احراز هویت صرافی بایننس

صرافی بایننس بزرگترین پلتفرم برای انجام معاملات دارایی های دیجیتال است که مراحل احراز هویت این صرافی به شکل کامل در این مقاله توضیح داده شده است.

فرآیند احراز هویت برای ورود به بازار کریپتو، جهت جلب اعتماد هرچه بیشتر کاربران است که در آن کاربر باید با ارائه مدارک ثابت کند که اطلاعات فردی وارد شده در صرافی با مدارک او همخوانی دارد. فرآیند احراز هویت در برخی از صرافی ها اجباری است در حالیکه در تعداد محدودی از صرافی به شکل اختیاری می باشد. صرافی بایننس از پلتفرم های جهانی خریدوفروش ارزدیجیتال است که در این مقاله هلدینگ آلنداینوست قصد دارد نحوه ی احراز هویت در صرافی بایننس را به طور کامل شرح دهد. 

صرافی بایننس

چرا باید احراز هویت انجام دهیم؟

انجام فرآیند احراز هویت بر اساس مقررات جهانی است و مطابق با استاندارهای KYC طراحی شده است که باعث می شود تا با کلاهبرداری، فساد یا پولشویی مبارزه کند. در برخی مواقع با توجه به منطقه یا حتی روش پرداخت کاربر، نیاز به سطوح بالاتری از احراز هویت در صرافی بایننس است. در حقیقت صرافی بایننس برای احراز هویت سطح بالاتر، دلایل متعددی را عنوان می کند. به طور مثال کاربرانی که فرآیند تایید چهره را کامل نکردند، افرادی که با استفاده از چند آی پی به حساب خودشان  دسترسی دارند، کاربرانی که گزینه فعال کردن تایید هویت چند گزینه ای را فعال نکردند، باید از احراز هویت متوسط استفاده کنند.

احراز هویت صرافی بایننس

اغلب صرافی های ارزدیجیتال متمرکز ملزم به انجام فرآیند احراز هویت هستند تا کاربرانی که به تازگی در آن صرافی ثبت نام می کنند، با مقررات مالی آن صرافی تطابق داشته و از آن مطلع گردند. در حقیقت صرافی بایننس به دو دلیل فرآیند احراز هویت را انجام می دهد که یکی از آن دلایل قوانین صرافی متمرکز یا KYC است و دیگری برای مبارزه کردن با پولشویی می باشد. احراز هویت بایننس بسیار ساده بوده و نهایتا 15 دقیقه طول خواهد کشید. احراز هویت در این صرافی در سطوح مختلف انجام خواهد شد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

سطوح مختلف احراز هویت در صرافی بایننس

همانطور که گفتیم فرآیند احراز هویت در صرافی بایننس در سه سطح مختلف انجام می شود که هرکدام خدمات خاصی را به کاربر ارائه خواهند داد.

  • احرازهویت صرافی بایننس در سطح پایه یا basic: در این سطح کاربر احتیاج ندارد تا مدرک خاصی را به صرافی ارائه دهد. در حقیقت فقط لازم است تا یک آدرس ارائه دهید. در سطح پایه شما می توانید روزانه 0.06 بیت کوین برداشت کنید اما برای اینکه بتوانید مقدار بیشتری دریافت کنید در این صرافی با چالش رو به رو خواهید شد. از طرفی معاملات futures با اهرم 20 در صرافی بایننس سطح پایه امکان پذیر است. در واقع میزان محدودیت ها و چالش ها در این سطح از صرافی بایننس بسیار زیاد است.
  • احراز هویت صرافی بایننس سطح متوسط: در صورتی که قصد دارید به انجام معاملات در صرافی بایننس بپردازید، باید حتما احراز هویت سطح متوسط را انجام و در غیر اینصورت این امکان برای شما وجود نخواهد داشت. در حقیقت با اعمال این قوانین سختگیرانه صرافی بایننس، انجام معاملات برای کاربران کشورهایی که تحریم هستند مثل ایران بسیار دشوار تر شده است. برای تکمیل فرآیند احراز هویت در سطح متوسط باید مدارک شناسایی مثل پاسپورت را ارائه دهید. لازم به ذکر است که در سطح متوسط کاربر می تواند روزانه فقط 2 الی 100 بیت کوین برداشت کنید. همچنین در صورت انجام معاملات اهرم دار و یا حتی معامله های فیوچرز، اهرم ها بدون محدودیت برای کاربران باز خواهد بود. پس با توجه به نکات گفته شده برای انجام احراز هویت باید مدارک شناسایی ارائه دهید که کاربران ایرانی به علت تحریم ها امکان استفاده از این پلتفرم را ندارند.

اخیرا صرافی بایننس یک ضابطه ای را در نظر گرفته است که همه ی کاربران باید احراز هویت سطح متوسط را انجام دهند و لازم است که کاربران ایرانی نیز برای ورود به این صرافی حتما از مدارک شناسایی ساختگی استفاده کنند چرا که در غیر اینصورت نمی توانند در این صرافی حساب کاربری بسازنند.

  • احراز هویت بایننس سطح پیشرفته: این سطح از بهترین سطوح است که خدمات ویژه ای در اختیار شما قرار خواهد گرفت اما باید علاوه بر ارائه مدارک شناسایی و آدرس، ثابت کنید که مالکیت آدرس وارد شده صحت دارد. پس ازانجام این فرآیند، می توانید به صورت نامحدود از حسابتان برداشت کنید. نکته دیگر در مورد سطح پیشرفته احراز هویت این است که پس از یکبار طی کردن این فرآیند لازم نیست دیگر دوباره این مراحل طی شود.

احراز هویت صرافی بایننس

نحوه ی احراز هویت صرافی بایننس برای ایرانیان

همانطور که اشاره شد کاربران با هویت ایرانی نمی توانند در این صرافی ثبت نام کنند و لازم است تا مدارک شناسایی کشور دیگری را ارائه دهند. اما برخی از کاربران ایرانی با مدارک جعلی توانستند در این صرافی حساب کاربری بسازنند. در واقع یکسری سایت ها هستند که مدارک جعلی برای احراز هویت ارائه می دهند که می توانید از این سایت ها کمک بگیرید. در ادامه نحوه ی ثبت نام در صرافی بایننس به صورت گام به گام توضیح داده شده است:

ابتدا به یک وی پی ان متصل شوید و سایت رسمی بایننس را باز کنید. اگر مدارک جعلی شما برای کشور آلمان است، باید از آدرس آلمان هم استفاده کنید. پس از ورود به سایت بایننس از نوار بالای سمت راست سایت روی گزینه ی identification کلیک کنید. حالا صفحه ای برایتان باز می شود که باید روی گزینه ی Get verified کلیک کنید.

در صفحه ی جدیدی که برایتان باز می شود باید اطلاعات کشوری که مدارک جعلی آن را گرفتید را وارد کنید. همچنین لازم است تا مدارک مربوطه را نیز ارائه دهید و سپس روی گزینه ی start now  کلیک کنید. دقت کنید که مدارک و انتخاب کشور منطبق با هم باشند تا مشکلی برای احراز هویت شما پیش نیاید.

در مرحله ی بعدی لازم است تا یکسری اطلاعات شخصی در کادرهای مشخص شده وارد کنید. این اطلاعات عبارت است از نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و کارت شناسایی است.

حالا باید آدرس محل اقامت خودتان را وارد کنید. این اطلاعات در حقیقت ساختگی بوده و باید مطابق با کشور جعلی شما باشد. اطلاعات آدرس شما باید شامل خیابان، سپس نام شهر و کد پستی شما باشد.

در ادامه نیز لازم است تا مدارک مربوط به گواهی رانندگی جعلی خود را وارد کنید. همچنین باید عکس پشت و رو مدرک گواهینامه تان را نیز بارگذاری کنید.

در مرحله بعدی لازم است تا عکس تصویر خود بارگذاری کنید. برای گرفتن عکس باید یکسری نکات را رعایت کنید. لازم است تا آرایش، عینک و کلاه نداشته باشید و نور عکس نیز به اندازه کافی باشد. در صورتی که با استفاده از دستکتاپ به صرافی بایننس متصل هستید و می خواهید فرآیند احراز هویت را انجام دهید، می توانید یک عکس با تلفن همراه خود بگیرید و آن را به سیستم خود متصل کنید اما اگر با تلفن همراه خود به صرافی باینننس متصل شدید، می توانید همان لحظه یک عکس گرفته و آن را بارگذاری کنید.

اگر تمام مراحل بالا را به درستی انجام دهید، یک تصویر بارکد برای شما به نمایش در می آید که با گوشی آن را اسکن کنید و در نهایت روی گزینه ی زرد رنگ continue ظاهر شده بر روی صفحه نمایش کلیک کنید.

حالا روی گزینه ی OK کلیک کرده تا پس از بررسی ها نتیجه ی احراز هویت برای شما ارسال شود.

در صورتی که مراحل احراز هویت را کامل و به درستی انجام دهید، احراز هویت با سطح متوسط برای شما ثبت خواهد شد و می توانید ازخدمات سطح متوسط احراز هویت که بالاتر به آن اشاره شد، استفاده کنید.

مدت زمان تایید فرآیند احراز هویت صرافی بایننس

مدت زمان برای تایید احراز هویت شما به عوامل متعددی بستگی خواهد داشت. به طور مثال اسنادی که در این صرافی ارسال کرده اید هرچه با کیفیت تر باشد، زودتر و راحت تر این فرآیند طی خواهد شد. همچنین نوع منطقه ای که وارد صرافی کرده اید نیز تاثیر گذار است. پس کیفیت اسناد ارسال شده بسیار مهم است. اگر فرآیند احراز هویت شما با موفقیت طی شود، یک ایمیل از طرف صرافی بایننس برای شما ارسال می شود و علاوه بر تبریک ورود شما را به صرافی بایننس خوش آمد می گوید. اما اگر احراز هویت در صرافی بایننس به خوبی انجام نشود، به شما ایمیلی ارسال خواهد شد که در آن از شما درخواست می شود تا مدارک خود را مجددا بارگذاری کنید.

اپلیکیشن صرافی بایننس

یکی از ویژگی های با اهمیت صرافی بایننس، برخورداری از اپلیکیشن است که اگر حساب کاربری در این صرافی ساخته باشید، می توانید توسط اپلیکیشن آن هم وارد شوید. فقط لازم است تا از یک وی پی ان استفاده کنید و وارد اپلیکیشن شوید. در حقیقت لازم نیست تا شما یک آی پی ثابتی برای ورود به صرافی بایننس داشته باشید و حتی با تغییر دادن آدرس هم می توانید به ادامه  ی فرآیند معاملات خود در صرافی بایننس هم ادامه دهید. اما این موضوع در بعضی کشورها کاملا متفاوت است. بنابراین توصیه می شود مقررات هر کشور را جداگانه مطالعه کنید. در حقیقت زمانی که شما فرآیند احراز هویت را در صرافی بایننس به طور کامل انجام دهید، دیگر نباید نگران این باشید که حساب شما مسدود شود. به یاد داشته باشید که اگر کد احراز هویت دو عاملی را فراموش کنید، دیگر امکان ورود به اپلیکیشن صرافی بایننس را نخواهید داشت چرا که به منظور ورود به صرافی بایننس باید یک کد تایید دو مرحله ای را که google authenticator به شما می دهد، داشته باشید.

اپلیکیشن صرافی بایننس

نکات قابل اهمیت در احراز هویت بایننس

استفاده از vpn : برای استفاده از صرافی بایننس باید آی پی کشور ایران را تغییر دهید و از آی پی کشور دیگر استفاده کنید. بنابراین قبل از ورود به به صرافی بایننس از یک vpn قدرتمند باید استفاده کنید.

استفاده از مشخصات و هویت غیر ایرانی: با توجه به تحریم های اعمال شده علیه کشور ایران، افراد با هویت ایرانی نمی توانند یک حساب کاربری در صرافی بایننس بسازند پس باید از مشخصات ساختگی استفاده کنید.

استفاده از موبایل برای ورود به صرافی بایننس: توصیه می شود که جهت انجام فرآیند احراز هویت از اپلیکیشن موبایل صرافی بایننس استفاده کنید چرا که می توانید به راحتی عکس سلفی بیاندازید و آن را برای احراز هویت بارگذاری کنید.

حفاظت از مشخصات شخصی در صرافی: سعی کنید به هیچ عنوان مشخصات احراز هویت خودتتان را برای دیگران فاش نکنید چرا که ممکن است دچار چالش های متعددی شوید.

تغییر دادن مشخصات برای احراز هویت: در صورتی که احتیاج داشتید که مشخصات جهت احراز هویت را تغییر دهید، می توانید با پشتیبانی صرافی بایننس تماس بگیرید و درخواست تغییر مشخصات دهید.

استفاده نکردن از آی پی کشورهای تحریم شده: از آی پی کشورهایی که تحریم هستند مثل ایران یا آمریکا استفاده نکنید چرا که این احتمال وجود دارد که با محدودیت های زیادی رو به رو شوید.

دلایل مسدود شدن حساب در صرافی بایننس

حساب کاربری صرافی بایننس ممکن است به دلایل متعددی بسته شود که آگاهی از این دلایل باعث می شود تا هنگام ساخت یک حساب کاربری با دقت بیشتری به این کار بپردازید. در این بخش به بررسی این دلایل می پردازیم:

  • احراز هویت با مشخصات ایرانی
  • ساخت حساب کاربری بدون تکمیل فرآیند احراز هویت
  • وارد شدن در صرافی بایننس با آی پی کشورهای تحریم شده مثل ایران و آمریکا
  • اشتباه وارد کردن رمز ورود به حساب کاربری بایننس بیش از 3 بار
  • استفاده بیش از حد و واریز یا برداشت متعدد در یک روز
  • تغییر کردن آی پی کشور برای ورود به صرافی بایننس در مدت خیلی کم
  • استفاده از مشخصات و هویت ایرانی مدارک ارسال شده برای احراز هویت

به طور کلی صرافی بایننس از جمله صرافی های ارزدیجیتال محبوب در بین کاربران است که امکانات منحصر به فردی را به کاربران خود ارائه می دهد به طور مثال میزان کارمزد تراکنش ها برای معاملات در هر صرافی بسیار کم است. همچنین صرافی بایننس از آلت کوین های زیادی پشتیبانی حمایت می کند و هدایای با ارزشی را به کاربران خود ارائه می دهد. یکی دیگر از ویژگی های این صرافی ارائه بایننس لانچ در عرضه اولیه می باشد. امنیت صرافی بایننس بسیار زیاد بوده و از پروتکل های امنیتی زیادی تشکیل شده است. انجام معاملات فیوچرز و مارجین نیز در این صرافی امکان پذیر است.

جمع بندی

صرافی بایننس از پرطرفدارترین و بزرگترین صرافی های ارزدیجیتال در جهان است که می توان گفت پرچم دار صرافی های ارزدیجیتال جهان است و بهترین امکانات و خدمات را به کاربران خود ارائه می دهد. در واقع صرافی بایننس یک بستری امن برای انجام معاملات است. فرآیند احراز هویت صرافی بایننس بسیار ساده و نیاز به آپلود یکسری مدارک برای هر بخش است که در این مقاله به شکل کامل و جامع مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب