سلبریتی های دنیای NFT

آشنایی با اشخاص مشهوری که در بازار NFT فعال هستند برای همه می تواند بسیار جذاب است. در این بخش سلبریتی های NFT و ایده های آن ها برای ساخت NFT بررسی شده است.

امروزه در دنیای مدرن، بازار NFT جایگاه ویژه ای در بین افراد پیدا کرده و نقش بسیار مهمی در بازار معاملات دارد. بسیاری از افراد مشهور در سراسر جهان نیز وارد دنیای NFT شده اند. اگر علاقه مند هستید تا با سلبریتی های دنیای NFT آشنا شوید، ادامه ی مقاله  را از دست ندهید.هلدینگ آلنداینوست در این مقاله قصد دارد تا وارد عمق دنیای افراد معروف ایرانی و خارجی در NFT  شود.

سلبریتی های بین المللی NFT

افراد مشهور بسیار زیادی در سراسر جهان وارد این دنیای نامتناهی NFT شده اند که در این بخش قصد داریم برخی از این اشخاص سرشناس را معرفی کنیم.

لیونل مسی، اسطوره فوتبال

بهترین بازیکن فوتبال در تمامی دوران ها، لیونل مسی اولین بار در سال 2021 وارد دنیای NFT شد.  مسی مجموعه آثار خود را با نام Messiverse در NFT عرضه کرد. فردی با نام باس لوجیک این مجموعه را طراحی کرده است. او یکی از معروف ترین طراحان دیجیتالی است که سعی داشته از تصویر مسی در تمامی آثار NFT استفاده کند.

باس لاجیک همواره اظهار داشته که به تصویر کشیدن مسی برایش یک لذت فوق العاده بوده و در طی طراحی این مجموعه از آثار بسیار لذت برده است. او در تصویر "مردی از آینده می آید" عدد 30 را پشت پیراهن مسی طراحی کرده است.

عناوین این NFT ها شامل موارد زیر است که به مسی نسبت داده شده است و سعی دارد تا اسطوره فوتبال و بزرگترین دستاوردهایش را در دوران بازی به نمایش بگذارد.

  • خدای یونانی Greek Giant
  • پادشاه King
  • ابر قهرمان   Super hero
  • مردی که از آینده آمده Man from the future
  • بسیار ارزش Worth the weight
  • قطعه پادشاه  The king piece

همانطور که گفته شد، این مجموعه آثار جذاب را می توانید با نام messiverse، در پلتفرمی با نام Ethernity chain پیدا کنید. در واقع این پلتفر سعی داشته تا آثار مربوط به ستاره های ورزشی را به نمایش بگذارد. آثار لیونل مسی در NFT در اولین روزی که عرضه شد، به مبلغ 3.4 میلیون دلار فروخته شد.

کریستیانو رونالدو 

کریستیانو رونالدو، یکی از مشهورترین بازیکنان فوتبال جهان، اخیراً به خاطر ورودش به بازار توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) شهرت پیدا کرده است. مجموعه NFT رونالدو، مجموعه CR7 NFT، دارای هفت فیگور متحرک است که لحظات نمادینی از دوران حرفه ای او را به تصویر می کشد. این مجموعه به طور انحصاری در بازار NFT بایننس راه اندازی شد و توجه زیادی را از طرف طرفداران و کلکسیونرها به خود جلب کرد.رونالدو به مجموعه‌های NFT آینده اشاره کرده و نشان می‌دهد که ورود او به بازار NFT یک رویداد یکباره نیست. این مهم است زیرا محبوبیت و نفوذ رونالدو می تواند توجه جریان اصلی بیشتری را به NFT ها جلب کند. از آنجایی که افراد برجسته‌تری مانند رونالدو وارد بازار NFT می‌شوند، می‌تواند منجر به افزایش پذیرش و پذیرش مجموعه‌های دیجیتال شود.

نیمار (Neymar)

NFTSTAR، یک شرکت اینترنتی تاسیس شده، اعلام کرده که جامعه NFT و پلتفرم معاملاتی آن خط جدیدی از NFT های انحصاری را با همکاری نیمار داسیلوا سانتوس جونیور فوتبالیست حرفه ای برزیلی منتشر می کند. NFTSTARکلکسیون های مجاز توسط NR SPORTS، یک شرکت متخصص در مدیریت تصویر، که منحصراً در حرفه نیمار جونیور فعالیت می کند، معامله خواهد کرد. در حالی که بسیاری از سلبریتی ها بر گذشته تمرکز کرده اند، نیمار جونیور به آینده چشم دوخته است. این مشارکت نمونه ای از خلاقیت و جاه طلبی او برای شکل دادن به آینده، سرگرمی و تعامل با طرفداران و جامعه خود در فضای وب 3 است.

Snoop dogg، رپر آمریکایی

یکی دیگر از سلبریتی های دنیای NFT، snoop dogg است. مجموعه آثار snoop dogg تنها شامل هنرهای دیجیتال نیستند بلکه شامل موسیقی، ویدیو و محتواهای رسانه ای دیگر می باشد. این مجموعه آثار را با نام "سفر با سگ" می توانید در پلتفرم ها پیدا کنید. این NFT ها بسیار منحصر به فرد بوده و سبک Snoop dogg هستند.

NFT های اسنوپ داگ شامل صدا و تصویر او بوده که آن را نوعی NFT خاص و جذاب کرده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اسنوپ داگ علاوه بر تولید و عرضه NFT، به خرید و فروش زمین های مجازی هم علاقه دارد.

دونالد ترامپ، سیاست مدار

شاید برایتان جالب باشد که دونالد ترامپ هم جزو سلبریتی های دنیای NFT است. او هم اکنون دارای یک کالکشن با 45 طرح مختلف است. طراحی این کالکشن توسط کلارک میچل، یکی از تصویرگران مشهور انجام شده است. میچل سابقه ی بیش از 40 سال در این حرفه داشته و در زمینه ی تصویر سازی حرفی برای گفتن دارد. او در دوران حرفه ای شغلی اش در زمینه ی طراحی با برندهای متفاوتی مثل کوکاکولا، دیزنی، مجله تایم، جنگ ستارگان، مارول همکاری داشته است.

NFT های ترامپ شامل تصاویری از خودش با طراحی های خلاقانه است که با قیمت های دلاری در پلتفرم های متفاوت به فروش می رسد.

Eminem، رپر آمریکایی

این فرد ترانه سرا و رپر آمریکایی بوده که در سال 1972 در سنت جوزف، میسوری به دنیا آمد. به گفته امینم، کودکی سختی را پشت سرگذاشته که دلیل آن را روابط پدر و مادرش بیان کرده ست. اما اکنون امینیم تبدیل به یک ستاره ی موسیقی شده است که نه تنها در دنیای هنر بلکه در دنیای تکنولوژی و nft حرفی برای گفتن دارد.

Shady con نام اثر NFT برای Eminem است. این مجموعه دارای 4 نوع از زمینه های دیجیتالی است که هر کدام از آن ها نوعی از حرفه های او را به نمایش می گذارد. یکی از NFT های او یک ویدیو با آهنگی مخصوص از Eminem  است که مخصوص nft   بوده و به همراه طرح هایی از امضای او.

مورد بعدی، شامل یک تصویر با مجموعه های طرح های دستی و همچنین یک قطعه ضرب است. نوع سوم nft او شامل آلبوم Eminem  است که توسط خودش امضا شده است. در آخر، مورد چهارم نوار کاست آلبوم بوده که به وسیله او امضا شده است.

شاید جالب باشد بدانید که این اولین باری نیست که Eminem ، وارد دنیای دیجیتال شده است و او اپلیکیشنی با نام Eminem      Augmented  را نیزدر سال 2013 منتشر کرد.

مجموعه آثار Shady con که متعلق به Eminem  است، یکی از جذاب ترین و خاص ترین آثار موجود nft است. در واقع یکی از دلایل این موضوع این است که او یکسری اقلام فیزیکی مثل  نوار کاست را اضافه کرده است که آن را بسیار منحصر به فرد می سازد.

در مقایسه با سایر فروش های NFT در صنعت موسیقی، مجموعه “Shady Con” امینم یکی از منحصر به فرد ترین و متنوع ترین هاست. هنرمندان دیگری مانند Kings of Leon،  Grimes و The Weekend نیز وارد بازار NFT شده اند و آثار هنری دیجیتال و حقوق موسیقی را می فروشند. با این حال، مجموعه امینم به دلیل گنجاندن اقلام فیزیکی مانند وینیل امضا شده و نوار کاست قابل توجه است که جنبه ملموسی را به دنیای دیجیتالی NFT اضافه می کند.

Jack Dorsey، مدیرعامل توییتر

 از دیگر سلبریتی های دنیای NFT، جک دورسی است. او برای اولین بار در سال 2021 به nft وارد شد. داستان ورود Jack  به nft بسیار جذاب است. در واقع او توییتی زد که غلط املایی داشت و بعد همان را به صورت یک NFT به حراج گذاشت. با این کار نشان داد که حتی رسانه های اجتماعی را هم می توانیم به صورت NFT به فروش برسانیم.

شاید کنجکاو باشید که بدانید جمله ی نوشته ی جک در توییتر چه بود. “Just setting up my twttr. این جمله در حراجی با قیمت 2.9  میلیون دلار فروخته شد. بعد ار فروش این NFT  جذاب، جک اعلام کرد که آن را صرف موسسه ی خیریه ای کرده است.

Tony Hawk، اسکیت سوار

اگر به اسکیت سواری علاقه دارید، شاید با تونی هاوک آشنا باشید. او از کودکی علاقه شدیدی به اسکیت سواری داشته و بعد از تمرین های سخت و حساس، اکنون توانسته به اسطوره ی اسکیت سواری تبدیل شود. او تصمیم گرفت تا ویدیوهای اسکیت سواری اش را تبدیل به NFT کند.

 یکی از معروف ترین حرکت های تونی، در سال 1989 هنگام اسکیت سواری اتفاق افتاد که این حرکت از جمله حرکت های بسیار فوق العاده و هیجانی او محسوب می شود. Ollie 450 نام این حرکت بسیار جذاب بوده که تبدیل به NFT شده است. مجموعه آثار NFT تونی تصاویری از لحظات اسکیت سواری تونی است که در پلتفرم های NFT به فروش می رسد.

Damien Hirst، هنرمند بریتانیایی

او یکی از معروف ترین هنرمندان حوزه نقاشی در بریتانیا است که عضو انجمن هنرمندان جوان بریتانیایی است. او یکی از بی نظیر ترین نقاشان در حوزه نقاشی رنگ روغن است. او ده هزار آثار نقاشی رنگ روغن خود را به صورت NFT  تبدیل کرده و آن را “The current project” نامید.

هنرمند بریتانیایی NFT

Steve Aoki، دی جی و آهنگساز

استیو آئوکی، یک آهنگساز و دی جی آمریکایی است که در سال 2021 وارد عرصه NFT شد. Antonio Tudsico از طراحان بسیار خلاق انیمیشن های دنیای سه بعدی است که به آئوکی کمک کرد تا به همراه NFT های جذاب، یک آهنگ نیز به نام   Dream catcher بسازد و نسخه فیریکی آن را هم همراه با Nft به طرفداران آئوکی ارائه دهد. آئوکی توانست از فروش این NFT مبلغی به ارزش 4.26 میلیون دلار به دست آورد.

ایده ی اصلی NFT های آئوکی از اینجا شروع شد که او همیشه علاقه داشت تا موسیقی، هنر تجسمی و بصری را با همدیگر تلفیق کند. اما این ایده همیشه به نوعی مبهم بوده و توانایی ارائه این ایده به نظر آئوکی غیر ممکن بود. اما دنیای بی حد و مرز NFT این امکان را به آئوکی داد تا بتواند آن را اجرا کند.

Lindsay Lohan، بازیگر و خواننده

خانم لیندسی لوهان در سال 2021 در یکی از پلتفرم های معروف به نام Rarible ، NFT های خود را ارائه داد. ایده ی NFT او یک تک آهنگی به نام لالایی بود که سبک آهنگ الکترو بود و با شخصی دیگر به نام دی جی مانوئل ریوا همکاری داشت. در واقع این NFT دارای بعد بصری و موسیقی است. لیندسی لوهان این توکن خو را به قیمت 85000 دلار به فروش رساند.

Francis Ngannou، قهرمان سنگین وزن

معمولا قهرمانان سنگین وزن وارد دنیای NFT نمی شوند اما فرانسیس از جمله اولین نفرات در این زمینه است. او بعد از مبارزه کردن جهت کسب عنوان قهرمانی، تصاویر منحصر به فرد و ویژه اش را در NFT فروخت. او از فروش این Nft  ها مبلغی به ارزش 500 هزار دلار به دست آورد.

بعد از ورود فرانسیس به دنیای NFT افراد بسیار زیادی که در زمینه ی ورزش های رزمی فعالیت می کردند، تشویق شدند و سعی داشتند که وارد این دنیای پولساز و جذاب شوند.

Lewis Capaldi، خواننده، آهنگساز و ترانه‌ سرا

کاپالدی مجموعه NFT خود را توسط یکی از شرکت های فناوری پرآوازه به نام Bondly ارائه داد. طرفداران کاپالدی با خرید nftهای کاپالدی امتیاز کسب کرده و توانایی ورود به یک سفر آزمایشی خواهند داشت. علاوه بر آن می توانند در یک رویداد خصوصی که برایشان طراحی شده است، شرکت کنند.

در واقع کاپالدی فرصت را غنیمت شمرده و علاوه بر فروش nft و کسب در آمدهای نجومی از آن سعی کرده تا از آن به عنوان بلیط به منظور حضور صاحبان در یک رویداد خصوصی استفاده کند.

هنرمندان ایرانی فعال در حوزه ی NFT

شاید فکر کنید تنها هنرمندان و افراد مشهور خارجی در NFT فعالیت دارند. اما بدانید که هنرمندان ایرانی نیز در این حوزه فعال هستند. اما تعداد این افراد انگشت شمار است. در این بخش قصد داریم تا تعدادی از این هنرمندان ایرانی فعال در حوزه NFT را به شما معرفی کنیم.

هنرمندان ایرانی در NFT

بهنوش طباطبائی، بازیگر

این هنرمند سرشناس که سالهاست در عرصه بازیگری فعالیت می کند، اخیرا وارد دنیای NFT شده است. او که توانایی ادغام کردن هنرهای سنتی و دیجیتالی را داشته و این ایده را وارد NFT کرده است. NFT های این هنرمند مشهور ترکیبی از صدا، حرکت است.

یکی از معروف ترین NFT های این بازیگر کالکشنی از تصاویر خودش است که خریدار این NFT خاص بوسیله مینت کردن این اثر که ارزشی بالغ بر 3200 دلار دارد، را به نام خود کرد.

هیچکس، رپر ایرانی

هیچکس یکی از رپرهای مشهور ایرانی از کاور آلبوم خود به نام "جنگل آسفالت" که سال 1385 آن را منتشر کرده بود، به یک NFT تبدیل و با قیمتی معادل 190 اتر به فروش رساند. او این NFT را در پلتفرمی به نام Foundation.app به نمایش گذاشت. این آلبوم هیچ کس جزو اولین آلبوم های فارسی او به سبک رپ بود.

علت ورود سلبریتی ها به بازار NFT

اما دلیل اصلی ورود افراد مشهور به بازار NFT چیست و چرا به تعداد سلبریتی هایی که در این بازار سرمایه گذاری می کنند، افزوده می شود؟ در واقع NFT یکسری دارایی دیجیتال است که بر روی شبکه بلاچین ذخیره می شود و کدهای ذخیره شده بر شبکه بلاکچین تضمین کننده تعداد محدود این دارایی های دیجیتال است . به طور مثال تصور کنید که قصد خرید یک NFT منحصر به فرد مثل Little-tinas-fantasy را دارید و تنها 555 تا از این کالکشن می توان ایجاد کرد، در صورت ایجاد این nft بیش از این مقدار، شبکه بلاکچین به شما اخطار خواهد داد. در واقع این تعداد از کالکشن Little-tinas-fantasy بر روی شبکه بلاکچین منحصر به فرد هستند و این موضوع باعث ارزشمند بودن NFT خواهد شد.

از طرفی ورود افراد مشهور به بازار NFT نه تنها باعث رشد و افزایش سرمایه ی سلبریتی ها خواهد شد، بلکه به دلیل شهرت و اعتباری که یک شخص مشهور در جامعه دارد باعث رشد چشمگیر بازار NFT نیز خواهد شد. در حقیقت با تبلیغ NFT افراد بیشتری تمایل برای سرمایه گذاری در این بستر را دارند.

معروف ترین کالکشن های NFT

تعداد کالکشن های مشهور در حوزه NFT بسیار است اما در این بخش قصد داریم بخشی از معروف ترین کالکشن ها را که اغلب سلبریتی های NFT در آن سرمایه گذاری کردند را مورد بررسی قرار دهیم.

کالکشن کریپتو پانک: این کالکشن در سال 2017 توسط مت هال و جان واتکینسون تاسیس شد. محل انتشار این کالکشن جذاب در Larva labs آمریکا بود. این مجموعه از جمله پرطرفدار ترین مجموعه های موجود در بازار nft است و از زمان انتشارش تا کنون از افراد بیشماری قصد دارند تا این کالکشن را دریافت کنند. هر کالکشنی دارای هدف به خصوصی است که در حقیقت این هدف است که منجر به ارزش بالای آن ها می شود. هدف اصلی مجموعه کریپتو پانک ترکیبی از NFT و هنر است که آثار هنری را به NFT تبدیل کرده است. از جمله ویژگی های جذاب این کالکشن این است که  تنوع زیاد آن است که همین تنوع منجر به جذب مخاطبان برای خرید این کالکشن می شد. از طرفی جذابیت ظاهری کالکشن کریپتو پانک به گونه ای بود که مخاطبان زیادی را به خود جذب می کرد و افراد تمایل به تماشا و خرید این مجموعه دارند. همچنین تعداد کالکشن های کریپتو پانکس محدود می باشد و همین موضوع یک نکته مثبت برای مجموعه می تواند باشد. در واقع تنها 10000 توکن NFT از این کالکشن در بازار NFT موجود است و در بستر بلاکچین ذخیره شده است که دارای قیمت بالایی می باشد.

کالکشن باشگاه قایق سواری میمون کسل: این کالکشن هم از دیگر مجموعه هایی است که  شامل 10000 میمون بی  همتا است که در سال 2021 با قیمت 0.08 اتر عرضه شد. سلبریتی های زیادی اقدام به خرید این کالکشن جذاب کرده اند. این مجموعه با ارزش دارای دو نسخه فرعی با اسم های باشگاه پرورش و نمایش سگ های میمیون کسل و باشگاه قایق سواری میمون جهش یافته است. در نسخه اول که ذکر شد، میمون ها به شکل رایگان سگ خانگی دریافت خواهند کرد و در نسخه دوم که مجموعه ای از میمون های جهش یافته است که به طرز چشمگیری موفق عمل کرده اند.

کالکشن میت بیتز(Meetbits): کالکشن بیت بیتز یکی از مجموعه های جذاب و پرطرفدار در حوزه NFT است که با کریپتو پانک به شکل همزمان منتشر شد چرا که بخشی از NFTهای موجود در این مجموعه متعلق به دارندگان کریپتو پانک است.

کالکشن نونز(Nouns): کالکشن نونز نیز یکی از مجموعه هایی است که با هدف ارتقا جامعه آواتارهای درون زنجیره ای تشکیل شده است و این آواتارها بسیار کمیاب هستند که روزانه یکی از آن ها به مزایده گذاشته خواهند شد. کمیاب و منحصر به فرد بودن یکی از ویژگی های اساسی این کالکشن است که باعث افزایش ارزش آن شده است. کالکشن nouns حجم معاملاتی ایجاد نکرده و قیمت پایه آن معادل 55 اتر است.

کالکشن لوت (Loot): این کالکشن از جمله مجموعه های پر طرفدار در بین سلبریتی هاست چرا که ارزش نسبتا بالایی دارد. کالکشن لوت بر خلاف دیگر مجموعه ها PFP نبوده و به شکل متن محور است و می توانید هر آنچه که دوست دارید را ایجاد کنید. در حقیقت پروسه ساده سازی و ایجاد یک ابهام باعث شده تا طرفداران زیادی پیدا کند. پس از مدتی بعد از انتشار این مجموعه، یک جامعه ای حول این پروژه شکل گرفته که به مرور کاربردهای متفاوت را حول این مجموعه به وجود آورد.

کالکشن مکاورس (Mekaverse): مجموعه مکاورس نیز از مجموعه هایی است که با استقبال بینظیر از جانب طرفداران قرار گرفت. این مجموعه حاوی 8888 تصویر فانتزی و همچنین تخیلی است که ایده ی اصلی آن از یک انیمه ژاپنی گرفته شده است. در این مجموعه یکسری آواتار به نام مکا وجود دارد که شبیه به اینمه ی محبوب ژاپنی است. در حقیقت علت محبوبیت این کالکشن همین موضوع است که تداعی کننده خاطره برای کاربران است و به ارزش این مجموعه افزوده می شود. مکاورس پس از عرضه قیمت پایه آن 5 اتر بود اما پس از انتشار دقیقا مطابق با انتظاری که داشتند پیش نرفت و قیمت آن به 0.69 اتر سقوط کرد.

معروف ترین کالکشن های nft

جمع بندی

با پیشرفت تکنولوژی و علم، دنیای سرمایه گذاری هم تغییرات چشمگیری داشته و نوع معاملات بازار تغییرات بسیار زیادی کرده است. NFT از جمله این تغییرات است که سلبریتی های دنیای NFT با ورود به این بازار نه تنها درآمد کسب می کنند بلکه به نوعی یک تبلیغ برای این عرصه هستند و طرفداران آنها نیز با NFT   آشنا و در آن سرمایه گذاری می کنند.

افراد مشهور بسیار زیادی مثل مسی، کاپالدی، اسنوپ داگ، آئوکی، تونی هاوک و جک دورسی مجموعه NFT های خودشان را در پلتفرم های مختلف ارائه دادند. عمدتا سعی داشته تا تجربیات  و دستاوردهای خودشان را در غالب تصاویر تبدیل به NFT کردند. هنرمندان ایرانی نیز در این عرصه وارد شده اما به دلیل عدم آگاهی و نبود بستر مناسب در این بازار، تعداد افراد مشهور ایرانی در NFT بسیار کم است.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب