ور شکستگی بانک سیلیکون ولی (SVB)

با کمتر شدن سرمایه گذاران در بازار های مالی و بانک های بین‌المللی، بانک سیلیکون ولی (SVC) با وجود تلاش های متعدد جهت افزایش سرمایه، به فکر فروش موسسه مالی خود افتاده است.

طبق گزارشات نهاد مادر از بانک سیلیکون ولی (SVB Financial) در حال مزاکره برای فروش خود است. این گزارشات اشاره کرده است که این موسسه مالی به دنبال تلاش های نا موفق برای افزایش سرمایه خود، به فروش متوسل شده است. گزارشات قبل نیز عنوان کردند که خروج سپرده‌ها از فرآیند فروش پیشی گرفته است و ارزیابی واقعی بانک توسط خریداران بالقوه را بسیار دشوار می‌کند.

گفته شده است که SVB در تلاش بود تا خریدار پیدا کند و مشاورانی را برای انجام این کار پس از شکست تلاش های بانک برای افزایش سرمایه استخدام کرد. پس از آن که SVB چهارشنبه برنامه‌ای را برای افزایش بیش از 2 میلیارد دلار سرمایه اعلام کرد، سهام این بانک 60 درصد سقوط کرد. سهام در معاملات پیش از آن 60 درصد دیگر سقوط کرد. این سهام هرگز برای معاملات روز جمعه بازگشایی نشد.

طبق شرایط طرحی که روز چهارشنبه منتشر شد، SVB به دنبال فروش 1.25 میلیارد دلار سهام عادی و 500 میلیون دلار دیگر از سهام ترجیحی قابل تبدیل بود. SVB همچنین قراردادی را با شرکت سرمایه‌گذاری جنرال آتلانتیک برای فروش 500 میلیون دلار سهام عادی اعلام کرد، اگرچه طبق یک پرونده اوراق بهادار، این توافق مشروط به بسته شدن سایر سهام عادی بود.

SVB یک بانک بزرگ برای شرکت های دارای پشتوانه سرمایه‌گذاری است و سوزاندن نقدینگی مشتریان را یکی از دلایلی که به دنبال افزایش سرمایه است ذکر کرده است. با این حال، افزایش نرخ‌های بهره، ترس از رکود اقتصادی و کاهش رشد بازار عرضه‌های اولیه عمومی، افزایش وجه نقد بیشتر را برای شرکت‌ها در مراحل اولیه دشوارتر کرده است. ظاهراً این امر باعث شده است که شرکت ها سپرده های خود را در بانک هایی مانند SVB کاهش دهند.

تحلیلگران وال استریت پنجشنبه و جمعه گفتند بعید به نظر می رسد مشکلات در SVB به طور گسترده در سراسر سیستم بانکی گسترش یابد. مورگان استنلی در یادداشتی به مشتریان گفت که مسائل SVB بسیار عجیب و غریب و پیچیده است.

همچنین در روز چهارشنبه، SVB اعلام کرد که 21 میلیارد دلار اوراق بهادار فروخته است تا پول نقد جمع کند و ترازنامه خود را به سمت دارایی‌هایی با مدت زمان کوتاه‌تر که کمتر در معرض افزایش نرخ‌های بهره قرار دارند، تغییر دهد. SVB تخمین زده است که در این فروش 1.8 میلیارد دلار ضرر کرده است.

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب