سیرکل (Circle) ضرر 3.3 میلیارد دلاری USDC بانک سیلیکون ولی را پوشش داد

سیرکل اعلام کرده است از منابع شرکت و در صورت لزوم از سرمایه های خارجی استفاده خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود USDC با دلار آمریکا ارزش یکسان داشته باشد.

سیرکل اعلام کرده است از منابع شرکت و در صورت لزوم از سرمایه های خارجی استفاده خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود USDC با دلار آمریکا ارزش یکسان داشته باشد. Circle ناشر استیبل کوین USDC ادعا کرده است که هر گونه کسری ناشی از 3.3 میلیارد دلار وجوه خود را که توسط بانک سیلیکون ولی سقوط کرده است، پوشش خواهد داد.

در یک پست وبلاگی، Circle نوشت که شرکت از نظر قانونی موظف است پشت سر USDC بایستد و هرگونه کسری را با استفاده از منابع شرکت و در صورت لزوم سرمایه خارجی پوشش می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که استیبل کوین می‌تواند با نسبت یک به یک دلار آمریکا بازخرید شود. جرمی آلر، مدیرعامل این شرکت در یک تاپیک توییتری این تعهد را تکرار کرد.

روز جمعه، USDC به دنبال یک بانک در بانک Silicon Valley و افشای اینکه 3.3 میلیارد دلار از ذخایر نقدی USDC که توسط بانکی که FDIC آن را تصاحب کرده بود نگهداری می‌شد، از دست داد. سیرکل نوشت: «USDC در حال حاضر 77٪ (32.4 میلیارد دلار) با اسناد خزانه داری ایالات متحده (با دوره سررسید سه ماهه یا کمتر) و 23٪ (9.7 میلیارد دلار) با وجه نقد نگهداری شده در موسسات مختلفی که SVB تنها یکی از آنهاست، وثیقه شده است.»

سیرکل می‌گوید 23 درصد باقی‌ مانده، حدود 9.7 میلیارد دلار، نقد است، و سیرکل 5.4 میلیارد دلار را برای کاهش ریسک بانک در BNY Mellon سپرده گذاری کرد. این شرکت می‌گوید بانک مورد نظر یک میلیارد دلار دیگر ذخایر USDC دارد و افزود که Circle حساب های تراکنش و تسویه حساب USDC را با بانک نمادین نگهداری می‌کند.

سیرکل گفت: «3.3 میلیارد دلار از ذخایر نقدی USDC نزد SVB باقی می‌ماند. از روز پنجشنبه، ما انتقال این وجوه را به سایر شرکای بانکی آغاز کرده بودیم. اگرچه این نقل و انتقالات تا پایان روز جمعه هنوز تسویه نشده بود، ما به مدیریت FDIC در مورد وضعیت SVB اطمینان داریم و آماده دریافت این وجوه هستیم.»

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد این پست چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد این پست را با دیگران به اشتراک بگذارید

استفاده از کلمات و محتوای توهین‌آمیز و غیراخلاقی به هر روشی یا شخصی ممنوع است.
انتشار مطالب غیراقتصادی، تبلیغ سایت، کانال، اطلاعات تماس و لینک‌های نامرتبط، غیرمجاز است.
درصورت تخطی از قوانین‌ مذکور پیام حذف شده، حساب کاربری شما مسدود و از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌گردد.

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال دیدگاه خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب