گوگل از راه‌اندازی ابزار هوش مصنوعی کشف پول‌شویی خود رونمایی کرد

گوگل مدعی است که ابزارهای جدید بسیار کارآمدتر از رویکردهای سنتی مبتنی بر قوانین در تشخیص پولشویی در مقیاس هستند.

Google Cloud اخیراً پس از آزمایش موفقیت آمیز با گروه خدمات مالی مستقر در لندن HSBC، راه اندازی سرویس Anti Money Laundering AI (AMLAI) خود را اعلام کرد. AMLAI از یادگیری ماشین برای ایجاد پروفایل های ریسک، نظارت بر تراکنش ها و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می‌کند. نظارت بر تراکنش‌های هوش مصنوعی جایگزین رویکرد مبتنی بر قوانین و تعریف دستی می‌شود و از قدرت داده‌های خود مؤسسات مالی برای آموزش مدل‌های یادگیری ماشینی پیشرفته (ML) استفاده می‌کند تا دیدی جامع از امتیازات ریسک ارائه دهد. در عمل، Google Cloud ادعا می کند که شریک آزمایشی خود، HSBC، شاهد افزایش دو تا چهار برابری تعداد هشدارهای مثبت و کاهش 60 درصدی در موارد مثبت کاذب بوده است.

هزینه سرویس بسته به تعداد مشتریانی که روزانه با سیستم‌های AML و امتیازدهی ریسک خدمات ارائه می‌شوند و تعداد مشتریانی که در مجموعه داده‌های آموزشی مورد استفاده برای چرخش مدل قرار می‌گیرند، متفاوت خواهد بود. راه‌اندازی AMLAI نشان‌دهنده ارتقای جاه‌طلبی‌های Google و Google Cloud  در فضای فین‌تک است. در حالی که مزیت فعلی هوش مصنوعی حول محصولات مولد هوش مصنوعی مانند ربات چت بارد گوگل متمرکز است، این شرکت بی سر و صدا حضور خود را هم به عنوان توسعه دهنده فین تک و هم به عنوان فروشنده خدمات بانکی نشان می‌دهد.

در طول همه‌گیری COVID-19، Google به سرعت یک ابزار پردازش وام برنامه محافظت از چک پرداخت را به کار گرفت. در طول سال‌ها، این شرکت در راه‌حل‌های پرداخت جایگزین، مانند سرویس Google Pay  که به طور گسترده پذیرفته شده است و ظهور کارت‌های نقدی حمایت شده توسط Google با قابلیت اتصال ارتباطی نزدیک، تلاش کرده است. مشارکت بیشتر گوگل در بخش AML می‌تواند نشانه مثبتی برای صنعت در حال رشد باشد. بر اساس تجزیه و تحلیل شرکت مشاوره BlueWeave، اندازه بازار جهانی AML تقریباً 3 میلیارد دلار در سال 2022 برآورد شد و انتظار می رود تا پایان این دهه به نزدیک به 8 میلیارد دلار برسد.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب