیبانی بسیار قدرتمند و شبانه‌روزی

پشتیبانی به شکل متنی و تلفنی

احراز هویت بسیار آسان و سریع

میزان امنیت بالا

امکان دریافت قیمت مناسب و لحظه‌ای ارزدیجیتال

قابلیت مشاهده سابقه تراکنش‌های انجام شده

امکان انجام خریدوفروش با قرار دادن حد سود و ضرر

معایب صرافی آبان تتر

در مقابل یکسری از ویژگی های بسیار مثبت، معایبی نیز برای صرافی آبان تتر وجود دارد که در ادامه هرکدام از آن ها تحلیل شده است:

میزان کاربران فعال در صرافی آبان تتر نسبت به دیگر صرافی ها بسیار کمتر است و بدیهی است که کم بودن میزان کاربران به دنبال آن کاهش میزان نقدینگی را به همراه خواهد آورد. از طرفی مدت زمان بیشتری را برای نهایی و ثبت شدن سفارش خود باید صرف کنید. که این موضوع تاثیر مستقیمی در فرصت های خرید و فروش های می گذارد. مشکل بعدی درباره ی این صرافی مدت زمان زیاد برای احراز هویت افراد است. در واقع برخی کاربران اعتراض کرده اند که در بعضی مواقع این زمان برای احراز هویت بسیار طول خواهد کشید.

چگونگی ثبت نام در صرافی آبان تتر

همانطور که اشاره شد ثبت نام در صرافی آبان تتر از طریق سایت و اپلیکیشن امکان پذیر است که در ادامه نحوه ی ثبت نام را به صورت گام به گام توضیح خواهیم داد:

ابتدا سایت رسمی آبان تتر را در گوگل جستجو کنید و سپس گزینه ی ورود/ ثبت نام را کلیک کنید.

صرافی آبان تتر

پنجره ای که باز می شود، لازم است در آن یک حساب کاربری بسازید و یا اگر از قبل حسابی ندارید روی گزینه ی "ثبت نام کنید" کلیک کنید.

از دو روش ثبت نام با موبایل و ایمیل می توانید یکی را انتخاب کنید. سپس ایمیل یا شماره موبایل خود را وارد کنید.

سپس رمز عبوری برای حساب کاربری خود انتخاب و وارد کنید.

در صورتی که کد معرف دارید می توانید وارد کنید در غیر این صورت روی "قوانین و مقررات را خوانده ام و با آن موافقم" کلیک کنید.

گزینه ثبت نام را کلیک کنید و کد یک بار مصرفی که به شما در ایمیل یا به شماره همراه شما ارسال می شود را در کادر مشخص شده وارد نمایید.

اکنون شما حساب کاربری خود را ایجاد کردید.

ثبت نام در آبان تتر

نحوه ی احراز هویت در صرافی آبان تتر

به طور کلی صرافی های ایرانی اجازه ی هیچ گونه فعالیتی را بدون احراز هویت به کاربران خود نمی دهد. پس لازم است تا قبل از انجام هرگونه اقدامی فرآیند احراز هویت را انجام دهید.

ابتدا وارد حساب کربری خود شوید و روی گزینه ی احراز هویت نشده در گوشه ی سمت چپ بالا کلیک کنید.

در این مرحله پنجره ای برای شما باز خواهد شد که جهت احراز هویت شما است. لازم به ذکر است که برای احراز هویت باید یکسری مدارکی را حتما به همراه خود داشته باشید. این مدارک شامل تصویر کارت ملی، تصویر سلفی با کارت ملی و تصویر سلفی با کارت بانکی می باشد. همچنین به یاد داشته باشید که افرادی که دارای سن زیر 18 سال هستند اجازه ثبت نام در این صرافی ندارند و کارت بانکی که ارائه می دهید باید حتما با نام شخصی که ثبت نام کرده است همخوانی داشته باشد و در غیر این صورت شخص نمی تواند فعالیتی در صرافی آبان تتر انجام دهد.

در صفحه ای که باز می شود لازم است نام و نام خانوادگی خودتان را وارد کنید، در قسمتی که برای آپلود عکس ها است، عکس کارت ملی و دیگر مدارک با کیفیت بالا آپلود کنید. گزینه ی تائید و ادامه را کلیک کنید.

گزینه ای به نام متن احراز هویت وجود دارد که باید روی آن کلیک کنید. سپس متنی نمایش داده می شود که باید آن را به طور بسیار خوانا و با خطی خوش نوشته و در کنار عکس کارت ملی خود قرار داده و در مکان تعیین شده آن را آپلود کنید. روی گزینه ی تایید و ادامه کلیک کنید.

شماره کارت را به همراه شماره شبا حساب خودتان وارد کنید. اکنون لازم است کارت بانکی را در کنار چهره خود قرار دهید و از خود یک عکس شفاف بگیرید.

در صورت ارائه همه مدارک به شکل کاملا صحیح، عبارتی تحت عنوان "ثبت مدارک مربوط به احراز هویت با موفقیت انجام شد" به شما نشان داده خواهد شد. پس از بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان متخصص آبان تتر جهت احراز هویت شما، فعالیت شما در آبان تتر می تواند آغاز شود.

نحوه ی واریز ارز دیجیتال و ریال به آبان تتر

اگر در حوزه معامله گری فعال هستید به احتمال زیاد نیاز دارید با صرافی ها کار کنید و بتوانید ارز دیجیتال را به صرافی منتقل کنید که ما در این بخش به بررسی چگونگی و نحوه ی واریز ارز دیجیتال و ریال به صرافی آبان تتر پرداخته ایم. برای این منظور لازم است تا:

ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید و ارز مدنظرتان را انتخاب کنید، سپس روی گزینه ی واریز کلیک کنید.

حالا روی گزینه واریز ارز کلیک کنید. یک آدرس اختصاصی برای شما به نمایش در خواهد آمد که باید آن را کپی کنید و فرآیند واریز ارز را ادامه دهید.

کد TxID را از قسمت مبدا کپی کنید و سپس در قسمتی که مشخص شده آن را وارد کنید.

اگر قصد دارید که تومان را به حساب کاربری خود واریز کنید، گزینه واریز را کلیک کنید و سپس گزینه تومان را فعال کنید. مبلغ مد نظر را بر حسب تومان وارد کنید. گزینه تائید و پایان را کلیک کنید. به سمت درگاه بانکی هدایت خواهید شد که می تواند عملیات را انجام دهید.

واریز در آبان تتر

آموزش گام به گام نحوه ی انتقال ارز از طریق آبان تتر به کیف پول های دیگر

استفاده از صرافی آبان تتر در جهت انتقال ارز به کیف پول های دیگر از دیگر کاربردهای این صرافی است. در حقیقت افراد لازم دارند تا بتوانند به راحتی میزان مشخصی ارز را به کیف پول های دیگر منتقل کنند که در این بخش به بررسی این موضوع به صورت کاملا شفاف و گام به گام پرداخته شده است.

ابتدا وارد حساب کاربری شوید و سپس ارز مد نظر را پیدا و روی گزینه برداشت کلیک کنید.

در این جا یک صفحه ای برای شما باز خواهد شد که در قسمت بالای آن باید گزینه برداشت رمز ارز را بزنید.

در قسمت بعدی کیف پول مقصد را انتخاب کنید. توجه کنید که شبکه انتقال مبدا و مقصد باید یکی باشند.

میزان ارز را انتخاب و روی گزینه ی ثبت برداشت کلیک کنید.

در صورتی که توسط اپلیکیشن گزینه ی گوگل اتنتیکیتور فعال باشد، کد یکبار مصرف را می توانید وارد کنید و پروسه ی سفارش شما آماده خواهد شد.

برای اینکه بتوانید تومان را از آبان تتر برداشت کنید باید گزینه ی برداشت را کلیک کنید، صفحه ای باز خواهد شد و باید گزینه ی برداشت تومان را کلیک کنید. مبلغ مد نظرتان را درکادری که تعیین شده وارد کنید و هم چنین شماره شبای حساب بانکی را نیز وارد کنید. روی گزینه پرداخت کلیک کنید. لازم به ذکر است که در صورت انجام سفارش قبل از ساعت 18 در روزهای کاری، انتقال دادن وجه در همان روز به شکل پایا اعمال خواهد شد.

برداشت رمز ارز

چگونگی خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی آبان تتر

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیاز است تا در صرافی ها، حساب کاربری ایجاد و فرآیند خرید و فروش را انجام دهید. از طرفی لازم است تا به یکسری نکات در این خصوص آگاه باشید که در ادامه مقاله سایت آلنداینوست نحوه ی خرید وفروش ارزهای دیجیتال را در صرافی آبان تتر مورد بررسی قرار خواهد داد.

ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. لیستی از ارزهای دیجیتال مشخص می شود که باید ارز دیجیتال مد نظر را انتخاب کنید. روی گزینه کلیک که در مقابل ارز دیجیتال قرار دارد، کلیک کنید.

صفحه ای به نام صفحه ی خرید برای شما باز خواهد شد که دارای دو تب مجزا با نام های خرید با تومان و خرید با تتر وجود دارد. لازم است یکی از آن ها را فعال کنید.

اکنون دو گزینه ی قیمت بازار و قیمت مشخص وجود دارد که یکی را باید انتخاب کنید. اگر قیمت بازار را انتخاب کنید، بر اساس پیشنهاد سایت بهترین قیمت بازار برای شما ثبت می شود. میزان ارز دیجیتال با معادل تومان را انتخاب می کنید. کارمزد معامله و همچنین شبکه بلاک چین براش ما در این مرحله مشخص خواهد شد. روی گزینه ثبت سفارش کلیک کنید. اما اگر قصد دارید تا یک قیمت مشخصی توسط خودتان ثبت شود، روی گزینه ی قیمت مشخص کلیک کنید. قیمت مد نطرتان را وارد کنید و نوع ارز بر حسب تومان یا موارد دیگر را وارد کنید، ثبت سفارش را کلیک کنید.

پس از انجام ثبت سفارش شما به طور کامل، امکان لغو آن امکان ندارد. پس دقت کنید که تنها تا قبل از نهایی شدن می توانید آن را تغییر دهید. برای این کار می توانید از لیست فهرست ها خرید را پیدا کنید و سپس در ستون چپ آن گزینه ی لغو را کلیک کنید و سفارشتان را حذف کنید.

همانطور که اشاره کردیم در آبان تتر قابلیت تعیین کردن حد ضرر وجود دارد پس برای انجام این کار روی گزینه ی ثبت سفارش کلیک کنید. در واقع در زمان ثبت سفارش برای خرید، به صورت کاملا خودکار انجام خواهد شد. در حقیقت بعد از اینکه قیمت برای ارز دیجیتال به یک محدوده ی مشخص رسید، فرآیند سفارش برای فروش به شکل کاملا خودکار اجرا خواهد شد. به یاد داشته باشید که معامله بر اساس تحلیلی به نام تحلیل تکنیکال صورت خواهد گرفت.

خرید رمز ارز

میزان کارمزد معامله ها در آبان تتر

هر صرافی مقدار مشخصی کارمزد برای هر معامله در نظر می گیرد که صرافی آبان تتر نیز از این قاعده مستثنی نیست و در ادامه به بررسی میزان کارمزد در این صرافی پرداخته خواهد شد.

صرافی آبان تتر به منظور معامله های خرید و فروش ارز USDT کارمزدی دریافت نمی کند. در این صرافی برای کارمزد معاملات یک مقدار کاملا از پیش تعیین شده ای را مشخص کرده است که عبارت است از:

برای خرید وفروش ارز دیجیتال با تومان کارمزد معامله عبارت است از 2/0 درصد و برای خرید و فروش ارز دیجیتال با تتر کارمزد معامله 3/0 درصد می باشد.

تاریخچه معاملات

در سایت صرافی آبان تتر می توانید تاریخچه معاملات خود را مشاهده کنید. برای این منظور روی گزینه ارائه گزارش ها کلیک کنید تا لیست معاملات شما به نمایش گذاشته شود.

برای درک هرچه بهتر صرافی‌ها و نحوه‌ی کارکرد آن‌ها لازم است تا اطلاعات بیشتری درباره‌ی صرافی های ارزدیجیتال و چگونگی عملکرد آن‌ها به دست آورد که در این بخش از مقاله به بررسی صرافی‌ها پرداخته شده است.

صرافی ارزدیجیتال

به‌طور کلی صرافی ارزدیجیتال بستری است که کاربران در آن می‌توانند به خریدوفروش رمزارزها بپردازند. همچنین این امکان وجود دارد که ارزدیجیتال خود را به شکل ارزفیات و یا جفت ارزها هم معامله کنند. صرافی ارزدیجیتال به دو شکل آنلاین و فیزیکی فعالیت می‌کند.

تاریخچه صرافی ارزدیجیتال

برای نخستین بار صرافی ارزدیجیتال در استرالیا در سال 2004 شروع به کار کرد که به علت عدم آگاه بودن مردم و نبود مجوزهای لازم برای فعالیت رسمی این پلتفرم‌ها، فعالیت صرافی در مدت کوتاهی با شکست مواجه شد چرا که مشتری زیادی نتوانست جذب کند. اما بعد از دو سال دو شخص لهستانی و روسی توانستند یک صرافی جدید در آمریکا تاسیس کنند. برخلاف صرافی قبلی، این صرافی توانست در مدت زمان کمی نزدیک به 30 میلیون دلار ارزدیجیتال خریدوفروش کند و به موفقیت نسبی دست پیدا کند اما پس از مدتی ایالت متحده آمریکا آن را غیرقانونی شناخت و پلمپ کرد چرا که قوانین روشن و دقیقی هنوز برای فعالیت صرافی‌ها وجود نداشت. اما با گذشت زمان و افزایش دانش مردم درباره‌ی صرافی‌ها و ارزهای دیجیتال، این معاملات قانونی شناخته شده و صرافی‌های متعددی توانستند به معاملات خودشان بپردازند.

نحوه‌ی کارکرد صرافی ارزدیجیتال

همانطور که گفته شد صرافی‌ها به دو شکل فیزیکی و آنلاین از طریق سایت فعالیت می‌کنند. به طور معمول قیمت ارزدیجیتال در صرافی‌ها  براساس میزان عرضه و تقاضا ارائه می‌شود. درواقع هرچقدر میزان تقاضا بالا رود، به همان میزان قیمت ارزدیجیتال هم بالا خواهد رفت و بالعکس. باید توجه داشته باشید که عوامل متعددی از جمله نوسان بازار هم بی اثر نیست و بیشتری تاثیر را روی صرافی‌ها خواهند داشت. اغلب افراد تمایل دارند تا از صرافی ارزدیجیتال به شکل حضوری استفاده کنند اما در کنار بستر حضوری، سایت و اپلیکیشن هم وجود دارد که فرآیند معاملات را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

انواع صرافی‌های ارزدیجیتال

صرافی‌های ارزدیجیتال به چند دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

انواع صرافی ارزدیجیتال از لحاظ نوع مخاطب: به شکل کلی صرافی‌ها به دسته‌های متفاوت خصوصی، منطقه‌ای و عمومی تقسیم می‌شوند که در صرافی خصوصی کاربران می‌توانند با دعوت نامه از طرف صرافی، عضو شوند. در مقابل صرافی برای مخاطبان عمومی در سراسر جهان با عضویت همگانی روبه رو است و نوع منطقه‌ای نیز فقط کسانی که در منطقه یا کشور خاصی هستند می‌توانند در این صرافی‌ها عضو شوند.

انواع صرافی ارزدیجیتال از لحاظ انواع معاملات: این نوع از صرافی‌ها بر اساس نوع فعالیت و عملکردی که دارند، تقسیم می‌شوند مثلا در بعضی از صرافی کاربر فقط می‌تواند ارزدیجیتال خود را با رمزارز دیگری معامله کند و در برخی دیگر این امکان وجود دارد تا کاربر با پرداخت ارزفیات، دارایی دیجیتال خریداری کند. اما تعداد محدودی از صرافی‌ها هر دو امکانات بالا را به مخاطبان خود ارائه می‌دهند.

انواع صرافی ارزدیجیتال بر اساس مالکیت کیف پول مخاطبان: این نوع از صرافی‌ها از جمله معمول‌ترین انواع دسته بندی صرافی‌هاست که در آن صرافی به دو دسته اصلی متمرکز و غیرمتمرکز طبقه‌بندی می‌شود. در صرافی متمرکز کلیدخصوصی معاملات در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که می‌توان گفت این نوع روش، یکی از معمول‌ترین راهکارها جهت تضمین معاملات صورت گرفته است. در حالیکه در صرافی غیرمتمرکز، کلیدخصوصی کیف پول را فقط خود شخص در اختیار دارد و فرآیند امنیت در صرافی را شخص ثالثی مدیریت می‌کند. به‌طور کلی صرافی‌های غیرمتمرکز مورد استقبال افراد قرار نگرفت چراکه زمانی که کلیدخصوصی گم شود راهی برای بازگردانی وجود ندارد.  

عضویت در صرافی‌های ارزدیجیتال بدون فرآیند احرازهویت

روش عضویت در صرافی بدون احراز هویت، ناایمن است اما در این بین برخی از صرافی‌ها هستند که این امکان را به کاربر می‌دهند تا بدون احرازهویت و ارائه مدرک عضو شوند. از جمله این صرافی‌ها که بدون احرازهویت هستند عبارتند از: Bitfinex، Bitmax، Kucoin،   Stormgain هستند که بدون ارائه مدرک خاصی می‌توانید حساب کاربری خودتان را ایجاد کنید. لازم به ذکر است که فرآیند احرارهویت سخت اما مانع از روبه رو شدن با ریسک‌ها خواهد شد به طور مثال ریسک کلاهبرداری، پولشویی و ... . بنابراین توصیه می‌شود پروسه احرار هویت را به شکل کامل انجام دهید.

جمع بندی

امروزه صرافی های نقش اساسی در انتقال ارز، معاملات و ... دارد و لازم است تا نحوه ی کار کردن با آن ها را یاد بگیریم. صرافی آبان تتر یکی از بهترین و به روز ترین صرافی ها است که ویژگی های مثبت بسیار زیادی را داراست.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب